Llagu Kunming

De Wikipedia
Llagu Kunming
昆明湖
Llocalización alministrativa
Xeografía
Superficie 2.2 km²
Mapa

El Llagu Kunming (en chinu: 昆明湖, pinyin: Kūnmíng Hú) ye'l llagu de la zona central del Palaciu de Branu en Beixín, China. Xunto cola Llomba de la Llonxevidá (万寿山), el llagu Kunming ye la esencia de la parte paisaxística de los xardinos del Palaciu de Branu.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Con una área de 2,2 km², el llagu ocupa aproximao trés cuartes partes de la zona del Palaciu de Branu. Ye pocu fondu: 1.5 metros en permediu. Utilizar pa patinaxe sobre xelu nos iviernos duros.

Historia[editar | editar la fonte]

vista del llagu Kunming escontra la llomba Yu Quan, cola pagoda Yu Feng, al atapecer.

El llagu Kunming ye un llagu artificial. Enantes hubo mientres más de 3.500 años nesti llugar dos cuerpos d'agua llamaos estanque Wenshan (Cuetu de la jarra) y llagu Xihu, que yeren entós daquella los depósitos de suministru d'agua de la ciudá y para riego. En 1291, so la dinastía Yuan, Guo Shoujing, famosu astrónomu ya inxenieru de la dómina, convertir nun depósitu de la ciudá. La conversión del llugar nun xardín imperial foi encargada pol emperador Qianlong, y les obres llevar a cabu ente 1750 y 1764. Cuando se crearon los xardinos, la zona del llagu aumentóse, utilizando pa ello una fuercia de trabayu que aportó a de 10.000 homes.

Nos años 1990 y 1991, el gobiernu municipal de Beixín realizó un dragáu del llagu, el primeru dende faía 240 años. Estrayxéronse aproximao 652.000 m³ de folla y tamién 205 bombes xaponeses de cuando la Guerra chinu-xaponesa (1937-1945).

Estructura de los xardinos[editar | editar la fonte]

Colos sos trés grandes islles, el llagu Kunming representa l'elementu central del xardín chinu tradicional y los sos atopadices llombes nel mediu del mar. Los trés islles llámense Nanhu (Sur del Llagu), Tuancheng y Zaojian, inspiraes nes islles llexendaries Yingzhou (瀛洲), Penglai (蓬莱) y Fangzhang (方丈), onde vivieron los ocho inmortales. Munchos detalles del llagu tán inspiraos nos paisaxes naturales del sur del Yangtze. En particular, el dique occidental ye una evocación del famosu dique Sudi (苏堤) nel Llagu del Oeste de Hangzhou. El dique corta en diagonal la parte sur del llagu. Como nel dique Sudi, esti dique del oeste ta conectáu por seis pontes, cada unu col so estilu propiu: Jiehu, Binfeng, Yudai, Jing Lian y Liu.

La ponte principal del llagu ye la Ponte de los Diecisiete Arcos, que coneuta la vera oriental del llagu cola islla de Nanhu, que representa la mítica islla de Penglai. Cerca de la ponte, na vera oriental, hai una estatua de bronce d'un toru. Según una lleenda china, Yu el Grande utilizó un toru de bronce pa evitar un hinchente. Como esta estatua atópase en direición a la Ciudá Prohibida, paez claro qu'esa escultura foi instalada ellí pa protexela de los hinchentes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Galería[editar | editar la fonte]

Vista del llagu Kunming dende la Llomba de la Llonxevidá, cola ponte de los diecisiete arcos al fondu.
Vista del llagu Kunming, cola isla Nanhu

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]