Korfbal

De Wikipedia
Un partíu de korfbal nos Países Baxos ente 'Trekvogels' y 'OZC'.

El korfbal, tamién llamáu balonkorf, ye un deporte xugáu ente dos equipos que busquen introducir una pelota dientro d'una canasta.

Los equipos son mistos, formaos por cuatro homes y cuatro muyeres en cada formación, l'área de xuegu estremar ente les zones de postura y defensa. El korfbal caltién ciertes semeyances col baloncestu, y de fechu considérase una evolución d'ésti influyíu pol ringboll suecu. Les canastes de balonkorf son de blima, o plásticu na actualidá y tán suxetes a un palu altu.

Dempués de ser demostráu per primer vegada en 1902, el xuegu fíxose tan popular que yá en 1905 un gran númberu de clubes de korfbal entamaron una Asociación Nacional de Korfbal pa regular les competiciones de lliga. La presentación internacional del korfbal tuvo llugar mientres les Olimpiaes de 1920 que se celebró n'Amberes, Bélxica. Anque dicha presentación tuvo como resultáu la formación de l'Asociación Belga de Korfbal, l'aceptación internacional diba adulces hasta dempués de la II Guerra Mundial.

Les causes d'esti lentu desenvolvimientu puede ser la tradicional separación d'homes y muyeres nes actividaes deportives competitives. Dende la II Guerra Mundial dos factores pueden esplicar la popularidá cada vez mayor del korfbal nel contestu deportivu internacional: la introducción universal del baloncestu americano (deporte apenes conocíu n'Europa y otros continentes antes del adoctrinamiento realizada poles fuercies armaes americanes); y el fechu de que la reconstrucción de la posguerra incluyera l'establecimientu de munches instalaciones deportives cubiertes. El korfbal, qu'enantes se xugaba nun campu similar al del fútbol, agora tenía qu'afaese a dimensiones asemeyaes a les d'una cancha de baloncestu. L'área de xuegu, agora más amenorgada, suxurió un amenorgamientu del númberu de divisiones de trés a dos, y la llimitación de los xugadores a un equipu de 8 en cuenta de 12. Como resultancia, el ritmu del xuegu aceleróse y el númberu total de tantos marcaos nun partíu tamién aumentó.

Regles y condiciones avera del korfbal[editar | editar la fonte]

Los sos implementos[editar | editar la fonte]

El korfbal xugar con una pelota, tantu nel interior como al campu. El tamañu de la cancha ye de 20 x 40 m (22 a 44 m). La cancha estremar en dos metaes, llamaes zones. En cada zona hai un poste de 3,5 m (11,5 pies) d'altor con una cesta na parte cimera. Esta asítiase dos tercios de la distancia ente la llinia central y la parte posterior de la zona. Ente'l fin de la cancha y la canasta, hai una distancia de 6.5 Metros o 6 Metros.

Equipos[editar | editar la fonte]

Un equipu de korfbal ye mistu (consta d'ocho xugadores, cuatro muyeres y cuatro homes). Cada equipu tien el so propiu entrenador, quien puede camudar los xugadores mientres un partíu, axustar col árbitru, crear la formación pal partíu y caltener l'espíritu del equipu.

¿Cómo se xuega?[editar | editar la fonte]

Un partíu de korfbal consta de dos periodos de 30 minutos, con un descansu de 5 a 15 minutos ente periodos.

Dos homes y dos muyeres de cada equipu tán nuna zona, y los demás tán na otra zona. Mientres el partíu non pueden camudase de zona. Los homes y les muyeres xueguen unu al llau del otru, pero los duelos son home a home y muyer a muyer. Sicasí, dexar a un xugador pa camudar ente los oponentes qu'él/ella ta defendiendo, siempres que sían del mesmu xéneru. Al empiezu d'un partíu un equipu escueye la metá de la cancha. Que la metá va ser la so zona de defensa, cola "so" canasta nella. Los xugadores anoten llanzando la bola al traviés de la canasta de los oponentes. Dempués de dos goles, los atacantes convertir en defensores y los defensores n'atacantes, en dambos equipos. Ente esos cambeos de zona, los atacantes nun pueden poner un pie na so zona de defensa o viceversa. Nel descansu, los equipos intercambien les metaes. Cada equipu intenta anotar por aciu l'usu de táctiques. Les normes torguen la fuercia físico apoderando'l xuegu. El bloquéu, la llucha y la celebración nun se dexa, nin tar patiscando o cutiendo'l balón.

Campeonatu Mundial[editar | editar la fonte]

La Federación Internacional de Korfbal entama'l campeonatu mundial cada cuatro años dende 1978. Nel mundial del 2011 en China, la Seleición Catalana consiguió'l cuartu puestu dempués de perder el partíu pol bronce contra China Taipéi.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Cumellas, M. y Padró F. (1999). «El korfball: coeducació i cooperació.» Revista Guix, n. 252. Barcelona: Grao.
  • Cumellas, M. y González, J. (2000). «El korfball, un deporte ideal pa prauticar nos centros d'enseñanza.» Llectures: Educación Física y Deportes. http://www.efdeportes.com/
  • Cumellas, M. y Padró, F. (2002). «El "korfball": coeducación y cooperación.» Xéneru y educación. La escuela coeducativa.

. Barcelona: Grao.

  • Padró, F; Arderiu, M;Cumellas, M; Guirles, M y Sánchez, M. (1999). Unidaes didáctiques pa secundaria X. Korfball. Fútbol americano. Coeducación y cooperación. Barcelona: INDE.
  • Abá, Luisa y López Rodríguez, Francesco (1996). Barcelona: Grao

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]