José María Campo Serrano

De Wikipedia
José María Campo Serrano
miembru de la Cámara de Representantes de Colombia

Vida
Nacimientu Santa Marta8 de setiembre de 1832
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Santa Marta24 de febreru de 1915 (82 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticuabogáu
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

José María Campo Serrano (8 de setiembre de 1832Santa Marta – 24 de febreru de 1915Santa Marta) foi un políticu colombianu, presidente de Colombia, representante, senador, gobernador del Estáu Soberanu del Madalena y xefe civil y militar d'Antioquia mientres la revolución de 1885. Xeneral de división el 4 de febreru de 1885. Ministru mientres los gobiernos de Francisco Javier Zaldúa, Ezequiel Hurtado y Rafael Núñez. Allegó por Antioquia al Conseyu Nacional de Delegatarios.

Trayeutoria política[editar | editar la fonte]

Campo Serrano venceyar al exércitu del xeneral Tomás Cipriano de Mosquera na guerra civil de 1860-1862, contra'l gobiernu de Mariano Ospina Rodríguez.

Foi escoyíu representante al Congresu Nacional en 1866 y darréu, Senador de la República.

Nel gobiernu de Francisco Javier Zaldúa ocupó la Secretaría d'Instrucción Pública; nel gobiernu d'Ezequiel Hurtado, la Secretaría de Gobiernu; y na alministración del Rafael Núñez, ocupó delles secretaríes.

Como lliberal independiente, foi partidariu del movimientu de La Rexeneración de Núñez, quien en 1885 nomar Secretariu de Marina y Guerra, onde-y correspondió encarar la guerra civil de 1885 que llevó a la derrota del radicalismu, remató col esbarrumbamientu de la Constitución de 1863.

Dempués foi nomáu Secretariu de Facienda y depués delegáu del poder executivu n'Antioquia onde gobernó ente'l 12 de marzu y el 21 de setiembre de 1885. En representación d'Antioquia, Campo Serrano participó na redaición de la nueva Constitución Nacional. El Conseyu escoyó como presidente a Rafael Núñez, vicepresidente, a Eliseo Payán, y designáu, Campo Serrano.

Presidencia de la República[editar | editar la fonte]

El 30 de marzu de 1886, el Conseyu de Delegatarios aceptó la separación del cargu de presidente a Núñez y Campo Serrano, como designáu, foi llamáu pa reemplazalo. Correspondió-y sancionar la Constitución Nacional de 1886,[1] el 5 d'agostu del mesmu añu.

El xeneral Campu Serrano foi Presidente de la República hasta'l 6 de xineru de 1887. Del so gobiernu destáquense obres como los contratos d'allumáu llétricu y agua potable para Bogotá y l'impulsu que dio a los Ferrocarriles de la Sabana de Bogotá y el Madalena.

Actividá post-presidencial[editar | editar la fonte]

Concluyíu'l so mandatu presidencial, Campo Serrano aceptó sirvir como ministru de Gobiernu y gobernador del Departamentu de Panamá.[2] Darréu foi escoyíu senador pol Departamentu del Madalena, en 1888.

Morrió en Santa Marta el 24 de febreru de 1915, siendo soterráu nel campusantu de San Miguel na mesma ciudá.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Los otros trés samarios heroicos» (20 de xunetu de 2005). Archiváu dende l'orixinal, el 6 de setiembre de 2016. Consultáu'l 7 de marzu de 2017.
  2. T. López, Alvaro (24 d'agostu de 2010). «El xeneral Campu Serrano». Consultáu'l 7 de marzu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Rafael Núñez
Presidente de Colombia

1886
a 1887
Socesor:
Eliseo Payán