Julio Fírmico Maternu

De Wikipedia
Julio Fírmico Maternu
Vida
Nacimientu antigua Siracusa (es) Traducirsieglu de IV
Nacionalidá Antigua Roma
Llingua materna llatín
Muerte sieglu de IV
Estudios
Llingües falaes llatín[1]
Oficiu escritor, astrólogu, astrónomupoeta
Cambiar los datos en Wikidata

Julio Fírmico Maternu (Iulius Firmicus Maternus) (sieglu de IVantigua Siracusa (es) Traducir – sieglu de IV) foi un escritor y astrólogu romanu d'espresión llatina de dómina tardoimperial.

Biografía[editar | editar la fonte]

Pocos son los datos sobre él. Nació a empiezos del sieglu IV dempués de Cristu en Junin, Siracusa. Foi senador romanu y por un tiempu abogáu, pero abandonó l'oficiu por causa de los enemigos que-y acarretaba y pa dedicase a los estudios humanísticos. Escribió Matheseos libri VIII y casi diez años dempués, convertíu al Cristianismu, el De errore profanarum religionum.

Obra[editar | editar la fonte]

Los Matheseos libri octo fueron escritos ente'l 335 y el 337, según Mommsen, col títulu De Nativitatibus sive Matheseos libri VIII, y foi dedicada al gobernador de la Campania Lolliano Mavorcio. Constitúi'l más vastu tratáu d'astroloxía de l'Antigüedá, frutu d'esperiencies y estudios nel saber del Neoplatonismu.

El primer llibru resulta interesante en cuantes que, a diferencia de los otros siete, de conteníu puramente téunico, contién una verdadera y mesma apoloxía moral de l'astroloxía, ciencia cayida en barruntu y rocea inevitablemente pa los cristianos, pero llargamente practicada nel tiempu del autor por influxu de la especulación neoplatónica. Afirma que la influencia de los astros exercita sobre la parte divina de l'alma humana y que namái una alma puro y llibre de tolos pecaos puede sofitase na astroloxía, disciplina que pon en constante contautu cola divinidá.

Demostrar pola importancia de los astros en determinar la vida humana y la súplica de la historia del mundu hasta la edá de Saturnu a la lluz de tal principiu. Y los restantes llibros esparcen diverses nociones téuniques relatives a la materia, con un estilu compilativo que sicasí rinde cuentes como síntesis d'una llarga tradición precedente.

Si esta primer obra amosaba yá a un autor como un alma naturalmente cristiana, nun sospriende la so consiguiente conversión al Cristianismu, de la cual ignoramos causa, llugar y fecha. Nun hai otru inequívocu testimoniu que la so obra apologética De errore profanarum religionum, escrita ente l'añu 346 y el 350.

La tradición del testu amenorgar a un únicu testimoniu: un códiz Vaticanu-Palatín del sieglu XI acéfalu (faltu del principiu): la parte restante empieza reseñando los cultos naturalistes a los elementos y demostrando el so absurdu. Considera dempués que los cultos d'orixe oriental que yeren antaño más practicaos fueron asumíos polos paganos: los Misterios d'Isis, Cibeles, Mitra, el cultu de los Coribantes, d'Adonis y otros. Aplica los principios d'Evémero de Mesene pa demostrar que toes eses divinidaes nun son otra cosa qu'homes eponderaos dempués de la so muerte hasta algamar honores celestiales y de que los sos pecaos los homes sirvir pa xustificar los mesmos.

Con delles fantasíes etimolóxiques (por casu, Serapis ye fechu derivar de Σάρρας παίς, "el fíu de Sara", esto ye, José) intenta esplicar los oríxenes de dellos seres a partir de testos bíblicos. Nos capítulos siguientes ufierta noticia de les frases y fórmules usaes nos códices usaos nes relixones mistéricas venceyándoles a les fórmules bíbliques.

La llingua del autor aspira a la pureza del clasicismu, pero nun se sustrai a incluyir vocablos de la so dómina, abusando bastante de la espresión retórica, la énfasis y les incursiones na prosa poética. L'usu de clauses métriques venceyar a la tradición oratoria cicieroniana. L'estilu de la obra reclama ser vecín del de los africanos Tertulianu y Arnobio, y recurre voluntariamente a la irrisión y el sarcasmu.

Nes sos obres resalta'l fanatismu casi feroz con que l'autor encamienta a los emperadores Constante y Constancio II a escorrer ensin piedá a los secuaces del paganismu, recuperándose de cierta forma'l despreciu que tuvieron el senadores en tiempos de la República a la helenización de la relixón y cultura romanes (siendo Quintu Fabio Máximu el más bultable en contra de la helenización, ente que los mayores defensores d'esta fueron la Gens Cornelia). Deducir de la so obra cuál tenía de ser l'estáu d'ánimu en munchos cristianos, particularmente los neófitos, nel curtiu tiempu ente les sangrientes persecuciones de Diocleciano y el Edictu de Milán.

Güei la so obra apologética ye considerada de particular interés pa la historia de les relixones, ufiertando material de primera mano y plausible sobre los cultos mistéricos practicaos en Sicilia en dómina tardoimperial.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]