Jakaya Mrisho Kikwete

De Wikipedia
Jakaya Mrisho Kikwete
Presidente de la Xunión Africana

31 xineru 2008 - 2 febreru 2009
John Kufuor - Muammar al-Gadafi
Presidente de Tanzania

21 avientu 2005 - 5 payares 2015
Benjamin Mkapa - John Magufuli
Minister of Foreign Affairs (en) Traducir

27 payares 1995 - 21 avientu 2005
Joseph Rwegasira - Asha-Rose Migiro
parlamentario de Tanzania (es) Traducir

Vida
Nacimientu Msoga (en) Traducir7 d'ochobre de 1950[1] (73 años)
Nacionalidá Bandera de Tanzania Tanzania
Familia
Casáu con Salma Kikwete
Estudios
Estudios Universidá de Dar es-Salam
Tanzania Military Academy (en) Traducir
Kibaha Secondary School (en) Traducir
Llingües falaes suaḥili[2]
Oficiu políticu, economistamilitar
Premios
Graduación oficial
Creencies
Relixón islam
Partíu políticu Partíu de la Revolución
IMDb nm3154172
tanzania.go.tz
Cambiar los datos en Wikidata

Jakaya Mrisho Kikwete (7 d'ochobre de 1950Msoga (en) Traducir) ye un militar y políticu de Tanzania que foi presidente d'esi país dende 2005 hasta 2015.

Mocedá[editar | editar la fonte]

Realizó los estudios primariu y secundariu na so ciudá natal y en Kibaha, pa ingresar en 1972 na Universidá de Dar es Salaam. Diplomáu en Ciencies Económiques, incorporar a les files de la Unión Nacional Africana de Tanzania (TANU) qu'ostentaba'l poder sol mandu de Julius Nyerere, y dempués d'una fusión col so homólogu de Zanzíbar, pasó a denominase de manera más común en suaḥili, Partíu Revolucionariu (CCM). Kikwete ingresó na Fuercia aérea (Fuercia de Defensa Popular de Tanzania) na qu'algamó en 1985 el grau de mayor instructor.

Ingresu na política[editar | editar la fonte]

En 1988 foi designáu diputáu en representación del so distritu mientres la presidencia d'Ali Hassan Mwinyi y viceministru d'Enerxía (hasta 1990 en que lo foi d'Enerxía, Agua y Recursos Minerales). La so condición de musulmán nun país onde los conflictos relixosos ente la minoría musulmana y la mayoría cristiana taben a la orde del día foi, nun principiu, una torga, anque a lo llargo de la so carrera política demostró plena capacidá d'integración de les distintes idees relixoses. En 1991 mandó al grau de Teniente Coronel, retirándose del serviciu activu del Exércitu.

Aplicó una política de reformes sustanciales nel sector mineru de desregulación y lliberalización, dexando l'adquisición d'una parte del monopoliu estatal a empreses privaes procedentes del esterior. Siguió como diputáu y, tres los cambeos constitucionales de 1992, nos que'l país abrir al multipartidsmo, Kikwete foi nomáu Ministru de Finances en 1994.

Pa les eleiciones de 1995 (les primeres del país con distintes candidatures), postular nel senu del CCM como candidatu a la Presidencia de la República. A pesar de tener amplies posibilidaes, les bases del partíu influyíes polos dirixentes históricos nun-y sofitaron y, por un mínimu resultancia, foi declaráu candidatu oficial Mkapa quien ganó les eleiciones n'ochobre. La influencia de Kikwete n'amplios sectores sociales dexáron-y ser nomáu Ministru d'Asuntos Esteriores nel nuevu gabinete. Nel so haber atopóse evitar la incorporación del so país a la Segunda Guerra del Congo ya impulsar la Comunidá de Desenvolvimientu d'África Austral, consiguiendo un alcuerdu d'unión aduanera en 2005 con Kenia y Uganda. Tamién medió na guerra civil de Burundi, ufiertando'l territoriu tanzanu como llugar neutral d'alcuentru de les distintes partes engarraes, con oxetivos de llegar a un alcuerdu de paz.

Presidencia[editar | editar la fonte]

La llimitación a dos mandatos presidenciales dexó-y a Kikwete presentase ensin oposición interna a les eleiciones presidenciales de 2005 y ganales nuna situación internacionalmente favorable pal país, en llegando a alcuerdos col Fondu Monetariu Internacional y el Bancu Mundial pa caltener y reforzar les polítiques liberalizadoras tres los ésitos económicos, sobremanera de los últimos cinco años con crecederes sosteníes del PIB d'ente un 4,5 y un 6% añal a pesar de que Tanzania siguía siendo unu de los países más probes del mundu y sufría graves problemes pola espansión de la pandemia del sida, qu'en 2005 afectaba al 10% de la población adulta del país. La victoria'l 21 d'avientu por casi un 78% de los votos foi contundente, pero nun evitó que se volviera a culpar de fraude[6] les eleiciones en Zanzibar onde la oposición denunció amplies irregularidaes, anque'l observadores internacionales les circunscribieron a casos puntuales en dicha zona. Na asamblea'l CCM facer col control de más de trés cuartes partes de la cámara.

El 21 d'avientu de 2005, en presencia de 13 mandatarios africanos, Kikwete emprestó xuramentu nel Estadiu Nacional de Dar es Salaam como presidente de la República con mandatu hasta 2010, con opción d'anovar entós hasta 2015.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6tx7jhk. Apaez como: Jakaya Kikwete. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 4 marzu 2020.
  3. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20141205155035/http://www.newvision.co.ug/D/8/13/575303.
  4. URL de la referencia: https://web.archive.org/web/20130927162902/http://www.jis.gov.jm/news/archive/22043-foreign_affairs-president-kikwete-awarded-order-of-excellence.
  5. «Oman Tribune».
  6. Denuncia de les violaciones de derechos humanos y fraude del partíu de la oposición en Zanzibar el Frente Cívicu Xuníu

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Benjamin William Mkapa
Presidente de Tanzania
2005 - 2015
Socesor:
John Magufuli
Predecesor:
John Kofi Agyekum Kufuor
Presidente de la Unión Africana
20082009
Socesor:
Muammar al-Gaddafi