La calle del agua
La calle del agua | |
|---|---|
| Datos | |
| Títulu orixinal | La calle del agua (es) |
| Xéneru | documental |
| País d'orixe | España |
| Estrenu | 2020 |
| Idioma orixinal | castellanu |
| Duración | 70 min |
| Ficha téunica | |
| Direición | Celia Viada Caso |
| Guión | Celia Viada Caso |
| Enllaces esternos | |
| Ficha en FilmAffinity | |
La calle del agua ye una película documental de Celia Viada Caso estrenada en 2020 que rescata del escaezu la figura de Benjamina Miyar, pionera de la fotografía asturiana, que sufrió la represión franquista.[1]
Argumentu
[editar | editar la fonte]Benjamina Miyar (1888-1961) foi una de les primeres fotógrafes profesionales d’Asturies. Foi pionera tamién como reloxera. Vivía y tenía l’estudiu na Calle del Agua de Corao, so los Picos de Europa. Defensora de la República, formó parte de la resistencia antifranquista.[2] El documental propón un diálogu cola propia Benjamina Miyar per aciu de les sos semeyes y la narración en off de la directora del documental. Lleváronla presa y sometiéronla a tortura pero nun llograron doblegala. Nel documental apaecen los propios vecinos de Corao.
Otros datos
[editar | editar la fonte]El nome de Benjamina Miyar conséñase en llibros sobre la Guerra Civil d’Asturies. Tamién l’historiador Paco Pantín fixo llabor de documentación y dixitalizó munches de les sos semeyes. Tuvo condenada al escaezu demientres munchos años.
El proyectu recibió’l premiu OpenEcam Work-in-progress nel Festival Internacional de Cine de Xixón de 2019 lo que permitió poder disponer añu y mediu de les instalaciones de la Escuela de Cine de Madrid.[3]
Recepción
[editar | editar la fonte]La calle del agua toma la forma d’un diálogu artísticu nel que Miyar pasa’l so testigu a la cineasta moza, non ensin desanubrir enantes una desgraciada cayida histórica, onde retinxen los ecos llaceriosos de la condición femenina nel sieglu XIX, la Guerra Civil, el franquismu….(Víctor Esquirol)[4].
Premios y reconocimientos
[editar | editar la fonte]- Premiu FIPRESCI a la meyor dirección
- Premiu RTPA al meyor llargumetraxe asturianu
- Premiu Alma al meyor guión de película española
- Premiu DCP Deluxe
- Premiu del Públicu
- Premiu del públicu de la competición Tierres en trance a la distribución
- Premiu Europa Xoven
Referencies
[editar | editar la fonte]- ↑ «Sin un apoyo real desde las instituciones, la cultura en Asturias no puede crecer». ''La Voz de Asturias''. 25 de payares de 2020. Consultáu’l 29 de payares de 2021.
- ↑ «La calle del agua | Celia Viada Caso | 2020». 58ficx.tv. Archiváu dende l’orixinal el 29 de payares de 2021. Consultáu’l 29 de payares de 2021.
- ↑ «'La Calle L'Agua' rinde homenaje a la fotógrafa republicana asturiana Benjamina Miyar». www.rtpa.es. Consultáu’l 29 de payares de 2021.
- ↑ «Crítica de “La calle del agua” de Celia Viada Caso: A la contra». Otros Cines Europa. 29 de payares de 2020. Consultáu’l 29 de payares de 2021.
- ↑ «La asturiana Celia Viada Caso gana 7 premios en la 58 edición del FICX». 58ficx.tv. 28 de payares de 2020. Archiváu dende l’orixinal el 29 de payares de 2021. Consultáu’l 29 de payares de 2021.
Enllaces esternos
[editar | editar la fonte]
