Las Ventanas

Coordenaes: 32°44′31″S 71°29′02″W / 32.7419°S 71.4839°O / -32.7419; -71.4839
De Wikipedia
Las Ventanas
Alministración
PaísBandera de Chile Chile
Rexón Rexón de Valparaíso
Provincia Provincia de Valparaíso
Comuña Puchuncaví (es) Traducir
Tipu d'entidá ciudá de Chile
Xeografía
Coordenaes 32°44′31″S 71°29′02″W / 32.7419°S 71.4839°O / -32.7419; -71.4839
Las Ventanas alcuéntrase en Chile
Las Ventanas
Las Ventanas
Las Ventanas (Chile)
Superficie 13.5 km²
Altitú 20 m
Demografía
Población 8314 hab. (2017)
Porcentaxe 100% de Puchuncaví (es) Traducir
100% de Provincia de Valparaíso
100% de Rexón de Valparaíso
0.04% de Chile
Densidá 615,85 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Las Ventanas, llamáu tamién a cencielles Ventanas, ye un pueblu con estensa sablera y badea utilizáu como pequeña caleta; queda a 180 km. de Santiago, la capital, a 35 de Viña del Mar y a 8 de la llocalidá de Puchuncaví,[1] a que la so comuña subordinar; pertenez a la provincia de Valparaíso, na rexón del mesmu nome, na mariña central de Chile.

Historia[editar | editar la fonte]

El nome Las Ventanas deber al furu dexáu pel mar y el vientu nos roqueríos de la so estensa sablera del mesmu nome. D'antiguo yeren dos les roques con furacos (d'ellí'l plural del topónimu) qu'había xunto a la mariña, pero col pasar del tiempu quedó solo una.[1]

Anguaño Ventanas ye una zona con curiosu turísticu, gracies a los sos trés sableres: la homónima, Los Llunes y parte de la d'El Bato. Na cai Pedro Aldunate hai una caseta de turismu con tola información que pueda precisar el visitante (ufierta hotelera y gastronómica; eventos culturales, etc).[1]

Población[editar | editar la fonte]

Según el censu de 2002, Las Ventanas tenía una población de 5.957, de los cualos 3.041 yeren homes y 2.916 muyeres. Na llocalidá hai 5.623 viviendes, emplazadas nuna superficie total de 12,84 km².[2]

Refinería de Codelco
Caleta Las Ventanas.
Costanera

Actividá económica[editar | editar la fonte]

Na llocalidá hai una importante refinería de cobre de Codelco, qu'empecipió les sos actividaes como fundición en 1964 y opera como refinería electrolítica dende 1966. Ellí prodúcense cátodos de cobre, lingotes d'oru y granallas de plata. Tien una capacidá de fundición de 400 mil tonelaes métriques al añu y refina más de 300 mil tonelaes métriques. Nos sos entamos y hasta 2005 foi alministrada por ENAMI, añu en que pasó a formar parte de Codelco.

Constitúi unu de los centros llaborales más importantes pa los habitantes de la zona.

Servicios[editar | editar la fonte]

La llocalidá cunta con un reten de carabineros, un Centru de Salú Familiar (CESFAM), col Complexu Educativu Sargento Aldea, el xardín infantil Caballín de Mar y una compañía de bomberos, qu'atiende tamién tanto a los pueblos cercanos como al complexu industrial.[3]

Radio Océanu FM[editar | editar la fonte]

El pueblu tamién tien el so propiu mediu de comunicación: Radio Océanu, emisora que funciona dende l'añu 2001 y llega a la totalidá de la llocalidá y ciudaes vecines como Quintero y Puchuncaví.

Esta emisora cuenta con un equipu de voluntarios residentes na mesma comuña, y puede ser escuchada na frecuencia 106.7 F.M. y na so señal online.

Alministración y representación parllamentaria[editar | editar la fonte]

La llocalidá de Las Ventanas forma parte de la comuña de Puchuncaví, la que de la mesma pertenez al Distritu Eleutoral nᵘ 6 y a la VI Circunscripción Senatorial (Valparaíso). Ta representáu na Cámara de Diputaos por Camila Flores (RN), Diego Ibáñez (MA), Pablo Kast (Evopoli), Andrés Longton (RN), Carolina Marzán (PPD), Luis Pardo (RN), Marcelo Schilling (PS) y Daniel Verdessi (DC); y nel Senáu por Isabel Allende Bussi (PS), Francisco Chahuán Chahuán (RN), Juan Ignacio Latorre (RD), Kenneth Pugh (independiente) y Ricardo Lagos Weber (PPD).

La Municipalidá de Puchuncaví dirixir l'alcaldesa Eliana Olmo Solís (inpedendiente), asesorada polos conceyales Erika Galarce Meléndez (PPD), Eugenio Silva Pinto(RN), Eduardo Veas Ogaz(RN), Óscar Vega Salas (DC), Marcelo Vega Fernández (PRSD) y Ana Rosa Villarroel Pacheco (UDI).

Puertu[editar | editar la fonte]

Las Ventanas ye unu de los principales puertos privaos de la rexón central del país. Allugáu na badea de Quintero, tien una llocalización xeográfica privilexada pa esi rubro.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Ventanas, Municipalidá de Puchuncaví, ensin fecha, consultáu'l 26.03.3016
  2. Institutu Nacional d'Estadístiques. «Chile: Ciudaes, Pueblos, Aldegues y Caseríos». Consultáu'l 8 d'ochobre de 2010.
  3. Páxina en twitter de los bomberos de Ventanas

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]