Lycaon pictus

De Wikipedia
(Redirixío dende Licaón)
Lycaon pictus
licaón
Rangu temporal: Chibaniense-Reciente
Error d'espresión: Operador < inesperáu

Error d'espresión: Operador < inesperáu

(200 000–0 años AP)
Estáu de caltenimientu
En peligru (EN)
En peligru (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Carnivora
Familia: Canidae
Subfamilia: Caninae
Tribu: Canini
Subtribu: Canina
Xéneru: Lycaon
Especie: L. pictus
Temminck, 1820
Distribución
Subespecies
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El licaón[2] (Lycaon pictus) ye una especie de mamíferu carnívoru de la familia Canidae.

Descripción[editar | editar la fonte]

Pertenez a un xéneru Lycaon, del cual ye'l so únicu representante vivu. Ye endémicu del continente africanu, atopass n'ambientes como sabanes. El so nome científicu significa llobu pintáu, faciendo referencia a la so pelame tricolor de manches negres, blanques y óxidu distribuyíes irregularmente, sacantes la parte delantera de la cara y el gargüelu, que siempres son negres y de la última metá de la so cola, que siempres ye blanca. Resulta carauterísticu de la especie que nun haya dos individuos col mesmu patrón de manches. Ye la única especie de cánidu que tien cuatro deos nos pies anterior y posterior.[3] Pue llegar a midir hasta 75 cm d'altor na cruz y superar los 30 k de pesu.[4]

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Menada de perros selvaxes

Los licaones cacen en menaes. Ye'l meyor cazador del mundu con un porcentaxe d'ésitu d'ente un 70 y un 89% según diverses fontes: de diez caceríes hasta nueve saldase con ésitu. La so presa preferida ye l'impala y tamién otros ungulaos similares de tamañu mediu. Son conocíos pola so resistencia y por ser astutos cazadores, reparóse-yos cazando preses por relevos, o inclusive bloquiando una vía d'escape potencial d'una presa, a la que finalmente vencen por escosamientu. Emiten soníos carauterísticamente chillones o chirriantes, asemeyaos a los d'un páxaru. Anque nun ye considerada una especie puramente territorial, sí qu'ocupen enormes árees de campeo que puen tomar de cincuenta a doscientos quilómetros cuadraos. Ye frecuente que s'asolapen les árees de campeo de distintes menaes. Son de normal esquivos, y a diferencia d'otros cánidos, son desaxeradamente difíciles d'adomar.

El tamañu de les sos menaes ye bien variable, dende les formaes namái polos proxenitores y la so camada hasta agrupaciones de más de trenta individuos. El periodu de xestación bazcuya ente sesenta y tres y setenta y dos díes y paren de cinco a ocho cachorros per camada.[3]

Amenaces[editar | editar la fonte]

El licaón atópase catalogáu dientro de les Llista Colorada d'Especies Amenaciaes de la UICN como "En peligru". Les principales amenaces a les que tien que faer frente son la persecución direuta pol ser humanu, el tresformamientu y fragmentación de los sos territorios y l'espardimientu d'enfermedaes infeicioses como la rabia, munches vegaes tresmitíes por perros domésticos y amontesaos. Amás, el so tamañu relativamente pequeñu los facen vulnerables a la depredación por lleones, hienes, cocodrilos y lleopardos raramente, especialmente nel casu de menaes amenorgaes. Calcúlase que nel añu 2007 queden menos de seis mil individuos partíos por una serie d'enclaves a lo llargu y anchu del África subsaḥariana, ocupando una amenorgada porción del so área histórica de distribución.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Woodroffe, R. & Sillero-Zubiri, C. (2012). «Lycaon pictus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2015.4. Consultáu'l 12 de marzu de 2016.
  2. URL de la referencia: http://www.sabencia.net/nomenclator.php.
  3. 3,0 3,1 Hanák, V. y Mazák, V. (1991). Enciclopédia de los Animales, Mamíferos de todo el Mundo. Susaeta. ISBN 84-305-1967-X.
  4. Reading, R. P. y Miller, B. (2000). Endangered Animals: a reference guide to conflicting issues. Greenwood Publishing Group. ISBN 0-313-30816-0.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]