José Tartiere

De Wikipedia
(Redirixío dende José Tartiere Lenegre)
Artículu revisáu
José Tartiere
Vida
Nacimientu Bilbao21 de payares de 1848
Nacionalidá España
Muerte Llugones18 d'abril de 1927[1] (78 años)
Familia
Fíos/es Carlos Tartiere
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu inxenieru industrialempresariu
Cambiar los datos en Wikidata

José Tartiere y Lenegre (21 de payares de 1848Bilbao – 18 d'abril de 1927Llugones) foi un inxenieru y empresariu vascu.

Afincóse n'Asturies en 1875 onde fundaría toa una riestra d'empreses d'estremáu tipu, ente les que destaquen la Fábrica de Pólvores de Llugones, llamada Sociedá Santa Bárbara (1889); la Sociedá Industrial Asturiana Santa Bárbara, xunto con Policarpo Herrero, col oxetivu de promocionar la esplotación de mines, ferrocarriles y empreses del sector metalúrxicu; el Bancu Asturianu d'Industria y Comerciu (1899) y el periódicu La Voz de Asturias (1923). Tamién participó na creación d'otres sociedaes telefóniques, de navegación y bancaries.

Como reconocencia a la so dedicación, en 1921 concediéron-y el títulu de I Conde de Santa Bárbara de Llugones, y la ciudá d'Uviéu llevantó, en 1933, un monumentu esculpíu por Víctor Hevia y Manuel Álvarez Laviada que tovía pue vese nel Campu San Francisco de la capital asturiana.

Casó con María de los Dolores de las Alas-Pumariño y Troncoso, hermana de Nicanor de las Alas Pumariño, vilba de Tomás Botas Alonso, del que tuvo un fíu, Tomás Botas y Alas-Pumariño (Uviéu, 1887 -), casáu con María de Covadonga García-Barbón y Fernández-Hevia. Fueron padres de José Tartiere y Alas-Pumariño, II conde de Santa Bárbara de Llugones, y de Carlos Tartiere, tamién empresariu y conocíu por ser el fundador y primer presidente del Real Uviéu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Real Academia de la Historia» (castellanu). Consultáu'l 15 abril 2024.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]