Link (The Legend of Zelda)

De Wikipedia
Link
Personaxe de The Legend of Zelda
Universu universu de The Legend of Zelda
Creador/a/es Shigeru Miyamoto
Voz orixinal Videoxuegos
Jeffrey Rath (CD-i)
Fujiko Takimoto (Ocarina of Time/Majora's Mask (Roberto neñu), 1998–2001)
Nobuyuki Hiyama (Ocarina of Time (Link adultu)/Majora's Mask (Mázcara de la Fiera Deidá), 1998–2001)
Sachi Matsumoto (The Wind Waker/Phantom Hourglass, 2002–vixente)
Akira Sasanuma (Twilight Princess, 2006–vixente)
Televisión
Jonathan Potts
Información
Nome orixinal リンク (Rinku)
Sexu masculín
Nacimientu Hyrule
Ocupación arquero (es) Traducir, espadachín (es) Traducir y fictional dragonslayer (en) Traducir
Equipamientu Espada, escudu, dellos.
Enemigos Ganondorf, Skull Kid, Vaati, Dark Link, Zant, Mázcara de Majora, Xeneral Onox, Veran, Agahnim; Koume y Kotake, Bellum, Heraldu de la Muerte, Mallhadus
Conexones Guardia Real (Cuerpo de Seguridad) (es) Traducir
Familiares Abril (es) Traducir
Residencia Hateno (en) Traducir
Nacionalidá Hyrule
[editar datos en Wikidata]

Link (リンク Rinku?) ye'l nome xenéricu que reciben los distintos protagonistes de la serie de videoxuegos The Legend of Zelda de Nintendo, creada por Shigeru Miyamoto en 1986, una de les franquicies más esitoses de la empresa (hasta 2007, vendió más de 47 millones de copies a nivel mundial).[1] La popularidá de Zelda dio llugar a delles encarnaciones de la trama orixinal y, poro, de Link; el personaxe fixo la so primer apaición nel títulu homónimu, como un héroe épicu que llucha contra'l mal. Amás de los videoxuegos de Nintendo, Link foi incorporáu una variedá de productos, que van dende les historietes hasta una serie animada de televisión. En 2005, foi gallardoniáu con una estrella na atraición Walk of Game aniciada en San Francisco, California, llugar nel que tamién figuren les reconocencies de Mario y Sonic the Hedgehog.[2]Hai de solliñar que na web Gamefaqs, realicen dende 2002 unes encuestes pa determinar los personaxes de videoxuegos más populares, llevando hasta'l momentu ocho ediciones, de les cualos Link salió ganador en cuatro d'elles.[3][4][5][6]

Link ye descritu xeneralmente como un mozu hyliano qu'habita nel Reinu de Hyrule. Nos sos entamos, apaecía como un simple espadachín, pero col pasu del tiempu y el llanzamientu de nuevos xuegos, la so edá (nun rangu que bazcuya ente los diez y los diecinueve años), apariencia ya identidá fueron oxetu de variaciones constantes. Sicasí, delles carauterístiques del personaxe permanecieron inalterables: por casu, siempres visti una túnica y un gorru de color verde, un par de botes, una espada y un escudu. Conforme avanza la trama d'un xuegu, Link va adquiriendo una gran variedá d'oxetos, qu'inclúin gabitos, bumeranes, bombes, un arcu y diversos tipos de fleches, mázcares, capes, botes y espaes más poderoses (siendo la más conocida la Espada Maestra), según distintos tipos de preseos musicales (la ocarina y la flauta son un par d'exemplos), ente otros. Cabo señalar que, como'l portador de la Trifuerza del Valor, tien un nivel estraordinariu de valentía, sirviéndo-y tamién como proteición contra la maxa escuro.

L'oxetivu primordial del protagonista de The Legend of Zelda ye viaxar al traviés de Hyrule pa ganar a criatures y fuercies malines, incluyendo al antagonista principal de la franquicia, Ganondorf, buscando coles mesmes ayudar a la Princesa Zelda a salvar el so llar.

Atributos del personaxe[editar | editar la fonte]

Link ye consideráu'l segundu meyor "héroe de los videoxuegos" de Nintendo por cuenta de que tien una gran valentía. Amás, ye posesor de la trifuerza del coraxe , que facer salir avante de toles situaciones posibles. Auníu a esto, ye un gran espadachín, arqueru, caballeru y ejecutante musical, ensin mentar la so rellación colos personaxes en dellos casos bien cercana y beneficiosa nes sos aventures.

Sicasí, dellos fans ven tamién un llau escuru y accidente nel personaxe. Magar Link ye presentáu como daquién altruista y noble, paez ser tamién un ser violento y belicoso. En toos y cada unu de los xuegos Link llucha fiero contra toa clase de seres "non humanos", a los que combate ensin piedá. Por enforma que lo faiga por salvar a la so xente o a la so princesa, Link ta quitando vides ensin escupulicios o reconcomios, como si pudiera decidir quien tien derechu vivir. La manga de The Legend of Zelda: A link to the Past de Akira Himekawa esplora en parte esti conceutu.

Ye por esta razón pola que Link nun tener la Trifuerza de la Sabiduría. Link ye astutu pero non sabiu, pos nun se preguntar poles sos actitúes o les de los sos enemigos, les cuestiones del mundu o de la vida y tampoco saca les sos propies conclusiones sobre nada. El xugador puede faelo si asina lu desea, pero'l personaxe nunca lu fai. Esto acentúa entá más el so valor como avatar. Link tien una personalidá definida, pero aun así nun tría la personalidá del xugador, pos magar la mayoría d'estos ansían el valor y la gallardía, pocos traten al videoxuegu dende la sabiduría.

Según dellos fans de la franquicia, este podría ser un efeutu secundariu de la Trifuerza del Valor, qu'emburria a actos de valentía ensin pensar. A pesar de que Link nun busca poder o dineru, el so motivación ye tan fuerte que nun duldar en triar a los demás pa siguila.

La Trifuerza del Valor non exime a Link de too medrana, sinón que lu ayudar a enfrentalo. Sobremanera Young Link demuestra mieu ya impresión polos sos enemigos, pero gracies a la so valentía acaba enfrentar. Esta carauterística da-y un papel de maestru pal xugador, que al ponese na piel del avatar piensa "antes esti desafíu paecíame difícil, pero agora haber superáu". Ye por esti motivu que Link ye consideráu tan bon personaxe, porque ye l'héroe por excelencia. Ye valiente y ayuda a les sos próximos y sirve como una encarnación del xugador que lu enseña (especialmente a los más pequeños) que tou puede llograse y que la fuercia de voluntá ye'l meyor arma posible.

Link ye tamién una persona intelixente que puede resolver puzzles complicaos sacando los sistemes lóxicos de los mesmos.

Compañía y aliaos[editar | editar la fonte]

Link ye esencialmente un aventureru solitariu. Sicasí, en munchos xuegos interactúa direutamente, en mayor o menor midida, con otros personaxes amigos non controlables, sacante en The Legend of Zelda: Oracle of Ages/Seasons, nos que puede dir acompañáu en delles partes del xuegu por Ricky (el canguru), Dimitri (el dodongo) o Moosh (l'osu), nos cualos Link xúbese y el xugador pasa a tomar el control sobre estos personaxes pa superar torgues. En The Legend of Zelda: Spirit Tracks, Link vese acompañáu mientres tol viaxe pola princesa Zelda; controlable en delles situaciones del xuegu.

Princesa Zelda[editar | editar la fonte]

Ye la princesa de Hyrule. Al contrariu de Link, ella nun ye reencarnación direuta, sinón que ye descendencia d'una anterior Zelda. Amás, en dellos xuegos como The Legend of Zelda: Skyward Sword, ye la encarnacion de la Diosa Hylia, por esta razón, unu de los enemigos d'esti xuegu, Grahim, Señor de los demonios, quier sacrificar pa espertar al so amu. Ye pola tema de la descendencia que siempres herieda'l reinu de Hyrule. Agora bien, cabo destacar que caúna d'elles baxa de la reencarnación de la diosa Hylia. La princesa Zelda nun ye la clásica princesa que tien de ser rescatada: desempeña distintos papeles dientro de la franquicia. En casi toles sos descendencies, tien una edá cercana a Link, y desenvuelve una rellación cercana con él. En Ocarina of Time ye una princesa adulta de calter firme y gran sabiduría. Nesta entrega de la saga, ella ayuda a Link amarutada como Sheik, mientres unos años nesti xuegos La Princesa Zelda apriende a tresformase nun Sheikah y asi naz el personaxe Sheik; en The Wind Waker ella ta al llau de Link na batalla final, acompañándo-y con un arcu y fleches de lluz. Nel xuegu Spirit Tracks va acompañar a Link en forma d'una pantasma que podía tener armadures y otros oxetos inanimaos. Llucha y aconseya a Link mientres la so travesía lluchando xunto a él na engarradiella final contra Mallard. Cabo añader que nos postreros 3 xuegos mentaos La Princesa Zelda amuésase-y en gran parte de los xuegos cola identidá de Tetra, una coraxosa pirata. Una de les carauterístiques más grandes de Zelda ye que se-y considera la princesa más sabia de tolos videoxuegos.

Ente los fanáticos de la serie ye bien popular la creencia de qu'esiste una rellación romántica ente Zelda y Link, teoría que se caltuvo reforzada por nicios nos xuegos y entevistes a los desarrolladores. Pero munchos son los xuegos onde nun se-yos ve una rellación tan cercana como lo ye en Twilight Princess, sicasí'l xuegu nel que se ve'l mayor afecto casi amor ente estos 2 personaxes ye en The Legend of Zelda: Skyward Sword.

Navi[editar | editar la fonte]

En The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Navi ye la fada unviada pol Árbol Deku pa emponer a Link a lo llargo del xuegu, dándo-y información y conseyos sobre enemigos y xefes de cuartones; amás de suxurir pistes sobre puzles o caminos. A la fin del xuegu ella cola xunto coles demás faes de los neños Kokiri, siendo'l motivu pol cual Link parte a buscala, dando llugar a los acontecimientos de Majora's Mask.

Tatl[editar | editar la fonte]

Tatl (o Taya, según la versión del videoxuegu) ye una de les faes qu'acompañaba a Skull Kid en Majora's Mask. Dempués de quedar zarrada con Link, empieza a tomar el llugar de Navi en toles sos funciones.

Makore & Medli[editar | editar la fonte]

En The Wind Waker, Makore (Makar n'inglés) ye un kolog (korok n'inglés), una raza evolucionada de los Kokiri por cuenta del hinchente. Tien un don de violinista o chelista. Toca una pieza pa un recital que tien llugar cada añu, por que'l Venerable Árbol Deku consiga granar les sos granes (Nueces Deku) col fin de polinizarlas y espandiles en delles islles del xuegu. Esta pieza a la fin termina siendo'l cantar qu'abre unu de los templos. Makore ta con Link mientres tol trayeutu del Templu del Vientu.

Medli ye una orni, una raza que se rumorea evolucionada de los Zoras afecha al cambéu del hinchente. Ella usa una arpa que puede reflexar la lluz y ayuda a pasar el Templu de la Tierra. Dambos ayuden nes respeutives catedrales a recuperar el poder de Repeler el mal de la Espada Maestra.

King of Red Lions[editar | editar la fonte]

(Mazcarón Coloráu n'español) Ye un bote de vela parlante qu'apaez en The Legend of Zelda: The Wind Waker y qu'ayuda a Link nel so viaxe pel gran océanu tres el Gran Hinchente que cubrió a lo qu'antes yera la tierra de Hyrule. A la fin del xuegu revela qu'él ye realmente Daphness Nohansen Hyrule, l'últimu rei de la destruyida tierra de Hyrule. Ayuda a Link na so aventura nel xuegu y enséña-y la llocalización del templu que ta fundíu sol mar.

Tingle[editar | editar la fonte]

Esti peculiar personaxe apaeció en munchos xuegos de The Legend of Zelda. Fixo'l so debú en Majora's Mask. Ye un ser que suaña con convertise nuna fada y que confía a Link los sos secretos y otorgar regalos y enseres venceyaos d'una forma o otra colos mapes. En The Legend of Zelda: Majora's Mask, vendía-y los mapes a ciertu preciu, nos Zelda Oracle of Ages/Seasons dába-y la carta de navegación, ente qu'en The Legend of Zelda: The Wind Waker, cobrábalu por descifra-y dichos mapes y en The Legend of Zelda: The Minish Cap píde-y suerte, si Link consiguía xunir piedres de la suerte con él y los sos hermanos, podía aportase al bumerán máxicu. Amás, tamién apaez nun xuegu tituláu Tingle's Rosy Rupeeland, siendo'l protagonista.

La so primer apaición nel videoxuegu The Legend of Zelda: Majora's Mask yera de la forma de pequeñu elfo. Al paecer un vieyu siempres se-y atopaba suspendíu con un globu de manera que pa poder comunicase con él, tenía d'españar el globu por que baxara al suelu. Al falar con él, apurría-y a Link mapes de les zones del xuegu.

Ezero/Ezlo[editar | editar la fonte]

Ezero o Ezlo ye un artesanu y sabiu minish con forma de sombreru qu'ayuda a Link en The Legend of Zelda: The Minish Cap. A pesar de tener ciertos problemes de mal xeniu y un sentíu del humor daqué negru, no fondero esmolezse por Link y fai tou lo que ta al so algame p'ayudar. Sicasí, nun ye un sombreru parlante: en realidá, ye un minish que por un maleficio que-y llanzó Vaati (el so antiguu aprendiz), tien la forma d'un sombreru. Siempres se quexa de Link a pesar qu'en realidá se lleven perbién.

Moosh, Ricky, Dimitri[editar | editar la fonte]

Moosh, Ricky y Dimitri son tres besties qu'apaecen nos videoxuegos Oracle of Ages y Oracle of Seasons. Dambos salen ayundes del xuegu, pero depende del desenvolvimientu d'ésti, unu d'ellos grabarálu a Link la so melodía na flauta estraña por que pudiera llama-y siempres que lo precisara. Moosh ye un osu azul, capaz de levitar púlsiase repetidamente'l botón A; la so debilidá ye l'agua; Ricky ye un canguru capaz de llanzar tornaos y puñaes y capaz tamién de saltar buecos, pero nun sabe nadar al igual que Moosh; a lo último, Dimitri ye un dodongo que puede nadar pero nun puede nin saltar nin volar, depende d'él que-y dea a Link la so flauta. Según l'animal qu'allegue, la zona de la Pradería Natzu va camudar, pudiendo ser con furacos, riscos, o toa llena d'agua.

Midna[editar | editar la fonte]

Apaez nel decimotercer xuegu de la saga, The Legend of Zelda: Twilight Princess, para Wii, Gamecube y WiiU. Nesta entrega, de primeres del xuegu Midna amuésase de secute nuna celda na qu'esta zarráu Link Llobu. Carauterizar por ser sarcástica, burllona, se podria dicir que de primeres del xuegu ye un pocu fadiosa pero nel intre del xuegu vuélvese cada vez mas cercana y amiga de Link, aportando a unu de los personaxes mas queríos de la saga.

Midna, conocida tamién como la princesa del tapecer (a pesar de que'l títulu atribuyéra-ylo ella mesma a Zelda pol empiezu del xuegu) usa a Link pa vengase del traidor de Zant quien, influyíu pola esencia malina de Ganondorf, haber destronáu y por eso lliberar y sofíta-y nel principiu del xuegu. Primeramente, Midna solo desea vengase de Zant y nun-y importen les consecuencies que lu pasen a Hyrule, pero dempués de que Zant mancar mortalmente, ye trescalada polos esfuerciu combinaos de Link y Zelda pa salva-y la vida, y la so actitú camuda escontra Link a tal grau qu'empieza a aprecialo y qu'a la fin del xuegu llega a dar la vida por él enfrentándose sola a un furiosu Ganondorf. Dempués de la batalla final, los Espíritus de la Lluz deciden resucitala y amás esta vuelve a la so forma orixinal. Yá na escena final del xuegu, dempués de que pasen los creitos finales, apaecen Link, Zelda y Midna nel llugar onde s'atopa l'espeyu del tapecer. Zelda estima a Midna la so ayuda y menta que mientres l'espeyu siga ellí, los dos mundos taríen xuníos per siempres. Midna da-y la razón y despídese de dambos. Sicasí, suelta una llárima cola cual destrúi l'espeyu dempués de tornar al so reinu. Antes de dise diríxe-y una pallabra a Link y suelta una frase bien peculiar que ye motivu d'especulaciones per parte de dellos fanáticos de la saga, la frase ye: "Link... I... See you later.", una frase que repite con frecuencia nel xuegu, cuantimás cuando apaecen los espíritus de la lluz. La frase traducida al español ye más o menos asina: "Link... yo...te voi ver depués." Anque tamién hai especulaciones de qu'en realidá -y quería dicir "Link, yo, gracies." pero penar nel postreru segundu. Nos momentos finales del xuegu cabo destacar qu'una de les escenes mas murnies y atanantes ye cuando Ganondorf, parte en cachu la corona de Midna.

Kaepora Gaebora[editar | editar la fonte]

Ye un uxu qu'guía a Link n'Ocarina of Time y tamién fai dos curtios apaiciones en Majora's Mask. Desque sale escontra Hyrule ta en casi toles zones que visita (solamente cuando ye neñu, anque cuando Link apriende'l Réquiem del espíritu ve travesar el cielu). Dalgunos creen que ye la reencarnación del Árbol Deku, anque ye más posible que sía la reencarnación de Rauru, una y bones una piedra flera diz: «Dizse que Kaepora Gaebora ye la reencarnación d'un antiguu sabiu.». Anque esta piedra nun se ta refiriendo a esti (el cual esta entá vivu en Ocarina of Time), sinón de manera indireuta al sabiu direutor de la escuela de caballeros y padre de Zelda, Kaepora Gaebora, que (xunto cola escuela de caballeros) apaez na so forma humana per primer vegada en The Legend of Zelda: Skyward Sword, onde desempeña un papel menos activu (anque non menos importante) p'ayudar a Link na busca de la so fía. Dende'l primer momentu, este abarruntaba de Link, nel cual vía daqué distintu y fora de lo habitual, abarruntando de la posibilidá de que'l rapazu fuera l'héroe del que falaba una antigua lleenda. En dicha lleenda, yera la Espada Celestial o Espada de los Cielos la que dempués de ciertos acondecimientos acabaría per convertir se na llexendaria Espada Maestra, que atopábase so la so vixilancia y nun pedestal nel interior d'un llugar ocultu pa los demás. Nel interior d'este, que yera inaccesible pa cualesquier otru y namái yera visible per fora pa los demás como una estatua de la Gran Diosa y del qu'él, primero que Link fuera conducíu y atraíu por Fay (esencia de la espada, creada pa sirvir y ayudar a Link por designios de la Gran Diosa) yera l'únicu de toa Altárea (o, a lo menos, de toa Celestia) que conocía la esistencia de la espada naquel llugar y llocalización exacta.

En Majora's Mask él inscribe nuna pilastra nel Monte Tabayón la Cantar del Vuelu, que ayuda a Link a teletransportarse d'un llugar a otru, pausando el pasu del tiempu nel so treslláu. La inscripción diz: «Apriende esti cantar por que síamos amigos, más allá del tiempu y del espaciu...». Amás, nel Pueblu Goron del Picu Neváu conducir dexando una llinia de plumes temporalmente suspendíes nun abismu por que salte sobre elles y pueda llegar al otru llau onde s'atopa escondida nun covarón la Lente de la Verdá. Primero que Link note que tien de saltar sobre elles, Kaepora diz-y: «Non te dexes engañar poles apariencies y usa el to instintu imaxinativu…».

Ciela[editar | editar la fonte]

En The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, una fada llamada "Ciela" espierta a Link dempués de que naufragara. Ella perdió la so memoria pero dempués revélase que ye l'Espíritu del Valor. A la fin, dambos despídense yá que Ciela tien de cumplir col so deber d'espíritu.

Linebeck[editar | editar la fonte]

En The Legend of Zelda: Phantom Hourglass él acompaña nel so barcu a Link y a Ciela práuticamente mientres tola so aventura, desque se conocen nel puertu d'Isla Mercay hasta que ganen a Bellum a la fin de l'aventura, sacante enfusase nos templos y en llugares peligrosos por cuenta de que ye bastante miedosu y de primeres namái ayudaba a Link y Ciela pal so beneficiu propiu. Sicasí, según avanza la hestoria va creyendo nos motivos de Link hasta'l puntu d'intervenir na batalla final contra Bellum p'ayudar, siendo teníu por Bellum, forzando d'esta forma a Link a engarrar contra él. A la fin vese a Linebeck nel so barcu despidiéndose de Link mientres este ta con Tetra nel barcu pirata. A pesar de que nun se llevaba perbién con Ciela, y que, en variaes ocasiones tuvieron engarradielles, nuna parte del xuegu amosó tol respetu que tenía a la fada llamándola pol so nome, actu que solo fixo una vegada.

Fi/Fay[editar | editar la fonte]

Apaez en The Legend of Zelda: Skyward Sword. Ye l'ayudante de Link, y ye una unviada de la diosa. Amás ye l'espíritu de la Espada Maestra de Link, tien un aspeutu fantasmal ye lo opuesto de Grahim, Señor de los Demonios otru espíritu. Cuando va alvertir daqué urxente a Link, la Espada Maestra empieza a rellumar. Tien l'habilidá de traduci-y mensaxes de llingües indescifrables pa humanos a Link. Ella ayuda a Link dándo-y información sobre enemigos y otres coses como tiempu de xuegu, oxetivu actual, conseyos, etc. Tamién alvierte al xugador sobre otres coses como la vida restante y esclaria información que non queda clara dempués de llograla. Ente munchos fans de la saga,dizse que Fay ye la meyor acompañante de Link, yá que ye la que te da tou tipu d'información, anque dacuando ye demasiáu obvia.

Reencarnaciones de Link[editar | editar la fonte]

Link, como héroe escoyíu pola Diosa Hylia, se reencarna a lo llargo de la saga de Zelda. Toles encarnaciones de Link tienen una serie de carauterístiques comunes, que son la so apariencia física, la so valentía y abnegación.

Pa más información alrodiu de cada xuegu vea los artículos específicos de cada unu d'ellos.

The Legend of Zelda: Skyward Sword[editar | editar la fonte]

Ye'l primera Link de la cronoloxía. Nesti xuegu, Link preséntasenos como un mozu d'unos 17 años cobarde y con aretes, aprendiz de caballeru. Tien una estrecha amistá con Zelda, que ye la fía del direutor de la Escuela de Caballeros. Dambos viven en Altárea, un continente que llexa sobre un mar de nubes nel Cielu; polo que los ciudadanos d'esti llugar utilicen a unos páxaros llamaos Pelícaros pa viaxar d'isla n'isla. El Pelícaro de Link ye de color coloráu, siendo este un color bien inusual nestes aves.

La hestoria del xuegu desencadénase realmente tres el "tornéu de la diosa": una vegada Link gana la competición, Zelda (escoyida sacerdotesa de la diosa) apúrre-y de premiu una especie de mantu sagráu, y vanse los dos solos a volar pel cielu. Nesi momentu, un tornáu llevar a Zelda y al so Pelícaro, polo que Link tendrá de partir na so busca.

A partir d'equí, Link va afayar que'l so destín ta marcáu, yá que ye l'Escoyíu de la diosa, y que sol mantu de nubes sobre'l que llexa Altárea esiste un mundu desconocíu llamáu "Les tierres inferiores". Tendrá De enfusase nesi territoriu siguiendo los pasos de Zelda, acompañáu por Fay, un misteriosu espíritu con figura femenina creáu namái p'ayudar al Escoyíu de la diosa.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time[editar | editar la fonte]

Esti xuegu empieza con un neñu de 10 años que vive nel Monte Kokiri marxináu por ser l'únicu habitante del llugar que nun tien la so propia fada guardiana. Mientres delles nueches, sufrió de tarrecibles velees que-y quitaben el suañu, nes que vía un inmensu castiellu del qu'escapaba una muyer con una misteriosa moza, escorríes por un home d'aspeutu escuru y de aviesas intenciones. El neñu ye llamáu una mañana ante'l Venerable Árbol Deku, quien-y encamienta la misión de partir nuna gran aventura y asígnalu a Navi como fada guardiana.

En llegando al castiellu de Hyrule, Zelda y Link, l'únicu que cree nes premoniciones de la princesa, se alían pa lluchar contra Ganondorf, el malváu líder de les Gerudo que xura falsamente llealtá al rei, pa evitar qu'esti apoderar de la sagrada Trifuerza. Xuntos entamen una combalechadura pa llograr los trés piedres espirituales que, xunto cola Ocarina del Tiempu, son necesaries p'abrir les puertes del templu del tiempu onde s'atopa esta reliquia y poder llograla primero que'l villanu, evitando asina que la premonición cumplir y el reinu quede desapaecíu nel caos.

Sicasí, el destín paecía decidir que Ganondorf apoderar d'ella. Link llogra la ocarina del tiempu, l'ayalga de la Familia Real de Hyrule, y diríxese al Templu del Tiempu. Nel so interior, Link atopa la Espada Maestra, l'arma llexendaria de Hyrule, de la cual dizse que solo puede ser usada por daquién dignu de ser un verdaderu héroe. Al sacar la Espada Maestra del Pedestal del Tiempu, abre la puerta al Sagráu Reinu onde s'atopa la Trifuerza. Lamentablemente, Ganondorf sigue a Link, entra al sagráu reinu y llogra la Trifuerza. Link queda atrapáu nel sagráu reinu 7 años, yá que «taba destináu a ser l'héroe del tiempu, pero nun yera lo suficientemente mayor pa poder utilizar la espada maestra, asina que'l so espíritu quedó prisioneru». El mozu Link decatar de que creció y tien 17 años. Con ello tien l'aspeutu d'un home fuerte, qu'amás porta la sagrada Trifuerza del Valor, siendo'l so espíritu (pero non el so cuerpu) capaz de viaxar nesi intervalu de 7 años por aciu «la corriente del Ríu del Tiempu» gracies a la Espada Maestra convirtiéndose asina nel llexendariu Héroe del Tiempu. Link entós ye unviáu por Rauru, el Sabiu de la Lluz, a espertar a los cinco sabios restantes p'asina salvar a Hyrule.

Na travesía del xuegu, Link tien d'enfrentase a llaberintos y templos pa espertar a los cinco sabios. La primera termina siendo la so amiga de la infancia Saria, nel templu del monte, abellugáu pola pantasma malinu Phantom Ganon, una escura pantasma creada pol mesmu Ganandorf (esto afayar cuando a la fin de la engarradiella oi la voz de Ganandorf diciendo que yera un pixín títere), el segundu ye'l rei de los Goron: Darunia, nel templu del fueu xixiláu pol dragón de fueu Volvagia; la tercera ye la princesa de los Zora: Ruto, nel templu de l'agua, p'ayudar a salvar a la so raza de quedar conxelada pa siempres Link tendrá de vencer a la bisarma Morpha, una especie d'encéfalu capaz d'apoderar per completu l'agua que lo arrodia. El cuartu sabiu que tien d'espertar ye la guardaespaldes de Zelda Impa, nel templu de la solombra onde tien qu'enfrentase al xefe Bongu Bongu, una enorme bestia que les sos manes tán dixebraes del cuerpu y un güeyu coloráu nel centru que ye'l so puntu débil, ésti mientres tola batalla va tar cutiendo un bongu'l cual ye la plataforma que Link va poder triar ensin resultar mancáu. D'últimes ta'l templu del espíritu nel Colosu del desiertu cercanu al Valle Gerudo, ende va atopase a la postrera sabia en ser espertada, Nabooru, la xefa de los Gerudos y mano derecha del llaín Ganondorf. Sicasí, nesi entós el so celebru fuera llaváu pa obedecer a Ganandorf, esto foi fechu poles últimu xefes: les bruxes Birova. Estes son dos hermanes mellices, una capaz de remanar el xelu y la otra remanar el fueu. Na segunda parte del combate contra elles, fundir pa crear una versión más poderosa d'elles.

Cola ayuda de los Sabios de Hyrule y de la Princesa Zelda consigue zarrar a Ganondorf nel Reinu Sagráu, que pasó a llamase Reinu Escuru dende aquel entós.

Zelda usa la Ocarina de Tiempu pa tornar a Link a la so dómina. Link, agora siendo un neñu otra vegada, vuelve'l Templu del Tiempu, onde Navi dixebrar d'él. A la fin del xuegu, Link va ver a la moza Zelda, igual que cuando se conocieron per primer vegada y crea un universu nel que Ganondorf enxamás llogró la Trifuerza y los sucesos del xuegu nun asocedieron.

Mentanto, nun universu paralelu, Ganondorf llogró matar a Link, lo qu'empieza los sucesos d'A Link to the Past.

The Legend of Zelda: Majora's Mask[editar | editar la fonte]

Majora's Mask trescurre a la temporada de los acontecimientos de Ocarina of Time, polo que ye la mesma persona y deduzse que Link yá cumpliera los 12 años. La hestoria empieza cuando Link dir de viaxe a buscar a Navi (recordemos qu'a la fin del Ocarina of Time, Navi dir pola ventana del Templu del Tiempu).

Una vegada enfusar no fondo de los Montes Perdíos, un Skull Kid que lleva la mázcara de Majora y dos hada hermanes (Taya y Tael) róben-y el so yegua Epona y la Ocarina del tiempu. Link escorrer ensin ésitu, hasta que cai por un túnel. Al espertar, el Skull Kid utiliza la fuercia de la mázcara de Majora pa convertilo nun neñu Deku. El Skull Kid cólase, dexando tras a Taya, que se va quedar zarrada con Link. Nesti momentu, Taya va acompañar a Link col únicu propósitu d'axuntase de nuevu col so hermanu Tael. N'avanzando per unes habitaciones, Link llega a una torre de reló y alcuéntrase col misteriosu Vendedor de mázcares, que lu esplica a Link que la mázcara de Majora tien a quien la lleva con un poder malino. Tamién-y diz que-y ayudará si lléva-y la mázcara de Majora.

Al salir d'ellí, Link nun ta en Hyrule, sinón nun territoriu paralelu llamáu Términa, onde apaecen munchos personaxes del Zelda Ocarina of Time pero con otra personalidá. Afaya que la Lluna va cayer sobre Términa en tres díes, xusto cuando se celebra'l famosu Antroxu del Tiempu.

A partir d'equí, Link tendrá de dir contrarreló, yá que solo tien tres díes pa consiguir la mázcara de Majora y que'l vendedor de la tienda de mázcares ayúdelu a recuperar la so forma humana. Llucha contra Skull Kid y, anque nun-y consigue vencer, recupera la so Ocarina. Gracies a ella, toca'l Cantar del Tiempu y torna al primer día. El vendedor de mázcares enoxar con Link por non consiguir la mázcara, pero devuélve-y al so forma humana. Va Caltener la mázcara deku, y asina puede convertise en deku cuando la ponga.

Pa evitar la cayida de la Lluna sobre Términa, Link tien d'espertar a cuatro xigantes que tán nos sos respeutivos Templos. Según dir llamando, los llugares afeutaos polos poderes malinos de Skull Kid vuelven a la normalidá. Tamién va llograr mázcares pa convertise en Zora o en Goron. Sicasí, una vegada derrotáu Skull Kid, ye la mázcara mesma la que se revela como'l villanu a vencer. La mázcara dir a la lluna pa da-y más poder y asina afarar con Termina. Link escuérrelu y llogra la mázcara de la Fiera Deidá, que contién l'espíritu de quien una vegada s'enfrentó a la mázcara de Majora. Esta mázcara da grandes poderes a Link y convertir nun forníu guerreru con poderes similares a los de la mázcara Majora. A la fin, Link llogra exorcizar al demoniu que se despintaba na mázcara y collo la paz vuelve reinar sobre Termina.

The Legend of Zelda (1986)[editar | editar la fonte]

Nesti xuegu, Link tenía'l pelo de color café y la metá de la so estatura actual. Trataba de salvar a la princesa Zelda de les garres de Ganon, que tenía l'aspeutu d'un gochu xigante.

Cúntase cómo'l villanu ta llibre de nuevu y Link nun tien más qu'un escudu pa combatilo, polo que va tener que buscar armes y les pieces de la Trifuerza de la sabiduría.

A pesar de ser el primer episodiu en salir a la venta, nun ye'l primeru dientro del orde cronolóxicu de la saga, anque con toa seguridá a estes altures nun se tenía nenguna cronoloxía entamada.

Zelda II: The Adventure of Link[editar | editar la fonte]

Fai enforma'l poder de la Trifuerza atopábase tou nel rei de Hyrule. Cuando'l rei morrió, l'artefactu foi estremáu y el tronu entós non podía heredar. Antes de morrer, el rei díxo-y a Zelda ónde podría atopar les partes de la Trifuerza. Como la princesa nun diría enxamás esi secretu, un magu poner a dormir pa siempres y morrió na exasperación. De magar, el príncipe dixo que toles descendientes llamaríense Zelda. Miles d'años dempués, Impa, la neñera de la princesa Zelda, conduz a Link (el mesmu del anterior xuegu yá con 16 años) al castiellu del norte de Hyrule onde-y cunta la hestoria y da-y seis cristales y daqué escritu nuna estraña llingua, pero que Link pudo lleer: él tendría que dir al valle de la muerte y consiguir la Trifuerza del Valor p'asina salvar a la princesa. Al espertala llucharía contra Link solombra.

Este foi'l segundu xuegu de la saga en salir a la venta, pero nun correspondió col segundu llugar dientro de la cronoloxía de la saga.

The Legend of Zelda: Oracle of Seasons[editar | editar la fonte]

La Trifuerza guía a Link a una misión nuna tierra alloñada, Holodrum. Link va tener que salvar a Din, l'Oráculu de les Estaciones, del Xeneral de la Escuridá, Onox.

Al tar combináu con The Legend of Zelda: Oracle of Ages, si terminen los dos, el xuegu va apurrir una serie de claves pa siguir el xuegu y ganar a Birova y a Ganon.

The Legend of Zelda: Oracle of Ages[editar | editar la fonte]

Link atopar n'otra tierra, Labrynna, a onde él ye tresportáu máxicamente pola Trifuerza. Link tien que viaxar pol tiempu pa salvar al Oráculu de los Tiempos, Nayru, que'l so cuerpu foi teníu por Veran, la Bruxa de les Solombres. Hai que camudar el pasáu p'asina camudar el presente. Nuna parte de la serie Veran tresferir al cuerpu de la reina Ambi por que tolos súbditos del reinu obedecer y asina atrapar a Nayru, Ralph y Link.

The Legend of Zelda: A Link to the Past[editar | editar la fonte]

Sieglos antes d'A Link to the Past, nel universu nel que Ganondorf mató a Link, Ganon y la so malvada armada fueron exiliaos de Hyrule. El portal foi protexíu máxicamente por siete sabios, ente que la prisión de Ganondorf foi'l Reinu Escuru. Un día, el malváu magu Agahnim apaeció ante la corte del rei de Hyrule. Llogró faer que Ganon pudiera tornar a Hyrule. La princesa Zelda, descendiente del séptimu sabiu, tien telepatía y piensa utilizala antes de ser demasiáu tarde. El tíu de Link almite qu'eso ta más allá de les sos posibilidaes y déxa-y a Link la so espada. L'héroe empieza l'aventura buscando trés medallones máxicos y tratando d'atopar la llexendaria Espada Maestra pa vencer a Agahnim. Link tien qu'entrar al Reinu Escuru pa salvar a siete chiques atrapaes en prisiones de cristal y tamién vencer a Ganondorf. Cuando Link atopa la Trifuerza y posa les sos manes sobre ella como una persona con un corazón puro y equilibrao, la paz y la prosperidá tornen a Hyrule, y la Espada Maestra vuelve al so pedestal. Nesti xuegu amiéstense figures grabaes nel escudu de Link.

The Legend of Zelda: The Wind Waker[editar | editar la fonte]

Pero nuna pequeña isla, llamada Isla Initia, la lleenda entá se recuerda y visten a tolos mozos con túniques verdes n'honor al héroe cuando cumplen cierta edá.

Link ye un neñu de diez años que vive nesta islla cola so güela y la so hermana Abril. Tou empieza'l día en que Link cumple la edá del Héroe Llexendariu. Como diz la tradición, tolos neños que lleguen a esa edá tienen de vistise con ropes verdes p'asina convertise n'homes valientes y fuertes. Pero precisamente esi día, un páxaru xigante apaez por Isla Initia dexando cayer a una moza con paxellu de pirata nun monte cercanu. Link decide dir ver lo asocedío y conoz a Tetra, la capitana d'un barcu pirata. Tres esto, el páxaru xigante vuelve pola carga y, por tracamundiu, secuestra a Abril. Ye según Link entama un viaxe en busca de la so hermana.

Ye llanzáu a la islla del diañu con un cañón y ye rescatáu por Mazcarón Coloráu, que lo ayudar a viaxar pel gran océanu consiguiendo los trés orbes (orbe de Din, Farore, y Nayru) pa poder entrar a la torre de los dioses onde ta la entrada al fondu del océanu onde Link atopa la Espada Maestra y usar pa salvar a la so hermana.

Tetra afaya'l so heriedu y Mazcarón Coloráu revélase como'l rei de Hyrule. Tetra tresformar en Zelda por cuenta de que'l collar que porta ye'l fragmentu de la Sabiduría y que Zelda ye la so verdadera identidá. Dempués restablez el poder de la Espada con Medli y Makar y busca los fragmentos de la Trifuerza del Valor que yá dexó'l so ancestru. Al teneles toes recibe'l títulu de Héroe de los vientos.

Con tol poder restablecíu, torna al fondu del mar onde ta Hyrule. Ruempe'l campu de fuercia que Ganondorf usa como división del reinu y alcuéntrase con Zelda. Ganando a Ganon tresformáu, él y Zelda coles fleches de lluz ayúdenlu a Link a soterrar la Espada Maestra en Ganondorf convirtiéndolo nel nuevu pedestal de la espada, petrificándolo.

Dempués, Link y Tetra zarpen a nueves tierres pa formar el nuevu Hyrule, empezando Phantom Hourglass.

Esti Link ye un personaxe secretu nel xuegu Super Smash Bros. Brawl, llamáu Toon Link.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass[editar | editar la fonte]

Dellos meses dempués de los sucesos de Wind Waker, Link, Tetra y los sos pirates atópense esplorando los mares en busca d'un misteriosu barcu pantasma que según se rumorea llevar a los marineros y residentes a les islles cercanes. Tetra, convencida de qu'esti supuestu barcu pantasma solo ye un grupu de pirates que causen problemes, decide dir personalmente a enseña-yos una lleición. Cuando misteriosamente un barcu apaez metanes una trupa neblina, Tetra encetar pa esplorar. De sópitu, cai un rayu y escúchase un horrible berru de Tetra, polo que Link intenta saltar escontra él pa salvala, pero termina cayéndose a l'agua.

En teniendo una visión de Tetra arrodiada pola escuridá y pidiendo la so ayuda, Link espertar na Isla Mercay y conoz a Ciela, una fada que perdió la so memoria. Cola so nueva compañera, Link conoció a un vieyu llamáu Oshus (Siwan nes versiones española ya italiana), o como Ciela llámalu, güelu, que-y dio una espada y díxo-y que fora a buscar a un marineru llamáu Linebeck, que quedó atrapáu nel Templu del Rei del Mar, un templu con una maldición d'absorber la vida de quien entra. Link rescatar y dambos empiecen a viaxar xuntos percorriendo islles y templos p'atopar a Tetra colos espíritus atrapaos nellos. Dempués de pasar el templu del Fueu y rescatar a Leaf, l'espíritu del Poder, Link tuvo que visitar el Templu del Rei del Mar y pa nun ser afaráu pola maldición llogró'l Reló Espectral, que pol tiempu que-y quede se protexe de la maldición. El templu ye curiáu por espectros, que namái pueden ser esaniciaos por aciu la Espada Espectral y acaben con Link d'un golpe. N'atopando la segunda carta náutica volvió al mar. Link atopa a Nafi, l'espíritu de la Sabiduría. En volviendo del templo Rei del Mar con una pista del Templu del Valor y pasalo, l'espíritu del Valor fundir con Ciela una y bones esta ye l'espíritu que taba estremáu.

Link foi al barcu pantasma pero Tetra quedó convertida en piedra y Siwan revélase como Rei del Mar y que Link tien de vencer a una bisarma malina Bellum, pero solo puede faelo con una arma especial, la Espada del Más allá (nun ye la Espada Maestra, yá que a la fin de Wind Waker, Link clavar na frente a Ganon, y dexa ellí la Espada na so frente clavada mientres él álzase amodo pa volver a la superficie) Link visita a Zauz, el ferreru, que-y diz que precisa de tres metales puros que tán en tres tribus pa forxala. Link consigue la tercer carta del templu deñlRey del Mar, xunto con dos metales y la cuarta carta del templu del Rei del Mar. En consiguiendo'l terceru Zauz fórxa-y namái la fueya, la empuñadura dar Oshus xunto col so poder máxicu. Yá cola espada Link completa, el Templu del Rei del Mar onde yá puede esaniciar espectros. Nel final engarradiella con Bellum y Ciela recupera la memoria. Deteniendo'l tiempu gana a Bellum, pero esti tien a Linebeck y Link tien la última batalla con él nel destruyíu barcu pantasma. En venciéndolo, Oshus recupera la so verdadera forma y da gracies a toos. Link despidir de Ciela, yá que tien de cumplir col so deber como espíritu. Link y Tetra espierten nel Barcu Pantasma atopaos polos pirates. Estos dicen que namái pasaron diez minutos ausentes, y el barcu pantasma esmuzse. ¿Namái foi un suañu? Link entá caltién el so Reló Espectral y mira escontra l'océanu viendo a Linebeck despidiéndose nel so barcu.

Realmente, Link, tuvo nuna dimensión paralela a la suya y el barcu pantasma yera'l so portal d'entrada...

Esti Link apaez en Super Smash Bros. Brawl como personaxe ocultu col nome de Toon Link (Link animáu o caricatura, pol estilu gráficu). Sicasí, nun apaez en téuniques de cel shading, sinón en modeláu real.

The Legend of Zelda: Spirit Tracks[editar | editar la fonte]

Spirit Tracks ye la continuación direuta de Phantom Hourglass, onde a la fin de l'aventura Link embarcar na busca d'un nuevu Hyrule. Ende, los pirates lleguen a una tierra despoblada a la cual bauticen como Hyrule. Los habitantes de la nueva Hyrule tienen un pactu con un demoniu que gobernaba como rei neses árees. Hubo entós una épica batalla contra esti ser, onde los espíritus resultaron vencedores. Al nun poder esterminalo por completu, la so única alternativa foi caltenelo prindáu en llugares remotos con cadenes y grilletes. Dichos grilletes fixeron que Hyrule estender a lo llargo de cuatro direiciones, que pasaron a convertise nos carriles espirituales» («Spirit Tracks»), usaos pola población como víes útiles de tresporte (na versión en castellán llámase-yos "víes sagraes").

El xuegu empecipia cien años dempués, con Link, un aprendiz de conductor de ferrocarriles, mientres una ceremonia de graduación fuera del castiellu de Zelda na qu'habría d'apurrise a Link] el títulu de maquinista real». Cuando la princesa averar a honralo col títulu, déxa-y una nota na que lu previén del sospechosu primer ministru, diciéndo-y que tienen d'atopase de callao nun camín ocultu. Asina, Zelda acompaña a Link pa resolver el misteriu detrás de la desapaición de los carriles espirituales. La primer misión del xuegu ye emponer a la princesa polos pasiellos ensin ser afayaos polos guardias del castiellu. Nesti nivel, puede controlase a Link per mediu de la pantalla táctil al igual qu'en The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, pero pa remanar a Zelda el xugador tien de tocar un iconu en forma de remolín que ta conectáu a ella y trazar un senderu por que ella siguir.

Al salir del castiellu, Link atopar con Bigboy, el so maestru que-y entrenó pa convertise en maquinista real. Aparentemente, Bigboy ye un ex soldáu de Hyrule que dexó'l so cargu por dalguna razón. Él ayuda a Zelda y Link a escapar a bordu d'un tren con destín a la Torre del Espíritu. Mientres ellos investiguen nesi llugar, les víes empiecen a sumir. Tres un impautu espectacular, el primer ministru decide faese cargu del grupu y vence a cada unu los protagonistes, mientres desvela'l so malváu plan: quier lliberar a Mallard, el malinu demoniu mentáu primeramente, que'l so espíritu topar confináu na Torre de los Dioses. Sicasí, yá que de Mallard namái queda'l so espíritu, Makivelo (el primer ministru) precisa d'un cuerpu qu'axunte ciertes carauterístiques específiques: el cuerpu de la princesa Zelda. Polo que la ataca y la "asesina", desaposiando al so cuerpu de la so alma, alma qu'apaez como un llixu de lluz brilloso (que recuerda a les faes) y allóñase.

Cuando Link repon la consciencia, tópase tendíu nuna cama de la enfermería. Al so llau ta Bigboy, quien ta bastante quebráu pol ataque de Táligo. Al salir de la enfermería y avanzar un pocu pol castiellu, atopa sorprendentemente al espíritu de Zelda analayando pol castiellu, intentando ensin ésitu comunicase con quien topa al so pasu. Paez que Link ye l'únicu que puede vela y oyela.

El mozu hyliano siguir hasta los sos aposentos, y Zelda, afayando que Link pue (como yá se dixo) vela y oyela, apúrre-y la Flauta Terrenal, preséu que foi pasando de xeneración en xeneración polos gobernantes de Hyrule, creyendo que dichu preséu (que ye una flauta de Pan bien bello y decorada) será-yos d'ayuda nel so periplu. Dicha aventura va consistir en llegar a la Torre de los Dioses, que foi brutalmente deformada (quedando los pisos cimeros dixebraos ente sigo y llexando sobre lo que queda y so una sisniestra nube negra) p'atopar una solución a la desapaición de les víes sagraes, que tien como oxetivu final la lliberación definitiva del espíritu de Mallard.

Link y Zelda viaxen por tou Hyrule: la rexón de los montes, nieves, mares, fueu y sables. Tenía que visitar los cuatro altares y Link cola flauta terrenal xunto con un Lokomo y restaurar los carriles espirituales, dir a los cuatro templos, que taben llenos de acertijos y horribles bisarmes pa llograr los sellos y asina se reconstruya la torre de les almes y entrar a los distintos pisos de la torre de les almes p'atopar nuevos mapes, nesti llugar Zelda ayudaba a Link en forma d'espectru.

Al llegar al cuartu pisu de la torre de les almes, atopar con Diego. De sópitu apaez Radiel. Ende afayar que Diego yera un sirviente de los dioses y foi alumnu de Radiel. Dambos, Diego y Radiel deciden enfrentase nuna batalla, Link y Zelda intenten ayudar, pero Radiel les saca d'esi pisu.

Más palantre atópense con Radiel y entérense de que foi ganada. Entós deciden xubir, cuando mandaron al penúltimu pisu, atópense nuevamente con Diego, pero esta vegada deciden lluchar. Link cola so espada y Zelda en forma d'espectru llogren ganalo, tres una dura batalla. Cuando se dieron cuenta de que faíen un gran equipu xuntos, Diego escapa. Ellos van tres él y atópense con Mallard y Makivelo. Xusto nesi momentu taba resucitaba nel cuerpu de Zelda. Cuando lo fai, Diego píde-y lo qu'habíen quedáu, pero ellos traicionar y dexar mancáu, depués retírense nel tren diabólicu.

Radiel recoyer y diz-yos que la única forma que se dixebre'l cuerpu de Zelda cola alma ye col arcu de la lluz, que ta nel templu de los sables. Asina Link y Zelda dirixiéronse ende, ente que Radiel pensaba cómo atopar al tren diabólicu, que foise a otra dimensión.

Cuando tornen col arcu, Radiel nun sabe qué faer p'atopar a Mallard. Entós Diego diz-yos cómo, cola brúxula sagrada. Mallard, al ser un ser impuru nun podía tocala. Por eso abandonar en llugar secretu, l'últimu pisu. En consiguiéndola llogren entrar a la rexón de les tiniebles onde ganen al tren diabólicu y dixebren l'alma de Mallard col cuerpu de Zelda. Zelda intenta entrar al so cuerpu. Diego diz-y que concéntrese y evita que Mallard vuelva entrar. Cuando Zelda llograr y festexa con Link, Mallard asesina a Diego y destrúi por completu'l so alma. Mallard, al nun tener otra salida, come a Makivelo y tresfórmase nuna horrible bisarma. Link y Zelda llucharon la batalla final y definitivo contra Mallard. Cuando Mallard taba mancáu, Link y Zelda clávenlu ena espada metanes el so frente, matándolo definitivamente. Finalmente, Radiel reconstrúi l'alma de Diego, xunto colos otros Lokomo dir colos dioses. Zelda torna al castiellu y Link tresporta a les persones polos carriles sagraos. Ellos fueron los nuevos héroes d'esta dómina, dempués del reló d'arena pantasma, con Rubén, Ciela y Linebeck, quien intercambiaba ayalgues por dineru y pieces de barcu. Zelda yera descendiente de Tetra.

The Legend of Zelda: The Minish Cap[editar | editar la fonte]

Link ye un mozu amigu de la infancia de la princesa Zelda. La hestoria empieza cuando la princesa va a la so casa a buscalo por que vaya con ella a les fiestes Minish, yá que'l so güelu apúrre-y la espada Smith por que lo dea al ganador de los xuegos minish. Link y Zelda van al castiellu, colo que dan la ceremonia real al ganador de los xuegos, una y bones el ganador resultó ser Vaati. Ende ye cuando empieza l'aventura de Link, na que Vaati tresforma a la princesa Zelda en piedra y ruempe la espada Minish (la cual foi forxada polos seres Minish). Link tien que reforjar la espada y romper el maleficio de la princesa Zelda. Pa eso, Link tien qu'atopar los cuatro Elementos: Tierra, Fueu, Agua y Vientu. Amás, hai un cuartón extra onde podrá atopase la Ocarina de los Vientos.

The Legend of Zelda: Twilight Princess[editar | editar la fonte]

Cien años dempués de que l'Héroe del Tiempu salvara Hyrule, al cunta-y a la Princesa Zelda sobre Ganondorf y prevenir de que llograra la Trifuerza (llinia temporal de Link neñu), una nueva amenaza acúrrese sobre'l reinu. El Tapecer, una dimensión paralela habitada por seres demoniacos y grotescos, ta fundiéndose con Hyrule pola obra de Zant, el malváu Rei del Tapecer. Nel sur de Hyrule, nuna pequeña aldega llamada Ordon asitiada nun atopadizu valle, un mozu de 17 años llamáu Link ye escoyíu pa partir a un conseyu hyliano en representación de l'aldega, llevando un agasayo a la princesa Zelda.

Sicasí, el día de partir, les contornes de Ordon son atacaes por selvaxe seres qu'habitaben nel monte de Farone y secuestren a los neños de l'aldega, a los que Link aprecia enforma. El monte tamién se fundió col Tapecer, y cuando Link internar nél ensin sabelo, ver a sí mesmu tresformáu en llobu.

Cuando despierta, una nueva criatura del Tapecer llamada Midna promete ayudar si Link síguelu ensin bazcuyar y acata los sos órdenes. Midna lleva a Link licántropu hasta los aposentos de Zelda, quien lu cunta cómo'l so reinu ta en decadencia pola presencia de Zant, y píde-yos a Link y a Midna que lu ayudar a espulsar al Tapecer de lo qu'antes foi la bella tierra de Hyrule. Pero en realidá, Ganondorf ye'l verdaderu enemigu a vencer nel final. Dempués Link atopa la Espada Maestra con ella y cola piedra que-y ensertó Zant, va poder alternar el tresformamientu ente llobu y humanu, siempres que nun haya testigos delantre.

Según el nuevu aspeutu y nueves habilidaes de Link en Super Smash Bros. Brawl, esti Link reemplaza al héroe del tiempu. Asina podemos ver un Link con cota de malla debaxo de la túnica, bolsos y ropa más foliada.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes[editar | editar la fonte]

Dellos años despues de los sucesos d'A Link Between Worlds, Link camuda les sos vestidures pa nun ser reconocíu, pero ye reconocíu y ye mandáu a otra aventura, pero nesti casu ye acompañáu por otros Links, que son controlaos polos tos amigos o desconocíos via online.

Apaiciones especiales[editar | editar la fonte]

Link apaeció n'otros xuegos fora de la serie "The Legend of Zelda":

Super Mario RPG[editar | editar la fonte]

En Super Mario RPG (SNES) Link apaez dormiendo nuna cama nuna de les posaes. Falar con él va faer sonar el soníu de pasadizo secretu” escucháu na mayoría de los xuegos de Zelda.

Fable III[editar | editar la fonte]

N'unu de los pueblos de Fable puede atopase una tumba que diz: ``Ye peligrosu dir solo, ten esto´´. Si caves nesa mesma tumba vas recibir una espada de xuguete, faciendo referencia al primer xuegu de Zelda.

Link: The Faces of Evil[editar | editar la fonte]

Unu de los trés xuegos que nun fixo Nintendo, y nel que Link ye'l protagonista. Llanzáu en 1993 pa la consola de Phillips CD-i. Nel, un magu visita a Link y cúntalu que Ganon y los sos sirvientes quitaron la paz de la islla Koridai y prindaron a Zelda. Siendo informáu qu'él ye l'únicu que puede vencer a Ganon, él atopa'l llibru de Koridai, col que va poder vencer a Ganon y lliberar a la princesa.

Super Smash Bros.[editar | editar la fonte]

Ye unu de los dolce personaxes que pueden escoyese en Super Smash Bros de Nintendo 64, de 1999. Nun hai información especial, Link utiliza la so túnica Kokiri y el so habitual arsenal, bombes, gabitu y el búmeran. Nel 2001, tamién apaez en Super Smash Bros. Melee de Game Cube, la secuela, nel cual tamién atopar Link neñu como personaxe ocultu. Equí ye onde fai usu del arcu y fleches per primer vegada na saga SSB. Tamién apaez en Super Smash Bros. Brawl para Wii cola so nueva apariencia del xuegu The Legend of Zelda: Twilight Princess (la última aventura de Link antes del llanzamientu de Link's Crossbow Training). Tamién pa Brawl, la so versión de neñu agora llámase Toon Link pol llamáu Toon Link, que ye'l Link de The Legend of Zelda: The Wind Waker y The Legend of Zelda: Phantom Hourglass. Dambos personaxes utilicen les mesmes armes y les mesmes téuniques con una qu'otra variación, a les qu'agora se suma un nuevu ataque especial nel que Link zarra a un enemigu nun cristal cola forma de la Trifuerza y empieza a solmenar golpes cola so espada, terminando nun golpe mortal que manda a volar al oxetivu. Como según afírmase, a pesar de que la diferencia de Toon Link y Link ye mínima, les carauterístiques de la so personalidá son úniques, mientres el Link realista ye seriu y destacáu, personalidá propia d'un adultu; Toon Link amuesa una personalidá risible y caricaturesco, personalidá propia d'un neñu.

Soul Calibur II[editar | editar la fonte]

Tan solo pa la versión GameCube, Link atópase na so etapa adulta. Ente los sos ataques y habilidaes más básiques destaquen los sos típicos oxetos como l'usu del arcu, el bumeran ya inclusive les sos bombes polo xeneral ye un personaxe axiloso y equilibrao. Nun hai muncha hestoria, pero sábese que dempués de salvar Hyrule d'un malváu magu, controláu pol fragmentu del Soul Edge, dir en travesía pa destruyir la malina espada, por encargu de la Princesa Zelda. Dexa Hyrule pa destruyir la Soul Edge y esta non pueda face-y nunca dañu a Hyrule nin a nengún otru llugar. Esti Link ye l'Héroe del Tiempu d'Ocarina of Time.

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest[editar | editar la fonte]

A la fin d'esti xuegu, yá que vencisti al Capitán K. Rool, entós fales con Cranky Kong. Nuna escena te amuesa un "podiu de ganadores" onde si nun consiguisti les abondes Hero Coins, va tar Link allugáu nel 3ᵉʳ llugar, Yoshi nel 2° y Mario en 1°, cada unu con una cantidá de monedes marcaes onde tán paraos. Si consiguisti les monedes pa tar en dalgún llugar, en 2° por casu, entós yá nun sale Link, pos Diddy va tar en 1° y Yoshi va dir a 3°.

Escuela Wayside[editar | editar la fonte]

Steven fai una parodia d'él pol so mesmu aspeutu y paxellu y la so calabaza ye parodia de Navi.

Mario Kart 8[editar | editar la fonte]

Apaez como parte d'un DLC del xuegu xunto a dellos personaxes de la serie Animal Crossing.

Mario Kart 8 Deluxe[editar | editar la fonte]

Ye parte de los 41 personaxes jugables d'esta edición.

Voz de Link[editar | editar la fonte]

Siempres hubo discutiniu por esta tema. Quitando una vegada que dixo «Come On!»(¡Vamos!) en The Legend of Zelda:The Wind Waker, la voz de Link llindar a espresiones de dolor o berros de guerra. Esto motivó innumberables parodies y versiones non oficiales. Shigeru Miyamoto espresó qu'esto ye por que'l xugador realmente crea que se trata d'él y que'l xugador sía la voz de Link (en tolos xuegos de Zelda, puede escoyese un nome pal personaxe). Link, ello ye que significa ´´Conexón`` n'inglés.

Final Fantasy I[editar | editar la fonte]

Nel xuegu Final Fantasy I (tantu na so versión orixinal de NES como nos sos posteriores remakes), si allegamos a Elfeim, pueblu de los elfos, vamos atopar trés baltes cerca de la tienda de maxa blanco de nivel 3. Na tumba de la izquierda puede lleese "Equí xaz Link".

Datos adicionales[editar | editar la fonte]

  • Nun episodiu de The Powerpuff Girls l'alcalde ta xugando a "The Legend of Zelda: Ocarina of Time". Una parodia onde apaez Link na entrada del Templu de Solombra y matu a Navi por accidente.
  • Nun spot de Mirinda, ver a un neñu xugando a The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Mientres xuega, Link atópase en Kakariko, sol árbol que ta cerca de la entrada principal, una arca, que abre y atopa delles botelles de Mirinda. A partir d'ende vese cómo Link ignora los comandos que'l neñu da-y, pa esfrutar del so Mirinda.
  • Link ta basáu en Shigeru Miyamoto, nes cualos l'autor quería añader en cierta forma al xuegu, yá que de pequeñu gustába-y esplorar cueves y cuartones.
  • Cuando Kirby adquier el poder de la espada usa un gorru similar al de Link y la espada asemeyar a la Espada Kokiri.
  • La estatua de Link nel xuegu The Legend of Zelda: Majora's Mask ta basada na cara de Shigeru Miyamoto cuando yera neñu.
  • Na película "Shottas 2", nuna casa de los protagonistes, vese qu'onde teníen la so televisión había coneutada una Nintendo 64 col videoxuegu "The Legend of Zelda: Ocarina of time". Con esto puédese ver el "boom" que creó'l xuegu nesos años onde se narra la hestoria de Shottas.
  • Nun episodiu de The Big Bang Theory a Sheldon y a Leonard robáron-yos delles consoles y xuegos ente ellos "The Legend of Zelda", "The Legend of Zelda: Ocarina of Time" y "The Legend of Zelda: Twilight Princess". N'otru, los personaxes amarutar de personaxes: Sheldon amarutar de Spock, Leonard de Link, Howard del so padre, y Raj de Sadam Husein.
  • Na serie L'Increíble Mundu de Gumball hai trés referencies a TLOZ, la primera cuando saca'l videoxuegu de la caxa fai referencia a la escena de Link abriendo una arca, la segunda ye'l xuegu " The Tale of Zelmore" parodia the The Legends of Zelda, y na tercera nel capitulo "L'Ayalga" cuando Gumball, Darwin y Anais tán nel sotano y La lluz de la ventana se difracta na esfera de nieve y llega a la chimenea, puede escuchase el soníu de pasadizo secretu.
  • Na serie de televisión La casa de los dibuxos el personaxe Xander ye una parodia de Link.
  • Link ye maniegu, como s'amuesa nos videoxuegos (y el so propiu nome n'alemán), sacante los xuegos de "The Legend of Zelda: Twilight Princess" (version Wii) y "Skyward Sword" por cuenta de los controles del mandu de Wii.
  • Shigeru Miyamoto, nuna entrevista, dixo que Link nun falaría, yá que perdería tola so personalidá. Nel xuegu de "The Legend Of Zelda: Wind Waker" puede falar, pero solo puede dicir "Come on!" pa faer qu'una estatua sígalu.
  • Munches de les persones qu'escucharon sobre'l xuegu pero nunca lu han xugáu pensaben que'l nome de Link yera Zelda.
  • Nel videoxuegu The Legend of Zelda: Ocarina of Time puede comprobase la estatura de Link nel llaboratoriu de Llagu Hylia, onde s'atopa una piscina con un mididor en metros y da-y a Link una talla averada de 1.50 metros (cuando ta dafechu argutu.)
  • Na mayoría de los xuegos de la serie, al empezar, Link apaez dormiendo (sacante en The Legend of Zelda: Majora's Mask, anque dellos fans sostienen que Link diba dormíu sobre la so yegua, cuando s'espierta y mira a la so alredor dando a entender que se perdió.) En The Legend of Zelda: Twilight Princess tampoco empieza dormiendo.
  • Nun episodiu de Adventure Time, nel capítulu "Five Short Graybles" cerca de Ice King, cuando faen nes votaciones al llau amuésase una Nintendo 64 y un cartuchu de The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
  • Nel episodiu 11 de la 6ª temporada de la serie "My Little Pony: Friendship is Magic" puede vese a un poni de fondu en Ponyville con un gorru verde igual al de Link, melena rubia, una cutie mark en forma de corazón como los que Link va recoyendo a lo llargo de los xuegos y una carreta de piedres precioses en forma de rupies.
  • Link tien influencia del famosu personaxe Peter Pan, esto debe a la gran cantidá de semeyances que comparten dambos personaxes, esto sería confirmáu nel añu 2012 por Shigeru Miyamoto nuna entrevista.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. David. «Nintendo reveal sales figures». Australia's PAL Gaming Network. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de payares de 2015. Consultáu'l 12 de febreru de 2006.
  2. «Past Inductees». WalkOfGame.com. Metreon. Archiváu dende l'orixinal, el 21 de xineru de 2008. Consultáu'l 20 d'avientu de 2007.
  3. «The Great GameFAQs Character Battle». Gamefaqs. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.
  4. «The Great GameFAQs Character Battle III». Gamefaqs. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.
  5. «The Great GameFAQs Character Battle VII». Gamefaqs. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.
  6. «The Great GameFAQs Character Battle VIII». Gamefaqs. Consultáu'l 31 d'avientu de 2010.