Laurel Blair Salton Clark

De Wikipedia
Laurel Blair Salton Clark
Vida
Nacimientu Ames10 de marzu de 1961[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Texas1 de febreru de 2003[1] (41 años)
Sepultura Cementeriu Nacional d'Arlington[2]
Causa de la muerte muerte accidental (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá de Wisconsin-Madison
Preparatoria Wililam Horlick (es) Traducir
Oficiu oficial, astronauta, médicasomarina
Emplegadores NASA
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada d'Estaos Xuníos
Graduación capitán (es) Traducir
Astronauta
Misiones STS-107
Insinies de misión enllaz=
Tiempu nel espaciu 22 940 minutos
Creencies
Relixón Unitarismu universalista
Cambiar los datos en Wikidata

Laurel Blair Salton Clark (10 de marzu de 1961Ames – 1 de febreru de 2003Texas) foi una ciruxana aeronáutica estauxunidense, capitana de la Marina de los Estaos Xuníos, astronauta de la NASA y especialista en misiones de tresbordador espacial. Clark morrió xunto colos sos seis compañeros de tripulación nel Accidente del tresbordador espacial Columbia. Ella foi gallardoniada póstumamente cola Medaya d'Honor Espacial del Congresu

Biografía[editar | editar la fonte]

Laurel Clark nació'l 10 de marzu de 1961 n'Ames, Iowa, pero consideraba a Racine, Wisconsin, como la so ciudá natal. Clark morrió na traxedia del Columbia el 1 de febreru de 2003 sobre'l sur de los Estaos Xuníos 16 minutos antes del aterrizaxe, dexando al so maríu y fíos.

Educación[editar | editar la fonte]

Graduada de la Preparatoria William Horlick, Racine, Wisconsin en 1979, Clark llogró una llicenciatura en zooloxía de la Universidá de Wisconsin-Madison en 1983 y un doctoráu en medicina de la mesma universidá nel añu 1987.

Organizaciones[editar | editar la fonte]

Asociación Médica Aeroespacial, Sociedá de Ciruxanos de Vuelu Navales de los Estaos Xuníos.

Premiu[editar | editar la fonte]

Tres Medayes d'Encamientu de la Marina, la Medaya de Defensa Nacional, la Cinta al Serviciu nel Esterior.

Esperiencia[editar | editar la fonte]

Laurel Clark mientres l'entrenamientu na NASA.

Mientres el so estudiu de medicina cumplió viviegamente con xeres del Departamentu de Medicina de Bucéu na Unidá de Bucéu Esperimental de la Marina en marzu de 1987. Una vegada terminaos los sos estudios, Clark siguió con un posgráu en medicina con especialización en pediatría dende 1987-1988 nel Hospital Naval de Bethesda, Maryland. Al añu siguiente, completó l'entrenamientu oficial médicu p'actividaes submarines de la Marina en Groton, Connecticut y l'entrenamientu d'oficial médicu de bucéu nel Institutu de Medicina Submarina de la Marina nel Centru d'Entrenamientu de Bucéu y Rescate en Panama City, Florida, y foi designada Oficial de la Salú pa la Radiación y Oficial pa la Medicina Submarina. Darréu, foi asignada como Direutora del Departamentu de Medicina del Escuadrón Submarín 14 en Holy Loch, Escocia. Mientres aquella asignación realizó delles evacuaciones de submarinos estauxunidenses. Dempués de dos años d'esperiencia operacional, Clark foi designada Oficial Médicu Submarín de la Marina y Oficial Médicu de Bucéu. Nel Institutu Médicu Aeroespacial de la Marina, en Pensacola, Florida, Laurel Clark pasó seis meses d'entrenamientu aeromédico y foi designada como Ciruxanu de Vuelu. Clark permaneció en MCAS Yuma, Arizona y foi asignada como Ciruxanu de Vuelu pa un escuadrón Harrier d'ataque nocherniegu de la Marina. Ellí realizó significatives meyores, practicó medicina en llugares precarios, y voló en delles aeronaves. El so escuadrón ganó'l premiu Escuadrón Marín d'Ataque del Añu pol so esitosu desempeñu. Nesti momentu foi asignada como Ciruxanu de Vuelu del Grupu pal Grupu Aereu de la Marina (MAG 13). Antes de la so selección como candidata a astronauta, sirvió como Ciruxanu de Vuelu pa un escuadrón d'entrenamientu de la Marina en Pensacola, Florida. Clark foi certificada pola Xunta d'Esaminadores Médicos y llogró una Llicencia de Medicina en Wisconsin. Les sos calificaciones militares inclúin Oficial de la Salú pa la Radiación, Oficial Médicu Submarín, y Ciruxanu de Vuelu pa la Marina. Clark tamién foi Instructora de Soporte de Vida, Provisora de Soporte Cardiacu Avanzada, Provisora de Soporte de Vida so condiciones de Trauma, y a lo último, Conseyera de Cámara Hiperbárica.

Esperiencia na NASA[editar | editar la fonte]

Una vegada que la Doctora Clark foi escoyida pola NASA n'abril de 1996, presentar al Centru Espacial Johnson n'agostu de 1996. Dempués de completar dos años d'entrenamientu y evaluación, atopábase calificada pa la asignación de vuelu como especialista de misión. Dende xunetu de 1997 hasta agostu de 2000, Clark trabayó na División de Carga y Habitabilidad de la Oficina d'Astronautes. La Doctora Clark voló a bordu de la misión STS-107 y rexistró 15 díes, 22 hores y 20 minutos nel espaciu.

Esperiencia en vuelos espaciales[editar | editar la fonte]

Misión STS-107 Columbia (16 de xineru – 1 de febreru de 2003). Esta misión de 16 díes de duración tuvo dedicada a la investigación científica a la cual destinóse-y les 24 hores del díes en dos veces alternantes. La tripulación llevó a cabu y de manera esitosa cerca de 80 esperimentos. La misión terminó en traxedia cuando'l Tresbordador Espacial Columbia se desintegró mientres la reentrada sobre'l cielu del suroeste de los Estaos Xuníos cuando namái faltaben 16 minutos pal aterrizaxe. La causa d'esta traxedia tuvo orixe'l día del llanzamientu cuando un cachu d'espluma aislante del Tanque Esternu esprendióse y estropió la parte inferior de l'ala izquierda del Orbitador arrincando dalgunes llosetes de proteición térmica. Nel día de la reentrada l'ausencia d'estes llosetes causaron el recalentamientu de la estructura interna provocando la desestabilización y consecuentemente desintegración de la nave matando a les sos 7 tripulantes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Laurel-Blair-Salton-Clark. Apaez como: Laurel Blair Salton Clark. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://ancexplorer.army.mil/publicwmv/index.html#/arlington-national/.
  3. URL de la referencia: https://www.nasa.gov/history/congressional-space-medal-of-honor/.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]