José María Fernández Buelta

De Wikipedia
José María Fernández Buelta
Vida
Nacimientu Ribeseya18 de marzu de 1894
Nacionalidá España
Muerte 9 d'avientu de 1992 (98 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu arqueóloguperiodista
Cambiar los datos en Wikidata

José María Fernández Buelta (18 de marzu de 1894Ribeseya – 9 d'avientu de 1992) foi un periodista y arqueólogu español. El so más reconocíu trabayu foi la so collaboración na reconstrucción de la Cámara Santa de la Catedral d'Uviéu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Estudió llatín y humanidaes en Valdediós y derechu na Universidá d'Uviéu. Yá dende la so mocedá aficionar al periodismu y l'arqueoloxía. Foi redactor del diariu Rexón d'Uviéu y collaboró n'ABC y Blanco y Negru. Formó parte del conseyu de redaición d'El Carbayón y La Voz de Asturias, pa trabayar dempués en La Nueva España. Foi amás un espertu nel arte de la fotografía, lo que lu sirvió como ayuda pa les sos investigaciones arqueolóxiques.

En collaboración con Víctor Hevia, foi unu de los personaxes clave na reconstrucción de la Cámara Santa de la Catedral d'Uviéu tres la so voladura na Revolución d'Asturies de 1934 y el impulsor de la creación del Xardín de los Reis Caudiellos xunto a la Catedral pa conmemorar los actos del milenariu d'Alfonso II. Ente les sos campañes, destaca la que llevó a cabu pa recuperar el Monesteriu de San Vicente ya instalar nél el Muséu Arqueolóxicu. Tamién proyeutó convertir l'antiguu Hospiciu en muséu etnográficu, pero la Diputación Provincial arrenunció al convertise nel Hotel Reconquista.

Tamién realizó importantes escavaciones arqueolóxiques n'Uviéu, afayando importantes muertes del nucleu fundacional de la ciudá y en 1932 el cachu que faltaba de l'ara fundacional de Santa María del Naranco. Tamién destacó pola so escoyeta de testimonios cinematográficos de personaxes de la dómina, como Alejandro Casona o Sabino Álvarez Gendín.

El Conceyu d'Uviéu homenaxó a José María Fernández Buelta dándo-y el so nome a una cai de la ciudá'l 15 de marzu de 1988.

Referencies[editar | editar la fonte]