Julián Castro Contreras

De Wikipedia
Julián Castro Contreras
Presidente de Venezuela

18 marzu 1858 - 2 agostu 1859
Vida
Nacimientu Petare (es) Traducir1810[1]
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Muerte Valencia12 de xunu de 1875[1] (64/65 años)
Oficiu militarpolíticu
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Julián Castro Contreras (1810Petare (es) Traducir – 12 de xunu de 1875Valencia) foi un militar y políticu venezolanu. En 1858 comandó la llamada Revolución de Marzu contra'l gobiernu de José Tadeo Monagas y depués del so derrocamientu foi nomáu presidente, cargu qu'ocupó por 17 meses hasta 2 d'agostu de 1859, cuando foi depuestu.[2] La so presidencia foi'l preludiu que desencadenaría la guerra civil más importante de la hestoria de Venezuela, la Guerra Federal.[2]

Revolución de Marzu[editar | editar la fonte]

El 1 de marzu Julián Castro, gobernador de la provincia de Carabobo, pronunciar en Valencia en contra del gobiernu de José Tadeo Monagas. Depués d'esto Castro empecipió la so marcha escontra Caraques con 5.000 homes mal armaos, lo que de momentu evidenció que'l réxime perdiera'l sofitu necesariu pa combatir la insurrección. Monagas unvió al xeneral Carlos Luis Castelli en contra de los insurrectos, que fueron primeramente ganaos en combates menores.

La situación empioró pa Monagas cuando los veteranos que formaben parte del so exércitu, desertaron en masa ya incorporáronse a los rebeldes o actuaron en forma indecisa, lo que llevó a los rebeldes a doblar les sos tropes cuando llegaron pela rodiada de Caraques. En poco tiempu nes fuercies que comandaba Julián Castro atopáronse colando individuos de distintes postures polítiques. En tal sentíu, xenerales lliberales como José Laurencio Silva o Carlos Castelli llucharon al llau d'antiguos adversarios conservadores como'l xeneral León Febres Cordero.

El golpe de gracia pal réxime de Monagas, foi'l fechu de que'l Congresu de la República negar a declarar el so sofitu irrestricto al so gobiernu. Monagas al entender que yera inútil defender la so situación política, decidió arrenunciar el 15 de marzu, asilándose nel consuláu francés. Darréu Castro ye electu presidente provisional pola Convención Nacional de Valencia en xunetu d'esi mesmu añu, convirtiendo a la ciudá de Valencia en capital del país. Foi electu nes eleiciones presidenciales de Venezuela de 1858 pa escoyer al socesor de Pedro Gual con 92 votos del Congresu, 86,0% de los sufraxos.

Una de les carauterístiques fundamentales de la Revolución de Marzu foi que se desendolcó y remató d'una manera incruenta, por cuenta de que taba conformada por una coalición política de conservadores y lliberales que naciera namái del deséu de derrocar a Monagas, y que depués de consiguilo eslleióse casi de momentu. Anque la revolución encabezada por Julián Castro llegó al so términu ensin derramamiento de sangre, mientres la mesma fueron formando mases de bandoleros y llabradores rebalbos, quien prepararon el terrén pa un conflictu político y social de mayor intensidá: la Guerra Federal.[3]

La Galipanada[editar | editar la fonte]

La Galipanada foi un atayáu movimientu revolucionariu asocedíu'l 17 d'agostu de 1858, foi formáu por lliberales descontentos col gobiernu de Julián Castro. Les hostilidaes diplomátiques d'Inglaterra y Francia qu'impunxeren un bloquéu naval a Venezuela n'esixencia del cumplimientu del protocolu Urrutia y la presencia d'elementos conservadores nel gobiernu de Castro conducieron a planiar una insurrección. La imprudencia de los conspiradores, lo escabarriao de los sos planes y l'escesivu enfotu na impopularidá del réxime, conducieron a que fueren ganaos ensin mayores problemes. El xeneral Carlos Soublette asitiara tropes na zona de la mariña, ente Catia La Mar y Maiquetía, colo que ganó y prindó nos cumes de Galipán a una columna de los conspiradores que saliera de Caraques, xubiendo pol Ávila, escontra La Guaira. El fracasu del movimientu foi calificáu como "ridículu sainete", dándose-y el nome de "Galipanada". Los miembros del comité revolucionariu fueron deteníos y encarcelaos; ente los que s'atopaben Antonio Guzmán Blanco y Rafael Agostini.[ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6rb8vcd. Apaez como: Julián Castro. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 Esteves González, Edgar (2006) Les guerres de los caudiellos. Los Llibros del Nacional, páx. 36 - 39. ISBN 9803882473.
  3. Efeméride Venezuela - La Revolución de Marzu