Kongamato

De Wikipedia
Kongamato
Información
[editar datos en Wikidata]

Kongamato ("ruempe botes"), na mitoloxía d'África y en criptozooloxía, ye'l nome col que se conoz a una supuesta bisarma voladora.

Historia[editar | editar la fonte]

Yá nun llibru de viaxes publicáu en 1923, Frank H. Melland narra los testimonios de dellos indíxenes de la rexón pantanosa de Jiundú, pequeñu afluente del Zambeze (nel noroeste de l'actual Zambia), que describieron el kongamato, una especie de reptil con ales d'esperteyu y un llargu picu armáu de feroces dientes. Cuando Melland diz amosar a los nativos delles llámines qu'ilustraben llibros de bioloxía con animales prehístóricos, éstos rellacionar darréu col pterodáctilu, al empar marmullando: "kongamato, kongamato".

Asina, esta criatura rellacionar con otros mitos tales como'l sasabonsam, tradicionalmente vampiru-ogru, como bisarma de la mitoloxía Ashanti; y el Olitu, mitu del oeste en Camerún, que los naturales describen como una criatura-esperteyu nocherniega.

Igualmente, en Zambia y Zimbabue los nativos de la zona tamién informaríen a reporteros de la BBC de Londres, sobre un "llagartu volador" con ales de 2 metros de valumbu y asemeyaos a los esperteyos. El so picu yera llargu y llenu de dientes. Llamar kongamato y tarrecer y respeten, yá que según les sos tradiciones ataca a seres humanos, especialmente a ñácaros, a quien llevaría volando, atrapaos ente les sos enormes garres.

Semeyances con animales prehistóricos[editar | editar la fonte]

La descripción d'esti animal, según dellos grupos de criptozoólogos, encaxaría perfectamente con dalgún tipu de pterodáctilu, reptil volador que florió na era xurásica y que voló sobre la tierra hai 65 millones d'años. Sicasí, esta postura ye refugada de planu pola mayoría de los zoólogos y la mayoría d'actuales criptozoólogos namái postulen especies desconocíes d'esperteyu o inclusive aves.

Tocantes a los fundamentos críticos en contra de la so esistencia, postúlase que namái sería un tracamundiu con otros animales conocíes: grullas, esperteyos o delles especies de cigüeña, que quiciabes pudieren ser confundíos mientres volaren nel cielu mientres una tarde; y el restu de les carauterístiques reptilianas seríen namái mitos. Igualmente indícase qu'inclusive tou ye namái un mitu d'esta rexón d'África.

== N'otros llugares Varios avistamientos de criatures similares fueron reportaes en delles partes del mundu.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]