Kajsa Ekis Ekman

De Wikipedia
Kajsa Ekis Ekman
Vida
Nacimientu parroquia de María Magdalena (es) Traducir[1]25 de xunetu de 1980[2] (43 años)
Nacionalidá Bandera de Suecia Suecia [1]
Estudios
Llingües falaes suecu
castellanu
inglés
griegu
Oficiu escritoraperiodista
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Kajsa "Ekis" Ekman (25 de xunetu de 1980parroquia de María Magdalena (es) Traducir) ye una periodista, escritora, y activista sueca. Ye autora de dellos trabayos sobre la crisis financiera, los Derechos de la muyer derechos de les muyeres, y crítica del capitalismu. Escribe pal diariu suecu Dagens Nyheter, y ye columnista op-ed nel diariu d'esquierda Etc.[6] Tamién escribe para The Guardian, TruthDig, y Feminist Current.

Llibros[editar | editar la fonte]

El so llibru El ser y la mercancía (Ediciones Bellaterra, 2017) compara la industria de sexu y la de xestación subrogada, y como dambes mercantilizan el cuerpu de les muyeres.[7] Critica la idea de «trabayu del sexu» por ser una alianza infame ente la derecha neolliberal y l'esquierda posmoderna utilizada pa llexitimar la industria del sexu. Tamién denuncia que los "sindicatos pa trabayadores de sexu" en munchos casos tán financiaos por proxenetes, estaos, y académicos, y tienen bien pocu que ver cola llucha de los trabayadores. El llibru foi traducíu a francés, inglés, español y alemán.

El so llibru Stolen Spring («Primavera robada») describe la crisis del euru vista dende Atenes y la forma na qu'afectó a la economía griega.[8] Ekman critica la visión de que la crisis fora causada polos trabayadores griegos y atribuyir a cambeos nel capitalismu. Concedióse-y el premiu Suecu-Griegu del Añu» 2016 pa la so solidaridá con Grecia.[9]

Ekman foi una de les ponentes principales nel Festival d'Idees Peligroses de 2014.

Na so charra Ted, «Tol mundu fala sobre'l Capitalismu, ¿pero qué ye?», fala sobre mercáu llibre como ferramienta útil, pero describe'l capitalismu como una fuercia ayeno a la moral, la responsabilidá, planiar sobre'l clima, el país o'l mundu. Suxure la regulación del sector financieru pa evitar crisis y propón la democracia en tolos sectores de la sociedá, incluyíu nel llugar de trabayu.[10]

Participó na Flotilla de la Llibertá a Gaza en 2015.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Sveriges befolkning 2000. Apaez como: Ekman, Anna Kajsa Helena Langemar. Data de consulta: 30 agostu 2022. Llingua de la obra o nome: suecu. Data d'espublización: 2020. Editorial: Sveriges släktforskarförbund.
  2. Afirmao en: LIBRIS. Identificador SELIBR: 365563. Apaez como: Kajsa Ekis Ekman. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  3. URL de la referencia: https://www.dn.se/arkiv/kultur/ar-du-lika-radikal-som-jan-myrdal/.
  4. «Kajsa Ekis Ekman tilldelas Sara Lidman-priset 2016Kajsa Ekis Ekman». The Sara Lidman Society.
  5. «Kajsa Ekis Ekman får Leninpriset» (28 xineru 2020).
  6. Kajsa Ekis Ekman at Lybrary.com Archiváu el 17 de mayu de 2015 na Wayback Machine.
  7. Ekman, Kajsa Ekis: Being and Being Bought - Prostitution, Surrogacy and the Split Self.
  8. Ekman, Kajsa Ekis: Κλεμμένη Ανοιξη Athens: Kedros Publishers, 2014
  9. "Årets svensk-grek"
  10. "Everybody talks about capitalism, but what is it?"

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]