Llagu cintiforme

De Wikipedia
Vista del llagu Windermere, nel Distritu de los Llagos, un claru exemplu de llagu de cinta
Formación d'un llagu de cinta (retuláu n'inglés)

Un llagu cintiforme o llagu de cinta (inglés: ribbon lake ) ye un llagu llargu y estrechu, con forma de deu, que polo xeneral atopar nun llechu glaciar. La so formación empieza cuando un glaciar muévese sobre una área que tien un llechu de roca nel qu'alternen bandes dures y blandies. Los bloques afilaos recoyíos pol glaciar y que lleva na so parte inferior erosionan rápido por abrasión la banda de roca más nidia, creando un buecu al que se llama cuenca predresa. A entrambos llaos de la cuenca predresa, la roca más resistente quedó menos erosianada y esos afloramientos de roca más dura, que se conocen como barres predreses, son los qu'actuaron como diques ente los que s'atropó l'agua d'agua dempués del retiru xeneral de los glaciares na edá de xelu, enllenándose y creando los llagos de cinta.

Tamién pueden formase llagos de cinta detrás d'una morrena terminal o en recesión, que tamién actúen como represas, lo que dexa l'acumuladura d'agua tres elles. Y tamién pueden formase tales llagos cuando un glaciar tributariu xunir a un glaciar principal, una y bones l'aumentu de potencia puede crear una canal, que s'enllena con agua, bien d'un ríu o del destemple.

Col nome de llagu de cinta tamién se designa a unu de los paisaxes glaciares, siendo otros los aretes, los circos, los llabios de roca, les cuenques predreses o les morrenes terminales.

Exemplos de llagos cintiformes en son los llagos Windermere, Panguipulli, Coniston Water, Washington y Wastwater.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • La Wikipedia n'inglés recueye como única referencia:

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]