Karla Solano

De Wikipedia
Karla Solano
Vida
Nacimientu San Xosé3 de mayu de 1971 (52 años)
Nacionalidá Bandera de Costa Rica Costa Rica [1]
Oficiu artista visual, fotógrafa, videuartistaartista d'instalaciones
karlasolano.com
Cambiar los datos en Wikidata

Karla Solano (3 de mayu de 1971San Xosé) ye una artista plástica y fotógrafa costarricana.[2][3][4][5]Nel añu 2010, ganó'l Premiu Nacional d'Artes Visuales Aquileo J. Echeverría. La so obra ye parte de la coleición de los Museos del Bancu Central, Muséu d'Arte y Diseñu.[6]

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Cursó unos años nel Conservatoriu de Castella, onde afayó'l so interés pol ambiente cultural.

Completó estudios de diseñu gráficu na Universidá Véritas y matriculóse na Universidá de Costa Rica, anque namái llevó cursos de fotografía como oyente, pos nun tenía interés nel restu de la carrera de diseñu. Nesta dómina recibió lleiciones col maestru Giorgio Timms.

Solano trabaya la fotografía como soporte pa obres d'arte plástico más ampliu, onde se recurre a un montaxe y a oxetos pa representar sensaciones que la fotografía por sigo sola nun dexa.

Nun viaxe a Europa en 1991, visitó los principales museos de cada nación y atopó que la fotografía tenía una posición relevante dientro de les artes.[ensin referencies]

Nesti espaciu de la fotografía utilizada en xunto con otres artes plástiques, Karla atopó un conceutu que trabayar.

La so primer esposición foi nel Institutu Goethe en 1995. La muestra taba compuesta por fotografíes en blancu y negru, xunto con radiografíes y montaxes con oxetos, nuna propuesta más integral. Dende esta primer esposición espunxo l'autorretratu como temática presente en tola so obra.[ensin referencies]

En 1996 participó cola obra Espeyu Interior en “Mesótica”, un proyeutu d'arte centroamericano que visitó Europa y Suramérica. La pieza aportó a una de les más importantes de la so carrera y tuvo compuesta por trés llámines tresparentes, una en que se retrataben arteries, otra en que se retrataben güesos y un autorretratu en desnudu en tamañu natural.

La obra anovó non yá pol rompimientu temáticu y estéticu, sinón por ser una impresión dixital a gran escala d'una película análoga, téunica inédita nel país.

En 1998 les sos obres participaron nuna esposición n'Holanda, xunto a artistes de Benín y Bután. Nesos años la so obra derivó a los marcos del cuerpu y en 2000 empezó a esperimentar cola fotografía dixital.

N'años recién realizó trabayos d'intervención arquitectónica d'espacios públicos en que l'espectador ye parte de la obra. Nestes obres, incorporó fotografíes al escenariu diariu de la ciudá pa ufiertar una esperiencia distinta al visitante.[7]

Ente les sos presentaciones internacionales más importantes destaquen la Bienal de Xangai en 2004,[8] la Bienal de la Habana nel 2006 y alcuentros d'arte corporal en Venezuela, según intervenciones arquiteutóniques en Suramérica mientres el 2007.[9][10][11][12]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. RKDartists: 409684. URL de la referencia: https://rkd.nl/nl/explore/artists/409684. Data de consulta: 9 setiembre 2021.
  2. Quirós, L.F. (2016). Karla Solano: Fotografía y espaciu arquiteutónicu.
  3. Karla Solano. El cuerpu que tu busques Luis Fernando Quirós, Revista Quirós, Vol. 75, Núm. 2 (2016), Universidá de Costa Rica, DOI: http://dx.doi.org/10.15517/ye.v75i2.25594
  4. Karla Solano Revista Perfil
  5. Karla Solano inaugura Teruel Puntu Photo El Periódico de Aragón
  6. Diálogu: Karla Solano y Esteban Calvo Vira l'Axenda
  7. Karla Solano: Fotografía y espaciu arquiteutónicu Esperimenta
  8. Biañal de Xangai
  9. (n'inglés) Karla Solano. Sistema d'Información Cultural de Costa Rica. 23 de setiembre de 2014. http://si.cultura.cr/persones/karla-solanu.html. Consultáu'l 28 de marzu de 2017. 
  10. «Karla Solano desnuda coles sos semeyes el paisaxe corporal - L'Aldea GLOBAL - nacion.com». Consultáu'l 28 de marzu de 2017.
  11. Arnoldo Roman. «corporal/ Karla Solano nel III Alcuentru Mundial d'Arte Corporal». Consultáu'l 2007.
  12. Johny Murillo. «L'artista costarricense Karla Solano inspiró creatividá en pasarela.». Consultáu'l 3 de setiembre de 2014.