Llei de sodomía de 1533

De Wikipedia
Infotaula documentLlei de sodomía de 1533
Tipu Act of the Parliament of England (en) Traducir
Publicación 1533 (Gregorianu)
Cambiar los datos en Wikidata

Buggery Act ye'l nome col que se conoz a la llei del parllamentu, Enrique VIII c. 6 de 1533. Foi una llei de sodomía qu'entró a valir en Inglaterra en 1534 mientres el reináu d'Enrique VIII, siendo la primer llexislación gubernamental contra la homosexualidá nel país, yá que enantes fuera escorrida namái polos tribunales eclesiásticos, y foi la primer llei de sodomía promulgada nun país xermánicu que nun se basaba na Ius Commune.

La llei definía'l delitu, buggery, como cualquier actu sexual "antinatural contra la voluntá de Dios y l'home". Darréu los tribunales reformar pa incluyir solamente'l sexu añal y el bestialismo.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

La Buggery Act foi promulgada pola iniciativa parllamentaria de Thomas Cromwell. La llei establecía la pena de muerte por ahorcamiento, y nun se llevantó esti castigu hasta 1861, cuando casi tolos estaos europeos había yá retiráu la pena de muerte pa los delitos de sodomía. Amás establecíase la prinda de los bienes del axusticiáu.

Obispu John Atherton, executáu por sodomía xunto col so amante John Childe en 1641.

Anque se suxurió que la llei foi introducida como una midida contra'l cleru mientres la separación de la Ilesia d'Inglaterra y Roma (1534) nun hai pruebes que demuestren esta hipótesis y de fechu la tramitación produció antes de la separación. La mesma llei llindar a indicar que "nun había abondu castigu" pa dichos actos.

En xunetu de 1540 executar a la primer persona condergada por esta llei, y por traición, Walter Hungerford primer Barón Hungerford de Heytesbury, anque probablemente foi'l cargu de traición el que-y costó la pena de muerte. El primeru en ser condergáu namái por esta llei foi Nicholas Udall en 1541, un clérigu, dramaturgu y direutor del colexu Eton; anque esta vegada la sentencia foi conmutada por una pena de prisión y soltóse-y antes d'un añu.

La llei primeramente establecía un periodu d'aplicación transitoriu que s'anovó tres veces y namái en 1541 convertir en permanente. Nes siguientes décades esti delitu foi entrando na mentalidá y les costumes, y les condenes empezaron a cuntase por decenes[2]

Sicasí la llei foi derogada en 1547, sol reináu d'Eduardo VI, y reincorporar reformada a la llexislación en 1548, de forma que los bienes de reu nun fueren confiscados y pudieren pasar a los sos herederos.

La reina María Tudor abolió tola llexislación del so predecesor, ésta incluyida, en 1548. Pero Sabela I restableció en 1563 la llei del so padre (5 Eliz I. c.17), la versión de 1533 non la de 1548. Convirtiéndose yá en definitiva.

La Buggery law foi una llei bien influyente nel mundu yá que el Reinu Uníu llevar a les sos colonies col restu del derechu anglosaxón, siendo'l mediu pol cual introduciéronse les lleis de sodomía en munchos países d'América, África, Asia y Oceanía. Siendo la base de llexislaciones que siguen a valir na actualidá en munchos d'ellos.

N'Inglaterra nun se conocen munches execuciones por causa de esta llei nos dos sieglos que tuvo vixente. Nel periodu entendíu ente 1800 y 1836 fueron condergaos y executaos a muerte 58 persones, 48 por homosexualidá y 10 por bestialismo. La última execución tuvo llugar en 1836.

En 1828 la llei sufrió un pequeñu cambéu pa faer más fácil la so aplicación al camudar el tipu de pruebes que yeren necesaries pa la condena.[3]

La llei foi reemplazada en Reinu xuníu en 1861 pola Offences Against the Person Act 1861 (llei de delitos contra les persones)[4] y n'India pola Criminal Law (India) Act 1828, nestes llexislaciones la sodomía siguía siendo un delitu, anque se sustituyía la pena de muerte y la prinda de tolos bienes por un ampliu rangu de condenes que diba dende multes a penes de prisión, que podíen llegar a la cadena perpetua.

Les lleis que penalizaben la homosexualidá siguieron vixentes n'Inglaterra hasta 1967 y n'Escocia hasta 1979 cuando fueron definitivamente derogaes.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. R v Jacobs (1817) Russ & Ry 331 confirmen que buggery refierse namái al contautu sexual per anum d'un home a otru home o d'un home con una muyer, o'l contautu per anum o per vaginum d'un home o una muyer con un animal. Les otres formes de "contactos sexuales contranatura" pueden considerase como "asaltu indecente" o "indecencia grave" pero non buggery. - (Smith & Hogan, Criminal Law (10th ed), ISBN 0 406 94801 1)
  2. Rictor Norton (Ed.), Homosexuality in Eighteenth-Century England: A Sourcebook. (inglés) Revisáu'l 8 d'ochobre de 2008
  3. Gayhistory Timeline:New Sodomy Law in England
  4. 4,0 4,1 Offences against the Person Act 1861