Kanno Sugako

De Wikipedia
Kanno Sugako
Vida
Nacimientu Osaka7 de xunu de 1881
Nacionalidá Bandera de Xapón Xapón
Llingua materna xaponés
Muerte Ichigaya Prison (en) Traducir25 de xineru de 1911 (29 años)
Causa de la muerte aforcamientu
Familia
Casada con Kanson Arahata
Pareyes Shūsui Kōtoku (es) Traducir
Bunkai Udagawa
Estudios
Llingües falaes xaponés
Alumna de Bunkai Udagawa
Oficiu periodista
Emplegadores Q28686094 Traducir
Movimientu igualdá de xéneru
Creencies
Relixón Nihon Kumiai Kirisuto Kyōkai (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Kanno Sugako (idioma xaponés: 管野 須賀子, tamién llamada Kanno Suga; 7 de xunu de 1881Osaka – 25 de xineru de 1911Ichigaya Prison (en) Traducir)[1] foi una anarco-feminista xaponesa, d'oficiu periodista. Escribió una serie d'artículos alrodiu de opresión de xéneru y foi una defensora de la igualdá de derechos ente homes y muyeres.

En 1910, foi acusada de traición pol gobiernu xaponés pol so supuestu involucramiento no que foi llamáu'l casu Kōtoku, que'l so oxetivu yera l'asesinatu del Emperador Meiji. Foi la primer muyer col estatus de presa política que foi executada na historia moderna de Xapón.

Biografía[editar | editar la fonte]

Kanno Sugako nació n'Osaka y perdió a la so madre a los diez años d'edá. El so padre volvió casase al poco tiempu, y ella sufrió'l maltratu de la so madrasca. Foi violada a los quince años y el so primer contautu col socialismu foi al lleer un ensayu sobre víctimes d'abusu sexual. A los diecisiete años casóse con un home proveniente d'una familia de comerciantes de Tokiu con cuenta d'escapar del maltratu que sufría nel so llar. Nun volvería a Osaka hasta 1902.[2]

Kanno empezó a escribir nuna revista y arreyóse con un movimientu de muyeres cristianes contra'l sistema de prostíbulos llegales. Col entamu de la guerra ruso-xaponesa, xunir al movimientu pacifista socialista-cristianu y en 1906 empezó a dirixir un periódicu na provincia de Wakayama. Nesa dómina empezó una rellación col líder socialista Kanson Arahata (1887–1981).

Depués de tornar a Tokiu participó nun manifiestu anarquista que los sos líderes fueron arrestaos nel llamáu incidente de la Bandera Colorada, en xunu de 1908. Mientres visitaba amigos en prisión foi arrestada. Depués de la so lliberación, dos meses más tarde, conoció al anarquista Shūsui Kōtoku (1871–1911). Xuntos empezaron a publicar un periódicu anarquista que foi prohibíu poles autoridaes. Poco dempués, Kanno foi arrestada nuevamente.

El casu Kōtoku[editar | editar la fonte]

Nel so diariu de prisión, Kanno señala que los cambeos nun se produciríen al traviés de canales pacífiques depués del incidente de la bandera colorada. Depués de que tanto ella como los sos compañeros fueren arrestaos, llegó a la conclusión de que yera necesaria una revolución violenta. Al pie de el so amante y otros dos anarquistes entamaron l'asesinatu del Emperador. Miyashita Takichi decidió utilizar esplosivos pa esi fin, y pidiéron-y a un collaciu, Shimizu Taichiro, qu'almacenara la bomba, pero ésti decidió dar avisu a la policía.

Al pie de otres 23 persones, Kanno foi sentenciada a muerte y colgada el 24 de xineru de 1911. El métodu de la so execución foi particularmente brutal: "...ordenáronlu que sentar nel suelu. Dos cuerdes bien fines fueron asitiaes alredor del so pescuezu. La placa del suelu foi removida. En doce minutos taba muerta."[3]

Mandáu[editar | editar la fonte]

La so vida inspiró la obra Kaiki Shoku (Eclís), producida pola compañía de teatru Aono Jikken Ensemble y escrita por William Satake Blauvelt.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Oya, 1989.
  2. Kanno Suga na Encyclopedia of Modern Asia.
  3. (1993) Reflections on the Way to the Gallows, páx. 57.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]