José García Nieto

De Wikipedia
José García Nieto
Vida
Nacimientu Uviéu[1]6 de xunetu de 1914[2]
Nacionalidá España
Muerte Madrid27 de febreru de 2001[2] (86 años)
Estudios
Estudios Universidá de Barcelona
Escuela Oficial de Periodismo (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, poetaescritor
Premios
Miembru de Real Academia Española
Xéneru artísticu poesía
Cambiar los datos en Wikidata

José García Nieto (6 de xunetu de 1914Uviéu – 27 de febreru de 2001Madrid) foi un poeta y escritor español, ganador del Premiu Cervantes y miembru, xunto a Gabriel Celaya, Blas de Otero y José Hierro, de la xeneración poética de la posguerra española.

Biografía[editar | editar la fonte]

José García Nieto, naz n'Uviéu, el 6 de xunetu de 1914, nel nᵘ8 de la cai Portugalete (güei Melquíades Álvarez nᵘ6). Fíu de don José García Lueso y doña María de la Encarnación Nieto Fernández. El padre, que tenía la carrera de derechu, dedicar al periodismu. Pierde al so padre a la edá de 9 años y vive cola so madre en ciudaes como Zaragoza, Toledo y Madrid, onde estudia'l bachilleratu y empieza a escribir versos. Al empezar la Guerra Civil española (1936-1939), ocupa'l puestu de secretariu del Conceyu de Chamartín de la Rosa (que depués sería absorbíu pol Conceyu de Madrid), ye movilizáu y al terminar la guerra vuelve al Conceyu. Empezó estudios de Ciencia Exactes, qu'abandonó pa dedicase al periodismu en Madrid. En Madrid instalar en 1939 onde contautó col círculu lliterariu del Café Xixón y na primavera de 1943 fundó la revista Garcilaso, órganu de la xeneración poética de posguerra, neogarcilasista y formalista.

Dende entós dedícase a la lliteratura, especialmente a la poesía, al teatru, incluyendo l'adaptación de clásicos españoles, y al guión cinematográficu. Foi gallardoniáu en numberoses ocasiones, ente elles en 1950 col Premiu Adonais por Dama de soledá, el Premiu Fastenrath de la Real Academia Española por Xeografía ye amor en 1955 y el Premiu Nacional de Lliteratura en dos causes, 1951 y 1957. En 1980 llogra'l Premiu Mariano de Cavia de periodismu y pocu más tarde, el 28 de xineru de 1982, ye escoyíu académicu de la Real Academia Española ocupando'l sillón "i" que dexó vacante José María Pemán. Asina mesmu, llogra en 1987 el Premiu González-Ruano de periodismu y en 1996 el Premiu Cervantes pol conxuntu de la so obra.

Foi direutor de les revistes Garcilaso, Poesía Española y la continuación d'ésta, Poesía Hispánica. Nelles publicaron, ente otros, escritores y poetes como Luis Rosales, Leopoldo Panero, María Victoria Atencia, Juan José Cuadros, Ramón de Garciasol, Manuel Álvarez Ortega, Juan Antonio Villacañas, Juan Van Halen, Concha Lagos, Carlos Murcianu, Francisco Estragal, Angelina Gatell, Jorge Teillier y José Miguel Ullán.

Nel centenariu de la so nacencia, la Biblioteca Nacional d'España rindió homenaxe a José García Nieto. En dichu homenaxe participaron: Paloma García-Nieto, fía del poeta, Víctor García de la Concha, José Manuel Blecua y la direutora de la Biblioteca Nacional Ana Santos Aramburo.

Obra[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6h43252. Apaez como: José García Nieto. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Camilo José Cela

Premiu Miguel de Cervantes

1996
Socesor:
Guillermo Cabrera Infante