Juana Barraza Samperio

De Wikipedia
Juana Barraza Samperio
Vida
Nacimientu Epazoyucan27 d'avientu de 1956 (67 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu
Oficiu lluchadora, asesina en serielluchadora profesional
Cambiar los datos en Wikidata

Juana Dayanara Barraza Samperio(27 d'avientu de 1956Epazoyucan) ye una asesina en serie mexicana, conocida popularmente como La Mataviejitas.[1]

Biografía[editar | editar la fonte]

Juana Barraza Samperio nació a les 8:30 hores, el vienres 27 d'avientu de 1957 nel conceyu d'Epazoyucan, Hidalgo, Méxicu, los sos padres fueron Trinidad Barraza Ávila y Justa Samperio quien nunca se casaron, vivieron n'unión llibre por cuatro o cinco años. Barraza tien conocencies d'enfermería y dedicada tamién en delles ocasiones a la llucha llibre (sol seudónimu de "La Dama del Silenciu") o a la venta de rosetas de maíz fuera del sable de llucha, y supuesta adoradora de la Santa Muerte; cometió dellos homicidios nel área metropolitana de la Ciudá de Méxicu dende los años 90 hasta principios del añu 2006

Barraza tresformóse n'unu de los casos más interesantes dientro de la historia criminal en Méxicu, yá que mientres munchos años caltuvo la comisión de los sos crímenes ensin ser prindada, y pola semeyanza de la so modus operandi col de famosos asesinos en serie d'otros países, como Thierry Paulin.

El primer asesinatu atribuyíu a la Mataviejitas foi cometíu a fines de los años 90 inda cuando la serie d'asesinatos empezó presuntamente'l 17 de payares de 2003. Envaloróse que'l númberu total de les sos víctimes ye d'ente 42 y 48.

El 31 de marzu del 2008, el xuez 67 de lo penal, con sede en Santa Martha Acatiltla dictó-y sentencia de 759 años y 17 díes de prisión por 17 homicidios y 12 robos cometíos n'agraviu de persones de la tercer edá.

Modus operandi[editar | editar la fonte]

Toles víctimes de l'asesina yeren vieyes, quien na so mayoría vivíen soles. Les muertes yeren provocaes por golpes, mancaes d'armes punzocortantes o estrangulación, con robos materiales a les víctimes darréu dempués de ser asesinaes. En cada asesinatu que cometía siempres vistía de colloráu. En casos aisllaos, atopóse evidencia d'abusu sexual nes víctimes.

Nel intre de les actividaes criminales de la Mataviejitas, les autoridaes policiaques fueron duramente criticaes pelos medios de comunicación yá que, inda a finales del 2005, asumíen un "sensacionalismu mediáticu" al respective de un asesín en serie. Coles mesmes, criticóse'l fechu de que l'asesín yera buscáu, seique en devanéu, ente les prostitutes y/o travestis de la Ciudá de Méxicu. Ello ye que mientres la cacería de l'asesina, Bernardo Bátiz, entós Procurador de Xusticia de la Ciudá de Méxicu, indicara que 'el Mataviejitas' yera 'brillantemente llistu' (creyéndose hasta esi momentu que se trataba d'un home y non d'una muyer) que cometía los sos crímenes dempués d'un curtiu periodu mientres el cual ganábase l'enfotu de les sos víctimes. Los oficiales qu'investigaben el modus operandi del asesín abarruntaron que l'o la 'mataviejitas' presentábase ante les sos víctimes como trabayador social del gobiernu (enfermera), ufiertando programes de beneficencia pa persones de la tercer edá.

La busca de l'asesina foi complicada debíu al cúmulu d'evidencies contradictories. Nun puntu de la investigación, la policía conxeturó que yeren dos asesinos los que podríen tar implicaos. Tamién se punxo singular atención na estraña coincidencia de qu'a lo menos trés de les víctimes del asesín teníen una copia d'una pintura de 1888 Neñu en Chalecu Coloráu, del artista francés Paul Cézanne. Curiosamente, antes de la captura de la presunta asesina, les autoridaes mexicanes sopelexaben declaraciones de testigos que señalaben que l'asesín usaba ropa de muyer p'aportar a los apartamentos de les víctimes. N'unu de los casos, unu de los testigos reparó a una muyer grande con una blusa colorada” salir del llar d'una de les muyeres asesinaes. Ello foi interesante pa los criminólogos, forenses y detectives yá que había grandes paralelos ente la mataviejitas y Thierry Paulin. So esi contestu, atribuyir al asesín (presumiblemente varón) la posibilidá d'una doble personalidá. Otra observación interesante fecha polos investigadores foi la estraña coincidencia de que dalgunes de les víctimes de l'asesina en serie yeren d'orixe español.

La mayor meyora nel casu asocedió'l 25 de xineru de 2006 cuando s'arrestó a una persona sospechosa fuxendo del llar de la postrera de les víctimes atribuyíes a l'asesina. La víctima, Ana María de los Reyes Alfaro, de 82 años d'edá, residente de la colonia Moctezuma 1a seición na ciudá de Méxicu, fuera esgañada con un estetoscopiu, siendo delles vegaes apuñalada con un cuchiellu ranger militar.

Pa sorpresa de munchos, qu'aseguraben que l'asesín yera home, la persona detenida foi Juana Barraza Samperio, d'entós 48 años. En pruebes preliminares, Barraza asemeyábase abondo a un modelu de magre[2] que describía les carauterístiques faciales del asesín: Persona de pelo tupio, tiñíu de color rubiu y cara de faiciones dures. Al ser detenida portaba un estetoscopiu, formes de solicitú de pensión p'adultos mayores y una tarxeta que la identificaba como trabayadora social. Preliminarmente, la policía de la ciudá de Méxicu nun pudo detenela antes yá que nun se cuntaba con buelgues dactilares completes que pudieren dar la identidá de l'asesina, nes escenes del crime nun s'atopaben completes sinón solu fragmentos d'elles, polo cual nun se podía tener una prueba pa detener a daquién.

Dizse que, al momentu de ser prindada, la presunta asesina confesó asesinar a la vieya, Ana María de los Reyes Alfaro y a otros trés muyeres, pero negó tar implicada nel restu de los asesinatos. Ella comentó a los reporteros que visitara la casa d'Ana María de los Reyes Alfaro en busca de trabayu como llavandera. "Ustedes van saber por qué lo fixi cuando lo llean de la mio declaración ministerial" remató Barraza Samperio.

Antecedentes[editar | editar la fonte]

Al traviés d'entrevistes realizaes a la detenida pola doctora Feggy Ostrosky-Solís, direutora del Llaboratoriu de Neuropsicología y Psicofisiológica de la Facultá de Psicoloxía de la UNAM, prauticó-y estudios a Juana Barranza alies "la Mataviejitas", conocióse que parte de la so conducta criminal venía ser un reflexu de la violación que sufrió mientres la so niñez; Justa Samperio, la madre de la Mataviejitas yera una alcohólico y nuna xunta con otres persones, la madre de la Mataviejitas aportó a que tres homes tuvieren accesu carnal cola menor en cuenta d'unes cerveces. Ye entós que productu d'esti trauma (el que foi más palantre engrandáu, cuando'l fíu mayor de Juana, José Enrique Llugo Barraza, ye asesináu por una peada en plena cai a los venticuatro años d'edá), la Mataviejitas acarreta un gran problema psicolóxicu que d'un momentu a otru na so vida ye resaltáu nel primer homicidiu que realiza, onde sobre la base de manifestar por Barraza cada parte de les sos aiciones nel homicidiu son un reflexu condicionáu pol trauma vivíu na so niñez.

En 2006, l'escritor Víctor Ronquillo publicó'l llibru Arruda de corazón: el blues de la Mataviejitas, que ye un reportaxe novelado que narra los asesinatos de Juana Barraza Samperio, la obra ye la resultancia d'una investigación biográfica que llevó a cabu l'autor sobre esta asesina serial.

Cultura popular[editar | editar la fonte]

En 2005, el casu foi lleváu con cambeos nel capítulu "machismu" de la primer temporada na serie tao unidense Criminal Minds

En 2007, el casu foi lleváu con cambeos a la pantalla chica nel capítulu "El bon samaritanu" de la primer temporada de la serie mexicana Capadocia de la cadena HBO, la mataviejitas foi interpretada pola actriz Norma Angélica.

En 2010 na tercer temporada de la serie de televisión mexicana Mujeres asesinas, esiste un episodiu recreando'l casu de Juana Barraza Sampeiro, tituláu: Maggie, pensionada onde "Juana" foi interpretada pola actriz Leticia Perdigón.

El programa de Silvia Pinal Muyer, Casos de la Vida Real, recreó dos casos asocedíos mientres el tiempu nel que'l programa taba al aire y asocedíen los asesinatos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]