La cacería del tabladillo

De Wikipedia
Obra artísticaLa cacería del tabladillo
Cacería del tabladillo en Aranjuez
Tipos pintura
Artista Juan Bautista Martínez del Mazo (es) Traducir
Añu 1633
Material pintura al oleu y Llenzu
Dimensiones 187 (Alçada) × 249 (Amplada) cm
Propietariu Marcell Nemes
Charles Sedelmeyer
Alexander Baring, 1st Baron Ashburton (es) Traducir
Xosé I d'España
Coleición Muséu del Prado (Madrid)
Catalogación
Códigu muséu P002571
Catálogu Inv. Nuevas Adquisiciones (iniciado en 1856) (es) Traducir:(1667)
Illustrated catalogue of the twelfth series of 100 paintings by old masters of the Dutch, Flemish, Italian, French and English schools (en) Traducir:(67)
Cambiar los datos en Wikidata

Cacería del tabladillo n'Aranjuez ye un oleu de Juan Bautista Martínez del Mazo, pintáu alredor de 1640. La obra amuesa a la corte de Felipe IV, cazando unos venaos pela redolada del palaciu d'Aranjuez. Consérvase nel Muséu del Prado que lu mercó al coleicionista alemán A. S. Drey, de Múnich, en 1934. Pa la so compra emplegaron fondos del mandáu Conde de Cartagena.

Analís[editar | editar la fonte]

En 1666 apaez nel inventariu del Real Alcázar de Madrid. Isabel de Farnesio llevólu al Palaciu del Pardo onde s'inventarió en 1714. Más llueu volvió al Alcázar onde taba antes de la quema de 1734. Mientres la Guerra de la Independencia Española, Xosé Bonaparte sacólu del Pardo y llevólu consigo a Francia. Tres la ruina del derrocáu Rei d'España, foi vendíu a Lord Ashburton. D'esti pasó a coleiciones alemanes, como la Sedelmayer, o húngares, como la de Marcel de Nemes.

Ye una escena cortesana. Nel tabladillo alcuéntrense la reina Sabela de Borbón, les sos dames y trés relixoses. Abaxo, nel campu, tán el rei, el so hermanu'l cardenal infante Fernando d'Austria y los sirvientes. D'éstos rescampla un nanu negru. Una de los perros de cacería identificóse con unu de los qu'acompañen al príncipe Baltasar Carlos n'El príncipe Baltasar Carlos cazador. La buelga de Velázquez, suegru y maestru de Mazu, ye inconfundible.

Fontes[editar | editar la fonte]

  • VALDOVINOS CRUZ, José Manuel, El Prado, coleiciones de pintura, Madrid, Lunwerg Editores, 2001. ISBN 84-7782-694-3.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]