José María Queipo de Llano

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
José María Queipo de LlanoPicto infobox character.png
José María Queipo de Llano, conde de Toreno (Museo del Prado).jpg
diputáu


Escudo de España (mazonado).svg
Diputáu nel Congresu de los Diputaos d'España


embajador de España en el Reino Unido (es) Traducir

Vida
Nacimientu

Uviéu26  de payares de 1786

[4]
Nacionalidá Flag of Spain.svg España
Muerte

París16  de setiembre de 1843

[4] (56 años)
Estudios
Estudios Universidá de Salamanca
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu políticu ya historiador
Llugares de trabayu Madrid
Creencies
Partíu políticu Partido Moderado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Xosé María Queipo de Llano y Ruiz de Sarabia retratáu en Los Poetes contemporaneos por Antoniu María Esquivel 1846. Muséu del Prau, Madrid.

Xosé María Queipo de Llano y Ruiz de Sarabia (Uviéu, 26 de payares de 1786-16 de setiembre de 1843), VII conde de Toreno, foi un políticu ya historiador español, segundu presidente del Conseyu de Ministros de la hestoria d'España.

Biografía[editar | editar la fonte]

Cursó los sos estudios d'Humanidaes y Ciencies en Cuenca, Salamanca y Madrid. En 1803 tornó a Asturies onde formó parte como vocal de la xunta revolucionaria mientres la Guerra de la Independencia, pa ser darréu miembru de les Cortes de Cádiz qu'aprobaron la Constitución española de 1812. Foi unu de los sos grandes impulsores y el principal defensor d'un testu constitucional non bien distintu del francés de 1791. Yera un auténticu revolucionariu que quería llindar el poder del Rei fomentando la división de poderes.

En 1814, Toreno se exilia en Londres al llegar Fernando VII otra vegada al poder. Ellí entérase de que Fernando VII -y condergó a muerte y confiscado los sos bienes por rebelde. Dende Londres treslladar a París, onde se va tresformando nun lliberal moderáu que quier encaxar la monarquía dientro d'un marcu constitucional. Tamién vivió en Lisboa y Berlín. Tres l'alzamientu del so cuñáu, Rafael del Riego, el 1 de xineru de 1820 en Las Cabezas de San Xuan, empecípiase'l Trieniu Lliberal, polo que se-y devuelve lo perdío y pasa a ser diputáu y presidente de les Cortes.

Nel so destierru escribió la so primer obra, publicada en Francia en 1832 sobre la Guerra de la Independencia Española. Tres l'amnistía xeneral pola muerte del rei, y al so regresu a España ye nomáu ministru de Facienda nel gobiernu de Franciscu Martínez de la Rosa en 1834, onde nun consiguió llevar a cabu reformes que dexaren el cambéu del sistema financieru y la superación de la crisis económica derivada de la Primer Guerra Carlista. Tres el pasu de Mendizábal, ocupó la Presidencia del Gobiernu'l 7 de xunu de 1835 mientres apenes tres meses na convulsa situación de la rexencia de María Cristina colos llevantamientos lliberales en toa España. Tornó a París en 1840 onde finó en 1843.

Como historiador foi autor de Hestoria del llevantamientu, guerra y revolución d'España, sobre la Guerra de la Independencia, qu'él vivió en primer persona.[5][6]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 100567630. Data de consulta: 15 ochobre 2015. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. 3,0 3,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador del Diccionario Biográfico Español: 8801/jose-maria-queipo-de-llano-y-ruiz-de-saravia. Apaez como: José María. Queipo de Llano y Ruiz de Saravia. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data de publicación: 2011.
  4. 4,0 4,1 Afirmao en: Gran Enciclopèdia Catalana. Identificador de la Gran Enciclopedia Catalana: 0053602. Apaez como: José María Queipo de Llano y Ruiz de Saraiva. Editorial: Grup Enciclopèdia Catalana. Llingua de la obra o nome: catalán.
  5. Moreno Alonso, Manuel (2011). «Conde de Toreno, Hestoria del llevantamientu, guerra y revolución d'España». Mélanges de la Casa de Velázquez (Casa de Velázquez) 41 (2):  páxs. 250-252. ISSN 2173-1306. http://mcv.revues.org/4163. 
  6. El Conde de Toreno (2008). llevantamientu.pdf Historia del llevantamientu, guerra y revolución d'España, [presentación de Xuaquín Varela Suanzes-Carpegna], CEPC.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Predecesor:
Franciscu Martínez de la Rosa
Presidente del Conseyu de Ministros d'España
Escudo del rey de España abreviado antes de 1868.svg

1835
Socesor:
Miguel Ricardo d'Álava
Predecesor:
Xosé Imaz Baquedano
Ministru de Facienda
Escudo del rey de España abreviado antes de 1868.svg

1834-1835
Socesor:
Xuan Álvarez Mendizábal
Predecesor:
Franciscu Martínez de la Rosa
Ministru d'Estáu
Escudo del rey de España abreviado antes de 1868.svg

1835
Socesor:
Miguel Ricardo d'Álava




Xosé María Queipo de Llano