Xuana de Laval

De Wikipedia
(Redirixío dende Juana de Laval)
Xuana de Laval
Vida
Nacimientu Auray10 de payares de 1433
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Anjou (es) Traducir19 d'avientu de 1498 (65 años)
Familia
Padre Guy XIV de Laval
Madre Isabelle dari Bretagne
Casada con Renato I de Nápoles (es) Traducir [1]
Hermanos/es
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu monarca
Cambiar los datos en Wikidata

Xuana de Laval (10 de payares de 1433Auray – 19 d'avientu de 1498Anjou (es) Traducir) foi la segunda esposa y reina consorte de Renatu I d'Anjou, rei de Nápoles, Sicilia, rei de Xerusalén titular, Aragón y Mallorca; duque d'Anjou, Bar, y Lorena; y conde de Provenza y El Piamonte. Foi madrasca de Margarita d'Anjou, rena consorte del rei Enrique VI d'Inglaterra.

Familia[editar | editar la fonte]

Escudu d'armes combináu de Xuana y el so home Renatu de Nápoles. Mármol con traces de policromía, fecha desconocida, dende la base del alta sobre la Llevaza de la Cruz en S. Desiderio de Cahors d'Avignon.

Xuana nació'l 10 de payares de 1433 en Auray, Bretaña, la fía de Guidu XIV de Laval, conde de Laval y Isabel de Bretaña. Los sos güelos paternos fueron Xuan de Montfort y Ana de Laval, y los sos güelos maternos fueron Xuan VI, duque de Bretaña, y Xuana de Francia, fía del rei Carlos VI de Francia y Sabela de Baviera-Ingolstadt. El so padre Guidu lluchó con Xuana d'Arcu. El so fíu mayor Francisco de Laval, un Gran maestre de Francia, asoceder como Guidu conde de Laval. Tuvo otros dos fíos cola so primer esposa Isabel, Pedro de Laval y Xuan de Laval. Incluyendo Xuana, tuvo en total siete fíes, delles de les cualos morrieron nos primeros años de la so infancia. De la so segunda esposa Francisca de Dinan, tuvo tres fíos.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

Semeya de Renatu d'Anjou y Xuana de Laval, por Nicolas Froment.

Un contratu de matrimoniu foi redactáu'l 3 de setiembre de 1454 ente'l padre de Xuana y el rei Renatu de Nápoles y Sicilia. La boda celebró'l 10 de setiembre de 1454, na abadía de San Nicolás d'Angers. A los ventiún años de edad Xuana cásase con Renatu, que la so primer esposa, Isabel de Lorena, morriera l'añu anterior. L'home de Xuana sacábalu más de venti años. El matrimoniu, sicasí, foi feliz. Xuana, que yera duce y candial, paez ser bien amada pol so maríu. Convertir en madrasca de los fíos de Renatu, ente quien taben el futuru duque Xuan II de Lorena, Margarita d'Anjou, y Yolanda, duquesa de Lorena. El matrimoniu de Xuana con Renatu nun tuvo fíos. Dempués de vivir tres años nes casones qu'arrodiaben Angers y Saumur, el rei y la reina vivieron en Provenza de 1457 a 1462, en Anjou de 1462 a 1469. En Aix-en-Provence, Angers, participó col so maríu nes actividaes lliteraries y académiques de la corte.

Renatu compunxo una oda de diez mil versos dedicada a Xuana, titulada, "L'idiliu de Regnault y Jeanneton". El poema yera un alderique sobre l'amor ente un pastor y una pastora con un pelegrín como árbitru. Sicasí, dacuando paez contener bona dosis de ficción convencional. Mientres la so estancia en Tarascón en provenza, Renatu concediólu a Xuana la baronía de Les Baux, que pertenecía a los condes de Provenza. Intercambiar el 18 de febreru de 1475 en Aix-en-Provence por Berre.[2] Siguió viviendo en Provenza dende 1469 hasta 1480.

Vida posterior[editar | editar la fonte]

Detalle del trípticu del Artu amburando, qu'amuesa a Xuana de Laval y Renatu I d'Anjou.

Renatu morrió'l 10 de xunetu de 1480. Nel so testamentu, mandó a la so esposa una gran cantidá, ingresos d'Anjou, Provenza y el Barrois. Tamién caltuvo'l condáu de Beaufort y el señoríu de Mirebeau (intercambiáu coles baronías d'Aubagne y Provenza). Dempués de la muerte del so maríu, ella dacuando vivió en Beaufort y dacuando en Saumur. Yera popular pol so bondaad y arrogancia. La xente de Beaufort tuviéron-y estimaos cuando ella reguló l'usu de les camperes comunales. Xuana morrió'l 19 d'avientu de 1498 nel Chateau de Beaufort-en-Vallée, Maine-et-Loire. Tenía sesenta y cinco años d'edá. Una cai entá lleva'l so nome, "reina de Sicilia." Pol so testamentu, ella deseyaba ser a cencielles soterrada, ensin nengún monumentu, na catedral d'Angers. El so corazón foi asitiáu nos Cordeliers d'Angers, xunto col del so maríu.

Xuana y les artes[editar | editar la fonte]

Xuana y el so maríu Renatu apaez nel trípticu del Artu amburando de la catedral d'Aix-en-Provence, pintáu por Nicolas Froment, y una pintura nel muséu de Cluny, onde la representa col rei Renatu escuchando la predicación de santa María Madalena. Xuana usó'l trípticu del Artu amburando p'allumar un salteriu (ms. 41 de la Biblioteca Pública de Poitiers). El gabinete de medayes de la Biblioteca Nacional de Francia tien dos medayes, el Rei Renatu y la Reina Xuana que daten de 1462. Consiste d'una miniatura de Xuana, arrodiada poles sos dames, nel manuscritu de la versión francesa de la Pelegrinación de la vida (na Biblioteca del Arsenal). Monumentos a Xuana alzáronse en Beaufort (1842), Rosiers-d'Égletons (1875), y Tarascón. Una estatua de Xuana puede trate nel "Xardín públicu" na villa de Noisay en Indre-et-Loire.

Fontes[editar | editar la fonte]

  • Wikimedia Commons acueye conteníu multimedia sobre Xuana de Laval.
  • Rellatos de John Legay, que recueye fondos pa la reina de Sicilia, el manuscritu de la biblioteca d'Angers, publicáu na Hestoria d'Anjou en 1900.
  • Rei Lecoy por René de Colar.
  • Conducta de rei, por René J. Levron.
  • Histoire de Charles VII, por Vallet of Viriville.
  • Reina Xuana. Xuana de Laval. Segunda esposa del rei Renatu.Pierre -y Roy. Ediciones rexonales del Oeste.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Charles Cawley, "Medieval Lands", 2006-2020. Páxina: http://fmg.ac/Projects/MedLands/ANJOU,%20MAINE.htm. Autor: Charles Cawley. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Charles Cawley. Medieval Lands, Anjou