Julio Alberto Moreno

De Wikipedia
Julio Alberto Moreno
Vida
Nacimientu Candás[1]7 d'ochobre de 1958[2] (65 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu
Oficiu futbolista
Trayeutoria
  Equipu
1982–1991 Futbol Club Barcelona 202(9)
1979–1980cesión Real Club Recreativo de Huelva 8(1)
1977–1982 Club Atlético de Madrid 67(2)
  Seleición nacional
1984–1988   seleición masculina de fútbol d'España 34(0)
1983–1983   selección de fútbol amateur de España (es) Traducir 2(0)
1982–1982   seleición masculina de fútbol sub-23 d'España 1(0)
1981–1981   selección de fútbol B de España (es) Traducir
1978–1978   seleición masculina de fútbol sub-21 d'España 4(0)

[[Categoría:Futbolistes del selección B de España (es)

[[Categoría:Futbolistes del selección amateur de España (es)
Posición o especialidá defensa
Altor 177 cm
Cambiar los datos en Wikidata

Julio Alberto Moreno Casas (7 d'ochobre de 1958Candás) ye un ex-futbolista asturianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Formóse como futbolista nes categoríes inferiores del Atlético de Madrid, club col que debutó en primer división nel añu 1978, el 29 de xineru, contra la Real Sociedad, de la mano del entós téunicu madrilanu Luis Aragonés.

Xugó cuatro temporaes nel Atlético de Madrid, ente la 1977/78 hasta la 1981/82. Mientres los sos años colchoneros nun pudo ganar nengún títulu, pero destacó a nivel individual como unu de los llaterales esquierdos más rápidos d'España.

Julio Alberto siempres destacó por rapidez y habilidá, que-y dexaben faer peligroses incursiones ofensives pela banda, y sobremanera, pola garra y la roxura cola que siempres xugaba. Yera un auténticu trabayador, un lluchador que nun paraba de correr nos noventa minutos.

Pel branu de 1982 fichó pol FC Barcelona, al que llegó al pie del so compañeru del Atléticu, y íntimu amigu Marcos Alonso. Nel FC Barcelona algamaría'l so maduror profesional y tolos títulos de la so carrera. Nes sos primeres dos temporaes coincidió con xugadores de la talla de Diego Armando Maradona, Bernd Schuster, Francisco José Carrasco o Víctor Muñoz. Nun pudieron consiguir la Lliga, pero sí la Copa de la Lliga de 1982, la Copa del Rei de 1983 y la Supercopa d'España de 1984.

Na temporada 1984/85, yá ensin Maradona nel equipu, y con Terry Venables como entrenador, conquistó'l so primera Lliga como profesional. A esa Lliga siguiríenlu nuevu títulos, tanto nacionales como internacionales.

L'únicu títulu que se-y escapó a Julio Alberto, foi la Copa d'Europa, a pesar de que la tuvo mui cerca.

Xugó la final de Sevilla, el 7 de mayu de 1986, en que'l FC Barcelona enfrentar al conxuntu rumanu del Steaua de Bucuresti. Julio Alberto, que xugó los noventa minutos d'aquella final, vivió'l día más amargosu de la so carrera deportiva al ver como al Barcelona escapábase-y el títulu nuna aciar tanda de penaltis. El partíu, magar ser apoderáu pol conxuntu catalán mientres los 120 minutos (prórroga incluyida) y tener clares ocasiones de gol (2 palos incluyíos), acabó con empate a cero. Na tanda de penaltis vio como'l porteru rumanu Duckadam paraba los cuatro llanzamientos de los sos compañeros Alexanko, Pedraza, Marcos y Pichi Alonso. Magar que l'azulgrana Urruti parara los dos primeros penaltis llanzaos polos rumanos, el títulu voló a Bucuresti.

Julio Alberto non yá realizara un escelente partíu naquella final, sinón tamién a lo llargo de tola competición. Unu de les imáxenes más recordaes de la so carrera ye'l gol que lu marcó a la Juventus de Turín nel Camp Nou, de fuerte chut dende fora del área, nel partíu d'ida de los cuartos de final. Aquel gol foi'l del trunfu del Barcelona, que venció 1-0, y a lo postrero el que significaría la clasificación pa semifinales.

Julio Alberto siempres naguó por ganar la Copa d'Europa, pero la mala suerte volvió cruciase nel so camín. En 1991 decidió abandonar el FC Barcelona y retirase del fútbol. La temporada siguiente, el 20 de mayu de 1992, el Barcelona ganó la Copa d'Europa.

Por cuenta de problemes personales cayó nuna fuerte adicción a les drogues, que tuvieron a puntu de costar la vida en delles ocasiones. Güei, dafechu recuperáu, forma parte de la Fundación Futbol Club Barcelona del Futbol Club Barcelona.

Seleición española[editar | editar la fonte]

Les sos bones actuaciones nel FC Barcelona llamaron l'atención del seleccionador español Miguel Muñoz, qu'en 1984 convocar por primer vegada. Convertir nun titular fixu na seleición, ente 1984 y 1988. Mientres esos cuatro años apostó un total de 34 alcuentros, y tuvo la oportunidá d'apostar, siempres como titular, la Eurocopa de Francia de 1984 (na qu'España xugó la final), y la Copa Mundial de Fútbol de 1986 que se celebró en Méxicu, na qu'España cayó en cuartos de final, ante Bélxica, na tanda de penaltis.

El so postreru partíu cola Seleición apostar el 24 de febreru de 1988 en Sevilla.

Clubes[editar | editar la fonte]

Títulos[editar | editar la fonte]

Campeonatos Nacionales[editar | editar la fonte]

Copes Internacionales[editar | editar la fonte]

Participaciones en Copes del Mundu[editar | editar la fonte]

Participaciones na Eurocopa[editar | editar la fonte]

Aición solidaria[editar | editar la fonte]

En dexando los campos de fútbol llegó a cayer nuna verdadera depresión que lu llevó a consumir estupefacientes. Yá totalmente recuperáu, güei trabaya pa diverses fundaciones y organizaciones pa evitar que los mozos cayan nel mundu de les drogues dando charres y conferencies. Alzóse como la viva imaxe de la fortaleza y la capacidá de rehabilitación personal y profesional. Foi y ye un exemplu pa los fans que tuvo na so dómina de futbolista.

En 2005 sacóse'l títulu d'entrenador. Ta venceyáu profesionalmente al Futbol Club Barcelona dende la Fundació y al llabor social nel tercer mundu al traviés d'Unicef.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: transfermarkt.com. Identificador Transfermarkt d'un futbolista: 117597. Data de consulta: 6 ochobre 2023. Llingua de la obra o nome: distintes llingües.
  2. Afirmao en: Enciclopèdia de l'Esport Català. ID Enciclopèdia de l'Esport Català: 7337. Apaez como: Julio Alberto Moreno Casas. Llingua de la obra o nome: catalán. Data d'espublización: 2012. Editorial: Grup Enciclopèdia.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]