Java (llinguaxe de programación)

De Wikipedia
Ficha de softwareJava
Autor orixinal James Gosling
Desendolcador(es) Sun Microsystems y Oracle Corporation
Estensión de ficheru .java .class .jar .jad .jmod
Versión inicial 1995
Última versión Java SE 21 (versión con servicio técnico de largo plazo (es) Traducir, 20 setiembre 2023)
Tipu llinguaxe JVM, software y llinguaxe de programación multiparadigma
Llicencia GNU General Public License
Orixe del nome Java coffee (en) Traducir
Parte de plataforma Java (es) Traducir
Más información
Twitter java
Sitiu web Web oficial
Etiqueta de Stack Exchange Stack Exchange
Cambiar los datos en Wikidata

Java ye un llinguaxe de programación de propósitu xeneral, concurrente, empobináu a oxetos, que foi diseñáu específicamente para tener tan poques dependencies de implementación como fuera posible. La so intención ye dexar que los desarrolladores d'aplicaciones escriban el programa una vegada y #executar en #cualquier dispositivu (conocíu n'inglés como WORA, o "write once, run anywhere"), lo que quier dicir que'l códigu que ye executáu nuna plataforma nun tien que ser recompilado para correr n'otra. Java ye, a partir de 2012, unu de los llinguaxes de programación más populares n'usu, particularmente para aplicaciones de veceru servidor de web, con unos diez millones d'usuarios reportaos.[2][3]

El llinguaxe de #programación Java foi orixinalmente desenvueltu por James Gosling, de Sun Microsystems (constituyida en 1982 y darréu adquirida'l 27 de xineru de 2010 pola compañía Oracle), y publicáu en 1995 como un componente fundamental de la plataforma Java de Sun Microsystems.[4] La so sintaxis deriva en gran midida de C y C++, pero tien menos utilidaes de baxu nivel que cualesquier d'ellos. Les aplicaciones de Java son compiladas a bytecode (#clase Java), que puede executase en #cualquier máquina virtual Java (JVM) ensin importar l'arquiteutura del ordenador subxacente.

La compañía Sun desenvolvió la implementación de referencia orixinal para los compiladores de Java, máquines virtuales y llibreríes de clases en 1991, y #publicar per primer vegada en 1995. A partir de mayu de 2007, en cumplimientu de les especificaciones del Procesu de la Comunidá Java, Sun volvió llicenciar la mayoría de les sos teunoloxíes de Java so la Llicencia Pública Xeneral de GNU. Otros tamién desenvolvieron implementaciones alternes a estes teunoloxíes de Sun, tales como'l Compilador de Java de GNU y el GNU Classpath.

Exemplu[editar | editar la fonte]

// Hola.java
import java.io.IOException;
public class Hola {
  public static void main(String[] args) throws IOException {
    System.out.println("¡Hola, mundu!"); 
  }
}

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «JDK 21».
  2. «Programming Language Popularity». Archiváu dende l'orixinal, el 16 de xineru de 2009. Consultáu'l 16 de xineru de 2009.
  3. «TIOBE Programming Community Index». Consultáu'l 6 de mayu de 2009.
  4. Sun and Oracle (Oracle.com)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]