José Francisco Rodil Lombardía

De Wikipedia
José Francisco Rodil Lombardía
Vida
Nacimientu Santalla d'Ozcos1953 (70/71 años)
Nacionalidá España
Estudios
Estudios Universidá Complutense de Madrid
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodistaescritor
Cambiar los datos en Wikidata

José Francisco Rodil Lombardía (1953Santalla d'Ozcos) ye un periodista y escritor asturianu.

Llicencióse en Ciencies de la Información na Universidá Complutense de Madrid onde remató los cursos de doctoráu (ochobre de 1997). Trabayó como redactor l'Axencia Mencheta, nel diariu Informaciones y en El Correo Gallego, encargáu de la seición política. Ingresó como redactor en Televisión de Galicia (1985); Direutor xerente de Televisión de Galicia (1990); direutor de La Voz de Asturias y delegáu del Grupu Zeta n'Asturies (2001).

Venceyáu a la Telelevisión de Galicia dende los empiezos de la cadena autonómica, amás de direutor/xerente (1990) desempeñó'l cargu de Xefe de control de Cadena de la CRTVG (1995) y programador de la Canal Internacional de TVG (1998). En televisión de Galicia dirixó y guionizó bien distintos espacios de programación tantu venceyaos al área de los Informativos como a Programes: Nel área d'Informativos: "Parllamentu", espaciu selmanal d'actualidá parllamentaria "Sen fronteiras", programa d'entrevistes a relevantes personalidaes del mundu de la sociedá y de la política "Enfoques", programa selmanal de reportaxes informativos. Nel área de Programes de TVG, foi direutor y guionista de: "Asina foi garrése vos paez", programa especial pa celebrar el X aniversariu de TVG "Esteriores" (2004), serie documental pa la Canal Internacional. "Cadernos do aire", magacín sobre la inmigración en Galicia; "A nosa clave", programa d'alderique sobre temes sociales; "Falámolo" espaciu selmanal d'alderique y entevistes sobre temes sociales. "El pelegrín d'Asís" (2014), serie documental (42 capítulos) con motivu del 800 aniversariu de la pelegrinación de San Franciscu d'Asís a Santiago. "Santiago pa suañar" (2016/17), serie de reportaxes sobre Santiago de Compostela.

Foi gallardoniáu col Premiu Galicia de Periodismu en 1989 y ye miembru electu de la Comisión de Garantíes de la Federación d'Asociaciones de Periodistes n'España.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Sin máscara. Relatos de periodismo de camuflaje (1999),
  • El señor del Senescal[1] (2003)
  • Memorias del valle escondido (2008).[2]
  • La noche de las luminarias (Velasco Ediciones, 2018)

Licendiacio en Ciencies de la Info4mación, rama Periodismo pola Universidá Complutense de Madrid

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]