Julio Cervera Baviera

De Wikipedia
Julio Cervera Baviera
Diputáu nel Congresu de los Diputaos d'España

13 xineru 1909 - 14 abril 1910
Vicente Blasco Ibáñez (es) Traducir
Distritu: València
Vida
Nacimientu Segorbe (es) Traducir26 de xineru de 1854
Nacionalidá España
Muerte Madrid24 de xunu de 1927[1] (73 años)
Estudios
Estudios Universidá de Valencia
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu esplorador, políticuinventor
Llugares de trabayu Madrid
Cambiar los datos en Wikidata

Julio Cervera Baviera (26 de xineru de 1854Segorbe (es) Traducir – 24 de xunu de 1927Madrid) foi un inxenieru y comandante que cursó estudios de Ciencies Físiques na Universidá de Valencia. Foi cadete de caballería en Valladolid, entrando a formar parte en 1878 de la escuela d'Inxenieros Militares de Guadalaxara.

En 1877 viaxo a Marruecos y publicó un llibru tituláu "Xeografía militar de Marruecos" (1884). L'Armada -y comisionó pa siguir esplorando l'área y publicó la obra "Espedición xeográficu-militar al interior y mariñes de Marruecos" (1885).

En 1886, col patrociniu de la Sociedá Española de Xeografía Comercial, Cervera dirixó la espedición científica al Sáḥara Occidental xunto al xeólogu Francisco Quiroga y l'intérprete Felipe Rizzo.

Mientres la guerra Hispanu-Americana de 1898, foi-y encargada la defensa del Guamaní, cuetu qu'apodera'l camín ente Cayey y Guayama, teniendo'l so puntu culminante na batalla del mesmu nome (9 d'agostu de 1898), na que consiguió treslladase a Aibonito al barriu Asomante pa fortalecer les instalaciones de comunicaciones y repeler un ataque de les tropes norteamericanes, conociéndose esti eventu como "combate del Asomante". El pueblu de Aibonito cola so plaza ya ilesia, ye'l de mayor altitú sobre'l nivel del mar en Puertu Ricu, dexando una posición estratéxica pa una mayor visibilidá de la mariña norte (océanu Atlánticu) en San Juan y la de Ponce (mar Caribe) al sur de la Isla. Nesti puntu establecer nel sector conocíu como La Torre un heliógrafu pa caltener comunicación ente San Juan y Ponce. Tres la guerra fíxose famosu al publicar un folletu, La defensa de Puertu Ricu, nel que col enfotu de favorecer al Xeneral Macías acometía contra los voluntarios puertorriqueños.

En 1899, una vegada rematada la guerra y centrándose yá na so faceta d'inxenieru, trabayó mientres 3 meses con Guillermo Marconi y el so ayudante, George Kemp. Llogró les sos primeres patentes en telegrafía ensin filos antes de rematar l'añu. Según el profesor de la Universidá de Navarra Ángel Faus, una de les patentes más destacaes ye la del telemando d'equipos y sistemes, antecesor del mandu a distancia. Ángel Faus, na so obra La Radio n'España. 1896-1977, atribúi a Julio Cervera la invención del primer sistema téunicu de la radio.

Julio Cervera según últimes investigaciones realizaes,[3] desenvolvió radiar once años primero que Marconi. Ciertu ye que l'italianu inventó primero que Cervera la telegrafía ensin filos, pero pa tresmitir señales, non soníu. Cervera tresmitió la voz humana -y non señales- ensin filos ente Javea (Alicante) y Eivissa en 1902, lo que significo la conexón de dos puntos alloñaos cerca de 85 kiómetros.

Sicasí, hai que tener en cuenta que 15 años primero que Marconi y 4 años primero que Julio Cervera, Nikola Tesla yá fixera delles demostraciones y publicaciones de los principios de la radio.[4][5] Tres la usurpación de Marconi na patente, Nikola Tesla llevó a los tribunales a Marconi ganando'l pleitu ante'l Tribunal Supremu de los EEXX y quedando como l'auténticu inventor de la radio.

Otra notable contribución foi la creación en 1903 de la Internacional Institución Electrotéunica en Valencia, que daba títulos propios d'inxenieru mecánicu, lletricista y mecánicu-lletricista, denominaos llibres. Foi una de les primeres esperiencies d'educación a distancia de tol mundu. En 1908 pasa a llamase Institución d'Enseñanza Téunica ufiertando cursos en discu. Publica la revista Lletricidá y Mecánica dende 1905 hasta siquier 1920.

Tamién foi'l creador del diseñu del antiguu tranvía de Tenerife.

Amás, escribió un llibru sobre dos territorios de la España africana, "la Isla del Perexil y Santa Cruz de Mar Pequeña", siendo les sos opiniones profétiques.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Retrato de Julio Cervera, por Eulogia Merle

En 1883 casóse con Desamparaos Giménez Baviera con quien tuvo trés fíos, dos neñes - Amparo y Pilar - y un varón que morrió prematuramente.

Cervera foi un republicanu lliberal, amigu personal de Manuel Ruiz Zorrilla. En 1881 foi candidatu republicanu pol distritu de Segorbe a les Cortes, pero sufrió un arrestu que -y impidó la so participación efectiva. Tres dellos intentos, en 1908, llogró acta de diputáu por Valencia como integrante del Partíu Republicanu Radical.[6]

Masón pernomáu, fundó una loxa na so Segorbe natal.[6] En 1890, constituyó una obediencia masónica en Marruecos que llegó a cuntar con 12 loxas y doscientos miembros. Un añu más tarde esta organización integrar nel Gran Oriente Español.

Fuentes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 19270/julio-cervera-y-baviera. Apaez como: Julio Cervera y Baviera. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Reportaxe sobre Julio Cervera na televisión valenciana (RTVV) con subtítulos n'español.
  4. "On Light and Other High Frequency Phenomena".
  5. "Experiments with Alternating Currents of High Potential and High Frequency".
  6. 6,0 6,1 C.O.I.T. páx. 168 (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)..

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Dellos autores Julio Cervera y la telegrafía ensin filos. Ministeriu de Defensa y Ministeriu d'Economía y Competitividá. Madrid 2015. ISBN 978-84-92546-14-5.