Little Orphan Annie

De Wikipedia
La pequeña güérfana Annie
Little Orphan Annie
Publicación
Formatu impresu
Última edición 13 de xunu de 2010
Editorial Tribune Media Services
Direición artística
Creador(es) Harold Gray
[editar datos en Wikidata]

Little Orphan Annie foi una tira de prensa diaria d'Estaos Xuníos creada por Harold Gray y publicada por Tribune Media Services. El nome de la tira provién del poema de 1885 "Little Orphant Annie", de James Whitcomb Riley, y foi publicada per primer vegada'l 5 d'agostu de 1924 nel periódicu neoyorquín Daily News. En 1937, ocupó'l primer puestu nuna llista compilada pola revista Fortune sobre les historietes más populares.

La historieta narra les aventures de Annie, el so perru Sandy y el so benefactor Oliver "Daddy" Warbucks. Los personaxes secundarios más importantes son Punjab, la cobra y el Sr. Am. La tira atraía a los llectores adultos pol so conteníu políticu, que criticaba, ente otres coses, a los sindicatos, al New Deal y al comunismu.

En 1968, dempués del fallecimientu de Gray, dellos artistes siguieron cola historieta y por un tiempu volvieron publicar ediciones antigües. Little Orphan Annie inspiró un programa de radio en 1930, adautaciones cinematográfiques de RKO en 1932 y de Paramount en 1938 y un musical de Broadway, Annie, en 1977. La popularidá de la tira foi escayendo col correr de los años y yera publicada solo en venti periódicos cuando foi atayada, el 13 de xunu de 2010.

Argumentu[editar | editar la fonte]

Little Orphan Annie presenta carauterístiques comunes cola novela picaresca nel so rellatu, n'apariencia ensin final, de les aventures episódiques y non rellacionaes ente sigo d'un personaxe que camina errante per un mundu corruptu. Nel primer añu de la tira establecieron los traces picaresques que conformaríen la base de la hestoria y na primer selmana introduciéronse los personaxes principales, Annie, Sandy y "Daddy" Warbucks.

La hestoria empieza nun orfanatu deprimente, del estilu de Dickens, onde Annie ta obligada a convivir colos abusos rutinarios de la supervisora, una muyer frío y sarcástico. Un día, la faneguera pero malvada Sra. Warbucks llevar a Annie a la so casa "a prueba". El so maríu siente un ciñu paternal inmediatu escontra la neña y píde-y que lo llame "Daddy"; sicasí, el so trabayu obligar a viaxar lloñe de la so casa por llargos periodos de tiempu y nun puede protexer a Annie de la so esposa malvao y celoso, quien finalmente torna a Annie al orfanatu.

La supervisora unvia a Annie a que trabaye como esclava na tienda de la Sra. Bottle, un trabayu qu'a la neña ofiénde-y enforma. Un día, Annie salva a un cachorru llamáu Sandy d'un grupu de mozos crueles, y pocu tiempu dempués decide que nun puede soportar más los tormentos a los que la somete la Sra. Bottle y fuxe. Na so fuxida pel campu, atopa un llar templao y amoroso na granxa del Sr. y la Sra. Silu. Cuando "Daddy" Warbucks ufierta un gran pagu pol paradoriu de Annie, un malváu acreedor amenacia non solo la granxa de los Silu sinón tamién la felicidá y la seguridá de la neña. Sicasí, l'orde moral y el bien trunfen a la fin, cuando Warbucks aterriza por casualidá na granxa, en busca d'un vasu d'agua, y afaya a Annie. Warbrucks igua les estructures de la casa y torna a la ciudá cola neña y Sandy, dempués de promete-yos a los Silu que los visitaríen nel futuru.[1]

Personaxes[editar | editar la fonte]

Annie ye una güérfana d'once años d'edá. Les sos traces físiques distintivos son el so pelo colorao, onduláu y desordenáu, el so vistíu del mesmu color y los círculos vacíos de los sos güeyos. Les sos frases carauterístiques son, na so versión orixinal, Gee whiskers y Leapin' lizards! Annie atribúi la so continua jovialidad al so cumpleaños, el 29 de febreru, polo qu'avieya un añu per cada cuatro que pasen. Ye una neña valiente, arrogante, caritatible y optimista, que sabe defendese de los que la fadien y tien un fuerte sentíu intuitivu del bien y del mal.

Sandy entra a la hestoria como un cachorru ensin una raza particular, que Annie rescata d'un grupu de neños abusivos nuna tira de xineru de 1925. Nel momentu del rescate, la neña trabaya como una esclava na tienda de la Sra. Bottle y consigue tenelo ocultu mientres un tiempu, pero finalmente dar a Paddy Lynch, el dueñu d'un restorán, quien puede da-y una vida muncho meyor. Nuna tira de mayu de 1925, Sandy remanez como un perru adultu de manera repentina y estelante pa rescatar a Annie d'unos secuestradores xitanos. Dende esi momentu, dambos permanecen xuntos.

Oliver Warbucks apaez per primer vegada nuna tira de 1924, y un mes más tarde revela que ye'l dueñu d'una pequeña tienda de máquines qu'amasara la so enorme fortuna produciendo municiones mientres la Segunda Guerra Mundial. Ye un home calvu de gran tamañu y personifica al ideal del capitalista, que suel vistir un traxe y un broche de diamantes. Annie cai-y bien dende'l principiu, y facer llamalo "Daddy", pero la so esposa (la fía d'un chomberu) ye una nueva rica esnob y aloyera que cela l'atención que'l so maríu diríxe-y a Annie. Cuando Warbucks tien de viaxar a Siberia d'improvise por negocios, la so esposa torna a la neña al orfanatu.

Otros personaxes importantes inclúin a la mano derecha de Warbucks, Punjab, un hindú de dos metros y mediu d'estatura, y la Cobra, un estereotipu del nativu del Alloñáu Oriente, qu'apaeció per primer vegada en 1937. Tamién apaecen na historieta'l misteriosu Mister Am, un amigu de Warbucks que tien una barba al estilu de Pá Noel y de una personalidá bien garapolera. Diz vivir por millones d'años y tien poderes sobrenaturales; delles pistes indiquen qu'inclusive puede aportar a Dios.

Contestu[editar | editar la fonte]

Dempués de la Primer Guerra Mundial, el caricaturista Harold Gray empezó a trabayar nel Chicago Tribune, que nesi momentu taba siendo convertíu nun importante periódicu nacional pol so dueñu, Joseph Medill Patterson. Como parte del so plan, Patterson quería publicar tires de prensa a nivel nacional y faer adautaciones cinematográfiques y de radio. Les tires de Gray yeren refugaes una y otra vez por Patterson, pero Little Orphan Annie foi aceptada y debutó el 5 d'agostu de 1924 nel Daily News, un tabloide del Tribune con sede en Nueva York. La respuesta de los llectores foi positiva, y Annie empezó a apaecer como una tira dominical nel Tribune el 2 de payares y como una tira diaria'l 10 de payares. Poco tiempu dempués, decidióse que se publicar nel restu del país, y el Toronto Star y el The Atlanta Journal-Constitution mercaron los derechos pa imprimila.[2]

Gray dixo en 1951 que los oríxenes de Annie provienen d'un alcuentru casual que tuvo con una moza de la cai, en Chicago, cuando percorría la ciudá en busca d'idees pa nueves caricatures. “Falé con esta nueva y gusto de momentu”, dixo Gray. “Tenía sentíu común y sabía curiar de sigo mesma. Tenía que faelo. Llamábase Annie. Nesi momentu, había cuarenta tires protagonizaes por mozos, y solu trés onde les protagonistes yeren del sexu femenín; elegy a Annie pa la mía y convertir nuna güérfana, por que nun tuviera familia nin llazos, sinón llibertá de dir a onde quixera”.[2]

No que respecta al diseñu de la tira, les influencies de Gray fueron la so infancia nes granxes del Mediu Oeste estauxunidense, los poemes y noveles de la yera Victoriana como Grandes esperances de Charles Dickens, la famosa tira de Sidney Smith The Gumps y el histrionismo de les películes mudes y los melodrames de la dómina. De primeres, nun había continuidá ente tirar dominicales y les diaries, pero a principios de la década de 1930 dambes habíense fundíu nuna sola.[2] La tira (que'l so títulu provién del poema de 1885 de James Whitcomb Riley "Little Orphant Annie") yera “conservadora y d'interés contemporaneu”, según los editors de The Great Depression in America: A Cultural Encyclopedia, y “representaba'l puntu de vista personal” de la filosofía llariega del trabayu duru, del respetu polos mayores y de una mirada allegre escontra la vida” na que creíen Gray y Riley. Una encuesta de popularidá de la revista Fortune de 1937 indicó que Little Orphan Annie ocupaba'l primer puestu de la llista, percima de Popeye, Dick Tracy, Bringing Up Father, The Gumps, Blondie, Moon Mullins, Joe Palooka, Li'l Abner y Tillie the Toiler.[3]

Dende 1929 hasta la Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

A Gray afectólu bien pocu la crisis económica de 1929. La tira yera más popular que nunca y representába-y una bona fonte d'ingresos, que creció entá más cuando la tira convertir nun programa de radio en 1930 y foi afecha en dos películes en 1932 y 1938. Gray, como s'esperaba, foi criticáu por dellos espectadores por tratar la temática de los probes, el trabayu duru, la iniciativa y la motivación cuando él yera un home ricu.

En 1935, Punjab, un hindú xigante con ropes tradicionales y un turbante, apaeció na tira y convirtióse n'unu de los sos personaxes icónicos. Anque les aventures de Annie llegaron a un puntu onde les apaiciones de Punjab yeren realistes y creíbles, les tires dempués de la creación del personaxe derivaron al terrén de lo sobrenatural, lo cósmico y lo fantástico.[4]

En payares de 1932, Franklin Delano Roosevelt foi escoyíu presidente de los Estaos Xuníos y propunxo el so New Deal. Munches persones, incluyendo a Gray, víen a este y a otros programes como interferencies del gobiernu nes empreses privaes, polo qu'empezó a criticalo por aciu les sos historietes. La vida de Annie, a partir d'esi momentu, non solo complicábase por criminales y gansters, sinón tamién por burócrates y simpatizantes del New Deal. Los homes de negocios tarrecíen a los sindicatos y Gray taba del so llau. Dellos escritores y editores amosar en desalcuerdu coles crítiques nes sos tires al New Deal y a los sindicatos llaborales de la dómina: los periodistes de The New Republic dixeron qu'al traviés de Annie, Gray defendía a los xefes de les compañíes que taben siendo investigaes pol gobiernu.[5] El Herald Dispatch d'Hurlington, Virxinia Occidental dexó de publicar Little Orphan Annie, con una editorial de primera plana onde se desligaba de les opiniones polítiques de Gray.[6] Una editorial posterior del New Republic emponderó l'acción del periódicu,[7] al igual que The Nation, que tamién manifestó'l so sofitu.[8]

A finales de la década de 1920, la tira incorporara conteníu más adulto, y Annie enfrentaba asesinos, gansters, espíes y sabotiadores. Foi nesta dómina cuando Gray, que les sos opiniones polítiques siempres fueren conservadores y libertaristas con un marcáu tinte populista, introdució delles de les sos hestories más controversiales. Analizó los aspeutos más escuros de la naturaleza humana, como l'avaricia y la traición. La fienda ente los ricos y los probes tamién pasó a primer planu. La tira (y Gray, nes entrevistes) sofitaben la ética económica d'una paga honesta por un trabayu honestu. La so hostilidá escontra los sindicatos dexóse ver nuna hestoria publicada en 1935 y llamada "Eonite". Otros blancos fueron el New Deal, el comunismu y los homes de negocios corruptos.[9]

Gray yera críticu sobremanera col sistema de xusticia, que, na so opinión, nun faía lo suficiente pa combatir los criminales. Por esta razón, dalgunes de les sos hestories amosaben a los personaxes facienda xusticia por mano propia. La primera d'estes hestories apaeció en1927, nuna aventura llamada "The Haunted House"; na hestoria, Annie ye secuestrada por un gánster llamáu Mister Mack. Warbucks rescatar y pon so custodia a Mack y a la so banda. Depués, contauta a un senador local que-y debe un favor y convencer d'usar les sos influencies col xuez p'asegurase de que'l xuiciu llevar a cabu a la so manera y que los homes reciban los sos castigos. Annie cuestiona l'usu d'estos métodos, y conclúi diciendo: “Con tolos pillos usando dineru pa salir, pregunto si la única manera de castigalos de manera honesta ye como lo fixo Daddy, tamién con dineru, pa vencelos nel so propiu xuegu”.

Warbucks volvióse muncho más implacable colos años. Dempués d'atrapar otra banda de secuestradores, anuncia que "nun me fadiaría n'avisa-y a la policía sobre ustedes, mochachos", implicando que mientres él y Annie pudieren tar xuntos, la Cobra y los sos homes podrín'acoradar a los secuestradores. N'otra tira dominical, publicada mientres la Segunda Guerra Mundial, un profeta bélicu espresa la esperanza de que'l conflictu dure venti años más. Un miembru aponderáu del públicu ataca al home pola so opinión y pide vengación polos sos dos fíos, muertos en combate. Cuando un policía que pasaba ta a puntu d'intervenir, Annie convencer de que nun lo faiga, diciendo: "Dacuando ye meyor que la xente solucione los sos problemes por aciu lo que podríen llamase 'procesos' democráticos".

Segunda Guerra Mundial y Annie's Junior Commandos[editar | editar la fonte]

A midida que la guerra foise consolidando, tanto'l Tribune de Chicago como'l Daily News de Nueva York declaráronse neutrales; sicasí, "Daddy" Warbucks siguía construyendo tanques, aviones y municiones. El periodista James Edward Vlamos criticó la perda de fantasía, inocencia y humor na historieta, y dixo sobre una de les secuencies de Gray sobre espionaxe que "el destín de la nación fuelga nos fráxiles costazos de Annie". Vlamos alvirtió-yos a los llectores que "llindar a ver el mundu de la guerra y l'horror qu'apaez nes primeres páxines".[10]

Cuando los Estaos Xuníos entraron a la guerra, Annie non solo fixo españar un submarín nazi, sinón que tamién entamó y lideró grupos de neños llamaos Junior Commandos por que recoyeren periódicos, cachos de metal y otros materiales reciclables pa collaborar cola guerra. Ella mesma usó una banda nel brazu coles iniciales "JC" bordaes y fíxose llamar "Coronel Annie". Na vida real, la idea tuvo efeutu, y afalóse a los escolares y los sos padres por qu'entamaren grupos similares: más tarde, rexistráronse venti mil Junior Commandos na ciudá de Boston.[10]

Gray foi bien emponderáu poles sos iniciatives pa collaborar cola guerra. Editor & Publisher escribió: "Harold Gray, el creador de Little Orphan Annie, fixo unu de los mayores trabayos a la fecha no que respecta al manexu de la chatarra. El so proyeutu Junior Commando, qu'empezó va dellos meses, foi asonsañáu en tol país y recoyóse bien de chatarra pa contribuyir cola campaña. Los neños vienden lo qu'atopen, que de la mesma se convierte en estampillas y bonos de guerra".[11]

Sicasí, non toa era favorable pa Gray. Tuvo que solicitar cupones extra pa combustible, yá que pensó que los precisaría pa viaxar al campu pa recoyer material útil pa la tira; sicasí, un encargáu de la Office of Price Administration llamáu Flack negar a dá-ylos, cola esplicación de que les caricatures nun yeren vitales pa la guerra, y más tarde nun aceptaron l'apelación de Gray. Esti fechu poner furiosu y treslladó esi enoxu a la historieta, onde demonizó a Flack, a los controles del gobiernu y a otres problemátiques. Anque Gray tenía simpatizantes, los sos vecinos defendieron a Flack nel periódicu llocal y condergaron a Gray. Flack amenació demandalo por libelo, polo que tuvo qu'atayar la tira; Gray nun amosó señales d'arrepentimientu, pero sí descontinuó la secuencia.[10]

Gray foi criticáu por un periódicu sureñu por incluyir a un afroamericanu ente los neños blancos de los Junior Commandos. Gray dexó claro que nun yera un reformador nin creía en revertir la política restrictiva escontra los ciudadanos de color, nin tenía rellación dalguna con Eleanor Roosevelt, una entusiasta militante polos derechos civiles. Señaló que Annie yera amiga de toos, y que la mayoría de les ciudaes del norte del país teníen "grandes pueblos de afroamericanos". Según la so esplicación, la inclusión d'esti personaxe foi "un xestu puramente casual escontra un grupu grande de llectores". Los llectores afroamericanos escribiéron-y cartes al creador de Annie estimándo-y la incorporación d'un neñu negru na tira.[10]

Nel branu de 1944, Franklin Delano Roosevelt foi nomáu per cuarta vegada como presidente de los Estaos Xuníos y Gray, a quien-y ofendía Roosevelt mató a Warbucks nuna secuencia d'un mes de duración. A los llectores nun los prestó la decisión, pero dalgunos pidieron que Annie y el so "filosofía crítica" corrieren la mesma suerte. Sicasí, al mes siguiente, Annie trabayaba como ama de llaves na casa de la Sra. Bleating-Hart y sufría tou tipu de tormentos per parte de la so ama. El públicu rogólu a Gray que tuviera compasión con Annie, y l'escritor fizo que la neña matara a la señora, siendo exonerada pocu dempués. N'abril de 1945, dempués de la muerte de Roosevelt, Gray resucitó a Warbucks (quien solo taba asonsañando la so muerte pa confundir a los sos enemigos) y otra vegada'l multimillonariu empezó a esponer les bondaes del capitalismu.[10]

Años de posguerra[editar | editar la fonte]

Nos años de posguerra, Annie tomó les temátiques de les bombes atómiques, el comunismu, la rebellion adolescente y otres problemátiques social y políticu, lo que provocó quexes per parte de la Ilesia, los líderes de los sindicatos y otros grupos rellacionaos. Por casu, Gray cuntaba que los neños teníen de tener la posibilidá de trabayar: “un pocu de trabayu enxamás mancaría a un neñu. Una de les causes de la delincuencia xuvenil qu'abonda tantu ye que los neños son obligaos, por llei, a analayar peles cais y buscar problemes”. La so creencia provocó la roxura del movimientu llaboral, que sofitaba de manera terminante les lleis en contra de la esplotación infantil.[10]

Un columinista d'un periódicu londinense declaró que dalgunes de les secuencies de Gray podíen ser una amenaza pa la paz mundial, pero otru periódicu de Detroit sofitó a Gray na so política de rellaciones esteriores “dispara primeru y entruga dempués”. Gray foi criticáu pola violencia presente nes sos tiressobremanera nuna onde Annie y Sandy son pillaos por un autu. L'escritor respondió a les crítiques dándo-y a Annie amnesia per un añu, lo que-y dexó vivir delles aventures ensin Daddy. En 1956, una historieta qu'arreyaba delincuencia xuvenil, adicción a les drogues, navayes, prostitutes, policies corruptos y llazos ente adolescentes y gansters adultos desamarró tal nube de crítiques per parte de los sindicatos, la Ilesia y los intelectuales que trenta periódicos atayaron la tira. Los editores ordenáronlu a Gray que retirara la secuencia y empezara con otra aventura.[10]

Muerte de Gray[editar | editar la fonte]

Gray finó en mayu de 1968 de cáncer, y la tira foi siguida por otros caricaturistes. El primu de Gray, Robert Leffingwell, foi'l primeru que tuvo l'empléu, pero nun rindió como s'esperaba polo que l'artista del Tribune Henry Arnold y el mánager xeneral Henry Raduta tomaron el mandu de manera temporal mientres buscaben un reemplazu permanente. Tex Blaisdell, un esperimentáu artista de cómics, llogró'l trabayu con Elliot Caplin como guionista. Caplin dexó de llau la política y concentróse nes hestories de los personaxes. El dúu trabayó na tira mientres seis años, pero les suscripciones decayeron y tuvieron de dexar el trabayu a finales de 1973. Otros reemplazar, pero nesa dómina surdieron munches quexes en rellación a Annie, les sos opiniones polítiques y la so falta de valor. A principios de 1974, David Lettick fíxose cargu de la tira, pero abandonar tres meses dempués; n'abril d'esi mesmu añu, tomóse la decisión de reimprimir les clásiques tires de Gray, dende 1936. Les suscripciones volvieron aumentar.[10]

En 1979, dempués de que fora estrenáu en Broadway con muncho ésitu'l musical Annie, la tira volvió publicar, escrita ya ilustrada por Leonard Starr. Starr, el creador de Mary Perkins, On Stage, foi l'únicu que tuvo ésitu cola tira, amás de Gray.

Nel añu 2000, dempués del retiru de Starr, reemplazar el guionista del Daily News Jay Maeder y l'artista Andrew Pepoy, empezando dende'l 5 de xunu d'esi añu. Alan Kupperberg foi'l socesor de Pepoy ente 2001 y 2004 y Ted Slampyak fíxose cargu de les ilustraciones hasta 2010. Los nuevos creadores actualizaron la redolada y los personaxes de la tira p'afaelos a una audiencia moderna: modificaron la corte de pelo de Annie y vistir con jeans, dexando de llau'l so clásicu vistíu. Sicasí, les nueves hestories de Maeder enxamás consiguieron tener el conteníu sentimental y el compromisu de les qu'escribieren Gray y Starr; la mesma Annie foi apostrada a ser un personaxe secundariu y volvióse muncho menos complexa que lo que fuera mientres siete décades. L'estilu lliterariu de Maeder carauterizar polos argumentos simples, en claru contraste coles hestories seriu y conmovedor que rellataben Gray y Starr. Annie foi perdiendo suscriptores adulces mientres la década de 2000, y pa 2010 apaecía en menos de venti periódicos estauxunidenses.

Cancelación[editar | editar la fonte]

El 13 de mayu de 2010, Tribune Media Services anunció que la última tira de Little Orphan Annie publicaríase'l domingu 13 de xunu.[12] Nel momentu del anunciu, publicar en menos de venti periódicos; dalgunos d'estos, como'l Daily News neoyorquín, incluyir dende los sos entamos. El postreru artista, Ted Slampyak, dixo: "Ye un pocu doliosu. Ye como'l duelu tres la perda d'un amigu".[13]

La última tira foi'l final d'un arcu na hestoria onde Annie fuera secuestrada del so hotel por un criminal de guerra d'Europa del Este, qu'ingresara a los Estaos Xuníos con nome y pasaporte falsos. Anque Warbucks pide ayuda al FBI y a la Interpol p'atopala, a la fin de la tira empieza a resignase al fechu de que lo más probable ye que nunca atope a la neña con vida. Desafortunadamente pa Warbucks, nun se da cuenta de que Annie entá ta viva y que s'atopa en Guatemala col so captor, conocíu a cencielles como "el Carniceru de los Balcanes". Anque Annie quier ser lliberada, el criminal diz-y que nun la va dexar dir, pero que tampoco la matará, yá que tien mieu de que lo prinden y porque nun mataría a un neñu, magar tolos sos asesinatos políticos; tamién-y diz qu'agora tien una nueva vida xunto a él. Nel últimu cuadru de la tira, diz "Y equí ye onde dexamos a la nuesa Annie. Dica agora".

Adautaciones[editar | editar la fonte]

Radio[editar | editar la fonte]

Little Orphan Annie foi afecha nun programa de radio de quince minutos de duración, estrenáu na estación WGN, de Chicago, a les 5:45 pm (hora llocal) el 6 d'abril de 1931, y finalmente Blue Network, de la NBC, emitir de mariña a mariña.[14][15] El programa foi una de les primeres tires de prensa n'afaese pa la radio, atraxo seis millones d'espectadores y dexó d'emitise en 1942.[14][15] L'historiador de la radio Jim Harmon atribúi la popularidá del programa en The Great Radio Heroes al fechu de que yera la única emisión de radio qu'arreyaba y taba destinada a los neños pequeños.[14]

En 1931, cuando debutó'l programa, nun esistíen les estaciones de radio qu'emitieren pa tol país, polo que s'usaron dos distintes: una en San Francisco, protagonizada por Floy Margaret Hughes, y la otra en Chicago, protagonizada por Shirley Bell como Annie, Stanley Andrews como "Daddy" y Allan Baruck (y más tarde Mel Tormé) como Joe Corntassel. En 1933, cuando les estaciones empezaron a emitir a lo ancho de los Estaos Xuníos, el repartu de Chicago pasó a ser el permanente.[14][15]

Bobbe Dean dio la so voz al personaxe mientres un curtiu periodu de tiempu, ente 1934 y 1935, mientres una disputa pol contratu ente l'estudiu y Bell, y Janice Gilbert interpretó a Annie ente 1940 y 1942. Leonard Salvu foi l'organista del programa.[16]

De primeres, el suplementu con gustu a lleche Ovaltine patrocinaba'l programa, y los miembros de l'axencia de la marca en Chicago escribíen los llibretos. Dexaben de llau les temátiques polítiques de les tires de prensa de Gray y concentrábense na promoción del so productu, al que lu dedicaben casi siete minutos en cada emisión. Los fanáticos podíen trocar les pruebes de compra de Ovaltine por un aniellu o pin que sirvía pa decodificar curtios mensaxes secretos, emitíos nos últimos minutos del programa. En 1940, Quaker convertir nel patrocinador del programa y añadió a un nuevu personaxe, el Capitán Sparks, que finalmente sería'l protagonista y apostraría a Annie a un papel secundariu.[14][15]

Películes[editar | editar la fonte]

Na puxanza de la popularidá de Annie, mientres la década de 1930, estrenáronse dos adautaciones cinematográfiques: na viéspora de Navidá de 1932 estrenóse la primera, Little Orphan Annie, producida por David O. Selznick pa RKO y protagonizada por Mitzi Green como Annie. L'argumentu yera simple: Warbucks tien de viaxar por negocios y Annie torna al orfanatu, onde traba amistá con un pequeñu llamáu Mickey. Cuando una muyer rica adopta al neñu, Annie visitar nel so nuevu llar; poco dempués, Warbucks torna y entama una fiesta de Navidá pa toos. La revista Variety criticar duramente, y los críticos del Daily News de Nueva York amosáronse "un pocu decepcionaos" cola película, yá que Green paecía-yos "demasiao grande y robusta" pal papel.[10] Paramount contrató a Ann Gillis por que personificara a Annie na so adautación cinematográfica de 1938, pero esta versión tampoco foi bien recibida. Un críticu describir como "estúpida y aburrida" y ofendió-y la "carauterización adulzada" de Annie.[10]

Tres años dempués del llanzamientu de RKO, Gray escribió una secuencia pa la tira na que Annie viaxa a Hollywood. Na tira, ye contratada por una compañía pocu conocida como doble d'una malcriada estrella infantil, Tootsie McSnoots. La nueva estrella Janey Spangles cúntalu a Annie sobre les práutiques corruptes de Hollywood, y la neña remana la información con maduror, lo que-y dexa esfrutar xunto cola so amiga mientres trabaya nel set. Annie nun se convierte n'estrella. Según Bruce Smith nel so llibru The History of Little Orphan Annie, "Gray foi lo suficientemente llistu y nun dexó que Annie tuviera demasiáu ésitu".[10]

Broadway[editar | editar la fonte]

En 1977, Little Orphan Annie foi afecha nuna obra musical, Annie. La producción orixinal realizar ente'l 21 d'abril de 1977 y el 2 de xineru de 1983, con música de Charles Strouse, lletra de Martin Charnin y llibretu de Thomas Meehan. Dempués del ésitu en Broadway, la obra treslladóse a otros países, y foi afecha dos veces al cine, en 1982 y 1999; la más esitosa foi la primera, dirixida por John Huston y protagonizada por Aileen Quinn como Annie, Albert Finney como Warbucks, Ann Reinking como la so secretaria Grace Farrell y Carol Burnett como Miss Hannigan. El musical foi una versión llibre de la tira de prensa orixinal.

Les actrices que personificaron a Annie en Broadway fueron Andrea McArdle, Shelley Bruce, Sarah Jessica Parker, Allison Smith y Alyson Kirk. Dorothy Loudon, Alice Ghostley, Betty Hutton, Ruth Kobart, Marcia Lewis, June Havoc, Nell Carter y Sally Struthers, per otru llau, interpretaron a Miss Hannigan. Los cantares del musical inclúin a "Tomorrow", "It's the Hard Knock Life". En xineru de 2011, la revista Variety anunció que Will Smith tenía pensáu faer una remake de Annie cola so fía Willow Smith nel papel protagonista.[17]

Episodios[editar | editar la fonte]

  • 1924: From Rags to Riches (and Back Again); Just a Couple of Hurried Bites
  • 1925: The Silos; Count De Tour
  • 1926: School of Hard Knocks; Under the Big Top; Will Tomorrow Never Come?
  • 1927: The Blue Bell of Happiness; Haunted House; Other People's Troubles
  • 1928: Sherlock, Jr.; Mush and Milk; Just Before the Dawn
  • 1929: Farm Relief; Girl Next Door; One Blunder After Another
  • 1930: Seven Year Itch; The Frame, the Farm & the Flood; Shipwrecked
  • 1931: Busted!; Good Neighbor Policy; Down, But Not Out; And a Blind Man Shall Lead Them; Distant Relations; A Hundred to One
  • 1932: Don't Mess with Cupid; They Call Her Big Mama; A House Divided; Cosmic City
  • 1933: Pinching Pennies; Retribution; Who'd Chizzle a Blind Man?
  • 1934: Bleek House; Phil O. Blustered; The One-Way Road to Justice; Dust Yourself Off
  • 1935: Punjab the Wizard; Beware the Hate Mongers; Annie in Hollywood
  • 1936: Inkey; On the Lam; The Sole of the Matter; The Gila Story; Those Who are About to Die
  • 1937: The Million-Dollar Voice; The Omnipotent Mr. Am; Into the Fourth Dimension; Easy Money
  • 1938: A Rose, per Chance; Shanghai Peg
  • 1939: The Buckles, Axel's Captive

Audiu[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Annie Comic Strips. GoComics.com. Consultáu'l 12 de febreru de 2012.
  2. 2,0 2,1 2,2 Gray Harold (2008). The Complete Little Orphan Annie Volume One: Will Tomorrow Ever Come? Daily Comics 1924–1927. IDW Publishing, páx. 23–7. ISBN 978-1-60010-140-3.
  3. Young, William H. and Nancy K. (2007). The Great Depression in America: A Cultural Encyclopedia. Greenwood, páx. 107,297–8.
  4. Gray, Harold; Heer, Jeet (2010). Punjab and Politics: The complete Little Orphan Annie Volume Six: Punjab the Wizard Daily and Sunday Comics 1935–1936. IDW Publishing, páx. 5–13. ISBN 978-1-60010-792-4.
  5. Neuberger, Richard L. (11 de xunetu de 1934). The New Republic:  p. 23. 
  6. Clendenin, James. Herald Dispatch:  p. 1. 
  7. «Fascism in the Funnies». The New Republic:  p. 147. 18 de setiembre de 1935. 
  8. «Little Orphan Annie». The Nation. 23 d'ochobre de 1935. 
  9. Cagle, Daryl. «The New Deal Kills Daddy Warbucks».
  10. 10,00 10,01 10,02 10,03 10,04 10,05 10,06 10,07 10,08 10,09 10,10 Smith, Bruce (1982). The History of Little Orphan Annie. Ballantine Books, páx. 43–63. ISBN 0-345-30546-9.
  11. Monchak, S. J. (19 de setiembre de 1942). «War Work of the Cartoonists: Cartoonists Important Factor In Keeping Nation's Morale». Editor & Publisher.
  12. Rosenthal, Phil (13 de mayu de 2010). «Annie left a homeless orphan in newspaper world». The Chicago Tribune. http://www.chicagotribune.com/business/columnists/ct-biz-0513-phil-annie-20100513,0,344970,full.column. Consultáu'l 15 de febreru de 2012. 
  13. McShane, Larry (13 de mayu de 2010). «'Little Orphan Annie' comic canceled by Tribune Media Services». Daily News. http://www.nydailynews.com/ny_local/2010/05/13/2010-05-13_little_orphan_gonnie_from_the_daily_news.html. Consultáu'l 15 de febreru de 2012. 
  14. 14,0 14,1 14,2 14,3 14,4 Harmon, Jim (2001). The Great Radio Heroes. McFarland, páx. 82–5. ISBN 978-0-7864-0854-4.
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 Mitchell, Claudia A., and Jacqueline Reid-Walsh (Eds.) (2007). Girl Culture: An Encyclopedia. Greenwood, páx. 402.
  16. Salomonson, Terry. «Juvenile Radiu Programs». Consultáu'l 15 de febreru de 2012.
  17. Stewart, Andrew (19 de xineru de 2011). «Will Smith, Sony Exploring 'Annie' Redux». Variety. http://www.variety.com/article/VR1118030526. Consultáu'l 16 de febreru de 2012. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Cole, Shirley Bell. Acting Her Age: My Ten Years as a Ten-Year-Old: My Memories as Radio’s Little Orphan Annie. Lunenburg, Vermont: Stinehour Press, 2005.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]