Jacques Villeneuve

De Wikipedia
Jacques Villeneuve
Vida
Nacimientu Saint-Jean-sur-Richelieu (es) Traducir9 d'abril de 1971[1] (52 años)
Nacionalidá Bandera de Canadá Canadá
Llingua materna francés
Familia
Padre Gilles Villeneuve
Pareyes Dannii Minogue
Fíos/es 4
Familia
Estudios
Estudios Collège Alpin International Beau Soleil (en) Traducir
Llingües falaes francés[2]
inglés[2]
italianu[2]
Oficiu
Oficiu pilotu d'automovilismu, comentarista deportivupilotu de Fórmula Unu
Trayeutoria
Duración (es) Traducir Equipu Vehículo usado normalmente (es) Traducir
1996-1998Williams Grand Prix Engineering
1999-2003British American Racing
2004-2004Renault F1 Team
2005-2005Sauber F1 Team
2006-2006BMW Sauber
Pesu 67 kg
Altor 168 cm
Premios
IMDb nm0971299
jv-world.com
Cambiar los datos en Wikidata

Jacques Joseph Charles Villeneuve (9 d'abril de 1971Saint-Jean-sur-Richelieu (es) Traducir) ye un pilotu d'automovilismu de velocidá canadiense. Foi campeón de Fórmula 1 en 1997 y subcampeón en 1996, llogrando 11 victories y 23 podios. Tamién llogró'l campeonatu de la serie Champ Car World Series (CART) en 1995, trunfando amás nes 500 milles d'Indianapolis. Anguaño cuerre esporádicamente na NASCAR y el V8 Supercars.

Entamos[editar | editar la fonte]

Ye fíu de Gilles Villeneuve, quien tamién foi pilotu na Fórmula 1 y finó nun accidente nes pruebes clasificatorias del Gran Premiu de Bélxica de 1982. Unu de los sos tíos, tamién llamáu Jacques "Jacquo" Villeneuve, foi pilotu en carreres d'Estaos Xuníos y Canadá, llegando a ganar una prueba de CART.

El mozu Jacques, siguiendo los pasos de los sos familiares, empezó compitiendo na Fórmula 3 Italiana ente los años 1989 y 1991. En 1992, participó na Fórmula 3 Xaponesa, onde llogró tres victories y el subcampeonatu. Al añu siguiente, pasó a la Fórmula Atlantic norteamericana, ganando ellí 5 pruebes pa terminar terceru.

Champ Car[editar | editar la fonte]

Pal equipu Forsythe Jacques Villeneuve alzóse'l troféu de les 500 milles de Indianapolis de 1995. Na fotografía, el coche ganador de la Indy 500 de 1995.

El so pase a la Champ Car producir en 1994, al ser contratáu por Forsythe/Green. Terminó sestu y foi declaráu novatu del añu, gracies a una serie de bones resultaos, qu'incluyeron una victoria en Road America, un segundu llugar nes 500 milles d'Indianapolis y un terceru en Laguna Seca. En 1995, Jacques ganó les 500 milles d'Indianapolis y collechó cuatro victories y siete podios col equipu Green, lo que lo llevó a llograr el títulu de la categoría frente a Al Unser Jr., Bobby Rahal y Michael Andretti.

Fórmula 1[editar | editar la fonte]

Williams y el campeonatu del Mundu[editar | editar la fonte]

Jacques conduciendo un Williams nel Gran Premiu de Canadá de 1996.

En 1996, Villeneuve pasó a competir a la máxima categoría, formando parte del equipu Williams en sustitución de David Coulthard.

Nel so debú convertir nel cuartu pilotu en llograr la pole position y un podiu nel so primer GP (los trés anteriores fueron Giuseppe Farina, Carlos Reutemann y Mario Andretti), anque bien pudiera ganar de nun ser por un problema de motor nes últimes vueltes.[5]

Nesa temporada, Jacques llogró 4 victories y xubió al podiu un total de 11 vegaes, rematando l'añu con 78 puntos. Toes estes cifres convertir en récores pa un novatu que tuvo la oportunidá d'entrar a la Fórmula 1 col meyor equipu del momentu. El canadiense remató nel segundu llugar del campeonatu de pilotos, por detrás del so compañeru d'equipu Damon Hill, y collaboró por que la so escudería llograra'l títulu de constructores con una ventaya de más de 100 puntos.

Cola partida de Hill en 1997 escontra Arrows, Villeneuve convirtióse claramente nel pilotu númberu 1 de Williams, y respondió a les mires ganando siete carreres (el so compañeru Frentzen namái ganó una) que-y dexaron coronar se nel campeonatu de pilotos, de la que Frank Williams sumaba otru títulu de constructores pa la so escudería. El campeonatu de pilotos definir na última carrera, el Gran Premiu d'Europa, nun apasionante duelu con Michael Schumacher; nel cual l'alemán realizó una polémica maniobra, cutiendo a Jacques y quedando fora de carrera. La temporada remató con 10 poles, 8 podios y 81 puntos pa Villeneuve.[6]

Al añu siguiente, Williams adoptó los motores Mecachrome, menos competitivos que los Renault, y Adrian Newey salió del equipu. El canadiense nun llogró nenguna victoria na temporada, llogrando dos podios y nueve resultaos puntuables en 16 carreres. Remató quintu nel campeonatu, anque de vuelta impúnxose delantre del so compañeru Heinz-Harald Frentzen.

BAR Honda y el so cayente[editar | editar la fonte]

Villeneuve conduciendo un BAR-Honda mientres el Gran Premiu de los Estaos Xuníos de 2003.

En 1999, Villeneuve pasó a formar parte de l'acabante constituyir escudería British American Racing (BAR),[7] unu de que los sos fundadores y accionistes yera Craig Pollock, mánager del canadiense. A pesar de les mires que se teníen col nuevu equipu, BAR tuvo una pésima temporada, por cuenta de la falta de rendimientu, al puntu d'abandonar nes primeres 11 carreres y nun llograr un puntu en tol añu.

Villeneuve permanecería na escudería mientres cinco temporaes. En 2000 puntuó en siete carreres y terminó séptimu nel campeonatu. Repitió'l séptimu allugamientu en 2001, nesti casu con trés terceros puestos, un cuartu y un sestu. Depués remató 12º en 2002 y 16º en 2003, puntuando en dos carreres en dambos casos.

Mientres esti periodu, Jacques engarró coles armes que tuvo a la so disposición, faciendo fantástiques salíes (a tal puntu de ser sospechosu d'usar un prohibíu control de traición), bien bones maniobres d'adelantamientu, y bones remontaes en carrera. Demostró ser más rápidu que los sos compañeros d'equipu Ricardo Zonta, Mika Salo y Olivier Panis. En 2003 nun llogró superar al so compañeru Jenson Button, pilotu bien competitivu, siendo los fallos mecánicos un puntu que xugó en contra de Villeneuve.

Honda, que suministraba motores a BAR, primió al equipu por que contratara a un pilotu xaponés. Finalmente, na última carrera del añu 2003, Villeneuve foi reemplazáu por Takuma Satō,[8] quien se quedaría con una butaca titular nel equipu al siguiente añu.

Tres la partida de Jacques, BAR tuvo un notable ameyoramientu nel so rendimientu, algamando'l segundu puestu nel campeonatu de constructores, debíu tamién a una bien bona actuación de Jenson Button. Darréu, l'equipu BAR foi mercáu por Honda, pero perdió enforma rendimientu.

Regresu a la máxima categoría[editar | editar la fonte]

En 2004, Villeneuve tuvo ensin equipu, hasta qu'en setiembre producióse un sorpresivu regresu de Jacques a la máxima categoría. Flavio Briatore, direutor de Renault, despidió al so pilotu titular Jarno Trulli polos malos resultaos, y llamó a Villeneuve, por que corriera los trés últimes carreres de la temporada.[9] Los inxenieros del equipu nun llograron poner bien a puntu l'automóvil del canadiense, qu'a pesar de los esfuercios por ayudar a la escudería nel llogru del subcampeonatu, nun llogró puntos nes sos participaciones. Finalmente, Renault remató nel tercer llugar del campeonatu de constructores, por detrás de BAR Honda, l'anterior equipu del canadiense.

Mientres la temporada 2005, Villeneuve compitió cola escudería Sauber, cola cual robló un contratu por dos años,[10] llogrando bones resultaos considerando'l modestu presupuestu del equipu. Puntuó en trés feches, y quedó 14º na tabla xeneral.

Al añu siguiente, en 2006, la escudería pasó a manes del xigante automovilísticu alemán BMW. Cola nueva denominación de BMW Sauber, Villeneuve les 12 primeres feches de la temporada, llogrando un sestu, un séptimu y dos octavos. De siguío, el direutor de BMW Mario Theissen sustituyir por Robert Kubica. Sicasí, Theissen reconoció que Jacques llogró bones resultaos acordies cola competitividá del equipu.[11]

Mientres la temporada 2009, Jacques reconoció'l so deséu de volver a la Fórmula 1. Foi candidatu a ocupar un asientu en Lotus y USF1. Stefan GP afirmó'l so interés en contratar a Jacques pero la negación de la FIA al equipu serbiu pa formar parte de la parrilla atayó los sos planes de regresu. Arriendes d'ello, Villeneuve aplazó'l so intentu de regresu hasta la temporada 2011.

Se rumoreó que podría tar preparando un nuevu equipu col nome "Villeneuve Racing", fechu que confirmó'l mesmu Villeneuve, afirmando amás que ye un proyeutu en collaboración col equipu Durango. El nuevu equipu, tuvo qu'engarrar la decimotercer plaza de la parrilla colos equipos Epsilon Euskadi de Joan Villadelprat y Stefan GP de Zoran Stefanovic. Finalmente, la FIA decidió que nun habría decimotercer equipu.

Villeneuve evaluó la opción de mercar un equipu yá esistente, y anque se llegó a falar de l'adquisición d'equipos como Hispania o Sauber, nun se llegó a materializar nada. Consecuentemente, Jacques quedó definitivamente fora de la Fórmula 1.

Etapa final[editar | editar la fonte]

Depués de quedar ensin butaca na Fórmula 1, Villeneuve apostó delles carreres nes divisiones nacionales de la NASCAR. Na categoría principal, la NASCAR Cup Series, corrió dos feches en 2007 con un Toyota del equipu de Bill Davis, una en 2010 con un Toyota de Braun, y una en 2013 con un Chevrolet de Phoenix, resultando 21º nel so debú como meyor resultancia. En 2007 corrió tamién siete feches de la NASCAR Truck Series, la tercera divisional, con una Toyota de Bill Davis, llogrando un 14º y un 19º. Apostó dos feches de la NASCAR Canada Series en 2009 con Ford y una en 2013 y 2014 con Dodge, llegando terceru en Trois-Rivières 2013 y cuartu en Trois-Rivières 2009.

Les sos meyores actuaciones en stock cars consiguir na NASCAR Nationwide Series, la categoría telonera de la Copa NASCAR. Apostó nueve carreres dende 2008 hasta 2012, siempres en circuitos mistos, primero con un Toyota de Braun y a partir de 2011 con un Dodge de Penske. Llegó terceru en Montreal 2010, Road America 2011 y Montreal 2012, cuartu en Montreal 2009, sestu en Road America 2012, y octavu en Watkins Glen 2010.

Peugeot Sport contrató a Villeneuve p'apostar les 24 Hores de Le Mans de 2007 con un Peugeot 908 HDI FAP de la clase LMP1, onde abandonó. En 2008 corrió dos carreres con dichu automóvil: ganó nos 1000 km de Spa-Francorchamps, y llegó segundu nes 24 Hores de Le Mans.

En 2014, Villeneuve volvió apostar les 500 milles d'Indianapolis col equipu Schmidt Peterson, resultando 14º.

El canadiense tamién foi convidáu a apostar carreres de turismos en Suramérica, Mediu Oriente y Australia.

Corrió nueve carreres de la Speedcar Series apostada en 2008 y 2009, llogrando un quintu llugar y dos sestos.

En 2008, apostó la Carrera del Añu del Top Race V6 Arxentín con un Volkswagen Passat númberu 27 del Oru Racing Team, llegando 16º. En 2010 abandonó en Interlagos y terminó 13º na Carrera del Añu. Apostó una fecha del Stock Car Brasil 2011 con un Peugeot 408, terminando 18º, y una en 2015 con un Chevrolet Sonic xunto a Ricardo Zonta, resultando 21º.

Villeneuve corrió'l Gran Premiu de Surfers Paradise del V8 Supercars en 2010 con un Ford Falcon, resultando quintu na segunda manga xunto a Paul Dumbrell. En 2012 corrió trés feches con un Holden Commodore del equipu Kelly, ensin llograr nengún puntu.

En 2014, el pilotu apostó ocho feches del Campeonatu Mundial de Rallycross con un Peugeot 208 de Albatec, llogrando dos 15º puestos como meyores resultaos.

En 2015 convertir en pilotu de Venturi de la Fórmula E, col qu'apostó trés feches ensin llograr puntos.

Otres actividaes[editar | editar la fonte]

Villeneuve apaeció de volao na película d'aición Driven, ambientada na CART. Amás apaeció nos doblaxes al francés europeo y canadiense na película animada Cars 2 nel rol del periodista David Hobbscap.

En 2006, Jacques Villeneuve estrena en Canadá'l so cantar Accepterais-el to aprovechando'l Gran Premiu de Canadá en Montreal. Trátase d'un cantar cantáu en francés que fizo disponible antes d'estrenar el discu na so páxina web.

El canadiense integró'l grupu qu'ingresó la bandera olímpica al estadiu na ceremonia d'inauguración de los Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010.

Resultaos[editar | editar la fonte]

Fórmula 1[editar | editar la fonte]

(Clave) (negrina indica pole position) (cursiva indica vuelta rápida)

Añu Escudería 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 Pos. Puntos
1996 Rothmans Williams Renault AUS
2
BRA
Ret
ARG
2
EUR
1
SMR
11
MON
Ret
ESP
3
CAN
2
FRA
2
GBR
1
GER
3
HUN
1
BEL
2
ITA
7
POR
1
JPN
Ret
78
1997 Rothmans Williams Renault AUS
Ret
BRA
1
ARG
1
SMR
Ret
MON
Ret
ESP
1
CAN
Ret
FRA
4
GBR
1
GER
Ret
HUN
1
BEL
5
ITA
5
AUT
1
LUX
1
JPN
DSQ
EUR
3
81
1998 Windfield Williams AUS
5
BRA
7
ARG
Ret
SMR
4
ESP
6
MON
5
CAN
10
FRA
4
GBR
7
AUT
6
GER
3
HUN
3
BEL
Ret
ITA
Ret
LUX
8
JPN
6
21
1999 British American Racing AUS
Ret
BRA
Ret
SMR
Ret
MON
Ret
ESP
Ret
CAN
Ret
FRA
Ret
GBR
Ret
AUT
Ret
GER
Ret
HUN
Ret
BEL
15
ITA
8
EUR
10
MYS
Ret
JPN
9
NC 0
2000 Lucky Strike Reynard BAR Honda AUS
4
BRA
Ret
SMR
5
GBR
16
ESP
Ret
EUR
Ret
MON
7
CAN
15
FRA
4
AUT
4
GER
8
HUN
12
BEL
7
ITA
Ret
USA
4
JPN
6
MYS
5
17
2001 Lucky Strike BAR Honda AUS
Ret
MYS
Ret
BRA
7
SMR
Ret
ESP
3
AUT
8
MON
4
CAN
Ret
EUR
9
FRA
Ret
GBR
8
GER
3
HUN
9
BEL
8
ITA
6
USA
Ret
JPN
10
12
2002 Lucky Strike BAR Honda AUS
Ret
MYS
8
BRA
10
SMR
7
ESP
7
AUT
10
MON
Ret
CAN
Ret
EUR
12
GBR
4
FRA
Ret
GER
Ret
HUN
Ret
BEL
8
ITA
9
USA
6
JPN
Ret
13º 4
2003 Lucky Strike BAR Honda AUS
9
MYS
Ret
BRA
6
SMR
Ret
ESP
Ret
AUT
12
MON
Ret
CAN
Ret
EUR
Ret
FRA
9
GBR
10
GER
9
HUN
Ret
ITA
6
USA
Ret
JPN
16º 6
2004 Mild Seven Renault F1 Team AUS
MYS
BHR
SMR
ESP
MON
EUR
CAN
USA
FRA
GBR
GER
HUN
BEL
ITA
CHN
11
JPN
10
BRA
10
21º 0
2005 Sauber Petronas AUS
Ret
MYS
Ret
BHR
11
SMR
4
ESP
Ret
MON
11
EUR
13
CAN
9
USA
DNS
FRA
8
GBR
14
GER
15
HUN
Ret
TUR
11
ITA
11
BEL
6
BRA
12
JPN
12
CHN
10
14º 9
2006 BMW Sauber F1 Team BHR
Ret
MYS
7
AUS
6
SMR
12
EUR
8
ESP
12
MON
14
GBR
8
CAN
Ret
USA
Ret
FRA
11
GER
Ret
HUN
TUR
ITA
CHN
JPN
BRA
15º 7
  • ≠ El pilotu nun acabó'l Gran Premiu, pero clasificar al completar el 90% de la distancia total


Predecesor:
Bandera del Reinu Xuníu Damon Hill
Campeón de la Fórmula 1
1997
Socesor:
Bandera de Finlandia Mika Häkkinen
Predecesor:
Bandera de Estaos Xuníos d'América Al Unser Jr.
Ganador de les 500 milles d'Indianapolis
1995
Socesor:
Bandera de Estaos Xuníos d'América Buddy Lazier

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: The Canadian Encyclopedia. Identificador d'artículu de The Canadian Encyclopedia: jacques-villeneuve. Apaez como: Jacques Villeneuve. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 2,2 Afirmao en: Wikipedia. Llingua de la obra o nome: distintes llingües. Autor: comunidad de Wikipedia.
  3. URL de la referencia: http://pantheondessports.ca/Introniser_voir.asp?CodeN=1399. Data de consulta: 7 abril 2022.
  4. URL de la referencia: http://www.ordre-national.gouv.qc.ca/membres/membre.asp?id=162.
  5. Blancafort, Raymond (11 de marzu de 1996). «Villeneuve quedar ensin victoria». Mundo Deportivo:  p. 50. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1996/03/11/MD19960311-050.pdf. «El motor Renault del canadiense tuvo un pequeñu problema y Villeneuve tuvo d'amenorgar el so ritmu y dexase adelantrar pol so compañeru, Damon Hill». 
  6. Ventura, Xavier (27 d'ochobre de 1997). «Villeneuve superó les tretas de Schumacher». La Vanguardia:  p. 15. http://hemeroteca-paginas.lavanguardia.com/LVE01/PUB/1997/10/27/DEP19971027-015.pdf. 
  7. «BAR de colores». Mundo Deportivo:  p. 32. 7 de xineru de 1999. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/HEM/1999/01/07/MD19990107-032.pdf. «La nueva escudería de Villeneuve presentóse ayer». 
  8. Europa Press (9 d'ochobre de 2003). «Villeneuve nun va correr en Suzuka y podría retirase». El Mundo.
  9. «Renault confirma que Villeneuve va ser el compañeru de Fernando Alonso nos trés últimes carreres». Cadena SER (17 de setiembre de 2004).
  10. «Massa y Villeneuve xuntos en Sauber». GPUpdate (16 de setiembre de 2004).
  11. Axencia EFE (7 d'agostu de 2006). «Villeneuve nun va volver a correr con BMW Sauber». El Mundo.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]