Julián Trujillo Largacha

De Wikipedia
Julián Trujillo Largacha
Presidente de Colombia

1r abril 1878 - 8 abril 1880
Aquileo Parra - Rafael Núñez
Vida
Nacimientu Popayán28 de xineru de 1828
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá18 de xunetu de 1883 (55 años)
Estudios
Estudios Universidad del Cauca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu Abogáu, militar, políticu
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército Nacional de Colombia (es) Traducir
Graduación xeneral
Lluchó en guerra civil colombiana de 1860-62 (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Julián Trujillo Largacha (Popayán, 28 de xineru de 1828-Bogotá, 18 de xunetu de 1883)[1] foi un estadista, abogáu, políticu y militar colombianu, quien fungiera como presidente de la república nel periodu 1878-1880. Anque se graduó d'abogáu, pudo más la carrera de les armes que la preparación xurídica nél. Combatió como munchos otros mandatarios del sieglu xix la dictadura del xeneral José María Melo, según el gobiernu de la Confederación Granadina de Mariano Ospina Rodríguez. Afiliáu al Partíu Lliberal Colombianu, so esta bandera participó en dellos Congresos y foi ministru d'Estáu, presidente del Estáu Soberanu del Cauca, xefe civil y militar del Estáu Soberanu d'Antioquia, ente otros cargos.

Pero definitivamente, el fechu que consagró a Julián Trujillo p'alzase en candidatu de pesu pa la Presidencia de la República, foi l'encabezar les tropes que vencieron a los conservadores alzaos n'armes mientres el gobiernu d'Aquileo Parra. Al resultar les tropes de Trujillo vencedores na Batalla de los Chancos (Actual departamentu del Valle del Cauca), llogró un trunfu relativamente senciellu sobre'l so inmediatu contendor, el xeneral Tomás Rengifo, gobernador del Estáu d'Antioquia. Ye de destacar que la candidatura de Trujillo siempres foi criticada pol ex-presidente y líder del partíu lliberal Manuel Murillo Toro, por considerar que Trujillo sería capaz de faer demasiaes concesiones a Núñez, y ésti de la mesma apurriría-y el poder al Partíu Conservador, destruyendo toles meyores de los radicales en 25 años de gobiernu.

Ello ye que considérase que Trujillo preparó'l camín pa La Rexeneración llevada a cabu por Rafael Núñez y el Partíu Conservador Colombianu, ente 1882 y 1886.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (1961) Gran Enciclopedia del Mundu. Bilbao: Durvan, S.A. d'Editor, páx. 502, Tomu 18. B1.-1.021-1961..

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Aquileo Parra
Presidente de Colombia

1878 a 1880
Socesor:
Rafael Núñez