Levante Unión Deportiva

De Wikipedia
(Redirixío dende Levante U. D.)
Levante Unión Deportiva
Situación
Estáu España
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en1909
Presidente Bandera de ? Francisco Javier Catalán Vena (en) Traducir
Entrenador Javier Calleja Revilla (es) Traducir
Categoría Segunda División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadio Ciudad de Valencia (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Levante Fútbol Club (es) Traducir y Real Gimnástico Club de Fútbol (es) Traducir Levante Unión Deportiva
Cambiar los datos en Wikidata

El Levante Unión Deportiva (tamién llamáu Llevant Unió Esportiva,[1] en valencianu) ye un club de fútbol d'España, milita na La Lliga Santander. En 1909 fúndanse'l Levante Fútbol Club y el Gimnástico Fútbol Club, coincidiendo cola fundación de la Federación Valenciana de Fútbol. Dambos fundiéronse en 1939 col nome de Unión Deportiva Levante-Gimnástico, pasando a denominase Levante Unión Deportiva en 1941. L'equipu toma'l nome de la sablera de Llevante, onde taba allugáu'l so campu de xuegu, el camp de la platgeta ("campu de la playita"), a principios del sieglu XX.[2] Nos últimos años destacó por ser el primer equipu de Valencia, por cuenta de los sos oríxenes nel barriu marítimu siempres foi consideráu l'equipu del Cabanyal.

Historia[editar | editar la fonte]

El Levante Unión Deportiva ye un club de fútbol de la ciudá de Valencia. En 1909, al crease la Federación Valenciana de Fútbol, fundáronse'l Levante FC (herederu del Cabanyal FC) y el Gimnástico FC (herederu del Universitariu FC). En 1915, el Levante FC dexa de xugar partíos, pa volver apaecer en 1917. Tien de recordase que'l fútbol, siempres amateur y pocu conocíu naquella dómina, yá esistía dende 1903 en Valencia y que yá, en 1907, el Cabanyal FC (antecesor del Levante FC) xugaba los sos partíos nun campu frente a la sablera de Les Arenas, nel barriu del Cabanyal. Per otru llau, el Gimnástico FC, el día 16 de setiembre de 1909, publicó l'anunciu de constitución de la sociedá Gimnástico, que xugaba nun campu vencíu pol Patronatu de la Mocedá Obrera, nel barriu de Campanar. Por cuenta de una esposición rexonal de 1909, apostóse un tornéu exhibición de fútbol nel estadiu de la Esposición, nun campu conocíu popularmente como "La Gran Pista". Quiciabes sía interesante reseñar que, ente los sos fundadores, tuvo José Ballester Gozalvo, que tres una intensa actividá como pedagogu, abogáu, periodista y políticu, desempeñaría, «de facto», el cargu de Ministru d'Esteriores del Gobierno de la República nel exiliu [3]

Primeros años (1921–1939)[editar | editar la fonte]

Na temporada 1921/22, el Levante FC consigue'l so primer llogru: ser subcampeón rexonal valencianu. De la mano de Gaspar Rubio, llogra ser campeón rexonal valencianu na temporada 1928/29. Tres esta temporada, naz el campeonatu nacional de lliga con tres divisiones. Na temporada 1934/35 llogra vencer de nuevu na división rexonal Valencia-Murcia y amás algamó les semifinales de la Copa del Rei, siendo esaniciáu pol Sabadell, pero dexando tras a grandes equipos como'l Valencia o'l Barcelona.

Per otru llau, el Gimnástico FC rematara campeón la temporada 1923/24 na rexón valenciana.

Mientres la Guerra Civil española, Levante FC y Gimnástico FC xugaron na Lliga del Mediterraneu, terminando quintu y sestu, respeutivamente. Los equipos d'esta lliga tamién compitieron na Copa de la España Llibre, ocupando'l Levante FC la plaza que dexara'l FC Barcelona cuando optó por percorrer Méxicu y los Estaos Xuníos en busca de fondos pa la II República. La primer ronda de la competición foi una miniliga colos dos meyores equipos, Levante y Valencia, de clasificación pa la final. El 18 de xunetu de 1937, el FC Levante ganó a la Valencia CF por 1-0 nel estadiu de Montjuïc proclamándose campeón de la Copa de la España Llibre. Esta copa nun foi reconocida pola Real Federación Española de Fútbol, a pesar que nel añu 2007 el Congresu de los Diputaos d'España aprobó una proposición non de llei na qu'encamentaba a la federación a estudiar la posible oficialidá d'esta competición. Va recién díes la Federación Española de Fútbol dictaminó que'l troféu ye válidu y, poro, consta nes vitrines del club.[ensin referencies]

Posguerra y Fusión - Levante UD (1939)[editar | editar la fonte]

Darréu, en 1939, fúndense'l Levante FC y el Gimnástico FC. Ello ye por cuenta de que, tres la Guerra Civil (1936-1939), el Levante FC atopar con bona parte de la so plantía pero ensin un campu nel que xugar, yá que'l so antiguu recintu deportivu, asitiáu nel Camín Fondu del Grao, pasó a ser utilizáu pola OJE. Pela so parte, el Gimnástico FC atópase na situación inversa: ensin casi xugadores, pero disponiendo del históricu campu de Vallina, y del llamatu "granota", xentiliciu consiguíu de resultes de que'l Gimnástico FC xugara los sos alcuentros nel Campu del Stadium, recintu deportivu que s'atopaba dientro mesmu del vieyu calce del ríu Turia, na parte recayente al Palaciu del Temple. Tres la fusión alcordóse utilizar como equipación un uniforme a rayes blanques y coloraes que foi frutu de les rayes granes del Gimnástico FC y de les blanques del Levante FC. Tamién decidió utilizase como nome'l d'Unión Deportiva Levante-Gimnástico (UDLG), anque popularmente denominábase-y UDELAGE. Dempués decidióse que la primera equipación fora l'azulgrana del Gimnástico FC y el nome fora'l de Levante UD. <La firma de la fusión ente'l Levante FC y el Gimnástico FC tuvo llugar el día 6 d'agostu de 1939, na casa de don Rafael Valls Castelló, cai de la Reina, 72, 1ᵘ, Valencia. Tres la firma del alcuerdu de la fusión, foi escoyíu don Rafael Valls Castelló primer presidente de la Unión Deportiva Levante-Gimnástico.

Empiezu de la competición lliguera (1941–1963)[editar | editar la fonte]

En 1941/42 adóptase'l nome actual, Levante Unión Deportiva. Amás, incorpórase definitivamente como uniforme l'azulgrana del Gimnástico FC, apostrando'l blanquinegru del Levante FC a la segunda equipación. Esa mesma temporada, l'equipu baxó a la categoría rexonal, anque al añu siguiente llógrase volver a Tercer División. Na temporada 1943/44, el Levante remató como campeón, pero nun llogró l'ascensu, que fíxose esperar hasta dos años dempués, na temporada 1945/46. El Levante remató la campaña como campeón del so grupu y quedó segundu na liguilla d'ascensu, por detrás del Málaga CF. Yá en Segunda División, el Levante realizó una bona temporada como acabante xubir, rematando nel sestu puestu. Pero'l so mayor ésitu llograr na victoria en Copa contra un míticu Athletic Club, remontando un resultáu de 6-2 en San Mamés, venciendo en Vallina por 4-2 nun alcuentru históricu. El Levante caltener na Segunda División hasta la temporada 1951/52, que baxó a Tercer División. Esi mesmu añu, el club facer col dominiu del campu de Vallina por 6 millones de pesetes. Tres un añu de transición en Tercera, el Levante torna a Segunda División na temporada 1953/54, siendo'l xugadores pasiaos a costazos peles cais del barriu del Cabañal y de la Malvarrosa. Sicasí, al añu siguiente, l'equipu volvió baxar, anque recuperó la categoría darréu dempués. Na temporada 1957/58, l'equipu empezó con bien males resultancies coincidiendo cola gran riada de Valencia, que dexó'l campu de Vallina inservible, teniendo que xugase los partíos correspondientes a la primer vuelta lloñe d'él. A pesar de los contratiempos, el Levante llogró remontar y algamar un increíble cuartu puestu, lo que fizo a los aficionaos empezar a suañar col ascensu a Primer División. Esti casi se llogró mientres la temporada 1958/1959; sicasí, la UD Las Palmas venció al Levante na promoción por un gol de diferencia.

Ascensu a Primer División (1964)[editar | editar la fonte]

Mientres los años 60, el club llevó a cabu un procesu de estabilización económica ante los problemes monetarios qu'empezó a amosar. Na temporada 1962/63, el Levante llogra'l so primer ascensu a Primer División, so la presidencia d'Eduardo Clerigues, en venciendo na promoción al Deportivo de La Coruña, ganando tantu en Riazor como en Vallina. El Levante debutó en Primer División el día 15 de setiembre de 1963 en Barcelona ante'l RCD Español, empatando a cuatro goles. L'equipu remató la temporada nun respetable décimu puestu. Al añu siguiente, el Levante nun llogró asegurar la permanencia, perdiendo na promoción frente al Málaga.

Crisis de resultancies (1964–1971)[editar | editar la fonte]

Esterior del estadiu Ciudá de Valencia, onde xuega anguaño'l club granota.

Al rematar la siguiente temporada en Segunda División, el Levante viose obligáu a trespasar a los sos meyores xugadores ante'l desfase económicu que presentaba. Al añu siguiente, na temporada 1967/68, el Levante clasificar en 14ª posición. Esto nun foi abondu, una y bones la Federación Española decidió amenorgar la Segunda División a un solu grupu, polo que'l Levante viose obligáu a baxar a Tercer División. Pa rematar coles deldes del club, la directiva decidió vender el yá antiguu estadiu de Vallina y mercar unos terrenes nel barriu d'Orriols, onde se construyó un nuevu estadiu, l'actual Ciudá de Valencia, col nome d'Antonio Román, presidente del club, que seria inauguráu'l 1969. Mientres se construyía l'estadiu, el Levante xugó los sos partíos nel campu de Mestalla, propiedá del vecín Valencia CF.

Década de los 70[editar | editar la fonte]

Na temporada 1972/73, el Levante llogró salir de la Tercer División y xubió como campeón a la división de plata a falta de delles xornaes; sicasí, al añu siguiente nun llogró caltener la categoría y baxó de nuevu, a pesar del sonáu fichaxe del internacional chilenu Carlos Caszely. De nuevu en Tercer División, el Levante realizó una magnífica temporada 1974/75 y llogró un segundu puestu, anque perdió na promoción frente al Deportivo Alavés. Al rematar la campaña, Caszely foi trespasáu al RCD Espanyol. Al añu siguiente, mientres la temporada 1975/76, el Levante llogra una vegada más l'ascensu. Pa celebralo, entamóse un partíu homenaxe contra la seleición brasilana, atrayendo al públicu al estadiu. Sicasí, al añu siguiente l'equipu volvió perder la categoría, baxando a la Segunda División B y entrando nuna delicada situación económica. Mientres los dos siguientes años, el Levante nun reparó en gastos ya invirtió llargamente con tal de recuperar la categoría, oxetivu cumplíu al rematar la temporada 1978/79. El club retornara a la división de plata y caltuvo la categoría mientres dellos años, pero a cuenta de una gran delda económica.

Fichaxe de Johan Cruyff y nueva crisis (1981–1994)[editar | editar la fonte]

Cuadro de les peñes levantinistas nel XXV aniversariu de la inauguración del estadiu del club (1994).

Na temporada 1980/81, el presidente decidió fichar a Johan Cruyff, a pesar de que l'equipu taba realizando una magnífica temporada. El xugador holandés debutó'l día 1 de marzu de 1981 con gran movición mediática. La llegada de Cruyff tuvo l'efeutu contrariu al deseyáu y l'equipu empezó a encadenar una serie de males resultancies que fixeron que l'equipu quedara finalmente na novena posición. Na temporada 1981/82, la situación económica ye tan difícil que se fai imposible'l cobru de los xugadores. Estos decidieron zarrase nel vestuariu obligando con ello a dimitir al presidente y a los sos collaboradores. Esa mesma temporada, el club baxa a la Segunda División B. Sicasí, por cuenta de les deldes, el club vese obligáu a baxar otra categoría más hasta la Tercer División. La temporada siguiente, 1982/83, llogró'l subcampeonatu, pero perdió la promoción frente al Real Avilés Industrial. Al añu siguiente, llógrase xubir a la Segunda División B. Nesta temporada celebra'l 75ᵘ aniversariu del club, nomándose como presidente d'honor al príncipe Felipe y llevándose a cabu diversos actos sociales so la presidencia d'Antonio Aragonés. Nel 76ᵘ aniversariu del club, este baxa una vegada más a Tercer División, mientres se lleva a cabu un saneamientu de la economía del club. Na temporada 1986/87 algama la presidencia Ramón Victoria, que intentó desaniciar el desastre económicu mientres los sos ocho años de mandatu, retornando y calteniendo al club na Segunda División B. Mientres esti periodu, popularizóse'l llamatu de "equipu ascensor", por cuenta de los constantes ascensos y descensos del club mientres la so historia. Na temporada 1988/89, l'equipu llogra xubir a la división de plata y caltién la categoría al añu siguiente. La falta de medios económicos nun dexó la formación d'un equipu fayadizu, lo que provocó na temporada 1990/91 el descensu a la Segunda División B. Tres temporada dempués, na 1993/94, l'equipu algama ensin ésitu la promoción d'ascensu. La mesma resultancia algamó l'equipu siendo entrenador Juande Ramos, a pesar de los sos 13 victories consecutives. Esa temporada, el día 13 de mayu de 1994, el Levante constituyir en sociedá anónima deportiva.

Segunda metá de los 90 (1994–2000)[editar | editar la fonte]

Na temporada 1995/96, l'equipu llogró, tres una escelente campaña, el primer puestu y l'ascensu a la Segunda División. La temporada siguiente, de la mano del téunicu Mané, l'equipu clasificar nel primer cuartu de la tabla. Na temporada 1996/97, Pedro Villarroel algama la presidencia del club y, a pesar del lema de "La nuesa bandera ye un Levante de primera", l'equipu tornó a la Segunda División B pa volver a la Segunda División A al añu siguiente de la mano de Pep Balaguer. Mientres la temporada 1999/2000, l'equipu tuvo a puntu de llograr l'ascensu. Esa mesma temporada celebró'l 90ᵘ aniversariu del club con diversos actos sociales, incluyendo'l rediseño de la mascota del club, una xaronca (granota).

Primer década sieglu XXI[editar | editar la fonte]

Na temporada 2001/02, el Levante nun llogró los puestos de la permanencia tres el pasu de José Carlos Granero y de Pep Balaguer; sicasí, el Burgos nun llogró constituyise en sociedá anónima deportiva, lo que dexó que'l Levante caltuviera la so plaza na categoría. La temporada siguiente realizó'l fichaxe estrella de Mijatovic, siguíu d'una gran movición mediática y social. Sicasí, l'aportación del futbolista foi asemeyáu a la de Cruyff na so dómina y l'equipu nun llogró l'ascensu.

Segundu ascensu a Primer División (2003–2005)[editar | editar la fonte]

Na temporada 2003/04, el Levante llogra xubir a Primer División per segunda vegada na so historia, gracies a llograr ser, amás, campeón de la categoría de la mano de Manolo Preciado nun partíu frente al Xerez en Chapín. L'equipu foi recibíu poles autoridaes valencianes y celebróse en tola ciudá per tolo alto. La temporada en Primer División (2004/05) empecipiar de manera espectacular. L'equipu, con Bernd Schuster nel banquín, foi consideráu como revelación del añu ya inclusive se suañaba con algamar puestos UEFA. L'equipu nun lu consiguió y acabó baxando a Segunda División.

Tercer ascensu a Primer División (2005–2008)[editar | editar la fonte]

Alliniación del Levante UD la temporada 2007/08.

Sicasí, al añu siguiente (2005/06), y con dos entrenadores, primero con José Oltra y, tres la so destitución, con José Manuel Esnal "Mané", acompañáu d'Ángel Garitano, el Levante volvió algamar el so oxetivu en Lleida y tornó a la Primer División. Esi añu (2006/07) sí que se consiguió la permanencia (López Carisimo y Abel Resina). Pero na siguiente temporada (2007/08), el Levante tuvo unu de los peores entamos de temporada na historia de la Primer división. Nos diez primeros partíos solo consiguió un puntu de los 30 posibles. Solo'l Real Sporting de Xixón na temporada 1997/1998 tuvo un entamu peor. N'acabando la Lliga, de los 38 partíos que xugara, solo llogró ganar siete y empatar cinco. Sicasí, perdió ventiséis partíos. Na clasificación acabó postreru con 26 puntos, a 17 de la salvación, y, en perdiendo 2-0 contra'l Recreativo de Huelva el 27 d'abril de 2008, peracabó'l so descensu matemáticu a Segunda División.

Crisis económica y deportiva (2008–2010)[editar | editar la fonte]

Tamién travesó una crisis económica debíu al retrasu de los pagos a los xugadores. Empezó la temporada con Abel Resino como entrenador, col que llogró salvase na campaña anterior; pero foi destituyíu na séptima xornada, de resultes d'encadenar un empate y seis ganes, cinco d'elles de forma consecutiva. Foi sustituyíu por Gianni De Biasi, qu'ameyoró los resultaos del equipu, pero non lo suficiente como p'averase a la salvación, yá que l'equipu yá taba totalmente fundíu.[4] El 16 d'abril de 2008, Gianni De Biasi dimitió al ver imposible la salvación del conxuntu granota. Poco dempués contrataron a José Ángel Moreno pa suplir la baxa de Gianni De Biasi. Na copa, la última salida que-y quedaba al Levante p'amazcarar les sos pésimes resultancies na Lliga, esanició a la UD Almería en dieciseisavos de final por 2-1 nel Ciudá de Valencia y por 1-1 n'Almería. N'octavos quedó posáu pol Getafe CF perdiendo los dos partíos, por 3-0 y 0-1.

En xineru, cinco xugadores abandonaron el club: Marco Storari, porteru titular, colar al Cagliari Calcio; Emilio Viqueira, que fichó pol Xerez CD; Bruno Cirillo, que se coló al Reggina; Sávio Bortolini, que se foi a la lliga brasilana, y Christian Riganò, que se xunió al Siena. Toes estes baxes son productu del retrasu de los pagos a los xugadores pola mala situación económica que travesaba'l club. Una situación que nun torgar, sicasí, encadenar la meyor racha no deportivo, consiguiendo tres xornaes consecutives ensin perder. L'acumuladura de deldes provocó l'amenaza de los xugadores al club, qu'amenaciaron con colase si la situación económica del club nun camudaba. Amás, cabía la posibilidá de que l'equipu baxara alministrativamente a Segunda B.

Los xugadores, fartos de nun cobrar mientres añu y mediu, amenaciaron con empecipiar una fuelga, colo que se negaron a xugar los partíos de lliga Recreativu-Levante y Levante-RCD Espanyol; sicasí, el sábadu 26 d'abril de 2008, llegar a un alcuerdu col club, que pagaría 10 de los 18 millones d'euros que-yos debíen. Pero unes selmanes dempués, antes de la última xornada de liga ante'l Real Madrid nel Bernabéu, volvieron convocar una fuelga, amenaciando con negase a xugar el partíu y dexando asina al equipu merengue ensin poder celebrar el so títulu lligueru. Finalmente, llegar a un alcuerdu y el partíu apostóse, acabando cola resultancia de 5-2.

El 3 de xunetu de 2008 l'equipu presenta una suspensión de pagos ante'l Xulgáu de lo Mercantil númberu 2 de Valencia.[5]

A pesar de la crisis económica, la nueva temporada empezaba y, tres el fichaxe de Luis García Plaza como entrenador y la fuga de xugadores, la secretaría téunica del club viose obligada a formar un equipu en bien pocu tiempu. Sicasí, y a pesar de les dificultaes, Manolo Salvador y el téunicu llograron formar un equipu competitivu pa la categoría, estenando les medranes d'un nuevu descensu. Tres la marcha de Pedro Villarroel y de Julio Romero del club dexándolo con más de 80 millones d'euros de delda, Jesús Serna, en representación d'un grupu inversor, aportó a la compra de les aiciones y a la presidencia del club, anque la so estancia nel mesmu foi infructífera y efímera. Tres la inactividá de los nuevos propietarios, el Levante llogró por aciu l'alministración concursal faese coles aiciones del club pa reteneles en autocartera. La temporada remató col equipu sellando la permanencia a falta de pocu menos d'una decena de xornaes y llogrando l'octavu puestu.

Centenariu[editar | editar la fonte]

El día 9 de setiembre de 2009, empezaron los actos de conmemoración del centenariu de la entidá, que allargaríase hasta setiembre de 2010.

Cuartu ascensu a Primer División (2010)[editar | editar la fonte]

Tres un entamu de temporada insopinada y un final d'añu 2009 decepcionante, el Levante empecipió l'añu 2009/10 de forma acandilante y fixo una segunda vuelta espectacular, convirtiéndose nel meyor equipu de la Segunda División.[6] Tres históriques victories nes que se-y dio la vuelta al marcador, como la victoria frente al Hércules CF nel Ciudá de Valencia por 2-1 o frente al FC Cartagena nel estadiu Cartagonova por 3-5. El 13 de xunu de 2010, el Levante, con unu de los presupuestos más baxos de la categoría y de forma totalmente inesperada, llograba'l so cuartu ascensu a la Primer División na so historia con una victoria ante'l CD Castellón por 3-1 y el simultáneu empate del Real Betis nel Helmántico de la UD Salamanca a falta d'una xornada.[7] El Levante fixo un fortín nel so estadiu, nel cual solo perdió'l so únicu partíu ante'l FC Cartagena por 1-2, consiguiendo 13 victories y 7 empates y una suma de 46 puntos llograos na Ciudá de Valencia.

Apostar en pretemporada el Trofeu del Centenari, onde'l Levante xugó ante'l AS Roma, y dempués de 90 minutos con un marcador 0-0, cai derrotáu nos penaltis (4-5).

Empezó la temporada 2010/11, marcada por trés ganes siguíes. A pesar d'una mala primer vuelta, el conxuntu de Luis García Plaza reaccionó, empezando por un empate contra'l Real Madrid de Mourinho collecháu na Ciudá de Valencia. Consiguió la permanencia na penúltima xornada de lliga, empatando col Valencia CF en Mestalla y algamando la posición 14ª El Levante UD fixo la so meyor temporada de tola so historia, batiendo dos récores: récor de puntos (45) y Felipe Caicedo foi'l so xugador con más goles nuna temporada (13 goles). Foi la revelación de la lliga, un equipu al que dende'l principiu axudicóse-y el rol de baxáu, y que na segunda vuelta convertir nel tercer meyor equipu de Primer División d'España; amás recibió'l premiu a "Meyor afición española 2010-2011".

El Levante-Zaragoza, correspondiente última xornada de la temporada 2010-2011 foi investigáu por Anticorrupción por amañu. L'alcuentru saldar con victoria de los maños (1-2) condergando al Deportivo de La Coruña al descensu. Supuestamente'l xugadores del Levante recibieron 965.000 euros por dexase ganar.[8] El 3 d'ochobre de 2014 la la Fiscalía Anticorrupción se querelló contra'l Real Zaragoza y 41 implicaos más, ente ellos l'entós presidente Agapito Iglesias,y entrenador Javier Aguirre del club aragonés y futbolistes de dambos equipos (dalgunos en calidá d'imputaos) qu'intervinieron nel partíu.[9][10]

El Eurolevante (2011-2013)[editar | editar la fonte]

Arouna Koné máximu goliador del Levante UD na temporada 2011/12.

Pa la temporada 2011/12, Juan Ignacio Martínez tresformar nel nuevu entrenador tres la marcha de Luis García Plaza al Getafe CF. El Levante UD empieza la temporada empatando contra Getafe CF y Racing de Santander, a partir d'ende empezaría lo que se conocería como la meyor temporada de la historia. De la mano de Juan Ignacio Martínez, el Levante UD gana contra tou pronósticu al Real Madrid por 1-0 y encadena siete victories siguíes, daqué qu'enxamás consiguiera'l club. Na xornada 9, el Levante UD gana al Villarreal CF por 0-3 (goles: 2 de Juanlu y 1 de Kone), consiguiendo asina, per primer vegada en 102 años d'historia, convertise en líder de la Primer División d'España en solitariu con 20 puntos,[11] lideralgu que caltuvo dos xornaes gracies al gol de Rubén Suárez contra la Real Sociedad. A partir d'ende, l'equipu empezó a baxar el nivel por cuenta de la competición de Copa del Rei y a les mancadures importantes, como les de Juanlu, Valdo y Barkero, ente otros. Aun así el Levante UD caltener en puestos de Champions League y Europa League mientres tola temporada. Trés partíos destaquen hasta la última xornada: xornada 27, el Levante UD pierde'l puestu 4ᵘ a favor del Málaga CF tres un partíu qu'acabó 1-0 pa los malagueños; xornada 31, el Levante UD vuelve empatar contra'l Valencia CF en Mestalla: fiesta granota; xornada 36, si ganaba esti partíu daba un reblagada pa suañar con xugar n'Europa, y ganóse, Levante UDGranada CF, 3-1. Na última xornada'l Levante UD, nel llamáu "el partíu más importante de la historia del club", consiguía imponese 3-0 al Athletic Club con goles de Ghezzal por partida doble y de Farinós, cola derrota del Mallorca nel Santiago Bernabéu, llográbase la clasificación pa un tornéu européu, quedando 6ᵘ na Primer División d'España. El Levante UD meter n'Europa per primer vegada, sería'l ventenu novenu club español n'apostar esta competición.

Al acabar la lliga, establecióse como la meyor temporada de la historia. En dos años superárense los récores del club por partida doble: récor de puntos (55); Arouna Kone, xugador con más goles na Primer División d'España (17 goles —15 en lliga y 2 en copa—), y per primer vegada'l club apostaría trés años siguíos la Primer División d'España.

La temporada 2012/13 empezó cola clasificación del Levante a la fase de grupos de la Europa League en venciendo na previa al conxuntu escocés Motherwell. Na fase de clasificación quedó encuadráu xunto col Hannover 96, el FC Twente y el Helsingborgs IF. Los granotes solo cayeron ante'l Hannover na ida, y pasaron como segundos de grupu a dieciseisavos. En dieciseisavos vencer por goliada a un históricu como'l Olympiakos FC (3-0 nel Ciudá de Valencia y 0-1 en Grecia). N'octavos esperába-y el competitivu Rubin Kazan. Na ida, en Valencia, dambos clubes empataron 0-0. Na vuelta sobre la nieve de Moscú, al términu de los 90 primeros minutos el marcador yera de 0-0. Por tanto, xugóse prórroga, onde los rusos anotaron dos goles, que-yos daríen el pase a la siguiente ronda. Sicasí, el pasu del Levante per Europa per primer vegada foi dignu y bonitu de recordar. Mentanto, en Lliga mientres la primer vuelta, el club caltuvo'l so gran y vistosu xuegu pa metese de nuevu ente los meyores y lluchando nuevamente per Europa. Sicasí, dende la venta del so delanteru estrella, Obafemi Martins, en febreru, l'equipu baxó'l nivel notablemente. Tocó fondu na xornada 31, na qu'encaxó una sonrojante gana 0-4 en casa ante'l colista nesi momentu, el RC Deportivo de La Coruña. Nesi partíu'l xugador José Javier Barkero acusó a los sos compañeros Gustavo Munúa, Juanfran, Sergio Ballesteros y Juanlu Gómez de baxu rendimientu mientres esi partíu. El casu llegó a la LFP y a l'AFE, polo que'l partíu foi investigáu por presuntu amañu (inda ensin un resolución definitivu). Finalmente, magar los problemes, el Levante consiguió la salvación matemática na xornada 35 nun empate en casa ante'l Real Zaragoza, acabando na oncena posición con 46 puntos. A la fin de la temporada tolos xugadores implicaos nel partíu del supuestu amañu abandonaron el club (salvu Juanfran), incluyíu l'entrenador Juan Ignacio Martínez, poniéndose fin a un ciclu históricu de dos años la entidá granota, anque esti nun acabara de la meyor manera.

Actualidá[editar | editar la fonte]

Tres el fin del ciclu históricu del Eurolevante, de cara a la temporada 2013/14 la nueva plantía tendría una renovación bastante importante. Designóse como entrenador a un históricu del fútbol español como Joaquín Caparrós. En portería colóse Gustavo Munúa y tráxose al prometedor Javi Jiménez. Na defensa rescindióse'l contratu del eternu capitán, Sergio Ballesteros, perdiendo tamién a Christian Lell, y reforzándose con Issam El Adoua y Nagore. El centru del campu foi la llinia que más s'anovó. Coláronse Valdo, Dariusz Dudka, Míchel Herrero, Juanlu Gómez, Barkero y Iborra (por 6.000.000 € al Sevilla FC) y tráxose a Jordi Xumetra, Sérgio Pinto, Rémi Gomis, Pedro Ríos y al ex del Liverpool y Valencia -ente otros-, Mohamed Sissoko. La delantrera tamién foi reforzada. Fuéronse Robert Acquafresca y Roger Martí, pero fichar a grandes puntes como David Barral, Baba Diawara o Andreas Ivanschitz. Siguieron nel club Keylor Navas, David Navarro, Juanfran, Nabil El Zhar o Rubén García Santos, ente otros. La temporada empecipiar con un duru trespiés en cayendo por un estrueldosu 7-0 nel Camp Nou. Tres un primer tramu de campaña que s'empecipió de forma irregular, adulces l'equipu foi entrando nuna bona dinámica que lu llevó a acabar na parte media-alta de la tabla tres la primer vuelta, volviendo suañar colos puestos europeos. A la fin consigue la permanencia na xornada 35 dempués de ganar al campeón de lliga, el Atlético de Madrid, por 2-0 nel Ciudá de Valencia.

Dempués d'una serie de negociaciones, Joaquín Caparrós nun anueva col club granota y cólase al Granada CF. A otru día el club ficha a José Luis Mendilibar como nuevu téunicu pa la campaña 2014/15.

El Levante empezó la temporada con dos ganes, ante'l Villarreal CF y el Athletic Club. Na tercer xornada llogró un empate ante'l Málaga CF, ente que na cuarta xornada sufre una derrota por (0-5) ante'l FC Barcelona. Na quinta xornada vence al Granada CF nel Estadiu Nuevu Los Cármenes por 0-1, gol de Rubén García, llogrando asina'l primer gol y la primer victoria del Levante na temporada. Na sesta xornada cai por (0-2) ante'l Rayo Vallecano; na séptima xornada empata ante'l Eibar (3-3), y na octava xornada pierde (0-5) ante'l Real Madrid CF, derrota que-y costaría'l puestu a José Luis Mendilibar. Tres el despidu de Mendilibar, el Levante facer colos servicios del granadín Lucas Alcaraz, que estrénase na novena xornada con una derrota por (3-0) ante'l Celta. Na décima xornada, el Levante vuelve ganar, nesti casu a la UD Almería, por (2-1), na oncena xornada empata a unu frente al Sevilla FC, y na xornada dolce, vence nel derbi valencianu al Valencia CF por (2-1). Na xornada 13 vence al Real Club Deportivo Español por 2-1. El Levante, a partir d'esa victoria, encadena trés empates consecutivos, y na xornada 17 pierde por (3-1) ante'l Atlético de Madrid con un doblete d'Antoine Griezmann y un gol de Diego Godín.

Partíu apostáu ente'l Deportivo de La Coruña y el Levante UD.

Na xornada 18, el Levante empata a cero col Deportivo de La Coruña. El Levante acabó la primer vuelta con una gana ante'l Elche CF por (1-0). La segunda vuelta empezó pal Levante con dos ganes. Na xornada posterior el Levante vencería al Málaga CF por (4-1) nun partíu destacáu de David Barral que fizo un hat-trick. Na xornada siguiente perdió frente al FC Barcelona por (0-5) para dempués ganar al Granada CF remontando a la fin del alcuentru. Na siguiente xornada venció ante'l Rayo Vallecano (4-2), con 4 goles d'Alberto Bueno. La siguiente xornada ganó a la SD Eibar y a dempués cayó frente al Real Madrid CF. Nes siguientes xornaes cayó frente al Celta de Vigo por (0-1) y venció a la UD Almería por (1-4) con 3 goles de David Barral.

Tres esta victoria, llegaron dos ganes ante'l Sevilla FC y el Valencia CF, un empate ante'l Real Club Deportivo Español y dos victories frente al Getafe CF y el Córdoba CF. Na siguiente xornada cayó derrotáu ante la Real Sociedad por (3-0). Ente que na xornada siguiente sacó un bon empate ante'l Atlético de Madrid. El Levante llegó asina a les últimes dos xornaes con 36 puntos y cola permanencia casi sellada. Na xornada 37 y, a pesar de la so derrota frente al Deportivo de La Coruña por (2-0), l'equipu llogró la permanencia na Primer División.

La mala temporada del 2015/16 torna a la Segunda División d'España.Pero a la siguiente temporada consigue l'ascensu na temporada 2016/17, 362 díes dempués de perder la categoría y manteniendose na primer plaza mientres casi tola temporada, seis xornaes antes del final al ganar al Real Uviéu nel estadiu llevantín.[12]

La fundación del club[editar | editar la fonte]

Delles esferes intenten promover un alderique sobre la fecha de fundación del club. Tanto'l FC Levante como'l Gimnástico CF fundar en 1909 coles mesmes que la Federación Valenciana de Fútbol. Sicasí, dambos equipos fundir en 1939, polo que delles fontes indiquen que la verdadera fecha de fundación ye esta postrera. El 24 de xunetu de 2009, el Burjassot CF interpunxo una denuncia[13] contra'l Levante UD y los sos actos del centenariu por entender ser el club más antiguu de la Comunidá Valenciana, yá que aliega esistir ensin interrupción dende 1913 en contraposición al Levante UD, qu'alieguen ser creáu en 1939 tres la fusión del FC Levante y del Gimnástico CF. Otres fontes aseguren que'l FC Levante foi dau d'alta en 1909 coles mesmes que se creó la Federación Valenciana de Fútbol y que la fusión de 1939 nun tien de considerar se una fundación, sinón una reconversión. Per otru llau, pueden atopase informaciones de partíos del FC Levante y del Gimnástico CF de 1907 na prensa valenciana[14]

Per otru llau, esiste un documentu de la Federación Valenciana de Fútbol datáu en 13 de febreru de 1980 que certifica que'l FC Levante "foi [sic] dau d'alta en setiembre de mil novecientos nueve" y que, "darréu y con ocasión de la fusión ente'l Gimnástico CF y el FC Levante, nel mes d'agostu de mil novecientos trenta y nueve, denominóse Levante Unión Deportiva, rixéndose polos Estatutos de la Real Federación Española de Fútbol."[15]

Per otru llau, el mesmu Burjassot CF provién d'una fusión de dos clubes, Los Inocentes y el Club Serrano, en 1914, pero caltién la so fecha de fundación en 1913. Y lo mesmo asocede col Betis o l'Atlético de Madrid. Esti tipu de fusión sería por absorción y non por refundación[ensin referencies].

Historia recién[editar | editar la fonte]

Temporada División Posición PX PG PE PP GF GC Dif. Puntos Copa Notes
1995–96 2ª División B 1ᵘ 38 24 10 4 68 25 +43 82 - Entró Xubi
1996–97 2ª División 9ᵘ 38 13 11 14 53 46 +7 50 Segunda Ronda -
1997–98 2ª División 22ᵘ 42 8 11 23 37 59 -22 35 Ronda previa Salió Baxa
1998–99 2ª División B 1ᵘ 38 22 10 6 54 22 +32 76 Octavos de Final Entró Xubi
1999–00 2ª División 7ᵘ 42 16 13 13 55 52 +3 61 Ronda previa -
2000–01 2ª División 8ᵘ 42 13 21 8 58 50 +8 60 Segunda ronda -
2001–02 2ª División 19ᵘ 42 12 14 16 41 54 -13 50 Segunda ronda -
2002–03 2ª División 4ᵘ 42 16 17 9 59 44 +15 65 Primer ronda -
2003–04 2ª División 1ᵘ 42 22 13 7 59 33 +26 79 Octavos de Final Entró Xubi
2004–05 1ᵉʳ División 18ᵘ 38 9 10 19 39 58 -19 37 Segunda ronda Salió Baxa
2005–06 2ª División 3ᵘ 42 20 14 8 53 39 +14 74 Primer ronda Entró Xubi
2006–07 1ᵉʳ División 15ᵘ 38 10 12 16 37 53 -16 42 Octavos de Final -
2007–08 1ᵉʳ División 20ᵘ 38 7 5 26 33 75 -42 26 Octavos de Final Salió Baxa
2008–09 2ª División 8ᵘ 42 18 10 14 59 59 0 64 Segunda ronda -
2009–10 2ª División 3ᵘ 42 19 14 9 63 45 +18 71 Segunda ronda Entró Xubi
2010–11 1ᵉʳ División 14ᵘ 38 12 9 17 41 52 -11 45 Octavos de Final -
2011–12 1ᵉʳ División 6ᵘ 38 16 7 15 54 50 +4 55 Cuartos de Final Clasificáu pa la UEFA Europa League
2012–13 1ᵉʳ División 11ᵘ 38 12 10 16 40 57 -17 46 Octavos de Final Octavos de Final d'UEFA Europa League
2013–14 1ᵉʳ División 10ᵘ 38 12 12 14 35 43 -8 48 Cuartos de Final -
2014–15 1ᵉʳ División 14ᵘ 38 9 10 19 34 67 -33 37 Octavos de Final -
2015–16 1ᵉʳ División 20ᵘ 38 8 8 22 37 70 -33 32 Dieciseisavos de Final Salió Baxa
2016–17 2ª División 1ᵘ 42 25 9 8 57 32 +25 84 Segunda ronda Entró Xubi
2017–18 1ᵉʳ División 0 0 0 0 0 0 0 0 - -

Europa[editar | editar la fonte]

Alliniación del Levante UD contra'l FC Rubin Kazan apostáu en Moscú
Temporada Competición Ronda Rival Local Visitante Total
2012-13
UEFA Europa League
Play-Off Bandera d'Escocia Motherwell 1–0 2–0 3–0
Grupu L Bandera de Países Baxos Twente 3–0 0–0 2ᵘ llugar
Bandera d'Alemaña Hannover 96 2–2 1–2
Bandera de Suecia Helsingborg 1–0 3–1
Dieciseisavos de Final Bandera de Grecia Olympiacos 3–0 1–0 4–0
Octavos de Final Bandera de Rusia Rubin Kazan 0–0 0–2 (pró.) 2-0

Rivalidaes[editar | editar la fonte]

El Levante UD caltién una gran rivalidá col so vecín el Valencia CF, col que comparte ciudá. Esta rivalidá histórica mientres principios del sieglu XX foi amenorgada con posterioridá por cuenta de que cola creación de la lliga española de fútbol dambos clubes apostaríen pocos derbis na ciudá, al coincidir deportivamente poques vegaes na mesma categoría, anque s'afitó entráu'l sieglu XXI debíu precisamente al apostar derbis en numberoses ocasiones al coincidir nuna mesma categoría deportiva. El Levante UD moteya despectivamente a los valencianistes como "chotos"("xotos" en valencianu). Tamién caltién fuerte rivalidá colos equipos de la provincia d'Alicante, el Elche CF y el Hércules CF.

L'afición del Levante caltién un recién hermanamiento cola afición del club holandés FC Twente, por cuenta de la bona rellación de les peñes arriendes de la competición de la UEFA Europa League 2012-13 y los enfrentamientos que tuvieron estos dos equipos. En febreru de 2014 l'afición del Twente espunxo una pancarta n'honor a un aficionáu del Levante fináu apocayá.

Himnu[editar | editar la fonte]

Pelos años cincuenta yá yera tan grande la popularidá del Levante UD con una gran cantidá d'aficionaos, qu'un grupu d'ellos axuntóse pa crear un himnu oficial.

José Sanchis y Antonio Ramón Sancho fueron los promotores de tan prestosu proyeutu, el poeta Joaquín Sendra l'autor de la lletra y los maestros J. M. Olcina y Pascual García fueon los encargaos de componer la música.

L'himnu estrenar nel Distritu Marítimu en 1954 con un clamoroso ésitu y, poro, l'himnu ye ensin dala dulda unu de los de mayor solera del fútbol español.

Como ye sabíu por munchos aficionaos llevantinistes, l'himnu oficial del club tien esi sentimientu que llevó a cinco entusiastes de la música a la realización d'un magníficu proyeutu cuando'l Levante UD taba xugando en Tercer División. Magar ye ciertu que na temporada 1953-54 xubióse, na siguiente volvió baxar; ye por eso que si culturalmente el llevantinismu tresvertía rellumanza, non podía dicise que pasara por una dómina estable en resultancies xenerales. Non por menos p'apreciar les circunstancies d'un periodu social habría que faer reseña, na que al abrir los diarios españoles del momentu, podía lleese xunto coles cróniques deportives del Levante fechos destacables como: Polo que cuando corría l'añu 1953 en Valencia, nuna ciudá n'espansión, José Sanchis y Antonio Ramón Sancho impulsaron primeramente la promoción de crear l'himnu del Levante UD, cuntando col poeta Joaquín Sendra como autor de la lletra, y los maestros Pascual García y J. M. Olcina encargaos de la música. Pascual García yera un cabañalero que dirixó la Unión Musical de Pescadores, que absorbió al Progresu Pescador, instalando'l Casinet como sede social. Naquellos años Olcina yera direutor de la banda del Atenéu Musical; estos homes, mientres seis o sietes meses, tolos llunes xuntábense en casa de J. M. Olcina creando tan sentida harmonía pal llevantinismu. L'himnu estrenóse oficialmente no más céntrico de la mesma afición, nos poblaos marítimos de 1954, siendo tou un ésitu clamoroso popular, y convirtiéndose nuna referencia sonora de ciñu y sentimientu de la mesma afición, polo que güei podemos sentinos arguyosos por ser n'unu de los himnos más antiguos del fútbol español na so casta, maestría y solera. Deportivamente, nesa temporada enfrentar al Alicante nel campu de la Florida, moviendo tou un exércitu granota de 60 autobuses pa sofitar al equipu nel so ascensu. Anque non solo foi l'únicu desplazamientu masivu, yá que tamién los hubo para Alberique o Alcira. Terminóse la temporada con un empate 3-3 ante'l Villena, consiguiendo un pervalible positivu.

Denominaciones[editar | editar la fonte]

Anguaño, el club ye denomináu como "Levante Unión Deportiva, Sociedá Anónima Deportiva", pero tuvo llixeres variaciones a lo llargo de la so historia. De siguío se listan les distintes denominaciones de les que dispunxo'l club:

  • Levante Foot-ball Club: (1909-1939) Nome orixinal.
  • Unión Deportiva Levante-Gimnástico: (1939-41) Tres la fusión col Gimnástico Foot-ball Club.
  • Levante Unión Deportiva: (1941-95) Torna de la denominación orixinal y adopción de la equipación azulgrana del Gimnástico FC.
  • Levante Unión Deportiva, S.A.D.: (1995-Actualidá) Conversión de la entidá nuna Sociedá Anónima Deportiva (S.A.D.).

Uniforme[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular: Camiseta colorada con franxes azules, pantaloneta azul, medies azules y coloraes.
  • Uniforme alternativu: Camiseta negra con franxes blanques, pantaloneta negru, medies negres y blanques.
  • Tercer uniforme: Camiseta rosa, pantalones roses, medies roses.

Evolución del uniforme[editar | editar la fonte]

Nota: L'uniforme azulgrana adoptáu en 1941 yera l'orixinariu del club cofundador Gimnástico FC yá dende los sos oríxenes en 1909. La evolución del uniforme haber editáu Ismael Hidalgo Sena.

Provisores y patrocinadores[editar | editar la fonte]

Periodu Provisor Patrocinador
1995-1996 Rasán Rasán
1996-1997 LIDER
1997-1998 Air Nostrum
1998-2000
Joma
Terra Mítica
2000-2003 Bandera de Inglaterra
Umbro
2003-2004 Xara
2004-2005
Luanvi
2005-2006 Ciudá de les Artes y les Ciencies
2006-2012 Comunitat Valenciana
2012-2014
Kelme
2014-2016 Bandera de Estaos Xuníos d'América
Nike
East United
2016-2017 Bandera d'Italia
Macron

Datos del club[editar | editar la fonte]

Temporaes en : 11

  • Temporaes en : 37
    • Partíos xugaos: 1.240
    • Partíos ganaos: 463
    • Partíos empataos: 316
    • Partíos perdíos: 461
    • Goles a favor: 1.762
    • Goles en contra: 1.760
    • Puntos: 1.399
    • Victoria más amplia en Segunda División: Levante UD 6 - 0 Ciudá de Murcia (2005/06)
  • Temporaes en 2ª B: 12
    • Partíos xugaos: 456
    • Partíos ganaos: 229
    • Partíos empataos: 110
    • Partíos perdíos: 117
    • Goles a favor: 685
    • Goles en contra: 422
    • Puntos: 614
  • Temporaes en : 16
    • Partíos xugaos: 540
    • Partíos ganaos: 310
    • Partíos empataos: 115
    • Partíos perdíos: 115
    • Goles a favor: 1.145
    • Goles en contra: 508
    • Puntos: 735
  • Temporaes en Primera Rexonal: 1
    • Partíos xugaos: 14
    • Partíos ganaos: 14
    • Partíos empataos: 0
    • Partíos perdíos: 0
    • Goles a favor: 65
    • Goles en contra: 10
    • Puntos: 42
  • Xugadores internacionales cola seleición española: 1
  • Meyor clasificación en Copa del Rei: Campeón (1937)
  • Máximos anotadores del club en Primer División:
Nᵘ Nome Goles
1ᵘ David Barral 18
2ᵘ Bandera de Ghana Mustapha Riga 17
3ᵘ Bandera de Costa de Marfil Arouna Koné 15
4ᵘ José Luis Morales 14
5ᵘ Bandera d'Ecuador Felipe Caicedo, Pepin, Rubén Suárez, Serafín 13
6ᵘ Barkero, Víctor Casadesús 12

En cursiva, los xugadores que xueguen anguaño nel club. (Actualizáu a fecha 11/11/2017)[16]

Xugadores con más partíos apostaos na historia del club:

Actualizáu a fecha 25/04/2017[17]

Nome !Partíos
1ᵘ Bandera de Costa de Marfil Félix Ettien 324
2ᵘ Juanfran 244
3ᵘ Ballesteros 239
4ᵘ Descarga 226
5ᵘ Vicente Iborra 188
6ᵘ Ballester 172
7ᵘ Vicente Camarasa 169
8ᵘ Pedro López 150 (Anguaño nel equipu)
9ᵘ Agustín Dolz 150
10ᵘ Alberto Esparza |148

Temporada a temporada

Temporada División Puestu Copa del Rei
1928/29 Rexonal 3ᵘ LFC -
1929/30 2ᵘ LFC -
1930/31 6ᵘ LFC -
1931/32 1ᵘ LFC -
1932/33 4ᵘ LFC 1/16
1933/34 5ᵘ LFC 1/16
1934/35 3ᵘ LFC 1/2
1935/36 3ᵘ LFC 1ᵉʳ ronda
1939/40 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1940/41 3ᵘ 1/4
1941/42 8ᵘ 1ᵉʳ ronda
1942/43 Rexonal 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1943/44 1ᵘ -
1944/45 2ᵘ -
1945/46 1ᵘ -
1946/47 6ᵘ 1/16
1947/48 5ᵘ 5ª ronda
1948/49 9ᵘ 4ª ronda
1949/50 13ᵘ 3ᵉʳ ronda
1950/51 13ᵘ -
1951/52 14ᵘ -
1952/53 2ᵘ -
1953/54 1ᵘ -
1954/55 15ᵘ -
1955/56 1ᵘ -
1956/57 11ᵘ -
1957/58 4ᵘ -
1958/59 2ᵘ 1/32
1959/60 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
1960/61 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
Temporada División Puestu Copa del Rei
1961/62 6ᵘ 1ᵉʳ ronda
1962/63 2ᵘ 1/8
1963/64 10ᵘ 1/16
1964/65 14ᵘ 1/8
1965/66 5ᵘ 1ᵉʳ ronda
1966/67 4ᵘ 1/16
1967/68 14ᵘ 1ᵉʳ ronda
1968/69 3ᵘ -
1969/70 4ᵘ 3ᵉʳ ronda
1970/71 12ᵘ 1ᵉʳ ronda
1971/72 6ᵘ 2ª ronda
1972/73 1ᵘ 3ᵉʳ ronda
1973/74 19ᵘ 5ª ronda
1974/75 2ᵘ 4ª ronda
1975/76 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1976/77 18ᵘ 2ª ronda
1977/78 2ªB 4ᵘ 3ᵉʳ ronda
1978/79 2ªB 1ᵘ 2ª ronda
1979/80 10ᵘ 3ᵉʳ ronda
1980/81 9ᵘ 1/8
1981/82 19ᵘ 3ᵉʳ ronda
1982/83 2ᵘ 2ª ronda
1983/84 2ᵘ 2ª ronda
1984/85 2ªB 11ᵘ 2ª ronda
1985/86 2ªB 10ᵘ -
1986/87 2ᵘ -
1987/88 2ªB 6ᵘ 3ᵉʳ ronda
1988/89 2ªB 1ᵘ 2ª ronda
1989/90 15ᵘ 1ᵉʳ ronda
1990/91 19ᵘ 3ᵉʳ ronda
Temporada División Puestu Copa del Rei Europa League
1991/92 2ªB 11ᵘ 3ᵉʳ ronda
1992/93 2ªB 9ᵘ 2ª ronda
1993/94 2ªB 3ᵘ 3ᵉʳ ronda
1994/95 2ªB 1ᵘ 1ᵉʳ ronda
1995/96 2ªB 1ᵘ 3ᵉʳ ronda
1996/97 9ᵘ 2ª ronda
1997/98 22ᵘ 1ᵉʳ ronda
1998/99 2ªB 1ᵘ 1/8
1999/00 7ᵘ 1ᵉʳ ronda
2000/01 8ᵘ 1/16
2001/02 19ᵘ 1/16
2002/03 4ᵘ 1/32
2003/04 1ᵘ 1/8
2004/05 18ᵘ 1/16
2005/06 3ᵘ 1ᵉʳ ronda
2006/07 15ᵘ 1/16
2007/08 20ᵘ 1/8
2008/09 8ᵘ 2ª ronda
2009/10 3ᵘ 2ª ronda
2010/11 14ᵘ 1/8
2011/12 6ᵘ 1/4
2012/13 11ᵘ 1/8 1/8
2013/14 10ᵘ 1/4
2014/15 14ᵘ 1/8
2015/16 20ᵘ 1/16
2016/17 1ᵘ 2ª ronda
2017/18

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Plantía y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
POR Iván Villar 26 años R.C. Celta de Vigo
POR Oier Olazábal 34 años Granada Club de Fútbol
POR Raúl Fernández 36 años Club Deportivo Mirandés
Defenses
DEF Iván López 3ᵘ 30 años Atlético Levante Unión Deportiva
DEF "Toño" García 34 años Real Club Recreativo de Huelva
DEF Rober Pier 28 años Deportivo de La Coruña
DEF "Chema" Rodríguez 32 años Agrupación Deportiva Alcorcón
DEF Coke 36 años Bandera d'Alemaña Schalke 04
DEF Sergio Postigo 35 años Bandera d'Italia Spezia Calcio 1906
Bandera de Uruguái DEF Erick Cabaco 28 años Bandera de Uruguái Club Nacional de Football
DEF Pedro López 40 años Real Valladolid Club de Fútbol
DEF Antonio Lluna 33 años Sociedad Deportiva Eibar
Bandera de Estaos Xuníos d'América DEF Shaquell Moore 27 años Real Uviéu B
Mediocampistes
Bandera de Costa de Marfil MED Cheick Doukouré 31 años Bandera de Francia Football Club de Metz
Bandera de Colombia MED Jefferson Lerma 29 años Bandera de Colombia Club Deportivo Atlético Huila
Bandera de Macedonia del Norte MED Enis Bardhi 28 años Bandera d'Hungría Újpest Football Club
MED José Luis Morales 2ᵘ 36 años Atlético Levante Unión Deportiva
Bandera de Serbia MED Saša Lukić 27 años Bandera d'Italia Torino Football Club
MED Jason Remeseiro 29 años Atlético Levante Unión Deportiva
MED José Campaña 30 años Bandera d'Italia Unione Calcio Sampdoria
Delanteros
Bandera d'Albania DEL Armando Sadiku 32 años Bandera de Polonia Legia Warszawa
DEL Roger Martí 33 años Atlético Levante Unión Deportiva
DEL "Ivi" López 29 años Sevilla Atlético
DEL Rubén Rochina 33 años Bandera de Rusia Rubin Kazan
Bandera d'Italia DEL Giampaolo Pazzini 39 años Bandera d'Italia Hellas Verona
Bandera de Ghana DEL Emmanuel Boateng 27 años Bandera de Portugal Moreirense Futebol Clube
Bandera d'Arabia Saudita DEL Fahad Al-Muwallad 29 años Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad Jeddah Club
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Atlético Levante Unión Deportiva y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:

Entrenadores[editar | editar la fonte]

Presidentes[editar | editar la fonte]

Periodu Presidente Observaciones
1939-1941 [Cecilio G]]
1941-1943 Luís Moscardó
1943-1944 Emilio Bello Blasco 1.ᵉʳ mandatu
1944-1945 Isaías Aspas
1945-1949 Francisco Belenguer
1949-1950 Vicente Gil Mortes Lizandra
1950-1951 Manuel Alepuz Andrés
1951-1952 Amador Sanchís Mora
1952-1953 Emilio Delgado 2ᵘ mandatu
1953-1960 Antonio Román López 1.ᵉʳ mandatu
1960-1962 José Navarro Martínez
1962-1966 Eduardo Clerigues Andreu
1966-1970 Antonio Román López 2ᵘ mandatu
1971-1977 Manuel Grau Torralba
1977-1979 Santiago Sanz Martín
1980-1980 Francisco Aznar Serra
1981-1982 Federico Cortés Martín
1982-1982 Alejandro Escribano Vidal
1982-1984 Antonio Aragonés Agramunt
1985-1986 Juan José Murria Bau
1986-1993 Ramón Victoria Marz
1993-1995 José López Sánchez alíes Jolosan
1995-1996 Abel Guillén Más
1996-2002 Pedro Villarroel Guzmán 1.ᵉʳ mandatu
2002-2004 Antonio Blasco Muñoz
2004-2007 Pedro Villarroel Guzmán 2ᵘ mandatu
2007-2009 Julio Romero Salvador
2009 Jesús Serna Sánchez
2010-Act. Francisco J. Catalán Vena

Otres seiciones y filiales[editar | editar la fonte]

Filial[editar | editar la fonte]

El Levante Unión Deportiva B ye l'equipu filial del club. Foi fundáu en 1961 y xuega na Tercer División. El so mayor llogru foi clasificase por dos temporaes consecutives en Segunda División B p'apostar la fase d'ascensu a Segunda División A. Na primera d'elles, la 2004/05, l'equipu nun apostó los playoffs debíu al descensu del primer equipu a Segunda División A. La campaña 2005/06 sigo que pudo apostar la fase d'ascensu y cayó na segunda eliminatoria ante'l Vecindario.

Fútbol femenín[editar | editar la fonte]

El Levante Unión Deportiva Femenín ye la seición de fútbol femenín del club. Crear en 1998 n'absorbiendo al San Vicente CFF. Ye unu de los grandes del fútbol femenín d'España y nel so palmarés cuenta con cuatro lligues y seis copes.

Deporte afechu[editar | editar la fonte]

El Levante UD Masclets ye la seición de deporte afechu del Levante UD. Crear en 2009 tres la unión col club Masclets Valencia.[24] La seición alluga les disciplines de ḥoquei, boccia y natación. Na so primer temporada como granotes, l'equipu de ḥoquei proclámase campeón d'España de ḥoquei en siella de ruedes llétrica.[25]

Fútbol sala[editar | editar la fonte]

En xunetu de 2009 el Levante UD robla un conveniu col CD Dominicos pol que tanto l'equipu senior como'l xuvenil pasen a denominase Levante UD – CD Dominicos y a vistir la equipación del Levante.[26] L'equipu senior milita anguaño en Primer División española de fútbol sala.

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos internacionales[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales[editar | editar la fonte]

Torneos nacionales non reconocíos pola RFEF[editar | editar la fonte]

Torneos rexonales[editar | editar la fonte]

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Troféus individuales a xugadores, téunicos y afición[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (en ca-YE) El Llevant festexa l'ascens pels carrers de València - Diari Valencià. Diari Valencià. 3 de mayu de 2017. http://diarivalencia.com/llevant-festexa-lascens-pels-carrers-valencia/. Consultáu'l 21 de mayu de 2017. 
  2. Historia del Levante UD.
  3. Montaner Valencia, Rafel (21 d'ochobre de 2012). «Ballester Gozalvo, el republicanu escaecíu». diariu Levante. Consultáu'l 28 d'abril de 2017.
  4. Suspensos dientro y fora del campu
  5. El Levante presenta suspensión de pagos
  6. Orriols raspia'l cielu
  7. El Levante llogra una fazaña de suañu
  8. http://deportes.elpais.com/deportes/2014/09/25/actualidad/1411673844_689567.html
  9. http://deportes.elpais.com/deportes/2014/09/25/actualidad/1411600578_132039.html
  10. https://www.abc.es/deportes/futbol/20141215/abci-levante-zaragoza-querella-imputaos-201412151454.html
  11. https://www.marca.com/marcador/futbol/2011_12/primera/jornada_9/llaina_lev/
  12. http://www.eldesmarque.com/futbol/169975-el-levante-xube-matematicamente-a-primer-a-falta-de-seis-jornada
  13. «El Burjassot denuncia al Levante pa evitar que s'abandere como'l decanu».
  14. «El Levante UD ye'l decanu de Valencia - Deportes - Levante-EMV».
  15. Documentu de la Federación Valenciana de Fútbol que certifica que'l Levante foi fundáu en 1909.
  16. «Primer División - Goliadores históricos» (castellanu). Consultáu'l 18 d'ochobre de 2017.
  17. (en castellanu) historia-del-levante-ud Pedro López yá ye un 'top ten' na historia del Levante. El Desmarque Valencia - Noticies de la Valencia CF y Levante UD. http://valencia.eldesmarque.com/levante-ud/noticias/24351-pedro-lopez-ye-el-decimo-jugador-con-mas-partidos-en-la historia-del-levante-ud. Consultáu'l 18 d'ochobre de 2017. 
  18. «Róber va xugar vencíu nel Levante una temporada». Canal Deportiva (6 de xunetu de 2016). Archiváu dende l'orixinal, el 6 de xunetu de 2016. Consultáu'l 23 de xunetu de 2016.
  19. Levante-EMV. El Torino y el Levante UD apauten la cesión de Sasa Lukic. https://www.levante-emv.com/levante-ud/2017/08/15/lukic-guinda-centro-campu-azulgrana/1604691.html. Consultáu'l 11 de payares de 2017. 
  20. (en castellanu) Levante: El Levante arreya a Enis Bardhi hasta 2020 - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/levante/2017/07/17/596ca57fe5fdea97578b4630.html. Consultáu'l 11 de payares de 2017. 
  21. Levante-EMV. El Levante UD ficha a Doukouré por 1,8 millones pa ocupar el pivós defensivu. https://www.levante-emv.com/levante-ud/2017/08/05/levante-ud-ficha-doukoure-1/1601541.html. Consultáu'l 11 de payares de 2017. 
  22. Superdeporte. 'Operación Emmanuel Boateng': Los detalles del so fichaxe pel Levante UD. http://www.superdeporte.es/levante/2017/08/16/operacion-emmanuel-boateng-detalles-fichaxe/345042.html. Consultáu'l 11 de payares de 2017. 
  23. Levante-EMV. El Levante trespasa a Camarasa al Betis. https://www.levante-emv.com/levante-ud/2017/06/27/levante-trespasa-camarasa-betis/1586513.html. Consultáu'l 11 de payares de 2017. 
  24. El Levante UD presenta la so nueva seición de deporte afechu
  25. El Levante UD Masclets, campeón d'España de ḥoquei en siella de ruedes llétrica
  26. El Levante UD cuenta con una nueva seición de fútbol sala
  27. copa-de-espana-llibre-de-1937-nun ye-un campeonatu-de-espana/
  28. La RFEF nun reconoz la Copa de la República

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]