José Bernardo de la Meana

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
José Bernardo de la Meana
Vida
Nacimientu [[ ]] de 1715
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

[[ ]] de 1790

(74/75 años)
Estudios
Llingües castellán
Oficiu
Oficiu arquiteutu y escultor
Cambiar los datos en Wikidata

José Bernardo de la Meana (Uviéu, 1715 - 1790) foi un escultor y arquitectu asturianu.[1] Representante del últimu barrocu español.[2] La so vida tuvo dedicada, yá nos últimos cuarenta años de la so carrera artística, a la Catedral d'Uviéu exerciendo como Maestru Mayor de la mesma.

Biografía[editar | editar la fonte]

José nació n'Uviéu y foi bautizáu na Ilesia de San Xuan el Real. Nun se sabe si tuvo formación na Real Academia de San Fernando de Madrid. Aunque se conoz que'l so primer mentor foi Toribio de Nava. Ye posible que demientres la estancia n'Uviéu de Pedro de Ribera, tuviera dalgún contactu artísticu con él (en 1739, cuando José tien la edá de veinticuatro años). En los contratos realizaos, figura como escultor y arquitectu. Como arquitectu fai obres na torre de la catedral, o el enllosáu de la plazuela (del Palaciu). Como escultor realiza numberosos retablos y imáxenes, ente ellos el de la Capiella de los Dolores de Grau.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. G Ramallo Asensio, (2011 ), José Bernardo de la Meana, escultor y arquitecto asturiano de la segunda mitad del siglo XVIII
  2. Bárbara García Menéndez, (2005), El escultor y académico Juan de Villanueva y Barbales (1681-1765) y su proyección en Asturias: obras y discípulos, Universidá d'Uviéu, trabayu d'investigación pa la obtención del D.E.A.

Ver tamién[editar | editar la fonte]