Jody Scheckter

De Wikipedia
Jody Scheckter
Vida
Nacimientu East London29 de xineru de 1950 (74 años)
Nacionalidá Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Familia
Fíos/es Tomas Scheckter
Estudios
Estudios Selborne College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[1]
Oficiu
Oficiu pilotu de Fórmula Unu, pilotu d'automovilismu, empresariuagricultor
Cambiar los datos en Wikidata

Jody David Scheckter (29 de xineru de 1950East London) ye un ex-pilotu d'automovilismu sudafricanu. Apostó 112 carreres en Fórmula 1 ente les temporaes 1972 y 1980, destacar como pilotu de Ferrari, Wolf y Tyrrell. Resultó campeón en 1979, subcampeón en 1977, y terceru en 1974 y 1976. El pilotu llogró 10 victories y 33 podios na categoría.[2]

El so fíu, Tomas Scheckter, tamién ye pilotu d'automovilismu, quien corrió en IndyCar Series y A1GP.

Historia[editar | editar la fonte]

De primeres de la so carrera, la mayoría de los observadores pensaben que Jody Scheckter nun duraría enforma nes carreres. Teníen razón, pero non como ellos pensaben: el sudafricano retirar a los 30 años.

Como interés, na so primer carrera promocional de monoplaces a 15 vueltes, fixo 12 trompos na mesma curva (El Gráficu, la F1 en 1977).

Nacíu n'East London en 1950, yera fíu d'un mecánicu y naturalmente taba esteláu polos coches rápidos. Alredor de los 18-19 años, empezó al volante d'un R8 Gordini nes lligues locales. Pa la so primer carrera foi descalificáu por conducción peligrosa, por cuenta de la so incapacidá a respetar el reglamentu. Pero nada paez detenelu y en 1970 foi coronáu campeón nacional de circuitos. Esti títulu da-y una beca pa competir nes competiciones más importantes n'Europa.

En 1971 Scheckter llegó a Inglaterra, con solo una carrera nel so historial. El so ascensu ye meteóricu, compitiendo un añu na Fórmula Ford y pasando depués a la Fórmula 3, con muncho ésitu.

Fórmula 2, Fórmula 5000 al saltu a Fórmula 1[editar | editar la fonte]

McLaren[editar | editar la fonte]

En 1972 Teddy Mayer el xefe de McLaren, asignar al volante d'un Fórmula 2. El coche nun ye bonu y él ye casi un desconocíu nel circuitu ¿quién creería que Jody llevaríase la victoria?. La fazaña non pasa desapercibida y Colin Chapman buscar pa fichalo na F1 pa Lotus en 1973. Scheckter dulda, pero n'última instancia Meyer pa caltener a la so nueva maravía, ameyora les sos propuestes frente a les de Chapman y gana el xuegu. Jody fixo'l so debú na F1 nel últimu GP de la temporada 1972, el GP d'EEXX, en Watkins Glen.[3]

Los observadores sorprendiéronse de secute pola semeyanza ente'l taciturno Scheckter y el so compañeru'l vieyu Denny Hulme. El llamatu de Jody naz a la fin: Hulme yá yera'l "Osu" y Jody seriá "The Pooh" (pol osín Winnnie Pohh). El mozu de 22 años causó una prestosa impresión na so primer participación clasificando octavu, buscando llegar a un meyor llugar na carrera, el terceru apostrar a la novena posición a la fin.

En 1973, apuntar na O. S. nel campeonatu de Fórmula 5000, ente que McLaren-Cosworth aseguraría-y participar en cinco carreres na F1. Él ganó fácilmente la temporada de F5000 con cuatro victories en nueve carreres. Na F1, corrió'l GP en casa y ante la so xente: el Kyalami, la prensa y l'opinión pública salieron a afalar a la so neña maravía, llogra caltenese de terceres, depués lideró dos vueltes lluchando palmo a palmo con Stewart y los esperimentaos Hulme y Revson, pero faltando poques vueltes tuvo que retirase por fallu del motor.

En Francia, nel circuitu de Le Castellet, Jody clasificó segundu y tomó la delantrera dende'l principiu superando al gran Emerson Fittipaldi. Pero'l brasilanu siguió acesmando pacientemente col so Lotus y na vuelta 4 na curva de la ponte, este trata de doblar y adelantralo y Scheckter nun duldar y cerrar na curva. Los dos pilotos tuvieron en contautu y termina n'abandonu del brasilanu, tantu foi la roxura de Fittipaldi, que nun va duldar en dir y enfrentar de frente al pilotu de McLaren. Depués nel GP de Gran Bretaña en Silverstone, l'agresivu Scheckter tuvo arreyáu nun enorme accidente que sacó a doce vehículos de la competencia, nun incidente que puede resumir los entamos de la so carrera, siendo suspendíu 3 carreres, nun volvería hasta'l Gran Premiu de Canadá en setiembre.

En Mosport Park, Jody califica terceru corriendo so l'agua y lluchando por xubir al podiu, unviando a François Cevert fora de la pista. El francés de la escudería Tyrrell taba furiosu: "Esti tipu ye un peligru pal públicu, tendríamos de prohibi-y que cuerra" sentenció bien cégaru. Ken Tyrrell impresionáu pola velocidá y desenfado del nuevu pilotu sudafricano, ufiertó-y como compañeru d'equipu a Cevert en 1974. El francés nunca tuvo acordies con él, porque pensaba que yera un peligru nes carreres, irónicamente, Scheckter guardó en primer planu la muerte del piloto galu depués de que perdiera'l control del so Tyrrell nes series de clasificaciones del Gran Premiu de los Estaos Xuníos en Watkins Glen, Jody intentó aidalo pero yá taba muertu, y eso sirvió-y al sudafricano maurecer como pilotu pa nun volver ser tan imprudente o erráticu.

Como interés, el McLaren M23 de Scheckter llevó'l númberu cero mientres les carreres del Gran Premiu d'Estaos Xuníos y de Canadá en 1973. Scheckter ye unu de los dos únicos pilotos de F1 n'utilizar esti númberu, xunto con Damon Hill.

Tyrrell[editar | editar la fonte]

Scheckter en 1974, primer temporada con Tyrrell.

En 1974 Jody Scheckter llegaría finalmente a Tyrrell-Ford-Cosworth, l'equipu col que Jackie Stewart ganó'l títulu del 73. Sicasí, tenía d'empezar de cero: poniendo en marcha un nuevu coche'l 007, más bono de conducir, pero probablemente'l menos eficiente, sobremanera pola muerte de Cevert y el retiru de Stewart. Los nuevos pilotos faíen que los observadores escépticos sobre Scheckter, creáren-y una mala reputación como un "perru llocu" y el so compañeru'l francés Patrick Depailler tenía con bien poca esperiencia. Mientres los trés primeros GP, dambos pilotos utilizaríen el vieyu 006, y Jody nun rexistraría nin un puntu. Pero col 007, el so rendimientu ameyoraría considerablemente, foi Quintu en Jarama y llogró'l so primer podiu en Nivelles, arrampuñándo-y el tercer llugar na postrera vuelta a Regazzoni. En Mónacu tuvo meyor llegando al segundu llugar. D'últimes vien el Gran Premiu de Suecia n'Anderstorp. Clasificó segundu detrás de Depailler, Scheckter tomaría la delantrera dende'l principiu y nunca dexaría la punta y ganaría la so primer victoria a la edá de 24 años. Un quintu llugar en Zandvoort, cuartu en Francia, y un segundu llugar esitosu en Brands Hatch.

Dependiendo del ritmu de los Ferrari de Niki Lauda, que yera nesi entós el líder del campeonatu, túvose que retirar a seis vueltes del final por cuenta de les esmoliciones polos neumáticos n'Austria. El "Pooh", un pocu más maduru, agora apuntaría al tercer llugar, a solu trés puntos por detrás de Lauda. El títulu convertir nuna posibilidá. N'Alemaña, nun pudo faer nada en contra de Clay Regazzoni, pero llogra una escelente segunda posición. L'aventureru tresformárase en pocos meses nel metrónomu perfectu y agora taba nel segundu llugar xeneral. ¿Realmente Stewart atopara al so socesor? Por desgracia, les esperances del títulu fuéronse de momentu. N'efeutu, tendría de dase nos trés de les últimes cuatro carreres pero depués surden de nuevu problemes téunicos. Solo un podiu en Monza, dan -y vida a esa temporada. Pero a la fin, Scheckter terminaría un escelente tercer puestu, a solu diez puntos del campeón Fittipaldi. En total, amosó que se fadría con él títulu nel futuru. En 1975, Ken Tyrrell decidió volver utilizar el 007, con una versión ameyorada. El coche beneficiar con un nuevu sistema de frenu delanteru y un nuevu sistema integráu nes ruedes. Scheckter y Depailler acabaron los problemes colos frenos mientres les primeres carreres na Arxentina y Brasil. En Kyalami, el 007 vien con cambeos nes suspensiones, radiadores y tomar d'aire. Na carrera, clasificó terceru, Scheckter rápido desfaise de los pilotos de Brabham, Reutemann y Pace que van a la cabeza. Jody veríase acosáu pol arxentín mientres tola carrera, pero recuperaríase y ganaría el so tercer gran premiu per delantre del so públicu. El restu de la temporada nun tuvo la mesma suerte. Niki Lauda y el so Ferrari 312T son realmente invencibles. Scheckter xubiríase dos veces nel podiu en Silverstone y Zolder. El restu de la temporada, el coche 007 nun-y dexa sumar nin un puntu. Scheckter terminó una accidentada temporada con venti puntos nel 7° puestu.

Scheckter sobre un P34 en 1976.

A principios de 1976, el Tyrrell P34 ye presentáu al públicu, un coche de seis ruedes de Fórmula 1. Esta novedá, más allá d'otres considerancies téuniques complicaes, tendría de dexa-y mayor velocidá y una meyor tracción y frenáu. Sicasí, esti sistema rique un sistema dual de frenáu y suspensión. Esti coche revolucionariu nun taría llistu de momentu, Scheckter y Depailler empezaron d'esta manera'l campeonatu col vieyu 007, dexándo-y a Jody consiguir dellos puntos. El P34 fixo'l so debú en Jarama y a diferencia Depailler a Scheckter nun-y convenció esi coche, magar ye más bono de remanar que los sos predecesores, pero los frenos nun son satisfactorios. El sudafricano ye 14° na parrilla y retírase en carrera a otru día. Sicasí, foi él quien llograría los meyores resultaos de la escuadra. De regresu a Bélxica, llogra un segundu llugar nes cais de Mónacu y depués el so gran y única victoria nel Gran Premiu de Suecia nel P34. Él robló cola primera pole position, la primera na Fórmula 1. El día de la carrera, Mario Andretti na so Lotus arrampúño-y la 1° posición y llevó-y la delantrera los primeres 45 vueltes antes retirase por problemes mecánicos. Scheckter toma'l primer llugar y llograría la victoria siguíu de Depailler.

Nes siguientes carreres nun llogra bater al Ferrari de Lauda o al McLaren d'Hunt. Por desgracia, la resultancia va ser descuayante, xube tres veces al segundu pasu del podiu en Brands Hatch, Nürburgring y en Watkins Glen. En Monza, la victoria ye posible, pero Ronnie Peterson col so estelante y rápido march róba-y el lideralgu a Jody y llega a un ésitu inesperáu. Dende'l branu del 76, Jody Scheckter y Ken Tyrrell concuerden que nun creen nel P34. La temporada de 1977 demostró que dambos taben no correcto, asina Jody decidió dir a otru equipu, el Wolf-Cosworth.

Wolf[editar | editar la fonte]

WR1 utilizáu en 1977 y parte de 1978.

A Principios de 1977, Walter Wolf, un home ricu de negocios canadiense, foi la pareya acomuñada de Frank Williams dende 1976 y los resultaos fueron desastrosos, Wolf compra por completu equipu a finales de 1976 y decidió llevar a Jody al cume. Col brillante inxenieru Harvey Postlethwaite y el direutor del equipu Peter Warr, llogró apoderase de Scheckter y formar un gran equipu. Tol mundu preguntar por qué "the Pooh" ta esi pequeñu equipu que nun llogro puntos en 1976. Un coche tamién se construyó, el WR1 bien compactu, diseñáu por Postlethwaite. El primer Gran Premiu, en Buenos Aires, empezó mal: les pruebes son catastrófiques, el coche tien problemes d'enfriamientu y Scheckter foi solu oncenu na parrilla. Pero'l 9 de xineru de 1977, el Wolf funciona como un reló. Jody xube gradualmente a liderarto de la carrera, ocupáu por cinco vueltes cerca a la fin por Carlos Pace de Brabham. El brasilanu rápido tien de dar pasu al increíble WR1, que los retayos que tenía'l coche llegaría a ganar. Per primer vegada dende Mercedes en 1954, un equipu gana nel so primer gran premiu. Ye una fazaña realizada en 2009 por Brawn-Mercedes. Sicasí'l coche, sigui teniendo dellos problemes téunicos. En Brasil, ponen los sos pies na Tierra: el 15 avo puestu na parrilla y una falla nel motor. Pero depués Scheckter llogra un terrible ésitu nel GP de Sudáfrica, llogrando un segundu llugar detrás de Lauda el líder del campeonatu. En Long Beach, lideró 76 de les 80 vueltes hasta qu'una pinchada apostra'l so podiu a la fin. Esto ye solo un aplazamientu. Dempués d'otru podiu en Jarama, llega'l GP de Mónacu, ellí depués de tar segundu al empiezu, Jody pasa a John Watson de Brabham, liderando depués tola carrera y recibe los lloreos de la victoria de manes del príncipe Rainiero III. Por increíble que paeza, la escudería Wolf tuvo a puntu de llevase'l so primer títulu de constructores y de pilotos. Por desgracia, los siguiente cuatro retiros torgar. En Zolder, Scheckter pensó que se llevaría la carrera tempranamente, pero'l motor falla mui a tiempu. En Suecia, tornó colos sos errores de 1973 al enferronase estúpidamente con Watson. En Dijon-Prenois, termina nel muriu, y en Silverstone el so motor falla de nuevu. Nel Gran Premiu d'Alemaña, robló la so segunda pole y termina segundu detrás de Niki Lauda, pero ye demasiáu tarde: el campeonatu, y el "equipu" n'Austria yá nun yeren lo mesmo, yá nun hai namás que faer pos Lauda aseguraríase los puntos. En Watkins Glen, el so 3° llugar ye inútil, Lauda meyora. A pesar de la so velocidá, el Wolf sufre demasiaos problemes téunicos mientres Lauda y el so Ferrari llograron caltener una bona fiabilidá. El pequeñu consuelu, ye ser subcampeón del mundu y una victoria final en Canadá, a pesar de tener un coche defectuosu.

Wolf WR6 de 1978.

Un segundu añu pa un equipu na F1 ye bien difícil, y el Wolf nun ye una esceición a la regla. L'equipu empieza la temporada de 1978 col vieyu WR4, lo que lu lleva a un desastrosu empiezu de temporada. Llamentable'l décimu llugar de Buenos Aires, Scheckter, poníase nerviosu pola situación del equipu, entós abandona por accidente tres veces consecutives. Topeta en dos causes, inclusive col mozu Patrick Tambay en Brasil y Long Beach. Pa la última carrera col coche antiguu en Mónacu, Jody, siendo bien cómodu como una Roca, trái-y un tercer llugar salvador a Walter Wolf. El nuevu WR5 debutó en Zolder. Esti coche foi un apueste coraxosu per parte de Harvey Postlethwaite, yá que yera un coche "ala" toando el modelu de Chapman, Lotus 79. Esti tamién sería un fracasu. El coche nun yera confiable y la so adherencia yera precaria (un áticu). Per otra parte, Scheckter llucha por afaese'l so estilu de conducción a la forzosa conducción en brutu por cuenta del so delicáu coche ala. Peor entá, inclusive tiende a subvirar y, como nel momentu del P34 Tyrrell, nun duldar en dici-y al so xefe tou lo malo que piensa d'esti coche. Poro, les rellaciones ente Wolf y Scheckter convertiríense rápido delicaes y tormentoses, y el pilot sudafricano empezaría a mirar a otra parte en 1979. Sicasí, Scheckter llograría dellos puntos honorables. En Brands Hatch, foi terceru por detrás del Lotus d'Andretti y Peterson depués, a pesa del so abandonu, atopa tranquilamente la so cabeza. Pero Wolf nun ganaría esi añu: la caxa de cambeos foi estropiada na vuelta 36. A pesar d'ello, Traería inda tres podios: un segundu llugar en Hockenheim, pero lloñe d'invencible Andretti, un tercer llugar en Watkins Glen y una segunda posición en Montreal, detrás de Gilles Villeneuve. Este sería'l compañeru d'equipu de Scheckter en 1979, "Pooh" decide xunise a la Scuderia Ferrari.

Ferrari[editar | editar la fonte]

Casco de Jody exhibíu nel Muséu Ferrari.

Con esti equipu superó toles mires, ganando'l campeonatu en 1979 con victories en Zolder, Montecarlu y Monza, onde se proclamó campeón.

Los coches d'Enzo en 1978 nun tuvieron al altor del campeonatu, pero se rehicieron al añu siguiente, col llexendariu Gilles Villeneuve como compañeru d'equipu, y Jody llogró la so ambición. Jody y Gilles convertir n'íntimos amigos y cultivaron un bon clima de rivalidá que produció tres victories en carrera pa cada unu. El sudafricano superó al francu canadiense al tener una mayor recoyida de puntos nel restu de carreres que dio'l so frutos y facer Campeón del Mundu de 1979.

Sicasí, tuvo una bien mala temporada al añu siguiente, por causa d'un 312/T5 que nun yera pa nada competitivu pol gran motor boxer 312 que nun s'afaía a los desarrollos aerodinámicos, polo que nun pudo defender el so títulu ya inclusive perdió la motivación de correr ya inclusive de clasificar nuna carrera. Dempués de llograr namái dos puntos en 1980, retirar de Ferrari y del automovilismu polo xeneral.

"Scheckter," dixo Enzo Ferrari dixo, "demostró ser una sabiu coordinador de les sos propies capacidaes y potencial, un home que corrió en cada circuitu cola resultancia final en mente, o cola seguridá. Nun toi seguru."[3]

Jody finalmente consiguió algamar la so meta. Caltener na Fórmula 1 hasta la temporada 1980 con Ferrari pa cumplir les sos obligaciones contractuales, y depués retiróse a la edá de 30 años. Yá yera ricu col dineru que-y reportaron les carreres, pero llegó a selo inclusive más, como un arteru home de negocios en campos bien alloñaos de les carreres de Fórmula 1. Nos EEXX, fundó una empresa de seguridá d'alta teunoloxía que depués vendió y dedicó parte del so tiempu n'emponer les carreres de pilotos de los sos fíos Tomas y Toby, antes d'embarcase nuna empresa d'agricultura ecolóxica n'Inglaterra.

Scheckter foi l'últimu pilotu en ganar un campeonatu por Ferrari primero que Michael Schumacher llograr 21 años dempués. Y tamién Kimi Räikkönen, 7 años dempués.

Resultaos[editar | editar la fonte]

Fórmula 1[editar | editar la fonte]

(Clave) (negrina indica pole position) (cursiva indica vuelta rápida)

Añu Equipu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Pos. Puntos
1972 Yardley Team McLaren ARG RSA ESP MON BEL FRA GBR GER AUT ITA CAN USA
9
NC 0
1973 Yardley Team McLaren ARG BRA RSA
9
ESP BEL MON SWE FRA
Ret
GBR
Ret
NED GER AUT ITA CAN
Ret
USA
Ret
NC 0
1974 Elf Team Tyrrell ARG
Ret
BRA
7
RSA
8
ESP
5
BEL
3
MON
2
SWE
1
NED
5
FRA
4
GBR
1
GER
2
AUT
Ret
ITA
3
CAN
Ret
USA
Ret
45
1975 Elf Team Tyrrell ARG
11
BRA
Ret
RSA
1
ESP
Ret
MON
7
BEL
2
SWE
7
NED
16
FRA
9
GBR
3
GER
Ret
AUT
8
ITA
8
USA
6
20
1976 Elf Team Tyrrell BRA
5
RSA
4
USW
Ret
ESP
Ret
BEL
4
MON
2
SWE
1
FRA
6
GBR
2
GER
2
AUT
Ret
NED
5
ITA
5
CAN
4
USA
2
JAP
Ret
49
1977 Walter Wolf Racing ARG
1
BRA
Ret
RSA
2
USW
3
ESP
3
MON
1
BEL
Ret
SWE
Ret
FRA
Ret
GBR
Ret
GER
2
AUT
Ret
NED
3
ITA
Ret
USA
3
CAN
1
JAP
10
55
1978 Walter Wolf Racing ARG
10
BRA
Ret
RSA
Ret
USW
Ret
MON
3
BEL
Ret
ESP
4
SWE
Ret
FRA
6
GBR
Ret
GER
2
AUT
Ret
NED
12
ITA
12
USA
3
CAN
2
24
1979 Scuderia Ferrari ARG
Ret
BRA
6
RSA
2
USW
2
ESP
4
BEL
1
MON
1
FRA
7
GBR
5
GER
4
AUT
4
NED
2
ITA
1
CAN
4
USA
Ret
51 (60)
1980 Scuderia Ferrari ARG
Ret
BRA
Ret
RSA
Ret
USW
5
BEL
8
MON
Ret
FRA
12
GBR
10
GER
13
AUT
13
NED
9
ITA
8
CAN
DNQ
USA
11
19º 2


Predecesor:
Bandera de Estaos Xuníos d'América Mario Andretti
Campeón de la Fórmula 1
1979
Socesor:
Bandera de Australia Alan Jones

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jo2017971288. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  2. 2,0 2,1 F1, STATS. «Jody SCHECKTER • STATS F1». Consultáu'l 21 de payares de 2016.
  3. 3,0 3,1 Biografíes de Pilotos, Jody Scheckter, Campeón de F1. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «test» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu