Jason Mewes

De Wikipedia
Jason Mewes
Vida
Nacimientu Highlands12 de xunu de 1974 (49 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Estudios
Estudios Henry Hudson Regional High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu actor, actor de cine, actor de televisión, productor de cinedireutor de cine
IMDb nm0582939
jmewes.com
Cambiar los datos en Wikidata

Jason Mewes (12 de xunu de 1974Highlands) ye un actor de televisión y cine nacíu en Nueva Jersey (Estaos Xuníos d'América). Apaeció en delles películes independientes, pero'l so papel más conocíu ye'l del vendedor de drogues mal faláu "Jay", personaxe recurrente nes películes de Kevin Smith, del que ye amigu dende l'adolescencia. Anguaño vive con Kevin Smith, la muyer d'ésti Jennifer Schwalbach, los padres d'ella, y la fía de Smith, Harley Quinn na so casa de Los Angeles.

Entamos[editar | editar la fonte]

Nació en Highlands, Nueva Jersey, fíu d'una adicta a la heroína y de padre desconocíu, y foi criáu pola so tía mientres la mayor parte de la so infancia mientres la so madre permanecía na cárcel. Cuando cumplió la so pena y salió, solía robar tarxetes de creitu de los buzones de los vecinos p'alimentar el so viciu. Usando dineru robáu, mercólu a Mewes unu de los únicos regalos de Navidá qu'él recuerda recibir: una bicicleta. Mientres un curtiu periodu nel que trabayó como traficante, llegaría a mandar a Mewes na so bici por que llevara drogues, ensin sabelo, a persones nes qu'ella nun confiaba lo suficiente como pa llevales ella. Mewes tamién tien mieu a los espacios pequeños (Claustrofobia) desenvueltu cuando la so madre zarrába-yos a él y a la so hermana nel armariu cuando ella quería dir a fiestes. A pesar d'esto, Jason Mewes maureció como una persona bastante sensata y graduóse nel institutu, anque en Highlands convertir nel centru de rumores como que rompiera una farmacia local o tuviera rellaciones sexuales con un perru.

Amistá con Kevin Smith[editar | editar la fonte]

Mewes foi presentáu a Kevin Smith al traviés de los sos amigos comunes Walt Flanagan y Bryan Johnson. De primeres, a Smith nun-y cayía perbién Jason, porque sentía que-y taba quitando'l rol de "graciosu" dientro del grupu, y dacuando atoparíase sentáu nel asientu traseru del coche mientres Mewes taba na parte de lantre entreteniendo a Flanagan y Johnson con espresiones pocu convencionales como "Neh!" o "Snootchie Bootchies" (que signifiquen básicamente "toi bromiando"). Finalmente, Walt y Bryan aburrir de Mewes y foi escaecíu por Kevin Smith, al qu'inda nun cayía bien.

Dempués d'un alcuentru, Jason Mewes y Smith pasaron a ser indixebrables, xuniéndose a Kevin y los sos amigos pa xugar al ḥoquei (para lo cual Kevin tuvo que merca-y unos patinos) y dir ver películes (para lo que Smith tuvo que tamién merca-y les entraes). Por esta dómina, Mewes nun bebía, nin tomaba drogues, nin tenía rellaciones sexuales, y Smith y los sos amigos intentaríen que quedara con moces, lo cual nun dio bones resultaos.

Kevin Smith solía dici-y a Mewes que "daquién tendría de pone-y nuna película dalgún día", y esi daquién resultaría ser el mesmu Smith.

Primeres películes y adicción a les drogues[editar | editar la fonte]

Kevin Smith dexó Highlands pa dir a la Escuela de Cine de Vancouver (Vancouver Film School) a principios de los noventa, anque volvería unos meses dempués. A la so vuelta, atopó que Mewes empezara a fumar mariguana, a beber y a caltener numberoses rellaciones sexuales. Sicasí, nesi momentu, nun yera enforma de lo qu'esmolecese y Smith dio-y un papel na so primer película, "Clerks", de baxu presupuestu y en blancu y negru, sobre un día na vida de dos dependientes de tienda, Dante y Randal. La película foi filmada na tienda de 24 hores onde trabayó Smith, Quick Stop, onde tamién trabayara Mewes en dalguna ocasión, y dio-y el papel de Jay, meyor amigu de Bob el Silenciosu, interpretáu por el mesmu Smith. "Jay" taba basáu nel mesmu Jay Mewes, pero camudara tantu en seis meses que Smith tuvo qu'enseña-y a Jay cómo ser Jay.

La película foi finalmente distribuyida por Miramax, convertir nun filme de cultu, y los personaxes de Jay y Bob el Silenciosu llueu pasaron a ser llexendarios. Ello ye que una de les escenes favorites de gran parte del públicu ye na que los dos personaxes baillen delantre de la tienda de 24 hores, un fechu que siempres enoxó a Smith, que gastara enforma tiempu nos diálogos pa depués atopase que tol mundu allababa una escena dafechu ensin diálogos.

Dempués del ésitu de "Clerks", siguieron cola siguiente película de Smith, "Mallrats", en Minnesotta. Jay y Bob el Silenciosu volvíen apaecer (empezando d'esta manera una serie de conexones ente los filmes llamáu View Askewniverse, l'Universu View Askew) pero l'estudiu paecía ronciegu a da-y el papel de Jay a Mewes, y fixeron pruebes a otros actores, ente ellos Seth Green y Beckin Meyer. Finalmente dexaron a Mewes xunise a la película con cuatro condiciones:

1. A diferencia del restu d'actores, nun volar a Minnesotta col dineru del estudiu.
2. A diferencia del restu d'actores, nun s'agospiaría na so propia habitación d'hotel mientres los ensayos, sinón que taría na habitación de Kevin Smith mientres el so periodu de prueba.
3. A diferencia del restu d'actores, nun se-y pagaría mientres el mes d'ensayos en Minnesotta.
4. Si dempués del so primer día de rodaxe l'estudiu consideraba que nun valía la pena, sería reemplazáu por Seth Green.

Resulta que, al estudiu gustó-y tanto l'actuación de Mewes, qu'empezaron a entamar una campaña publicitaria alredor de la espresión que Jay utilizaba "Snootchie Bootchies". Convertir nuna de les persones más populares ente l'equipu de la película. Una vegada que "Mallrats" tuvo terminada, tuvo enforma ésitu nun pase nel San Diego Comic-Con en 1995, onde se dicía que Mewes sería'l "next big thing" (próxima gran cosa, personaxe con muncho ésitu). Sicasí la película fracasó en taquilla (anque depués convertiríase nuna película de cultu, en parte gracies a les interpretaciones de Jay y Kevin como Jay y Bob el Silenciosu) y la moda menguó.

Amás, Jason participara, xunto a otres persones que tamién taben en "Mallrats", nuna película de baxu presupuestu llamada "Drawing Flies", dirixida por Malcolm Ingram y Matt Grising, amigos de Kevin Smith, en Vancouver. Mientres el rodaxe, Mewes esnifó heroína nun parque per primer vegada. Sicasí, arrenunció a inyectase porque a la so madre, nuevamente puesta en llibertá a principios d'esi añu, diagnosticáren-y el VIH. Mewes pensó que si namái esnifaba heroína y nun-y la inyectaba, taría bien. Dempués del fracasu de "Mallrats" y el rodaxe de "Drawing Flies", tuvo viviendo cola so madre en Nueva Jersey, mientres Smith pasaba la mayor parte del tiempu en Los Angeles cola so novia Joey Lauren Adams. En gastándose el dineru ganáu coles películes, Mewes tuvo trabayando como techador pel día y partiendo pizzas pela nueche.

Adicción a la heroína y recuperación[editar | editar la fonte]

Cuando Kevin Smith volvió a Nueva Jersey pa grabar "Chasing Amy", protagonizada por Ben Affleck y Joey Lauren Adams, nun precisaba a Mewes tanto como nes películes anteriores, yá que Jay y Bob el Silenciosu tan solo apaecíen nuna escena de 10 minutos que foi rodada mientres una nueche. Jason había memorizado tol so diálogu, y pudo dicilo ensin nenguna dificultá, mientres a Smith fíxose-y difícil el llargu monólogu qu'escribiera pa sigo mesmu como Bob el Silenciosu.

"Chasing Amy" foi estrenada, y los 12 millones de dólares que recaldó, gastando namái 250.000 dólares, sirviéronlu a Smith pa faer "Dogma", onde Jay y Bob el Silenciosu apaecíen más qu'en nenguna otra película. Kevin y Jason asistieron a un actu benéficu pol SIDA presentáu por Harvey Weinstein, el presidente de Miramax, que dempués de saber que la madre de Mewes yera seropositiva, prometiólu consigui-y los meyores médicos en Nueva York. Poco dempués, Smith abrió la so propia tienda de comics, llamada Jay and Silent's Bob Secret Stash, en Red Bank, Nueva Jersey. Mewes pidió-y trabayar ellí a xornada completa, pero unos meses dempués de l'apertura de la tienda, Smith alcuéntrase en delles ocasiones a veceros esperando a que Mewes volviera. Dempués de nega-y lo delles vegaes, Jason almitió que taba engabitáu a la heroína.

Smith treslladó a Jay de la casa de la so madre al so apartamentu en Red Bank. La nueche anterior al día en que Mewes empezó un programa de tratamientu con metadona, sufriendo'l síndrome d'astinencia por non tomar heroína, clamió-y a Smith que-y diera dineru pa mercar heroína, y finalmente dar. El tratamientu paecía funcionar, y Mewes empezó a desengancharse de les drogues, pasando más y más tiempu con Kevin Smith. Pal rodaxe de "Dogma" non yá aprendióse'l so diálogu, sinón el guión completu.

Dogma y adicción a la heroína[editar | editar la fonte]

Mewes en 2013

Mientres rodaben "Dogma", Kevin Smith y el so amigu y tamién productor Scott Mosier pidiéron-y a la nueva novia de Mewes, Stephanie, en cuenta de un sueldu de 300 dólares selmanales, qu'exerciera d'ayudante de Jason mientres el rodaxe, y amás xixiláralu pa saber si volvía tomar drogues. Pero lo que nun sabíen ye que, con dos sueldos, el de Mewes como actor y el de Stephanie como ayudante, dambos tomaben drogues, y anque Jason dacuando quedábase dormíu mientres grababen, Smith nun se dio cuenta de qu'esto yera una señal de que volviera consumir drogues.

Entós daquella, Smith casárase con Jennifer Schwalbach, ella taba embarazada y camudárense a una nueva casa. Jason y Stephanie quedar na casa de la madre d'ésti, hasta que Smith enteróse que taba tomando heroína otra vegada. Treslladóse a la so casa, pero mientres una fiesta, Mewes tuvo nel bañu mientres una hora, lo que-y fixo abarruntar a Smith y como, anque tuviera fumando cocaína, al preguntar si tomaba drogues Jason negar, Kevin echó-y de la so casa, ente que Stephanie pudo quedase. Poco dempués, volvió dexa-y quedase na so casa. Los padres de Stephanie, llamaron a Kevin Smith, porque la taben buscando, ésti cuntólos qu'ella yera drogadicta, y llevar de vuelta a Pittsburg. Smith de nuevu echó a Jason de la so casa, porque taba tomando drogues otra vegada, asina que foi a vivir cola so madre, onde empezaría a tomar Oxycontin, una melecina contra'l dolor, a base d'Oxicodona. Dempués de viaxar con Smith a actos promocionales de "Dogma" en Francia ya Inglaterra, Jason volvió a casa de Smith, y un mes dempués, anque inda taba recuperándose, allegó con Kevin a Los Angeles. Una nueche, Jay pidió-y a Smith la so tarxeta de creitu pa pagar un taxi, anque esto yera namái una escusa, yá que se pasó tola nueche intentando consiguir drogues y depués estrozó la so habitación d'hotel. Kevin y Scott Mosier internáron-y nun centru de rehabilitación, del qu'escapó y depués volvió, anque-y treslladaríen a otru centru.

Kevin y Jennifer Schwalbach volvieron a Nueva Jersey, por que la so fía, Harley Quinn Smith, naciera ellí. Un mes dempués volvieron a Los Angeles, onde Mewes yá se recuperara. Pero pal estrenu de "Dogma" pidió que la so ex-novia Stephanie tuviera ellí, cola que tuvo na habitación del hotel inyectándose heroína, dempués de cuatro meses ensin tomar drogues. Dempués de meses ensin ve-y, Smith díxo-y a Jason que taba escribiendo un guión pa una película protagonizada por Jay y Bob el Silenciosu, na qu'él sería protagonista, pero la única condición que-y esixó foi que dexara la heroína y el Oxycontin.

Jay and Silent Bob Strike Back[editar | editar la fonte]

Jason Mewes fixo un tratu con Smith y Mosier, según el cual namái podría beber alcohol peles nueches mientres el rodaxe, y nun tomaría drogues. Caltuvo la so pallabra hasta l'últimu día, en qu'empezó de nuevu a consumir heroína. Poco dempués, la so madre morrió, anque Smith nun allegó al funeral. Mewes volvió entrar n'otru centru de rehabilitación, coincidiendo esta vegada col so amigu Ben Affleck. Jason tuvo en casa de Smith hasta que lu echó enoxar por volver a metese nes drogues amás de pola actitú que caltenía escontra Harley, la so fía, qu'entós daquella tenía dos años (dicía-y que xugaría con ella pero nunca lu faía).

Recuperación[editar | editar la fonte]

Dexó dos centros de rehabilitación que Ben Affleck pagara por él, y emitiérase una orde d'arrestu per posesión de drogues en Nueva Jersey. Tuvo viviendo na cai dacuando hasta que foi a otru centru. N'ochobre del 2003, na tienda de comics de Smith, Jay and Silent Bob's Secret Stash; celebraron con una fiesta que Mewes taba recuperáu.

Vida actual[editar | editar la fonte]

Agora, vive con Kevin Smith, la so muyer Jennifer, la so fía, y los padres de Jennifer en Los Angeles. El 21 de xunetu de 2006 estrenóse la segunda parte de Clerks, Clerks II, onde Jay y Bob el Silenciosu vendíen drogues, pero a diferencia de les sos películes anteriores nun les consumíen ellos, n'alusión a la situación nesi momentu de Jason.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]