Llei de delitos sexuales de 1967

De Wikipedia
Infotaula documentLlei de delitos sexuales de 1967
Nome curtiu Sexual Offences Act 1967
Tipu ley del Parlamento del Reino Unido (es) Traducir
Estáu Reinu Xuníu
Llingua orixinal inglés
Tema homosexualidá y derechos LGBT (es) Traducir
Publicación 1967
Autor Parllamentu del Reinu Xuníu
Testu completu inglés
Cambiar los datos en Wikidata

La Sexual Offences Act 1967 (llei de delitos sexuales 1967) ye una llei del parllamentu del Reinu Xuníu de 1967. Despenalizaba les práutiques homosexuales en priváu, siempres y cuando fueren ente adultos mayores d'edá, 21 años nesi momentu. Foi polémica nel so tiempu, y anque resultó una meyora al respective de la situación anterior foi criticada por siguir cola desigualdá ente los homosexuales y los heterosexuales. Por cuenta de que establecía edaes de consentimientu sexual discriminatories y faía una estricta imposición de la privacidá, dexaba abierta la posibilidá de que la mayoría de los homes homosexuales fueren acosaos y escorríos policialmente, como afirma Peter Tatchell nel so llibru de 1992 Europe in The Pink.

La llei yera namái para Inglaterra y Gales, y tampoco yera aplicable na marina mercante y nes fuercies armaes. La homosexualidá non se despenalizó n'Escocia hasta l'aprobación de la Criminal Justice (Scotland) Act 1980 y n'Irlanda del Norte de la Homosexual Offences (Northern Ireland) Order 1982.

Historia[editar | editar la fonte]

A la fin de los años 1960 dos parllamentarios, Leo Abse y Arthur Gore (Lord Arran) propunxeron humanizar la forma na que les lleis penales trataben a los homosexuales per mediu d'un proyeutu pa reformar les lleis de delitos sexuales. Les seiciones 61 y 62 de la Offences Against The Person Act 1861 calificaba como delitu cualquier práctica homosexual, condergándoles a penes que diben dende les multes, a penes de prisión que podíen llegar a la cadena perpetua. Polo que los homes homosexuales yeren escorríos y condergaos por actos ensin perxuiciu a terceros, esto ye, ente adultos que consentíen, lo que yera fuertemente criticáu.[1]

Nel so proyeutu de llei de delitos sexuales, Aaron sofitar nos encamientos del informe Wolfenden (1957) que taben a favor de despenalizar la práutiques homosexuales ente adultos.

El comité Wolfenden formárase a mediaos de los años 1950 p'analizar la homosexualidá y la prostitución, y ente'l so miembros atopaben xueces, psiquiatres, dellos académcos ya inclusive un teólogu. Tres dellos años presentaron un informe nel que llegaben a la conclusión de que les lleis penales nun teníen d'intervenir nos asuntos sexuales quitaos d'adultos que consentíen na privacidá de los sos llares. La posición del comité resumióse asina:

“Nun siendo que haya un intentu apostáu de la sociedá de convertir n'equivalentes per mediu de la llei la esfera del delitu y la del pecáu, tien de permanecer nel ámbitu de lo privao lo que, concisamente, nun ye asuntu de la llei.”
Wolfenden Report, (1957)

Tres la publicación del informe nun hubo mientres diez años nenguna iniciativa política sobre l'asuntu, pero en 1967 el gobiernu llaborista del momentu amosó'l so sofitu a la propuesta de Aaran, nel qu'había una opinión xeneralizada de que los homosexuales nun podíen siguir siendo penalizaos por disposiciones anticuaes. El proyeutu recibió la sanción real el 28 de xunetu de 1967 tres un intensu alderique na Cámara de los Comunes del Reinu Xuníu.

Lord Arran por cuenta de les opiniones imperantes na dómina y nun intentu d'embrivir les crítiques qu'esta llei podría provocar nel públicu con una tema relativa a los derechos civiles de los homosexuales, fixo la siguiente declaración: "Pído-yos [a los homosexuales] qu'amuesen el so agradecimientu portándose de forma discreta y digna… cualquier clase de comportamientu ostentativo o cualquier exhibición pública sería totalmente de mal gustu…[y] provocaría que los patrocinadores d'esti proyeutu penar de faer lo que fixeron."[2]

Les consecuencies llegales d'esta llexislación fueron descrites como una despenalización penal parcial de la homosexualidá masculina, non total, una y bones la esceiciones qu'establecía la llei dexaba la puerta abierta pa escorrer a los homosexuales y siguir considerando la homosexualidá como un delitu, por establecer la edá de consentimientu homosexual en 21 años cuando pa los heterosexuales yera de 16 años y una restrictiva imposición d'intimidá. La estricta interpretación que fixeron los tribunales del términu priváu como puramente la intimidá del llar, lo qu'escluyía inclusive los hoteles, dexó siguir la persecución de los homes que tuviera en llugares públicos o d'alcuentru al campu pol simple fechu de dase un besu. El términu priváu faía otra restricción al interpretase como sexu puramente ente dos persones, y llegóse al estremu d'establecer que les rellaciones nun se producíen en priváu cuando na mesma casa hubiera otra persona anque tuviera n'otra habitación.

Estes discriminaciones fueron oxetu de crítica de les organizaciones en defensa de los derechos civiles de los homosexuales y fueron l'oxetivu de les sos protestes y movilizaciones de los siguientes años.

En 1979 hubo una propuesta del ministeriu del interior d'amenorgar la edá de consentimientu sexual pa los homosexuales a 18 años, pero foi refugada.

Enmiendes[editar | editar la fonte]

  • En 1994 la edá de consentimientu sexual pa los homosexuales amenorgar a 18 años, la edá de mayoría d'edá llegal, tres una iniciativa d'Edwina Currie que pidía igualala a 16 que foi refugada.
  • En 2000 producióse la enmienda qu'oldeaba les edaes de consentimientu y establecer en 16 años.
  • Na Sexual Offences Act 2003 fíxose una revisión xeneral de les disposiciones provenientes de les lleis de delitos sexuales de 1956 y 1967, derogar tolos delitos de índole sexual ensin perxuiciu a terceros y esanicióse del ordenamientu llegal y policial los términos “indecencia grave” y “buggery”, por casu dexó de ser delitu la práctica de sexu de más de dos homes al empar.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Artículu "Law and Hypocrisy". The Sunday Times 28 de marzu de 1954.
  2. Articulu en The Times del 28 de xunetu de 1967.