LAN Airlines

De Wikipedia
LAN Airlines
aereollinia
Direición Chile
Historia
Fundación5 marzu 1929
Disolución 5 mayu 2016
Cambiar los datos en Wikidata

LAN Airlines foi una aereollinia chilena qu'a partir del 5 de mayu de 2016 convertir en LATAM Airlines en fundiéndose cola aereollinia brasilana TAM Llinies Aérees. Operaba un grupu de llinies aérees en Chile, Perú, Arxentina, Colombia y Ecuador, ufiertando destinos n'América, el Caribe, Oceanía y Europa. Tenía una de les sos principales sedes en Santiago, Rexón Metropolitana (anguaño sol nome de LATAM).[1] La so base d'operaciones taba nel Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez (SCL).

A partir del añu 2000, ye miembru activu de l'alianza Oneworld (na actualidá como LATAM Airlines), amás tien dellos alcuerdos con otres aereollinies, lo que-y dexa cubrir una gran cantidá de destinos nel mundu. Los sos hubs o centro de conexón yeren Santiago de Chile, Lima, Buenos Aires-Ezeiza, Buenos Aires-Aeroparque, Quito, Guayaquil, Miami, Madrid y Bogotá.

L'aereollinia foi fundada'l 5 de marzu de 1929 pol gobiernu chilenu como Llinia Aérea Nacional, años dempués tresfórmase en LAN Chile. Tres l'apertura a distintos mercaos (que derivaríen na creación de LAN Perú, LAN Ecuador, LAN Arxentina y LAN Colombia), más tarde LAN Chile camudó de nome y pasó a llamase LAN Airlines en 2005, depués de la fusión de Tam(Brasil) y Lan Airlines, en 2015 empieza a llamase LATAM Airlines.

LAN estremó'l negociu de pasaxeros en tres segmento principales: operaciones de llargu algame, rutes dientro de Suramérica, tamién denominaes operaciones rexonales, y vuelos nacionales en Chile, Perú, Arxentina, Paraguay, Ecuador y Colombia. En Chile y Perú, foi la empresa con mayor participación nel mercáu nacional. LAN Airlines controlaba'l 73 % del mercáu de vuelos internos en Chile, el 66 % en Perú, el 28 % n'Arxentina y el 25 % en Colombia.[2] En cuanto al mercáu internacional, LAN Airlines tenía una participación del 49 % en Chile, 62,86 % en Perú,[3] 21 % n'Ecuador y 28% n'Arxentina[4].

Foi una de les aereollinies con mayor fluxu de pasaxeros n'América del Sur y atopábase ente les 40 aereollinies con mayores ingresos nel mundu[ensin referencies]. En 2011, LAN Airlines llogró ingresos d'USD 5718,2 millones, de los cualos 4008,9 correspondieron al tresporte de 22 591 200 pasaxeros, y USD 1576,5 millones, a carga equivalente a 875 000 tonelaes. Esi añu, la empresa tuvo más de USD 320,6 millones d'utilidaes netes.[5]

El 13 d'agostu de 2010, LAN Airlines anunció ante la SVS les sos intenciones de fundise cola aereollinia brasilana TAM Llinies Aérees, creando LATAM Airlines Group, el consorciu aerocomercial más grande de Llatinoamérica y unu de los mayores a nivel mundial. Darréu'l 5 de mayu del añu 2016 (tres casi 6 años del entamu de la fusión con TAM Llinies Aérees) empezó a operar oficial y definitivamente como LATAM Airlines lo que significó'l cambéu d'imaxe corporativa y marca que s'envalora que costó USD 60 millones. [6]

Cabo resaltar que tolos vuelos de LAN agora operar LATAM Chile y LATAM Airlines.

Historia[editar | editar la fonte]

Llinia Aeropostal Santiago-Arica[editar | editar la fonte]

Los primeros aviones Havilland Gipsy Moth, usaos pela Llinia Aeropostal y depués pela Llinia Aérea Nacional.

LAN foi fundada en Chile el 5 de marzu de 1929 pol gobiernu chilenu, sol nome de Llinia Aeropostal Santiago-Arica. El so fundador foi'l Comandante Arturo Merino Benítez (de quien toma'l so nome'l aeropuertu de Santiago), daquella Xefe de los Servicios Aéreos del Exércitu de Chile.

Merino Benítez recibió l'autorización del entós Presidente de la República de Chile, Carlos Ibáñez del Campo pa crear una empresa de tresporte aereu nacional que sería operada pol Exércitu de Chile. L'aereollinia taría destinada a captar, per una parte, les preferencies del públicu viaxeru por sobre'l tresporte camioneru, el ferrocarril o'l marítimu, y por otra, a caltener los derechos del tresporte y usu del espaciu aereu chilenu, el que per esos años yera solicitáu pal usu comercial por delles compañíes aérees estranxeres.[7]

L'aereollinia empezó les sos operaciones utilizando pequeños aviones monomotores Havilland Gipsy Moth, destinaos esencialmente al tresporte del corréu y a dellos ardigosos pasaxeros. Pa llegar a Arica, los pilotos d'estos aviones teníen de realizar una venturera ruta con escales, dende y escontra Santiago, nes ciudaes d'Ovalle, Copiapó, Antofagasta y Iquique. Esti tipu de viaxes yeren bien peligrosos, yá que nesa dómina nun se cuntaba col sofitu de servicios meteorolóxicos y de comunicaciones.[7]

La nueva compañía tuvo una rápida aceptación nel públicu chilenu. Nel so primer añu d'operaciones, la Llinia Aeropostal tresportó un total de 762 pasaxeros. [ensin referencies]

L'ésitu alcanzáu dexó en 1930, dirixise escontra'l sur del país y estender los vuelos hasta Puerto Montt, con escales en Chillán y Temuco. Esi mesmu añu, la compañía aumentó la so flota d'aviones, incorporando'l material de vuelu un avión trimotor Ford 5 AT-C con capacidá pa 12 pasaxeros, los que faíen posible cubrir gran parte del territoriu nacional. Nel so segundu añu d'esistencia, la empresa consiguiera tresportar a más de 5.000 pasaxeros. [ensin referencies]

En febreru de 1931 la compañía recibió una muestra d'enfotu al tresportar, ente la ciudá d'Antofagasta y de Santiago, al Príncipe de Gales (futuru rei Eduardu VIII) y al so hermanu, el Duque de Kent, quien visitaben el país en calidá de güéspedes del gobiernu chilenu.

Fundación de la Llinia Aérea Nacional[editar | editar la fonte]

El 23 de xunetu de 1932, el gobiernu chilenu publicó'l decretu llei 247, nel cual otorgaba personalidá xurídica a una nueva aereollinia, propiedá del Estáu de Chile, llamada Llinia Aérea Nacional, LAN Chile.[8]

En 1936, la compañía adquier la fábrica d'aviones de la empresa Curtiss Wright Export Company allugada nel Aeropuertu Los Cerrillos de Santiago, pa instalar ellí la maestranza de la empresa, onde se caltuvo per años el centru de caltenimientu d'aeronaves nacionales y estranxeres.

A empiezos de 1939, la ciudá de Chillán foi afarada por un violentu terremotu. LAN estableció una ponte aérea dende la capital Santiago, contribuyendo asina nel tresporte de l'ayuda material y na evacuación de los numberosos mancaos y damnificados.

En 1941, LAN Chile incorpora a la so flota los modernos aviones bimotores Lockheed Electra L-10A pa reforzar y espandir les sos rutes a Concepción y a otres ciudaes.

A mediaos de 1943 l'aereollinia incorpora los aviones Lockheed Lodestar C-60, los que faen posible la incorporación del serviciu d'auxiliares de vuelu, siguiendo l'enclín mundial p'atender al creciente númberu de pasaxeros. El 15 de setiembre d'esi añu incorporar a la empresa Dora Koeppen Maisan, conocida cariñosamente como "Mucki", quién se convierte na primera auxiliar de vuelu de Chile. El serviciu inaugura'l 7 d'ochobre, con Mucki como tripulante del Lodestar d'itinerariu que, a mandu del comandante Alfonso Cuadráu, realizó la ruta Santiago-Antofagasta. N'homenaxe a ella, LAN Chile instituyó el 7 d'ochobre como'l Día del tripulante de cabina.

En xunu de 1945, inauguróse'l serviciu rexonal ente Punta Arenas y Porvenir, estendiéndose darréu a Puerto Natales y Springhill, en Tierra del Fueu.

Abriendo rutes[editar | editar la fonte]

Los aviones Douglas DC-3 dexaron l'apertura de LAN Chile a los vuelos internacionales en 1946.

En 1946, LAN Chile recibió los Douglas DC-3 pa 21 pasaxeros colos cualos, a mediaos d'esi añu, empecipió los sos vuelos internacionales cola inauguración de la ruta Santiago a Buenos Aires, Arxentina.

Escontra 1950, siguió la modernización de la flota incorporando aviones bimotores Glenn Martin 202, con capacidá pa 36 pasaxeros, y los Dove DH 104 de De Havilland, con capacidá pa 12 persones. En 1953 incorporó a los sos destinos les ciudaes de Lima, Perú y La Paz, Bolivia, y a nivel nacional les rutes escontra Palena, Futaleufú, Chile Chicu y Cochrane.

En 1955, la compañía incorpora aviones cuatrimotores Douglas DC-6, con capacidá pa 54 pasaxeros, que-y dexa ufiertar vuelos direutos ensin escales escontra los estremos norte y sur del país, dende Santiago a Arica y Antofagasta pel norte, y Punta Arenas pel sur. Con estos mesmos aeroplanos, col fin de reafitar la soberanía chilena sobre l'Antártica, la 22 d'avientu de 1956 (67 años), voló hasta'l continente xeláu'l DC-6B N° 401, que desapegó dende Chabunco, a les 5:36. Integraben la tripulación los pilotos Jorge Jarpa Reyes y Alberto Bermúdez.

LAN tuvo l'honor de ser la primer llinia aérea n'efectuar un sobrevuelu comercial sobre L'Antártida, lo que ye entá recordáu en munchos aviones qu'exhiben la lleenda "Primer sobre L'Antártida".

N'agostu de 1958, la Llinia Aérea Nacional estrenó'l primer vuelu de llargu algame, cuando los sos aviones llegaron hasta la ciudá de Miami, nos Estaos Xuníos, en faciendo escales en Lima y la ciudá de Panamá.

En mayu de 1960 dos violentos terremotos afararon el sur de Chile, unu de los cualos foi catalogáu como'l más poderosu na historia de la humanidá. Apenes asocedíu'l desastre, LAN sumar a la ponte aérea que llevó ayuda al llugar de la traxedia.

Afitamientu[editar | editar la fonte]

Boeing 707 de LAN Chile nel Aeropuertu de París-Orly en 1981.

En 1964 adquiérense tres birreactores franceses Sud Aviation Caravelle VI-R. Que fueron traíos al país pol comandante Jorge Jarpa Reyes, dende la fábrica en Toulouse, faciendo escala en Lisboa, Dakar, Recife, Rio de Janeiro y Buenos Aires, tres 18.50 h de vuelu, el 30 de marzu'l Caravelle N° 501, matrícula CC-CCO aportó al aeropuertu Los Cerrillos. La velocidá alcanzada poles nuevu aeronaves dexó encurtiar distancies, dándo-y un significativu impulsu al tresporte aereu.

El 3 d'abril de 1967 empecipiáronse los vuelos regulares escontra Isla de Pascua, marcando un finxu na historia de l'aviación chilena al xunir el continente suramericanu con dichu territoriu insular. La espansión escontra Oceanía siguiría cuando'l 2 de xineru de 1968, la ruta a Rapa Nui fuera estendida escontra Tahití na Polinesia Francesa.

N'abril de 1967 recibióse'l primera cuatrimotor Boeing 707, Per aquellos díes una nueva negociación se finiquitó en términos bien favorables pa LAN-CHILE.

Ella tuvo'l so orixe nun pool que mientres el gobiernu anterior roblárase, pa la operación de la ruta Chile-Estaos Xuníos, cola Llinia Aérea Lufthansa, conveniu que nun se pudo materializar ante la diferencia d'aviones con que dambes operaben, pos mientres la empresa alemana emplegaba cuadrirreactores, LAN namái cuntaba colos birreactores Caravelle.

Per otra parte, Lufthansa operaba hasta Nueva York y LAN facer namái hasta Miami. Deseosa Lufthansa de completar la so ruta pol Pacíficu hasta Santiago, una y bones viniendo dende Estaos Xuníos, namái algamaba hasta Lima, pidió a LAN Chile empecipiar negociaciones por derechu de tráficu ente Santiago y Lima.

Apreciando la oportunidá que se-y presentaba, el Vicepresidente ufiertó a Lufthansa xestionar de les autoridaes aeronáutiques nacionales el llogru de tal permisu, en cuenta de que Lufthansa aportara a vender a LAN un Boeing 707. Dempués de pacientes y trabayoses negociaciones, la empresa alemana aceptó les condiciones de LAN y convieno en vende-y un Boeing 707-330B en DM 27.453.410, práuticamente nuevu, incluyíu l'entrenamientu de nueve tripulaciones d'once miembro caúna. Aquel yera l'avión que diba tiempu naguaba por el personal de LAN y que-y dexaría faer frente n'igualdá de condiciones a les llinies aérees estranxeres, demostrando les bondaes de los servicios nacionales.

Poco tiempu dempués, yeren unviaos a Frankfurt a realizar el cursu teóricu y de simulador de vuelu de Boeing 707 dellos pilotos, lo que darréu dexó cubrir la ruta hasta Nueva York.

En 1968 incorpórense los aviones Boeing 727, trirreactores que dexaron en 1969 abrir les rutes a Rio de Janeiro, Asunción y Cali.

En 1970, los aviones Douglas DC-6 que faíen la ruta Pacíficu Sur, fueron reemplazaos por modernos Boeing 707 que dexaron enllazar Tahiti con Europa, faciendo escales en Santiago y Rio de Janeiro antes de llegar a Madrid, París y Frankfurt, el destín final de la ruta.

Nos años 70' LAN fixera 6 pidíos del Boeing 2707, primer avión comercial supersónicu de la Boeing, en respuesta a l'apaición del Concorde pero por cuenta de la cancelación del programa per parte de la Boeing en 1971, nun aportar# a realizada l'adquisición.

El 10 de febreru de 1974, la compañía marcó otru finxu na historia de l'aviación civil, al xunir nun vuelu ensin escales Sydney n'Australia cola austral ciudá chilena de Punta Arenas. La proeza, realizada nun Boeing 707, Piloteado pol Comandante Jorge Jarpa Reyes, foi calificada pola prensa internacional como "un gran sucesu".

Logotipu de LAN Chile ente 1982 y 1998.

Mientres los años 1980, siguió la modernización y ampliación de la flota, incorporándose a la flota los aviones Boeing 737-200 y McDonnell Douglas DC10-30. Estos postreros fueron los primeros aviones de fuselaje anchu con que cuntó la compañía. En 1986, los antiguos aviones DC10-30, que cubríen la ruta a los Estaos Xuníos, fueron reemplazaos por Boeing 767-200ER. Hasta 1989, LAN yera la encargada de llevar al Presidente de la República, pa xires dientro o fora del País, dacuando suel tomar vuelos comerciales d'esa aereollinia, si'l so avión habitual correspondiente a la FACH, atopábase inoperativo.

En 1987, por cuenta de la visita del Papa Xuan Pablo II, el gobiernu de Chile encamiénta-y la xera de tresportar al Pontífiz nos sos desplazamientos pel territoriu nacional.[9] N'avientu de 1988, inaugura la ruta a Los Angeles y arrienda un Boeing 747-100 pa faer frente a la gran demanda de pasaxes escontra Estaos Xuníos que se producía na alta temporada.

Privatización y espansión[editar | editar la fonte]

Boeing 767-200 de LAN Chile nel Aeropuertu de Frankfurt del Main en 1994.

Como parte de les reformes económiques que la Xunta de Gobiernu del dictador Augusto Pinochet llevó a cabu mientres los años 1980, la xunta decidió la privatización de l'aereollinia. Pa ello, el 30 d'avientu de 1983, la compañía tresformar nuna sociedá de responsabilidá llindada, siendo publicada nel Diariu Oficial de Chile, un día dempués.[10]

El 20 d'agostu de 1985, la sociedá tresformar nuna sociedá anónima, sol nome de Llinia Aérea Nacional Chile S.A., la que por espresa disposición de la Llei N° 18.400, tien la calidá de continuadora llegal de la empresa pública del Estáu creada nel añu 1929 sol nome de Llinia Aérea Nacional de Chile, no relativo a les concesiones aeronáutiques y de radio comunicaciones, derechos de tráficu y otres concesiones alministratives. En 1989, el Gobiernu chilenu privatizó l'aereollinia, y dispunxo al traviés de Corfo, la privatización del 51 % del capital accionario de LAN Chile. [ensin referencies]

En 1990, la compañía enfrenta una grave crisis económica, llegando al puntu en que los sos aviones Boeing 707 son embargaos y dellos vendíos a la FACh y a Fast Air Cargo.

Sicasí, rápido llogra recuperase y empieza un importante procesu de modernización mientres la década de los '90. El 31 de mayu de 1994, la xunta d'accionistes alcuerda realizar un aumentu de capital de 20 millones de dólares, inyeición de dineru destinada a capitalizar a la compañía. Mientres esi añu empecipió'l procesu d'impulsar les operaciones de la llinia aérea, sobremanera naquelles árees rellacionaes cola reorganización de la compañía, la readecuación de los pasivos financieros y la renegociación de los contratos de leasing d'aviones.

Nestos tiempos, la compañía anueva la flota por aciu la incorporación de los aviones BAE 146-200, qu'empiecen a cubrir gran parte de la ruta nacional, y en febreru de 1994, suscribe un alcuerdu de cooperación con Air New Zealand, que dexa faer conexones inmediates dende Papeete pa viaxar dende Australia a Chile y viceversa. Esi mesmu añu, realícense importantes aumentos de frecuencies y apertures de nuevos destinos. El 30 de xunetu de 1995 empecipiáronse los vuelos frecuentes a La Serena y el 7 d'agostu a Valdivia, con salíes diaries. Esi mesmu añu incorporar a la flota un avión Boeing 767-300ER.

Boeing 767 de LAN Airlines nel Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez.

A mediaos de 1996 vuelve volar a Asunción, Paraguái, ciudá na que la oficina de LAN Chile fuera cerrada'l 31 de marzu de 1978. Retómase tamién la ruta a Guayaquil, onde se dexara de volar dende faía 18 años. Coles mesmes, amiéstense nueves rutes a destinos turísticos como Cancún, en Méxicu, y Punta Cana na República Dominicana, decisiones que busquen averar a LAN Chile escontra la zona del Caribe. Amás, al añu siguiente amontáronse les frecuencies a 7 vegaes per selmana a la Ciudá de Méxicu y 3 vegaes per selmana escontra Cancún. Esi mesmu añu, l'aereollinia participa como auspiciador de la Teletón, retrucar la participación permanentemente.

En 1997, LAN Chile adquier el 99,5 % de les aiciones de l'aereollinia chilena Ladeco, llogrando la cobertoria total del tráficu aereu de Chile. Amás, compra Fast Air p'asina consolidase dientro del mercáu de tresportes de carga. En 1998, Fast Air fundir con Ladeco, creando asina dos marques pa la cobertoria de servicios distintos: LAN Chile Cargo, encargada del tresporte de carga, y LAN Chile Express, encargada del tresporte de pasaxeros dientro de Chile, dende Santiago.

En setiembre de 1997, LAN Chile y American Airlines alcordaron crear una alianza de cooperación, qu'inclúi alcuerdos de códigos compartíos ente Estaos Xuníos, Chile y otros destinos, según tamién un programa de participación recíproca ente los sistemes de pasaxeros frecuentes de dambes aereollinies, AAdvantage y LANPass, lo que fai posible a los sos veceros l'acumuladura de quilómetros o milles y cobrar premios en dambes aereollinies. Esi mesmu añu, LAN Chile recibe de Duff & Phelps, la más importante empresa clasificadora de riesgu, la calificación BBB+, allugándola como una de les empreses aérees más sólides a nivel internacional.

El 7 de payares de 1997 realízase la venta de 48.250.000 aiciones de la sociedá anónima. El preciu final foi determináu en $1172 pesos, equivalentes a 2,8 dólares per aición y 14 dólares por ADR. El monto total de la operación xubió a 135,1 millones de dólares de los cualos 35.750.000 aiciones (equivalentes a 7150 ADR) se transaron en Nueva York y 12.500.000 en Chile. Del total, 4 millones de dólares correspuenden a la compra d'aiciones realizada polos mesmos trabayadores de la empresa. D'esta forma, LAN convertir na primer aereollinia llatinoamericana qu'asitia aiciones nel New York Stock Exchange.

Escontra fines de 1997, la flota consta de 10 unidaes Boeing 767-300ER, 14 unidaes Boeing 737-200A, 1 Boeing 737-200C y 5 unidaes DC-8. Esi mesmu añu la compañía se focaliza nuna estratexa d'estandarización de la so flota, al envís d'amenorgar los costos d'operación y caltenimientu. La estandarización va centrar nel Boeing 767-300ER de cabina ancha y llargu algame y nel Boeing 737-200 pa rutes curtiu algame, tales como internes y rexonales.

En 1998 incorpórense 3 unidaes Boeing 767-300ER. Un añu más tarde amestaríense a la flota otres dos unidaes del mesmu tipu, sumando 15 unidaes en total. Esto déxa-y amontar la operación de llargu algame que tien la compañía especialmente na ruta al Pacíficu, Norteamérica y Europa.

Airbus 320

El 4 de xunu de 1998, realiza un cambéu d'imaxe corporativa y renovación interior de tolos sos aviones. Pa ello contrató los servicios de la empresa británica Davies & Baron, una de les redes más grandes en comunicaciones y marketing del mundu y líder en diseñu d'imaxe d'aereollinies. Esta empresa asesorara (ente otres) a British Airways, Air New Zealand y Australian Airlines. Esi añu, LAN Chile adoptó un nuevu lema, "L'espíritu del sur del mundu".

Mientres 1998, la compañía decide camudar la so estratexa d'estandarización d'aviones, incorporando una flota mista d'aviones Airbus y Boeing. Pa reemplazar los antiguos modelos Boeing 737-200, merca 20 aviones de la familia Airbus 320 pa les sos operaciones de curtia distancia y rexonales. Al añu siguiente, LAN decide incorporar siete aviones Airbus A340-300 de llarga distancia y establez opciones de compra por hasta catorce aviones más, al envís d'anovar la flota de llargu algame de l'aereollinia. Esto déxa-y ufiertar a los pasaxeros una cabina con tres clases (Primer, Business y Económica), con una configuración de 5 asientos en primer, 36 asientos en Business y 228 n'Económica.

Internacionalización[editar | editar la fonte]

Airbus A340 en Frankfurt del Main, Alemaña, cola imaxe actual de LAN.

El 2 de xunetu de 1999, LAN Chile crea la so primer filial nel estranxeru: LAN Perú S.A. con vuelos dientro de los cielos peruanos. El día 19 de payares d'esi mesmu añu, empezó la operación de vuelos internacionales dende l'Aeropuertu Internacional Jorge Chavez.

En 2000, LAN Chile Airlines pasa a pertenecer oficialmente como miembru de l'alianza d'aereollinies Oneworld, lo que-y dexa aumentar considerablemente la ufierta de destinos, llegando a más 570 destinos y 135 ciudaes nel mundu.

A esa fecha, LAN Chile ufiertaba más de 35 vuelos selmanales ensin escales y direutos ente Miami, Nueva York, Los Angeles y Chile, como coles mesmes serviciu de códigu compartíu dende Toronto y Vancouver, vuelos diarios ente Lima y les ciudaes de Nueva York y Los Angeles, y vuelos a 38 ciudaes en 16 países.

A mediaos de 2000, LAN Chile y Ladeco reciben la certificación de la norma ISO-9002, tresformándose nes primeres compañíes aérees del mundu que certificaron les sos operaciones de vuelu, incorporando la metodoloxía de TQM, Total Quality Management (Calidá total). El procesu implicó dos años de trabayu por que, finalmente, el holding LAN recibiera la certificación per parte de la empresa alemana TUV CERT, d'alcuerdu a la normativa d'esi país.

El 28 d'ochobre de 2001, la compañía dixebra'l negociu de tresporte de carga y pasaxeros. Pa ello crea una nueva empresa, llamada Tresporte Aereu S.A., dedicada al tresporte de pasaxeros de Chile so la marca LAN Express.

El 11 de payares de 2001, y cola presencia del Presidente Ricardo Lagos, la compañía inauguró nel Aeropuertu Internacional de Miami una terminal de carga y un edificiu corporativu, equivalentes a 17 hectárees construyíes. Esti finxu asitia a LAN como la compañía estranxera coles instalaciones más grandes y modernes nesi aeropuertu a esa fecha.

En 2002, LAN Chile y Lufthansa roblaron un alcuerdu d'alianza estratéxica que dexa que dambes compañíes complementen los sos servicios cargueros ente Suramérica y Europa. En virtú d'esti alcuerdu, Lufthansa Cargo sirve a la mariña este de Suramérica, ente que LAN Cargu facer nos destinos de la parte oeste del continente, espandiendo de manera importante los puntos y frecuencies operaes por dambes compañíes.

Nel interior, la moderna cabina de los Airbus A319.

En 2003, incorporar a la flota'l modelu Airbus A319, al envís de sofitar les operaciones de curtiu algame, tanto internes como rexonales.

Tres años dempués, el 28 d'abril de 2003, LAN Chile empieza a operar n'Ecuador, al traviés de LAN Ecuador, a la que se sumaría LAN Dominicana dellos meses dempués. En xunu de 2005, depués de dellos intentos fallíos primeramente, foi abierta LAN Arxentina qu'empecipió la so operación cubriendo la ruta Buenos Aires-Mendoza-Buenos Aires. En marzu de 2004, LAN Chile decide la unificación de les sos subsidiarias so una única marca, naciendo asina l'actual holding LAN Airlines, lo que se fixo efectivu'l 8 de setiembre d'esi añu. La compañía señaló nesa oportunidá que la estratexa acomuñada a esti cambéu buscaba l'afitamientu de l'aereollinia como líder na rexón y asina convertila en representativa de tolos llatinoamericanos. Col cambéu, sería muncho más fácil que los pasaxeros d'Estaos Xuníos, Europa y el restu del mundu puedan reconocer a la compañía.

N'agostu de 2005, la compañía simplificó la so estructura de precios amenorgándola a namái siete families de tarifes en redol a igual númberu de carauterístiques. Dientro de los beneficios, esti cambéu fadría más fácil la comprensión per parte de los veceros y entainaría en forma importante los procesos de venta pa les axencies de viaxe. Al mes siguiente, LAN fadría efectivu un cargu por combustible (fuel surcharge) a les tarifes de los sos vuelos de pasaxeros, por cuenta de los altos costos del petroleu. Esti cargu, que varia d'alcuerdu al preciu internacional del crudu, aplicar en forma estremada pa les distintes distancies de vuelu de la compañía.

En marzu de 2006, LAN presentó'l primera Boeing 767 con solu dos clases: Premium Business Class y una reconfigurada clase Turista. Los asientos full flat dexen una reclinación en 180 graos. Este ye'l primer avión, de los 22 B-767, que cunta con una nueva cabina, lo que significa una inversión de más de 100 millones de dólares.

En mayu de 2006 remató'l procesu de cambéu escontra una imaxe única de los aviones pertenecientes al holding LAN. El procesu empezó en febreru de 2004, y pintáronse un total 69 aeronaves de les cualos cinco fueron Airbus 319, 14 Airbus 320, 4 Airbus 340, 23 Boeing 737 de pasaxeros, 1 Boeing 737 pa carga, 16 Boeing 767 de pasaxeros y 6 Boeing 767 pa carga. Nel futuru, los nuevos aviones que se van incorporar a la flota van traer el diseñu implementáu dende fábrica.

El sábadu 20 de mayu de 2006 incorporar a LAN Arxentina'l primeru de los 4 aviones Airbus 320 y los 2 Boeing 767 que van conformar la flota de l'aereollinia. Esti fechu marca un finxu na hestoria de l'aeronáutica arxentina, yá que ye la primer vegada qu'un avión d'estes carauterístiques va operar en mercáu de vuelos internos del país. El 15 d'agostu de 2006, LAN Arxentina empecipió les sos operaciones internacionales ufiertando tres frecuencies selmanales na ruta Bonos Aire-Miami.

En setiembre de 2006, LAN Express introduz un modelu d'operación de la flota de vuelos internos empobináu al low-cost (so costo), aprovechando la capacidá instalada y ensin usu de los aeropuertos del país, principalmente n'horarios nocherniegos. Distintos artículos de prensa escrita citen a executivos de LAN, quien señalen qu'esti modelu d'operación va ser complementariu al esistente anguaño. Los destinos ufiertaos son Santiago-Puerto Montt-Punta Arenas.

El 14 de marzu de 2007 LAN llanzó finalmente'l modelu laser pa tolos sos vuelos nacionales y short-haul, estendiendo'l modelu utilizáu nos vuelos a Puerto Montt y Punta Arenas a tolos destinos nacional y rexonal, amenorgando drásticamente los precios, y camudando ciertos aspeutos mínimos nel serviciu, como'l formatu del cáterin y l'entrega de periódicos a bordu.

En payares de 2007 empieza a operar la nueva clase de serviciu llamada «Premium Economy» pa los sos vuelos rexonales, pa los cualos esta nueva clase va cuntar con un serviciu de cáterin distintu al de Economy Class. Los asientos nun van cuntar con cambeos salvu por una mesa que sale del respaldu del asientu del mediu en casu de que tea disponible. Esta nueva clase va ser estremada de la otra por aciu una mampara y cortina dexando configurar la cabina de Premium Economy y Económica en función de la demanda de cada vuelu, dexando una meyor comercialización y optimización de l'aeronave.

LAN airlines complementa un total de 97 aeronaves. [ensin referencies]

El 17 d'agostu de 2009 LAN empieza a llegar a la ciudá de Santiago de cali, cubriendo la ruta de Cali - Lima.

El 13 d'agostu de 2010 LAN y la brasilana TAM, líderes en Suramérica anuncien oficialmente la intención de fundise pa crear LATAM Airlines Group.

El 27 d'ochobre de 2010 LAN Airlines anuncia la celebración d'una promesa de compraventa respeuto de l'aereollinia colombiana Aires S.A. La transaición ta valorada en USD 32,5 millones y contémplase qu'esta postrera integrar al futuru holding aeronáuticu LATAM Airlines Group.[11]

El 26 de payares de 2010 LAN Airlines anuncia que completó la compra del 98,942 % de les aiciones d'Aires asumiendo'l total de la so delda ya incluyéndola nel holding de LAN como otra filial del grupu.

A partir del 5 de mayu de 2016, LAN Airlines pasa a operar como LATAM Airlines.

Estructura[editar | editar la fonte]

Sede de LAN Airlines y LATAM Airlines Group.
Airbus 320Fam de LAN Airlines en Santiago.

LAN Airlines foi una sociedá anónima de calter abiertu, polo cual l'alministración de la compañía ta en manes d'un direutoriu escoyíu por una Xunta d'accionistes. El direutoriu componer 9 miembros titulares, trés de los cualos son escoyíos cada dos años. El direutoriu axuntar en sesiones ordinaries mensuales y eventualmente en sesiones estraordinaries.

Na actualidá, la propiedá de LAN ta principalmente en manes del grupu Cueto (27,01% por aciu "Inversiones Costa Verde Ltda. y Cia.") y el grupu Piñera (27,04% por aciu Axxion S.A. ya Inversiones Santa Cecilia S.A.), encabezáu pol empresariu y ex-presidente de Chile, Sebastián Piñera.

El holding taba compuestu por diverses filiales y sociedaes, xeneralmente dedicaes al rubro aeronáuticu y de tresportes:

Pasaxeros[editar | editar la fonte]

  • LAN Airlines (códigu IATA LA) aereollinia matriz establecida en Chile pa vuelos internos, rexonales ya internacionales (long haul).
  • LAN Express (códigu IATA LU) filial establecida en Chile pa vuelos internos y rexonales.
  • LAN Arxentina (códigu IATA 4M) filial establecida n'Arxentina.
  • LAN Perú (códigu IATA LP) filial establecida en Perú.
  • LAN Ecuador (códigu IATA XL) filial establecida n'Ecuador.
  • LAN Colombia (códigu IATA 4C) filial establecida en Colombia.

Carga[editar | editar la fonte]

  • LAN Cargu (códigu IATA UC) aereollinia matriz de tresporte de mercancíes con sede en Chile.
  • ABSA (códigu IATA M3) aereollinia de tresporte de mercancíes establecida en Brasil.
  • MasAir (códigu IATA M7) aereollinia de tresporte de mercancíes establecida en Méxicu.
  • LANCO (códigu IATA L7 aereollinia de tresporte de mercancíes establecida en Colombia.
  • Blue express servicios courier y operador loxísticu de carga (en Chile).

Otros servicios[editar | editar la fonte]

Otres empreses rellacionaes[editar | editar la fonte]

  • Inmobiliaria Aeronáutica S.A.
  • Andes Airport Services S.A. (Chile y Ecuador) Servicios de Ground Handling.
  • Lan Pax Group S.A. Y Filiales
  • Sistemes De Distribución Amadeus Chile S.A.
  • Lan Courier Staff S.A.
  • Lan Chile Investment Limited Y Filiales
  • South Florida Air Cargo Inc.
  • Prime Airport Services Inc.
  • Tresporte Aereu S.A.
  • Ediciones Ladeco America S.A.
  • Consorciu Fast Air Almacenes De Carga S.A.
  • Aircraft International Leasing Limited
  • Fast Air Almacenes de Carga S.A.
  • Ladeco Cargu S.A.
  • Laser Cargo S.R.L.
  • Sociedá De Seguridá Aérea S.A. SEGAER
  • SL Group S.A. (Servicios de Seguridá, Llimpieza y Mantención)
  • Terminal De Exportación Inter. S.A.
  • Lan Cargo Overseas Limited Y Filiales
  • Inversiones Lan S.A.
  • Ramples Andes Aiport
  • Masterhouse S.A. camuda a LAN TOURS División Servicio Terrestres S.A


Antes tamién perteneció:

Destinos[editar | editar la fonte]

Nuevos destinos de LATAM
Destín Aeronave Orixe Entamu Operáu por
San José, Costa Rica A320 Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez (Vía Lima) 2 de xineru de 2018 LATAM Chile
San José, Costa Rica A320 Aeropuertu Internacional Jorge Chavez 1 de xineru de 2018 LATAM Peru
Bariloche, Arxentina A320 Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez 3 de xineru de 2018 LATAM Chile
Punta del Este A320 Aeropuertu Internacional Comodoro Arturo Merino Benítez 4 de xineru de 2018 LATAM Chile

Flota[editar | editar la fonte]

Interior d'un Boeing 767 de LATAM Airlines.

LATAM chile cunta con 125 aeronaves de pasaxeru, les que tienen un permediu d'edá de 6,1 años, al dia de güei 25/06/2017.

La totalidá de la flota de pasaxeros LATAM cuntaba con un modernu sistema d'entretenimientu a bordu, que consta de pantalles xenerales desplegables nel techu del avión, y sistema d'audiu individual na so flota de curtiu y medianu algame. Tocantes a la so flota de llargu algame esta cuntaba con pantalles individuales de 8.9 pulgaes en Economy Class y de 14 pulgaes en Premium Business, dambes pantalles son táctiles y con sistema de video so demanda. Adicionalmente cunta con sistema de soníu individual en dambes clases.

A finales del 2008 LATAM empezó la instalación de Blended Winglets na flota de Boeing 767-300ER y Boeing 767-300ERF. La principal ventaya de los winglets ye l'amenorgamientu d'hasta un 5% nel consumu de combustible. LATAM foi'l veceru inaugurador de Blended Winglets na rexón, y na actualidá toes los Boeing 767 de la compañía cunten con estos dispositivos.

Flota LATAM operativa a fecha de 25 de xunu de 2017[editar | editar la fonte]

Flota de LAN Airlines a fecha de fusión con TAM[12]
Aeronave Total Pidíos Butaques Rutes Notes
J+ Y+ Total
Airbus A319-100 16 -- 144 144 Tresferíos

a LATAM

Airbus A320-200 50 -- 174 174 Tresferíos

a LATAM

Airbus A321-200 16 -- 220 220 Tresferíos

a LATAM

Boeing 767-300ER 19 18/30 220/190 238/220 Tresferíos

a LATAM

Boeing 787-8 10 30 218 248 Tresferíos

a LATAM

Boeing 787-9 14 30 282 312 Tresferíos

a LATAM

Total 131

Flota Retirada cuando operaba como LAN[editar | editar la fonte]

Aeronaves Retiru
Airbus A340-300 2015
Airbus A318-100 2013
Boeing 737-200 2008

Nueves alquisiciones[editar | editar la fonte]

Mientres el tercer trimestre de 2006, LATAM incorporó a la so flota 8 nuevos aviones Airbus 319, destinaos pa les operaciones nacionales de LATAM Perú, lo que dexó retirar los aviones Boeing 737-200 ADV, modelu que salió d'operaciones de LATAM a mediaos de 2007. Amás, mientres 2006 fueron incorporaos 2 Boeing 767-300ER y 1 Boeing 767-300F cargueru, pa les rutes de llargu algame (especialmente, transcontinentales).

LAN Cargu despidir del so postreru Boeing 777-F cola llegada del primer Boeing 787-8 (matrícula CC-BBA, c/n 38471/68) al aeropuertu Arturo Merino Benítez el 1 de setiembre de 2012, LAN empezó a incorporar a la so flota 32 aviones Boeing 787 Dreamliner ente 2012 y 2019 de los cualos 10 van ser del tipu 787-8 adquiríos direutamente a Boeing ente que los 10 restantes van ser del tipu 787-9 (8 adquiríos direutamente a Boeing y 6 por aciu leasing a ILFC) lo que significó una inversión averada de 3.200 millones de dólares. En xunetu de 2010, Boeing publicó la so llista d'ordes na que se señala que LATAM camudó 4 de les sos 787-9 por 4 787-8, dexando'l pidíu de 787 en 22 del tipu 787-8 y 10 787-9.[13]

Los nuevos Boeing 787 van ser destinaos a reemplazar y complementar l'actual flota de llargu algame de l'aereollinia, compuesta polos Boeing 767 y Airbus A340.

A partir de 2015 opera'l Boeing 787-9, siendo'l segundu operador d'esti tipu d'aeronave n'América. El 789 sirve les ruta Santiago (SCL) - Lima (LIM) - Los Angeles (LAX); Santiago (SCL) - Miami (MIA); Santiago (SCL) - Buenos Aires (EZE) y Santiago (SCL) - Nueva York (JFK).

A partir de 2016 opera'l Boeing 787-9, siendo'l segundu operador d'esti tipu d'aeronave n'América. El 789 sirve les ruta Santiago (SCL) - Lima (LIM) - Los Angeles (LAX); Santiago (SCL) - Miami (MIA); Santiago (SCL) - Nueva York (JFK); Santiago (SCL) - Auckland (AKL) - Sydney (SDY); Santiago (SCL) - Madrid (MAD) - Frankfurt (FRA); Santiago (SCL) - Buenos Aires (EZE) y Santiago (SCL) - Sao Pablo (GRU).

Flota histórica[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la historia de l'aereollinia, diversos modelos d'aviones fueron utilizaos pa les diverses rutes operaes. La siguiente tabla representa un resume de la flota histórica utilizada por LATAM Airlines y l'apertura de nueves rutes realizaes por eses naves:

Flota Histórica LATAM
Añu !Rutes Avión Pasaxeros Tipu de ruta
1929 Santiago-Ovalle-Copiapó-Antofagasta-Iquique-Arica de Havilland Gipsy Moth 2 Internos (short-haul)
1930 Santiago-Chillán-Concepción-Temuco-Puerto Montt Ford 5 AT-C 12 Internos (short-haul)
1941 Aumentu de frecuencies a Concepción Lockheed Electra L-10A 10 Internos (short-haul)
1943 Reforzamientu de frecuencies en rutes nacionales Lockheed C-60 Lodestar 10+2 Domésticu (short-haul)
1945 Punta Arenas, Porvenir, Puerto Natales, Springhill Lockheed C-60 Lodestar
Lockheed Electra L-10A
10+2
12
Domésticu (short-haul)
1946 Buenos Aires, Arxentina Douglas DC-3 21-28 Internacional (short-haul)
1950 [[Glen

Martin 202]]
De Havilland Dove DH-104

40+3
8+2
Domésticu (short-haul)
1953 Lima (Perú), La Paz (Bolivia)
Alto Palena, Chile Chicu, Cochrane
Glen Martin 202
De Havilland Dove DH-104
40+3
8+2
Internacional (short-haul)
Domésticu (short-haul)
1955 Santiago-Antofagasta y Santiago-Arica ensin escales Douglas DC-6B 80 Domésticu (short-haul)
1956 Dende Punta Arenas, sobrevuelu a L'Antártida. Douglas DC-6B 80 Domésticu (short-haul)
1958 Santiago-Lima-Panamá-Miami Douglas DC-6B 48-56+4 Internacional (long-haul)
1960 Convair 340
1964 [[Sud

Aviation Caravelle]] VI-R

89
1967 Isla de Pascua [DC-6B] 44 (long-haul)
1967 Nueva York, Estaos Xuníos Boeing 707 148-189 Internacional (long-haul)
1968 Santiago-Isla de Pascua-Tahiti DC-6B 44 (long-haul)
1969 Rio de Janeiro, Asunción, Cali Boeing 707 148-189 Internacional (medium-haul)
1970 Papeete-Santiago-Rio de Janeiro-Madrid-París-Frankfurt Boeing 707 148-189 Domésticu (long-haul)
1974 Punta Arenas-Sydney, ensin escales Boeing 707 148-189 Internacional (long-haul)
1978 Suspensión de vuelos a Asunción y Guayaquil Rexonal (medium-haul)
1980 Sofitu a rutes nacionales ya internacionales short-haul Boeing 737-200 108-132 Domésticu y rexonal (short-haul)
1980 [[McDonnell

Douglas DC-10]]

250-380 Internacional (short-haul)
1986 Reemplazu de DC-10 Boeing 767-200ER 181-224 Internacional (long-haul)
1988 Sofitu a vuelos a Estaos Xuníos Boeing 747-100 374-450 Internacional (long-haul)
1990 Sofitu a vuelos nacionales BAE 146-200 85-112 Domésticu (short-haul)
1994 Alcuerdu con Air New Zealand pa ruta Papeete-Australia Internacional (long-haul)
1995 Rutes a La Serena y Valdivia Domésticu (short-haul)
1996 Asunción (Paraguái) y Guayaquil (Ecuador) Boeing 767-300ER 212-214 Internacional (medium-haul)
1996 Cancún (Méxicu) y Punta Cana (Rep. Dominicana) Boeing 767-300ER 212-214 Internacional (medium-haul)
2000 Aumento capacidá y destinos Airbus A340 295 Internacional (long-haul)
2008 [[Airbus

A318]]

132 Domésticu y rexonal (short-haul)
2009 Aumentu de Freighter (cargueru) Boeing 777F Internacional

(long-haul)

2010 Llegada d'avión Nº 100 Airbus A320 Domésticu y rexonal (short-haul)(CC-BAC)
2012 Llegada del B787 Boeing 787 Internacional (Long-Haul)(CC-BBA)
2014 Llegada del primer A321 Airbus A321 Domésticu y rexonal (medium-Haul)(CC-BEA)
2015 Salida del A340-300 Boeing 787-9 Dreamliner Ultra llargu algame (Long-Haul)

Destinos operaos pol Boeing 787 Dreamliner[editar | editar la fonte]

Destinos del Boeing 787-Dreamliner LAN Airlines.
Destín Nome del Aeropuertu !Observación
[[Aeropuertu Internacional

Ministru Pistarini]]

B787-9. Vuelu diariu.
[[Aeropuertu de Francfort

del Main]]

B787-9. Vuelu diariu vía Madrid (a partir de xunetu del 2016 operar cola serie 9 del 787).
[[Aeropuertu Internacional

Kingsford Smith]]

B787-9. Vuelu diariu vía Auckland.
L'Aeropuertu Internacional Tullamarine B787-9. Vuelos Llunes, Martes y Sábadu (Saliendo dende SCL), Martes, Vienres y Domingo (Saliendo dende MEL
Aeropuertu Internacional de Carrasco Xeneral Cesáreo L. Berisso B787-8/9. Vuelu selmanal.
São Paulo, Brasil Aeropuertu Internacional de São Paulo-Guarulhos B787-8 y B787-9. Vuelu diariu.
[[Aeropuertu

Adolfo Suárez Madrid-Barajas]]

B787-8 (LA708 y LA709) y B787-9 (LA704 y LA705).Vuelu diariu con B787-9 y B787-8 tres veces selmana.
Miami, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Miami B787-8 y B787-9. Vuelu diariu.
Los Angeles, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional de Los Angeles B787-9. Vuelu diariu vía Lima.
Nueva York, Estaos Xuníos Aeropuertu Internacional John F. Kennedy B787-9. Vuelu diariu.
[[Aeropuertu Internacional

de Cancún]]

B787-8, vuelu selmanal.
Auckland, Nueva Zelanda Aeropuertu Internacional d'Auckland B787-9. Vuelu diariu.
[[Aeropuertu Internacional

Jorge Chavez]]

B787-8 y B787-9. Vuelu diariu.
[[Aeropuertu Internacional

Mataveri]]

B787-8 y B787-9.
[[Aeropuertu Internacional

de Punta Cana]]

B787-8. Vuelu Selmanal.
Vuelos operaos dende Santiago a avientu de 2016.

Accidentes ya incidentes[editar | editar la fonte]

Aliances y alcuerdos de códigu compartíu[editar | editar la fonte]

LATAM Airlines foi integrada en 2000 a l'alianza d'aereollinies Oneworld, compuesta amás por American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia y Qantas, y dende 2007 por Japan Airlines, Malév (Difunta) y Royal Jordanian colos que los pasaxeros van tener accesu a 696 destinos nun total de 141 países.[14][15] Dende'l 2007 tán integraes LAN Ecuador y LAN Arxentina a les filiales chilenes y peruanes pa pertenecer a Oneworld.

Al cumplir colos requerimientos básicos, les aereollinies fortalecieron la so eficiencia, ensin perder les sos polítiques ya identidá propies. Aun así hubo tres árees concretes nes que s'alcordó siguir el mesmu procedimientu: en oneworld tolos vuelos tán diseñaos pa non fumadores; esiste una política de llibre enxareto suxeta a restricciones tarifarias y nun hai necesidá de reconfirmar los vuelos en nenguna de les compañíes que conformen l'alianza. En cualesquier otru ámbitu, ye'l modus operandis del operating carrier el que s'impon. Sicasí, esisten grupos de trabayu dedicaos a llograr que les distintes polítiques sían lo más asemeyaes posibles ente les aereollinies porque asina la tresferencia de pasaxeros d'una llinia aérea a otra fai más fácil.

Los ocho aereollinies de l'alianza tienen de cumplir cola promesa: “tratar a tolos pasaxeros de oneworld como si fueren nuesos mesmos pasaxeros y responder a les sos entrugues nel primer puntu de contautu”. So esa premisa, LAN entrega a los sos usuarios al traviés de oneworld productos y prestaciones que nenguna llinia aérea por sigo sola podría apurrir: una flota de 2 mil aviones que realicen 8 mil 500 vuelos diarios. D'esta manera LAN y el restu de les aereollinies de l'alianza, apuerten a más de 570 destinos internacionales alredor de tol mundu en 135 países.

Ente los beneficios pa los pasaxeros, conveníos col restu de les aereollinies participantes, cúntase:

  • llogru de la tarxeta d'embarque hasta'l destín final del pasaxeru gracies al alcuerdu Interline Through Check-in (ITCI) que caltienen los sistemes de les 8 aereollinies, beneficiu contempláu pa los itinerarios d'hasta tres vuelo que sían realizaos en conexón.
  • accesu a una franquicia d'equipaxe, esto ye, aplícase-yos la política menos restrictiva reflexada nel pasaxe internacional col que s'empecipia'l viaxe ensin importar los stop-over que se realicen nel treslláu.
  • Los pasaxeros frecuentes de LAN son reconocíos poles aereollinies oneworld al traviés d'un identificador común en toles tarxetes de socios de les compañíes, lo que significa que al realizar los sos vuelos en LAN o en cualesquier de les llinies aérees de l'alianza, les persones siguen atropando quilómetros, tienen un chequeo preferencial nos aeropuertos y, quien tán na categoría Emerald y Sapphire, apuerten a más salones y clubes de l'alianza a nivel global.
  • Si hai cambeos de vuelos, yá sían voluntarios o involuntarios, el boletu emitíu por un tresportador oneworld pue ser aceptáu ensin l'enxareto de la compañía emisora, siempres y cuando se respeten los procedimientos establecíos poles aereollinies pa dambos casos.

En tantu, los alcuerdos suscritos por LAN pa utilizar los códigos compartíos son los siguientes (información actualizada a febreru de 2016):

Programa de pasaxeros frecuentes LANPASS[editar | editar la fonte]

LANPASS foi [[programa de pasaxeros frecuentes]] de LAN, destináu a premiar la so llealtá y preferencia pela llinia. Cuntaba con más d'un millón de socios en Chile, Arxentina, Perú, Ecuador y Estaos Xuníos, y yeren más de 50.000 los que vuelen de baldre cada añu.

Los socios del Programa LANPASS atropaben quilómetros cada vez que volaben en LAN como tamién nes aereollinies pertenecientes a Oneworld y aereollinies acomuñaes al programa (partners aéreos). Tamién podía llograse quilómetros utilizando los servicios d'empreses coles cualos LAN tenía convenios especiales (partners non aéreos), como por casu: hoteles, resorts y cruceros; arriendu d'autos; compres con tarxetes de creitu pertenecientes al programa, compres en tiendes acomuñaes y usu d'otros servicios y productos de LAN como LANBOX o LANCARD.

El programa tenía 3 categoríes de socios elite reconocíes a nivel mundial (de menor a mayor importancia):

  • Premium (equivalente a Ruby en Oneworld)
  • Premium Silver (equivalente a Sapphire en OneWorld)
  • Comodoro (equivalente a Emerald en Oneworld)

Estes categoríes de sociu dexaben aportar a beneficios como: upgrade de categoría, bonos de quilómetros, accesu a salón vip, embarque y chequeo preferente, ente otros beneficios preferenciales. Pa clasificar ente una categoría y otra, se debian cumplir y revisar les regles del programa. Por casu, pa clasificar categoría Premium, yera necesariu volar 30 segmentos en LAN, en tarifes que dexen l'acumuladura de quilómetros LANPASS.

Los quilómetros acumulaos podía trocase por: pasaxes pa volar en LAN, oneworld y llinies acomuñaes o solicitar un upgrade de categoría nel pasaxe adquiríu (por casu, de clase turista a clase executiva) al volar en LAN.

Pa faese sociu del programa, los veceros debíen yá sía al traviés del sitio web de LAN, o solicitando la so inscripción nes oficines comerciales y/o axencies, o nel counter de la compañía de cada aeropuertu.

Reconocencia de socios en OneWorld[editar | editar la fonte]

Los pasaxeros frecuentes de LAN fueron reconocíos poles aereollinies oneworld al traviés d'un identificador común en toles tarxetes de socios de les compañíes. Esto significaba que, respetando la identidá de cada programa, les tarxetes tán marcaes con un pequeñu óvalu del color que representa caúna de los trés categoríes: Emerald en verde, Sapphire de color azul y Ruby con el color coloráu.

La reconocencia del Programa de Pasaxeru Frecuente significaba que al realizar los sos vuelos en LAN o en cualesquier de les llinies aérees de l'alianza, les persones siguíen atropando quilómetros, teníen un chequeo preferencial nos aeropuertos y, quien tán na categoría Emerald y Sapphire, apuerten a más salones y clubes de l'alianza a nivel global.

N'ochobre de 2006 LAN Arxentina y Bancu Rio roblaron un cobranding y llanzaron la tarxeta de Creitu RIO LANPASS. Hasta ochobre del 2007 comercializar en forma esclusiva La Tarxeta American Express, depués incorporárase VISA.

Reconocencies[editar | editar la fonte]

Avión de LAN (Livery antigua) aterriza nel Aeropuertu Internacional Mataveri, na Isla de Pascua.

LAN Airlines recibió nos últimos años diversos reconocencies por cuenta de la so calidá de serviciu.

Dende 2000, LAN foi escoyida 10 vegaes consecutives (sacante un segundu puestu en 2004) como la meyor aereollinia del Caribe, Centru y Suramérica polos sos servicios, comodidá y puntualidá por Skytrax. Esi mesmu añu, la revista "The Americas Duty Free Magacín" da a LAN la categoría meyor Duty Free A bordu de Llinia Aérea Suramericana. Pela so parte, la revista d'Estaos Xuníos Forbes calificó'l salón VIP de LAN, dientro de los 10 meyores del mundu. A finales de 2007 recibió'l premiu como la meyor aereollinia de Suramérica nos World Travel Awards. [19]

N'abril de 2004, el fabricante d'aviones Airbus catalogó a LAN como'l meyor operador de flota Airbus A340 na categoría de les aereollinies con flota inferior a 10 aviones.

Per otru llau, en xunetu de 2004, la revista inglesa "Airline Business" premió a LAN pola so esitosa estratexa al trabayar por convertir a l'alianza na meyor alternativa de tresporte aereu en Llatinoamérica, destacando la so completa rede de destinos y productos. En febreru de 2005 y per tercer añu consecutivu, LAN foi escoyida como l'aereollinia qu'ufierta la meyor comida a bordu de Llatinoamérica y, per segunda vegada, el so salón VIP Neruda nel Aeropuertu Arturo Merino Benítez de Santiago, foi escoyíu como'l más destacáu de la rexón. Los resultaos fueron llograos pola encuesta "Lo meyor de Llatinoamérica" realizada pola prestixosa revista estauxunidense de negocios, Latin Trade, que consideró la opinión de 110.000 executivos qu'escoyeron lo meyor del subcontinente no referío a servicios rellacionaos con viaxes de negocios a lo llargo de la rexón.

En setiembre y payares de 2005, la revista In de LAN, que s'apurre en forma gratuita pa llectura de los pasaxeros a bordu, recibió importantes reconocencies. En setiembre recibió'l segundu llugar na categoría "Best inflight magacín" nel certame entamáu pola Asociación Mundial d'Entretenimientu d'Aereollinies. Nesta premiación, LAN tamién foi reconocida como la segunda aereollinia con meyor programa d'entretenimientu a bordu na categoría de compañíes con menos de 50 aviones. De la mesma, en payares recibió trés gallardones nel prestixosu certame añal Pearl Awards, realizáu en Nueva York: premiu d'oru a la meyor portada pola so edición dedicada a los automóviles de xunu de 2005, y premiu de plata pola portada de setiembre de 2004 ya igual gallardón a la edición de mayu de 2005, por realizar la meyor estratexa comunicacional combinada con multimedia.

En payares de 2005, LAN foi escoyida ente les compañíes internacionales con meyor serviciu n'Estaos Xuníos. Un estudiu de la consultora SAGAT a 5.277 pasaxeros d'aereollinies n'Estaos Xuníos, catalogaron el serviciu de LAN como “bien bonu a escelente”. D'un total de 22 compañíes norteamericanes y 55 internacionales evaluaes, SAGAT destacó de LAN la so eficiencia, enfoque al serviciu, aviones modernos y diverses instalaciones y productos a disposición de los sos pasaxeros: “Ye una bien competente compañía chilena, miembru d'Oneworld, que munchos calificaron como la llinia aérea más confiable de Llatinoamérica". Al respeutive de les clases Premium describe que “pueden ser realmente un prestar gracies a una atención personalizada, bona comida y con un espaciu razonable”.

N'abril de 2006, la prestixosa revista europea especializada Euromoney escoyó a LAN como la compañía meyor alministrada de Llatinoamérica, na categoría tresporte, d'alcuerdu al recién estudiu ellaboráu por esta publicación que consideró la opinión d'aproximao 500 analistes especializaos na rexón. En mayu d'esi mesmu añu, LAN foi escoyida per sestu añu consecutivu como la meyor aereollinia del Centru, Suramérica y el Caribe, recibiendo'l gallardón de OAG, Official Airline Guide, la guía líder a nivel mundial n'información d'itinerarios aéreos. LAN tamién figuró ente los ocho compañíes que resultaron finalistes pal premiu Aereollinia del Añu 2006, xunto a importantes llinies aérees internacionales tales como British Airways, Cathay Pacific, Continental Airlines, Emirates, Qantas, CSA Czech Airlines y South African Airways.

Nel mes d'ochobre d'esi añu, LAN Arxentina foi distinguida como la meyor aereollinia de vuelos nacionales y la meyor aereollinia internacional d'América Llatina por Revistir Mercáu d'esi mes, amás de ser escoyida como una de les 100 empreses más almiraes del país nel diariu Clarín. LAN tamién apaeció esi añu dientro de les 100 empreses más almiraes n'Arxentina, siendo la única empresa aérea presente na clasificación.

Per un nuevu añu consecutivu, LAN Airlines foi escoyida como la meyor aereollinia de la rexón, d'alcuerdu al ranking “Lo Meyor d'América Llatina 2008”, ellaboráu pola prestixosa revista estauxunidense especializada de negocios Latin Trade. Nel estudiu les aereollinies de l'alianza LAN llograron el meyor puntaje permediu d'un total de doce compañíes escoyíes. Dientro del ranking de les aereollinies, depués de LAN Airlines, sígenlu Delta Air Lines,la desparecida Mexicana d'Aviación, Copa Airlines, la sumida Continental Airlines y TAM Linhas Aéreas, Aeroméxico, Avianca, Varig(Operada por Gol Tresportes Aéreos, TACA, (Actual Avianca) y American Airlines.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. "Memoria Añal 2010." (Archive) LAN Airlines. p. 7. Consultáu'l 25 de xineru de 2013. "Oficines Principales Avenida Presidente Riesco 5711 Pisu 20 Los Condes, Santiago, Chile"
  2. "[1]" Nun nos dexen vender vuelos baratos.
  3. Aeronoticias (ed.): «LAN Perú lidera participación en mercáu aereu nacional» (2 d'abril de 2012). Consultáu'l 12 de xunu de 2012.
  4. http://www.ambito.com/929714-les-low-cost-ganen-terrén-yá-concentren-el-20-del mercáu-aereo-de-cabotaxe
  5. LAN Airlines (ed.): «Memoria Añal 2011 LAN Airlines» (2012). Consultáu'l 12 de xunu de 2012.
  6. «La Nueva Cara de Lan Airlines». La Tercer (7 d'avientu de 2014).
  7. 7,0 7,1 pilotosretiradoslan.cl (ed.): «Nuesa Historia». Consultáu'l 12 de xunu de 2012.
  8. Ministeriu de Guerra (23 de xunetu de 1932), Decreto llei 247, http://www.leychile.cl/Navegar?idNorma=5901&idVersion=1932-07-23 .
  9. «Visita del Papa Xuan Pablo II a Chile». pilotosretiradoslan.cl. Consultáu'l 18 de marzu de 2014.
  10. http://www.pilotosretiradoslan.cl/historias/Privatizaci%C3%B3ndeLanChile.htm
  11. LAN Airlines (27 d'ochobre de 2010). «LAN Airlines anuncia celebración de promesa de compraventa respeuto de l'aereollinia Colombiana AIRES S.A.». LAN.com. http://www.lan.com/ye_cl/sitiu_persones/about_us/prensa/20101027_promesa_compraventa_enrites.html. Consultáu'l 28 d'ochobre de 2010. 
  12. LAN Airlines fleet details, 5.5.2016
  13. http://active.boeing.com/commercial/orders/displaystandardreport.cfm?cboCurrentModel=787&optReportType=AllModels&cboAllModel=787&ViewReportF=View+Report
  14. "Aereollinies acomuñaes" Llinies aérees pertenecientes a l'alianza OneWorld, a la que pertenez LAN Airlines.
  15. "Llinies aérees miembros de oneworld" Llinies aérees pertenecientes a l'alianza OneWorld, a la que pertenez LAN Airlines.
  16. "Aereollinia Lan Chile y Mexicana Cintra Roblen Conveniu." Noticia sobre l'establecimientu de vuelos con códigu compartíu ente LAN les aereollinies mexicanes Aeroméxico y Mexicana.
  17. "Códigos Compartíos." Códigos compartíos qu'emplega American Airlines con otres compañíes, ente elles LAN Airlines.
  18. "LanChile ya Iberia van operar vuelos en códigu compartíu na ruta Santiago-Madrid-Santiago." Noticia sobre l'establecimientu de vuelos con códigu compartíu ente LAN ya Iberia.
  19. RPP Noticias (30 d'avientu de 2007). «LAN escoyida la meyor aereollinia de Suramérica». Consultáu'l 25 de mayu de 2008.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Información económica de LAN Airlines[editar | editar la fonte]