Llanura nordeuropea

Coordenaes: 54°N 14°E / 54°N 14°E / 54; 14
De Wikipedia
Llanura nordeuropea
Situación
Tipu provincia fisiográfica (es) Traducir
Parte de Gran llanura europea (es) Traducir
Coordenaes 54°N 14°E / 54°N 14°E / 54; 14
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

La llanura nordeuropea (alemán: Norddeutsches Tiefland; polacu: Ninż Środkowoeuropejski, esto ye llanura central europea) ye una rexón xeomorfolóxica n'Europa. Consiste principalmente d'llanures ente les tierres altes centroeuropees al sur y el mar del Norte y el Bálticu nel norte. Estos dos mares tán dixebraos pola península de Xutlandia. La llanura nordeuropea ta coneutada cola llanura europea oriental, xuntes formen la Gran llanura europea.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La elevación queda ente los 0 y los 200 m. Ente que la mayor parte ye tierra agrícola, la rexón contién tamién banzaos, gorbizales y llagos. Na mariña del mar del Norte, atópase'l mar de Wadden, una gran zona de marea. Na mariña del mar Bálticu, atópase la llaguna de Pomerania, la del Vístula y la llaguna de Curlandia, una serie de grandes llagunes d'agua duce.

Allugamientu[editar | editar la fonte]

La llanura nordeuropea compartir Bélxica, los Países Baxos, Alemaña, Dinamarca y Polonia; igualmente, toca la República Checa. Partes de la Inglaterra oriental puede tamién considerase parte de la llanura; pos comparten el so calter de tierra baxa y tuvo coneutada per tierra con ella mientres la última edá de xelu.

Ríos[editar | editar la fonte]

Les principales cuenques hídriques son, d'oeste a este: Rin, Ems, Weser, Elba, Oder y Vístula.

Bélxica y los Países Baxos[editar | editar la fonte]

Históricamente, cuantimás mientres la Edá Media y principios de la Edá Moderna, la seición occidental foi conocida como los Países Baxos.

República Checa[editar | editar la fonte]

Namái la pequeña parte nel estremu meridional de la llanura nordeuropea llamada llanura de Silesia (d'antiguo llanura del Oder) percuerre'l territoriu checu en cuatro extremidad separaes.

Alemaña[editar | editar la fonte]

La moderna parte alemana de les tierres baxes europees septentrionales tamién ye conocida como la llanura alemana septentrional. Gran parte de la llanura alemana septentrional queda a menos de cien metros del nivel del mar. Na mariña del mar del Norte, la llanura ye bien plana y ta compuesta principalmente de marismes y llanura de marea. La mariña esterior de les islles Frisies orientales y les islles Frisies septentrionales tán consideraes como una estensión de la llanura alemana septentrional que foi dixebrada del continente dempués d'hinchentes mientres la Edá Media.

Los estaos de Schleswig-Holstein, Hamburgu, Brema, Mecklemburgu-Pomerania Occidental, Brandeburgu, Berlín, gran parte de la Baxa Saxonia y Saxonia-Anhalt, y partes de Saxonia y Renania del Norte-Westfalia atopar nesta rexón.

Polonia[editar | editar la fonte]

La parte no que güei ye Polonia llámase llanura polaca (polacu, Ninż Polski o Nizina Polska) y estiéndese dende'l mar Bálticu nel norte hasta los Sudetes y los Cárpatos nel sur.

Inglaterra[editar | editar la fonte]

La estensión de la llanura a Inglaterra consiste principalmente en tierres planes d'East Anglia, los Fens y Lincolnshire, onde'l paisaxe ye en delles partes sorprendentemente similar al de los Países Baxos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]