Le Mans Prototype

De Wikipedia
Le Mans Prototype
clase de competencia (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Un Prototipu de Le Mans o Le Mans Prototype (LMP) ye una homolagación de sport prototipos que cuerre principalmente nes 24 hores de Le Mans, el Campeonatu Mundial de Resistencia, la sumida American Le Mans Series y la Le Mans Series y l'actual IMSA SportsCar Championship. Creada pola Automobile Club de l'Ouest (ACO), güei considérense los automóviles de resistencia más rápidos de l'actualidá, considerada como una clase percima de los automóviles de gran turismu de producción, y qu'al empar compiten con ellos en competiciones d'automóviles deportivos. El so costu y teunoloxía facer comparables a los automóviles de Fórmula 1.

Anque meyor conocíos como Prototipos Le Mans, esti tipu de vehículos utilizaron distintos nomes dependiendo de les series nes que compitieron. L'equivalente a los automóviles autorizaos pola FIA conócense como Sports Racers (SR) o Sports Racing Prototypes (SRP). La sumida serie americana IMSA GT denominar como World Sports Cars (WSC), ente que la tamién serie sumida United States Road Racing Championship (USRRC) (Güei Grand American Road Racing Championship Rolex Sport Car Series) utilizaba'l nome clásicu de CanAm (CA) pal nome de los sos prototipos. Dende 2004, toles series pasaron a referise a estos automóviles como Prototipos Le Mans.

Historia[editar | editar la fonte]

Un grupu de Le Mans prototipos que compiten na American Le Mans Series.

El primer usu de lo que se convertiría nos Prototipos Le Mans o LMP, fueron presentaos pa les 24 Hores de Le Mans de 1992. Nun intentu por aumentar el númberu de participantes más allá del concedíu al pequeñu grupu d'automóviles competidores del Grupu C del Campeonatu Mundial de Resistencia concediéndo-yos amás la entrada a los Porsche 962 dientro de la categoría # 3, que representaba a la categoría mayor. P'aumentar entá más el tamañu de los participantes mientres la competencia, los pequeños coches de cabina abierta xunto a los automóviles de producción y que teníen motores de cai y que corrieren en pequeños campeonatos nacionales dexóse-yos entrar na Categoría # 4. Namái tres coches (un Debora-Alfa Romeo, un Peugeot Ren-Car y un Peugeot-WR), apenes corrieren un par d'hores.

Un Audi R10 TDI na edición 2008 de les 12 Hores de Sebring.

Sicasí, a finales de 1992, el Campeonatu Mundial de Resistencia, según el Campeonatu Xaponés de Prototipos Deportivos sumieren pa esa temporada, dexando a los caros automóviles del Grupu C prototipos fora de competencia pa correr en Le Mans. El Grupu C que taba siendo esaniciáu gradualmente, l'ACO dexó que pa la producción basada nos autos de carreres por que puderan entrar per primer vegada desués de munchos años, ente que coles mesmes faíase la transición al acabante introducir automóviles de la clase Le Mans Prototype (LMP). Los automóviles siguieron utilizando la mesma fórmula reglamentaria qu'había en 1992, pero l'ACO más tarde anunciaría la so intención de sustituyir por completu los automóviles del Grupu C polos Prototipos Le Mans definitivamente pa la temporada de 1994. Dos clases creárense, compitiendo una llinia de LMP1 corriendo con una gran cilindrada a midida que fueron construyíos los motores turbo faciendo d'esta categoría pa les marques que s'inscribieren pa competir direutamente, faciendo que la otra subclase, la LMP2 encargar pa los equipos privaos qu'entraren na competición tan solamente afaciendo motores y el nome de la marca que-y aprovía l'automóvil. Dambes clases tán obligaes a tener cabines abiertes. Coles mesmes, la IMSA GT anunció'l final pa los sos automóviles qu'utilizaben la cabina zarrada pa la clase GTP, lo cual llegó a decidir una sustitución pola introducción d'una sola clase de cabina abierta acorde a la relamentación del campeonatu mundial siendo l'equivalente a los automóviles LMP1.

Unu de los primeros Riley & Scott Mk III, que compitió na clase CSM de la serie IMSA.

Esta fórmula caltener hasta 1996, faciendo que munchos fabricantes entraren y compitieren nes clases LMP y la CSM, incluyendo Ferrari, Porsche y Mazda. En 1997, la primer serie europea pa competir colos automóviles de la clase Prototipos Le Mans poner en marcha, conocida como la serie internacional de carreres deportives Le Mans Endurance Series. L'Usu de les clases similares pa la reglamentación FIA pa identificar los automóviles basaos nos LMP1/WSC y LMP2, fueron conocíos como SR1 y SR2 (Sports Racing 1 y Sports Racing 2) pola FIA . En 1998, la creación d'otra serie pa competir n'automóviles Prototipos Le Mans en Norteamérica sería'l nuevu United States Road Racing Championship (USRRC) como sustitutu del yá ablayáu Campeonatu IMSA GT. A diferencia de la clase que competía na IMSA GT, los CSM, el USRRC llamaron a los sos automóviles de cabina abierta como los CanAm, nun intentu de resucitar el campeonatu deportivu de la década de 1970. Sicasí, la USRRC derrumbóse antes de finales de 1999, faciendo que dicha serie convertir na Grand-Am, qu'optó por utilizar al entamu los SR1 de la FIA y la fórmula SR2 como la so segunda clase.

Un Bentley Speed 8 que s'utilizó nel añu 2003.

En 1999 vio una gran espansión pa les clases pal LMP de l'ACO. Dempués de la desapaición del Campeonatu IMSA GT a finales de 1998, l'ACO dio via llibre pa la creación de l'American Le Mans Series. Esta serie utilizaría la mesma estructura que s'aplica na normativa del sistema de clases LMPcomo les que se dan na competencia de les 24 hores de Le Mans, significando que fuera'l primer campeonatu n'usar el nome pa los automóviles LMP. Coles mesmes, la ACO alteriara les sos clases LMP. Pa los automóviles más pequeños de la clase LMP2, que fueron esaniciaos de volao, ente que se faía l'esfuerzu pol remanecimientu d'una nueva clase pa los prototipos de cabina zarrada y que fueron conocíos como LMGTP (Le Mans Gran Touring Prototype). Estos automóviles yeren en realidá la evolución de los automóviles de cai que'l ACO consideraben demasiao avanzaos tecnológicamente y bien rápido pa cayer so les regulaciones de la clase GT, obligándose a l'ACO la idea pa promovelos.

Pal Añu 2000 foi testigu de cambeos a les regulaciones LMP, una y bones la ACO, una vegada más estremaría a la clase LMP de cabina abierta. Los dos nueves clases que se conocen como LMP900 y LMP675, indicando que los númberos la referencia del requisitu mínimu de pesu (en kg.) de cada clase. Los LMP900 diben ser los más potentes y rápidos de punta, pero tamién sería'l más pesáu y más engarrosu y costosu. Los LMP675 pela cueta diben ser más pequeños y más axilosos, sicasí, escarecía de la velocidá máxima de los sos primos más grandes. Dambes clases fueron pensaos pa ser capaces de competir pola victoria a nivel xeneral. Audi, Chrysler, Cadillac, y Panoz optaron por utilizar la clase LMP900, ente que MG foi l'únicu fabricante importante qu'intento na clase LMP675. La clase LMGTP tamién siguió, cola marca Bentley siendo l'únicu fabricante que construyó'l prototipu de cabina zarrada dempués de los cambeos na regulación de 2000.

Entrada dominante por curtiu tiempu de la clase LMP675, equí amuésase a un MG-Lola EX257 de la so respeutiva clase.

Fora de les carreres del tipu Le Mans, les clases aprobaes por FIA, los SR viéronse afeutaos por estos cambeos nes regles. La clase SR2 yá nun taríen alliniaos a la perfeición colos nuevos automóviles de la clase LMP675, por cuenta de que teníen mayor algame y meyores y duraderos motores de carreres que se-yos dexe nel so momentu. El SR1 y la clase LMP900 nun usaron les mesmes regles, anque los motores yeren na so mayoría similares. Esto significaba que los equipos que pertenecíen nel recién renombráu Campeonatu de la FIA de Sport Prototipos riquíen un axuste y rmodificaciones necesaries por que los sos automóviles pudieren competir nes 24 hores de Le Mans o nel la serie Le Mans Series europea, y apenes con una fracción pa cometir na Serie de la American Le Mans. Colos equipos del Campeonatu de la FIA de Sport Prototipos dispuestos a modificar los sos vehículos pa correr na ELMS, la serie foi atayada por cuenta de la falta de participantes. Sicasí, la demanda pa correr en Le Mans forzó al Campeonatu de la FIA de Sport Prototipos asina a que fora atayáu nel añu 2003, cola mayoría de los competidores qu'escoyeron cumplir coles normes d'ACO en llugar de la FIA. Cola Serie de la Rolex Sports Car Series, tamién abandonaríen les sos clases de SR a finales de 2003 al desenvolver los sos propios prototipos, los nuevos Prototipos Daytona, esto significaba que los LMP de l'ACO fueren los únicos prototipos de cabina abierta en competición.

Coles clases prototipu agora unificaes so les regles de la ACO, la estructura de cada clase volvió reorganizase. La clase LMP675 consideróse un fracasu, por cuenta de los motores bien pequeños qu'escarecíen de la fiabilidá necesaria pa competir realmente pola victoria polo xeneral, independientemente de cualquier ventaya que teníen nes curves y el pesu. La clase LMGTP tamién se consideró redundante, una y bones los automóviles teníen diferencies como única regla de menor importancia frente a los LMP900. Poro, les clases fueron camudaes a LMP1 y LMP2, dexando que la máxima categoría una vegada más, más grande y más potente. Sicasí, el más pequeñu de la clase LMP2 pretendíase agora namái pa los equipos privaos, animando a los principales fabricantes a treslladase a la clase LMP1. Esto significaba que la intención que la clase LMP2 podría dir pola victoria en competencies a nivel xeneral. Yá que la clase LMGTP fuera esaniciada, tantu los LMP1 y LMP2 dexóse-yos tener la carrocería cabines abiertes o zarraes. A estes nueva reglamentación tamién s'amestó l'aumentu de les necesidaes de la seguridá, incluyendo aros d'entorno grande y plaques aerodinámiques xuníes a la parte trasera del automóviles pa evitar que los prototipos volar nel aire cuando asocedieren accidentes.

Les clases LMP1 y LMP2 anguaño son los reglamentos utilizaos tantu nes 24 Hores de Le Mans como nos campeonatos más recién que fueron creáu pol ACO: como la Le Mans Series (güei conocíu como European Le Mans) en 2004 en asia, el Japan Le Mans Challenge en 2006.

De 2006 a 2010, les normes fueron les siguientes:

LMP1: Nun hai llendes na cantidá de cilindros nun motor. L'aspiración natural de los motores de gasolina teníen una capacidá máxima pal motor de 6000cc. Los motores diésel yeren d'un máximu de 5500cc de dos etapes pal dispositivu de carga. Los Motores turboalimentados a gasolina (yera llindáu a namái un dispositivu d'una sola etapa de carga) dexándo-yos 4000cc un máximu de 8 cilindros. Tolos prototipos teníen un pesu mínimu de 900kg y 90 lt de capacidá de combustible.
Dempués les 24 hores de Le Mans de 2006, el rendimientu cimeru del Audi R10 TDI, l'ACO amenorgó l'impulsu restrictivu y el turbo nos motores diesel, según la imposición d'una llende de capacidá de combustible a 81L en prototipos con motor diésel. L'ACO tamién abrió una producción pal motor creando un vacíu llegal, dexando que s'acutara a 47.8mm pa cualquier motor basáu en diseñu de producción en llugar de los 45.5mm normales. Les capacidaes del motor dexaben hasta 7000cc. El Lola B08/60 del Aston Martin foi'l primer automóvil que tomó esta ventaya.
La presión del turbo nos motores diesel sigue siendo progresivamente menor cada añu. Más tarde, l'ACO alzó'l pesu mínimu de 930kg pa los motores diesel. En 2009, toles ales traseres de los LMPsu llende d'anchu amenorgar de los 2,00 a unos 1,60.
LMP2: Los motores d'aspiración natural de los motores teníen una capacidá máxima de 3400cc, con un máximu de 8 cilindros. Nuna sola prueba los motores turbo de 2000cc dexóse un máximu de 6 cilindros. Basáu en motores de producción, los motores diesel podíen llegar a los 4400cc, anque nun se tomó esta decisión pal motor del automóvil. Tolos prototipos tienen un pesu mínimu de 775kg y la capacidá del tanque de combustible yera de 90lt.
Con axustes téunicos de l'ALMS a favor de los P2 en competencia, el Porsche RS Spyder del equipu Penske Racing superó al Audi R10 TDI na temporada 2007 de la American Le Mans Series, llogrando ocho victories xenerales en contra de los cuatro pa los Audi. Pa la temporada 2008, el pesu mínimu de los coches LMP2 llegó a los 825kg, y el tanque de combustible tenía cola so capacidá llende amenorgada a unos 80lt.

En 2009, les llimitaciones de los LMP2 amenorgar de 45.5mm a 43.5mm.

Reglamentos téunicos[editar | editar la fonte]

Una coche de la clase LMP1, con motor diésel Audi R18 TDI.
2009 Lola-Aston Martin LMP1

Lola-Aston Martin de la clase LMP1 nel festival de velocidá de Goodwood en 2009

Un coche de la clase LMP2, el Greaves Motorsport Zytek S11SN-Nissan mientres les 24 hores de Le Mans de 2011.

A partir de la temporada 2008, les principales normes téuniques pa les clases Prototipu Le Mans son los que figuren de siguío:[1]

  • LMP1 - Dirixíu especialmente a los fabricantes: El pesu mínimu ye de 900 kg (unes 1984 llibres). El so motor atmosféricu d'aspiración natural ta llindáu a 3.400 cc (o 207.5 ci) Los turbocompresores y los supercargadores tán dexaos pa los motores de gasolina con una cilindrada máxima de 2000 cc (o 122 ci) y motores diesel con una cilindrada máxima de 3.700 cc (o 225.8 ci). Nun hai llende nel númberu de cilindros, pa cualquier tipu de motor. El tamañu del tanque de combustible atopar nos 75 llitros (o unos 16,5 galones) pa los motores de gasolina, 73 llitros (unos 16 galones) pa los motores híbridos de gasolina, 65 llitros (unos 14,3 galones) para motores diesel y 71 llitros (15,6 galones) pa los motores híbridos diesel. El diámetru máximu de les ruedes ye de 28,5 pulgaes (unos 720 mm) y el so anchor máximo de 16 pulgaes (o 410 mm). Los coches LMP1 son xeneralmente los más potentes y más rápidos.[2]
  • LMP2 - Coches especialmente dirixíos pa equipos privaos: El so pesu mínimu ye de 900 kg (unos 1984 lb) o 920 kg (unos 2028lb ) pal añu 2010. Pa la configuración de los coches en 2011, los motores namái tán basaos en motores de producción, que solamente se -y dexen a los LMP2, y los motores diesel tán prohibíos pa esta clase. Los motores atmosféricos d'aspiración natural tán llindaos a 5000 cc (unos 305.1 ci) con un máximu d'ocho cilindros. El turbocompresor y el sobrealimentador ta dexáu pa los motores de cilindrada menor de 3.200 cc (unos 195.3 ci) y un máximu de seis cilindros. El tamañu del tanque de combustible ye de 75 llitros (unos 16,5 galones) pa tolos tipos de motores qu'utiliza esta clase. En cuanto al tamañu de la ruedes (el so diámetru máximu) ye d'unes 23 pulgaes (unos 580 mm) y el so anchor máximo ye de 14 pulgaes (o 360 mm). Na American Le Mans Series diéronse casos onde los coches LMP2 terminó per delantre de los coches LMP1, pero na Serie Le Mans esto namái asocedió una vegada, nel circuitu de Hungaroring, n'agostu del 2010.

Otres Especificaciones reglamentaries[editar | editar la fonte]

Los biocombustibles, específicamente los que funcionen a base de gasolina tienen un 10% d'etanol y de biodiésel (BTL), dexar en dambes clases.

En dambes clases dexen diseños de la cabina abierta o zarrada (que'l so vehículu de cabina zarráu tien de tener un parabrís, un techu y puertes en cada llau). Nos nuevos coches de la temporada 2011, tolos coches de cabina zarrada tien de tener aletes na carrocería pa evitar que s'entornen nel aire mientres los accidentes qu'asocedieren. Anque l'asientu del pasaxeru nun s'utiliza, los coches tienen que ser diseñaos pa llevar a dos persones. Nel área vacida de la cabina ye poro, la que xeneralmente s'utiliza pa caltener los dispositivos electrónicos y equipos refrigerantes.

Les dimensiones tán llindaes a un máximu de 4650 mm (unes 183,1 pulgaes) de llargu, 2000 mm (o 78,7 pulgaes) d'anchu y 1030 mm (o 40,6 in) d'altu (dende la parte inferior de la carrocería, non dende'l suelu). Ye necesariu que la carrocería cubra tolos elementos mecánicos del coche, polo que nun pueden ser visibles cuando'l coche vese direutamente dende la parte frontera, llateral o cimera.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Analís de les especificaciones de los LMP[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. {{cita web | url = http://www.lemans.org/en/races/24h/discover-endurance/lmp1-category.html | títulu = LMP1 Category | editorial = Automobile Club de l'Ouest (ACO) | fechaaccesu =2011-07-28
  2. {{cita web | url = http://www.lemans.org/en/races/24h/discover-endurance/lmp2-category.html | títulu = LMP2 Category | editorial = Automobile Club de l'Ouest (ACO) | fechaaccesu =2011-07-28