La tierra y la sombra

De Wikipedia
La tierra y la sombra
Datos
Títulu orixinal La tierra y la sombra (es) y La terre et l'ombre (fr)
Xéneru cine dramáticu
País d'orixe Colombia, Francia y Países Baxos
Estrenu 2015
Idioma orixinal castellanu
Duración 97 min
Llugar de la narración Valle del Cauca
Color en color
Ficha téunica
Direición César Augusto Acevedo
Producción Arnorld Heslenfeld[1], Frans van Gestel[1], Giancarlo Nasi[1], Juliana Vicente[1], Laurette Schillings[1], Thierry Lenouvel[1], Diana Bustamante, Jorge Forero[1] y Paola Andrea Pérez Nieto[1]
Guión César Augusto Acevedo
Edición Miguel Schverdfinger[1]
Diseñador de producción Marcela Gómez (es) Traducir[1]
Ver llista completa
Compañíes
Productora Burning Blue (es) Traducir[1]
Distribuidora K-Films Amérique (es) Traducir[1]
Calificaciones
CNC tolos públicos[2]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

La tierra y la sombra (n'asturianu La tierra y la solombra) ye una película dramática colombiana, escrita y empobinada por César Augusto Acevedo, premiada nel festival de Cannes de 2015 cola Caméra d'or, el premiu Révélation France 4 y SACD nel marcu de la selmana internacional de la critica.[3][4] Ye la 10ª película realizada pola empresa productora colombiana Burning Blue, que con esta película presentábase por cuarta vegada consecutiva nel Festival de Cine de Cannes, siendo punta de llanza na internacionalización del cine colombianu.[5][6]

Sinopsis[editar | editar la fonte]

Equipu de La tierra y la sombra mientres la presentación de la película nel Muséu La Tertulia de Cali.

Alfonso ye un vieyu llabrador que retorna dempués de 17 años al llar qu'abandono por cuenta que'l so únicu fíu carez una grave enfermedá. Al llegar afaya que tou lo que dalguna vegada conoció yá nun esiste, pos el monocultivu de la caña d'azucre afaró con toles finques de la rexón. Lo único qu'entá se caltién casi intautu como lo guardaba na so memoria, ye'l so antiguu llar: La humilde casa blanca y el pequeñu bancu que ta a la solombra del vieyu y pimpanu samán. Pero magar qu'esto lo fai susceptible a les sos alcordances, Alfonso tien d'encarar que torna como un estrañu, pos la so familia hai enforma tiempu dexó d'esperalo.

La so llegada terminara espertando vieyes pasiones y odios nel corazón d'Alicia, la so ex muyer, quien siempre negóse a abandonar la so propiedá a pesar de qu'una amenaza invisible percuerre aquellos pimpanos llaberintos de la caña, enllenándolo tou con signos de destrucción y muerte. Alfonso, al entender que tola so familia cuerre un gran riesgu, intentara averase a ellos enantes que sía demasiáu tarde, y va faer tolo posible por tratar de salvalos, anque eso implique borrar toa buelga de la so esistencia.

La hestoria, la memoria y l'identidá de toos va tar a puntu de desapaecer baxo una paradóxica idea de progresu y namái un gran sacrificiu brindára-yos la oportunidá de reconciliase y entamar una nueva vida lloñe d'esi llugar u toles esperances paecen habese perdíu.

Repartu[editar | editar la fonte]

  • Haimer Leal como Alfonso.
  • Hilda Ruiz como Alicia.
  • Edison Raigosa como Geraldo.
  • Marleyda Sotu como Esperanza.
  • Felipe Cárdenas como Manuel.

Estilu[editar | editar la fonte]

El ritmu de la película, que tien relativamente pocu diálogu, ye descrita como llenta, pa reflexar meyor el pesu de l'atmósfera. La película cunta con elementos autobiográficos: rodada nel Valle del Cauca, a los pies de los Andes, d'u ye orixinariu l'escritor y direutor de la obra, toma la temática de l'ausencia, la desapaición y la separación de la familia.[7][8]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 Afirmao en: Catalog of the Digital Discoverability Project of the RDIFQ.
  2. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/143796.
  3. «Awards 2015 : Caméra d'or» (inglés). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015.
  4. Direct Matin (25 de mayu de 2015). «Cannes : la Palme d'Or attribuée à Jacques Audiard» (francés). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015. «Le Prix de la Caméra d'or a été attribué à "La Terre et l'Ombre" de César Augusto Acevedo.»
  5. Hopewell, John (21 de mayu de 2015). «Cannes: ‘Paulina,’ ‘Land and Shade’ Top Cannes Critics’ Week» (inglés). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015.
  6. «Cannes 2015 : Le Palmarès de la 54ème Semaine de la Critique !» (francés) (22 de mayu de 2015). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015.
  7. Gester, Julien (18 de mayu de 2015). «La Terre et l'Ombre» : Acevedo sort de l'ombre» (francés). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015.
  8. «Cannes 2015 : La Tierra y la Sombra - la critique du film» (francés) (24 de mayu de 2015). Consultáu'l 1 de xunetu de 2015.