Leonor de Portugal y Aragón

De Wikipedia
Leonor de Portugal y Aragón
emperatriz consorte del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu

Vida
Nacimientu Torres Vedras18 de setiembre de 1434
Nacionalidá Reinu de Portugal
Muerte Wiener Neustadt3 de setiembre de 1467 (32 años)
Sepultura Wiener Neustadt
Causa de la muerte Disentería
Familia
Padre Eduardo I de Portugal
Madre Lleonor d'Aragón
Casada con Federicu III d'Habsburgu (1452 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Avis (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes portugués[3]
alemán[3]
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Leonor de Portugal (18 de setiembre de 1434Torres Vedras – 3 de setiembre de 1467Wiener Neustadt) foi una infanta portuguesa y emperatriz consorte del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu pol so matrimoniu con Federico III d'Habsburgu.

Antecedente[editar | editar la fonte]

Leonor nació en Torres Vedras el 18 de setiembre de 1434, una de los nueve fíos del rei Eduardu I y la so esposa Leonor d'Aragón y Alburquerque. Yera la tercer fía mayor, pero los sos dos hermanes mayores morrieron nuevos, dexando a Leonor como la mayor de les fíes sobrevivientes. Cuando'l so padre'l rei Eduardo morrió cinco díes antes del so cuartu cumpleaños, l'hermanu de Leonor, Alfonsu V asoceder como rei, cola so madre de rexente. Nel mes de marzu siguiente, la so madre dio a lluz a otra fía, Juana, que col tiempu sería la trístemente célebre esposa d'Enrique IV de Castiella.

En 1440, la madre de Leonor viose obligada a exiliase a Castiella dempués de perder l'enfrentamientu col so cuñáu, Pedro de Portugal, duque de Coímbra, pola rexencia del nuevu rei Alfonso. Dexó a Leonor detrás porque la neña taba enferma entós daquella.

Emperatriz[editar | editar la fonte]

Eneas Silvio Piccolomini (futuru papa Pío II) celebrando'l matrimoniu ente Federico III y Leonor.

Leonor casóse col emperador xermánicu Federico III d'Habsburgu. El matrimoniu probablemente foi suxerencia de Sabela de Portugal, duquesa de Borgoña. Los arreglos facer el tíu de Leonor, el rei de Nápoles quien, en 1448, unvió a artistes de la so corte a pintar a Leonor. Tamién se-y suxurió a Leonor casase col rei de Francia, pero dizse qu'ella prefirió casase con Federico, porque esto daría-y el títulu de emperatriz en llugar del de reina. Les negociaciones, na práutica, facer en Nápoles y acabáronse en 1451. Mientres el viaxe per mar, la flota qu'escoltaba a leonor a Italia foi atacada por pirates y por nubes, y hubo rumores de qu'ella se perdió nel mar. Leonor y Federico atópase en Siena: Federico palideció cuando la vio, per un sitiu pol puru nerviosismu del matrimoniu, pero tamién porque-y esmolecía'l so capacidá de dar a lluz, dada l'apariencia fráxil de la infanta.

El matrimoniu celebró'l 16 de marzu de 1452 en Roma. Los dos fueron coronaos como emperadores tres díes más tarde, el 19 de marzu de 1452 pol papa Nicolás V na basílica de San Pedro. Federico III foi l'últimu emperador del Sacru Imperiu coronáu en Roma. Al coronala, diéron-y el nome de Elena, pero nunca lu usó. Los festexos fueron entamaos pol so tíu, el rei de Nápoles. La so dote usar pa solliviar los problemes financieros del so maríu y aumentar el so poder.

Leonor y Federico teníen gustos distintos. L'amor de Leonor pola danza, el xuegu y la caza nun yera daqué que Federico compartiera, y la so rellación viose afeutada por estes diferencies. Federico unvió a casa a la redolada portuguesa de Leonor dempués de la boda, debíu al costu, y ella sufrió señardá; él tamién la acusó de causar la muerte de dellos de los sos fíos dexándo-yos comer comida portuguesa, y polo tanto encargóse él mesmu de la crianza del restu de los neños. Mientres el periodu de cautividá en Viena, cuando la xente viose obligada a comer aguarones, gatos y perros, ella animaba a la xente. Delles versiones de la hestoria señalen que Leonor se vio sacada de l'arrogante corte portuguesa pa dir parar a la baldía tierra vienesa debíu al estrictu sentíu económicu del so maríu.

Leonor morrió en Wiener Neustadt el 3 de setiembre de 1467, y ta soterrada nel Neukloster, el monesteriu cisterciense d'esa mesma ciudá, onde puede trate la so tumba.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Leonor y Federico tuvieron cinco fíos:

  • L'archiduque Cristóbal (16 de payares de 1455-21 de marzu de 1456);
  • Maximiliano (22 de marzu de 1459-12 de xineru de 1519), socesor del so padre col nome de Maximiliano I;
  • L'archiduquesa Elena (3 de payares de 1460-28 de febreru de 1461);
  • Cunegunda (16 de marzu de 1465-6 d'agostu de 1520), casada col duque Alberto IV de Baviera;
  • L'archiduque Juan (9 d'agostu de 1466-10 de febreru de 1467).

Llinaxe[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. 2,0 2,1 2,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. 3,0 3,1 Identificador GND: 119367459. Afirmao en: Catalog of the German National Library. Data de consulta: 17 xunetu 2021. Llingua de la obra o nome: alemán.
  • Sigrid-Maria Größing, AEIOU - Glück und Unglück im österreichischen Kaiserhaus, Verlag Amalthea, ISBN 978-3-85002-633-8


Predecesor:
Bárbara de Celje
Emperatriz del Sacru Imperiu
1452-1467
Socesor:
Blanca María Sforza
Predecesor:
Isabel de Luxemburgu
Reina consorte de Romanos
Duquesa consorte d'Austria

1452-1467
Socesor:
Blanca María Sforza
Predecesor:
Cimburgia de Masovia
Duquesa consorte d'Estiria,
Carintia y Carniola

1452-1467
Socesor:
Blanca María Sforza