Llei d'usu y enseñanza del valencianu

De Wikipedia
Infotaula documentLlei d'usu y enseñanza del valencianu
Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià
Tipu llei
Estáu España
Llingua orixinal catalán
Publicación 1r avientu 1983
Cambiar los datos en Wikidata
Distribución de los conceyos de predominiu llingüísticu oficial valencianu (verde escuru) y castellán (verde claru), según la Llei d'usu y enseñanza del valencianu.

La Llei d'usu y enseñanza del valencianu (Llei 4/1983, de 23 de payares, d'usu y enseñanza del valencianu) ye una llei a valir, publicada'l 23 de payares de 1983, promovida pol entós gobiernu socialista de la Xeneralidá Valenciana, presidíu por Joan Lerma, y aprobada poles Cortes, que regula los derechos de los ciudadanos a utilizar el valencianu y l'obligación de les instituciones a faer qu'estos derechos cumplanse.

Al esistir zones consideraes como tradicionalmente de fala castellana, esisten conceyos y contornes de predominiu llingüísticu oficial valencianu y conceyos y contornes de predominiu llingüísticu castellán. El Títulu V de la llei inclúi una llista de los conceyos de cada predominiu. El preámbulu de la llei establez que pa la confección del llistáu utilizáronse los mapes y rellaciones determinaos pol Institutu de Filoloxía Valenciana de la Universidá Lliteraria de Valencia y de la Universidá d'Alicante, ensin precisar les referencies de dichos trabayos nin los criterios utilizaos poles universidaes.

Delles entidaes (culturales, polítiques o sindicales) espresaron la so protesta al considerar la Llei d'Usu incumplida polos organismos públicos nunos aspeutos determinaos·····.[1][2][3][4][5][6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (en catalán)Un diagnòstic de la Llei d'Ùs: 25 anys d'aplicació, un informe d'explicació i 10 mesures d'implicació, Intersindical valenciana.
  2. (en catalán)Manuel Alcaraz, Ferran Isabel et Josep Ochoa, la Lleis d'Ús i Ensenyament del Valencià, en via morta, Revista de llengua i dret, Generalidad de Cataluña.
  3. (en catalán)El Bloc Jove denúncia l'"incompliment sistemàtic" de la Llei d'Us del Valencià en els portals i webs de Generalitat, Vilaweb, 15 de xineru de 2003.
  4. (en catalán)Consol Castillo, La AVL, la Universitat, la Generalitat i TV3, L'Informatiu.com.
  5. (en catalán)L'En Valencià Naturalment denúncia l'incompliment de la Llei d'Ús i Ensenyament del Valencià per part de l'Ajuntament d'Alacant, sitio de la coalición Compromís pel País Valencià, 3 de julio de 2010.
  6. ´Crash´, criticado por el uso del valenciano, Levante-EMV, 3 de setiembre de 2008.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]