Lázaro de Baïf

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Lázaro de Baïf
Lázaro de Baïf
Vida
Nacimientu La Flèche, [[ ]] de 1496
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu

París, [[ ]] de 1547

(50/51 años)
Familia
Fíos/es
Estudios
Llingües Llatín
francés medio
Oficiu
Oficiu llingüista, diplomáticu, poeta, traductor, filósofu y experto en estudios clásicos
Cambiar los datos en Wikidata

Lazare de Baïf (Manoir des Pins, cerca de La Flèche, 1496 - París, 1547), humanista, diplomáticu y relixosu francés del Renacimientu.

Esti caballeru angevino foi abá benedictín de Saint-Sauveur de Charroux en Charroux (Vienne) y en Notre-Dame de la Grainetière (-yos Herbiers). Aportó a unu de los homes más instruyíos de la so dómina en Francia, sobremanera en lliteratura y hestoria griega. Protexó al mozu poeta Ronsard na Corte, tresformar nel so secretariu y llevar nos sos viaxes a Alemaña. Tamién Baïf y el so fíu natural Jean-Antoine de Baïf, habíu d'una dama veneciano y reconocío y legitimado como herederu, fueron coles mesmes poetes. Lazare foi conseyeru del Parllamentu de París y maitre des requêtes de Francisco I, quien lo mombró amás embaxador en Venecia (1530) y en Alemaña.

Puiblicó una traducción de la Electra de Sófocles (París, Estienne Rosset, 1537) y otra de la Hecuba. Tamién tradució obres de Eurípides. Imprimió dellos llibros, De re vasculari (Basilea, 1526) y dos trataos, unu sobre saléu y sobre vestimienta, De re navali et vestiaria (París, 1538). Escribió tamién formosos versos llatinos. Según Joachim du Bellay arriqueció la llingua francesa con nuevos vocablos.