José Ramón Tuero del Prado

De Wikipedia
José Ramón Tuero del Prado
alcalde

Vida
Nacimientu 19 de marzu de 1971 (53 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partíu Socialista Obreru Español
Cambiar los datos en Wikidata

José Ramón Tuero del Prado (19 de marzu de 1971) ye un políticu español. Ye Direutor Xeneral de Deporte nel Gobierno d'Asturies dende 2012.

Ye diplomáu en maxisteriu, especialidá educación física, pola Universidá de Lleón.

Biografía y trayeutoria política[editar | editar la fonte]

Crióse enfrente del Atenéu Obreru de Xixón, na casa de los sos güelos maternos, Manolo "el Zapatero" y Luisa, nel barriu xixonés de La Calzada. Mientres los branos, pasaba con ellos el periodu branizu na llocalidá lleonesa de Mansilla de les Mules. Participó viviegamente na so adolescencia y mocedá n'iniciatives xuveniles y deportives del so barriu, afiliándose a les Mocedaes Socialistes con 18 años, en 1989. En pasando por distintos cargos orgánicos de les Mocedaes Socialistes de Xixón, asume la Secretaría Xeneral ente 1992 y 1995. En 1995 treslladar a vivir a Mansilla de les Mules.

En Mansilla de les Mules encabeza la candidatura del PSOE nesti conceyu lleonés nes eleiciones municipales españoles de 1995, quedando la Corporación Municipal compuesta por 5 conceyales del PP, 2 del PSOE, 1 de la UPL y 1 d'IX. Nesos años, tamién ye responsable del Departamentu de Mocedá de la FSP d'UXT de Lleón.

Nes eleiciones municipales españoles de 1999, el PSOE gana per primer vegada na hestoria democrática de Mansilla de les Mules, gracies a les sos 5 conceyales, el PP 3 y la UPL, 1, y Tuero convertir n'alcalde con apenes 28 años. Nesi mandatu foi vocal de la comisión de Circulación y Tresportes de la Federación Española de Conceyos y Provincies, lo mesmo que de la Comisión de Vivienda de la Delegación Territorial de Lleón de la Xunta de Castiella y Lleón.

Nel añu 2000, cuando José Luis Rodríguez Zapatero vence nes primaries del Congresos Federal del PSOE, ésti dexa vacante la Secretaría Xeneral del PSOE lleonés provincial. Ramón Tuero, xunto a otros cuatro alcaldes nuevos de la provincia (Santovenia de la Valdoncina, Santa Cristina de Valmadrigal, Castrocalbón y Llamas de la Ribera) encabeza una llista alternativa a la "oficial" y llévase el 31 % de los votos de los delegaos del IX Congresu Provincial del Partíu Socialista de Lleón. El candidatu ganador foi Miguel Martínez Fernández, alcalde de San Andrés del Rabanedo.

Nes eleiciones municipales españoles de 2003, el PSOE vuelve ganar en Mansilla de les Mules, con 4 conceyales, los mesmos que'l PP y 1 de la UPL. Ramón Tuero sigue d'alcalde[1] hasta que perdió'l sofitu d'UPL, dexando l'alcaldía en setiembre.[2] poco dempués dexa'l so escañu de conceyal, en 2004, pa incorporase como asesor al Grupu Municipal Socialista del Conceyu de Xixón,[3] por decisión del secretariu xeneral del PSOE de Xixón, José Manuel Sariegu.,[4]

Ye incluyíu na candidatura eleutoral del PSOE nes eleiciones municipales d'España de 2007 en Xixón y en siendo escoyíu conceyal, ye nomáu pola alcaldesa socialista Paz Fernández Felgueroso como Conceyal delegáu de Deportes y Presidente del Patronatu Deportivu Municipal. Repite como conceyal en Xixón nes eleiciones municipales d'España de 2011,[5] hasta qu'en xunu de 2012 ye nomáu Direutor Xeneral de Deporte del Gobierno del Principáu d'Asturies presidíu por Javier Fernández Fernández y dexa l'acta de conceyal.

Rellación col deporte[editar | editar la fonte]

José Ramón Tuero, empecipia los sos primeros pasos nel deporte, xunto a les sos hermanes como nadadores de les Escueles Deportives del Club Natación Santa Olaya. Darréu, xuega nos equipos infantil y xuvenil del Revillaxixéu Club de Fútbol. Una vegada concluyida la so etapa xuvenil, toma contautu con deportes variaos como l'axedrez, el triatlon, la vela o'l badminton. Fórmase como monitor d'estos trés últimos deportes al igual que de aeróbic o pádel. Tamién participa como voluntariu nes olímpiadas de Barcelona 92. Nel so periplu lleonés, xuega nueve temporaes (dende 1995 hasta 2004) nel equipu de fútbol rexonal, Mansilla Club de Fútbol. Remata dos Ironman en Lanzarote, nos años 2000 y 2004. Y anguaño, sigui practicando deporte regularmente según en carreres populares de distintes distancies y forma parte del equipu master de Natación del Club Natación Santa Olaya.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]