Linda Harrison

De Wikipedia
Linda Harrison
Vida
Nacimientu Berlin (es) Traducir26 de xunetu de 1945 (78 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Familia
Casada con Richard D. Zanuck (1969 – 1978)
Fíos/es Dean Zanuck
Estudios
Estudios Stephen Decatur High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu modelu, actriz de televisión, actriz de cineproductora de cine
IMDb nm0365709
Cambiar los datos en Wikidata

Linda Harrison (26 de xunetu de 1945Berlin (es) Traducir) ye una actriz y modelu estauxunidense conocida pola so interpretación de Nova nes cintes Planet of the Apes de 1968 y Beneath the Planet of the Apes de 1970.

Biografía[editar | editar la fonte]

Linda Harrison nació nel Estáu de Maryland en 1945, de notable guapura morica y güeyos bien espresivos, trabayó como modelu y foi participante de concursos de guapura ganando un títulu de Miss Estaos Xuníos en 1965 en Long Beach, California. Mientres el desenvolvimientu de dichu concursu, Harrison "foi afayada" por un caza talentos de la 20 Century Fox y propúnxo-y convertir se n'actriz roblando un contratu por 7 años.

N'apaeciendo con roles menores en delles series y comedies americanes en 1966. Saltó a la fama gracies al so papel de "Nova", la primitiva humana muda qu'acompaña al coronel Taylor (Charlton Heston) na popular película Planet of the Apes (1968) y na so secuela Beneath the Planet of the Apes, onde namái pronuncia una pallabra en forma de exclamación, célebre na historia del cine fantásticu: "Taylor!".

Nes pruebes y rodaxes d'ensayu conoció a Richard D. Zanuck, un productor con quien estableció una rellación sentimental. Primeramente Harrison diba interpretar a Zira, la doctora; pero'l papel recayó en Kim Hunter y Heston duldaba un tanto de conferir el papel de Nova a Harrison por cuenta de la so cobardura; pero Heston gentílmente collaboró con Harrison pa establecer una química ente los dos personaxes, Taylor y Nova que trespasó la pantalla.[1]

En 1967, Harrison calificó un casting pa interpretar La Muyer Maravía, una de los primeros intentos de TV, pero la serie nun espolletó.

En 1969, Harrison casóse con Zanuck y tuvieron dos fíos: Harrison y Dean Zanuck nacíos en 1971 y 1972 respeutivamente. La pareya divorcióse en bonos términos en 1978.

Participó tamién nun caméu de la nueva versión de la saga Planet of the Apes de Tim Burton, en 2001 en xunto con Charlton Heston nuna de les sos últimes apaiciones en vida. Otres participaciones destacables realizar nos films Airport 1975, Cocoon y Cocoon: The Return realizaes por Zanuck.[2]

Foi premiada col troféu de la María Honorífica dau pol Sitges-Festival Internacional de Cinema de Cataluña (España), en méritu a la so trayeutoria nel cine fantásticu en 2008. Anguaño mora semiretirada nel so llar en Maryland.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]