Jacopo Sannazaro

De Wikipedia
Jacopo Sannazaro
Vida
Nacimientu Nápolesprobablemente 28 de xunetu de 1457[1]
Nacionalidá Bandera de Reinu de Nápoles Reinu de Nápoles
Muerte Nápoles24 d'abril de 1530[1] (72 años)
Sepultura Tomb of Jacopo Sannazaro (en) Traducir
Estudios
Estudios Academia Pontaniana (es) Traducir
Llingües falaes italianu[2]
llatín
Alumnu de Giuniano Maio
Giovanni Pontano
Profesor de Antonio De Ferrariis (es) Traducir
Oficiu poetaescritor
Seudónimos Azio Sincero
Cambiar los datos en Wikidata

Jacopo Sannazaro (probablemente 28 de xunetu de 1457Nápoles – 24 d'abril de 1530Nápoles) foi un escritor napolitanu del Renacimientu qu'escribió les sos obres n'italianu y en llatín.

Biografía[editar | editar la fonte]

Sannazaro nació'l 28 de xunetu 1458 y morrió'l 6 d'agostu 1530, (que con cierta frecuencia escríbese equivocadamente Sannazzaro) yera un napolitanu descendiente d'una noble familia de la Lomellina. La so infancia y adolescencia trescurrieron en San Cipriano Piacentino. Estudió na Academia Pontaniana de Nápoles col nome de Actius Syncerus. El célebre humanista Giacomo Pontano foi'l so amigu y dedicó-y el so diálogu sobre la poesía Actius, onde publicaben n'italianu o en llatín humanistes o poetes como Antonio Minturno, Girolamo Seripando, Luigi Tansillo, Bernardo Tasso o Giulio Cesara Caracciolo. Ellí escribieron tamién españoles como l'erasmista Juan de Valdés, el poeta toledanu Garcilaso de la Vega o l'historiador y humanista Juan Ginés de Sepúlveda.

Sannazaro, cultu humanista y poeta tamién, dexó numberoses obres en llatín ya italianu. Ente les primeres recuérdense los sos Bucóliques, d'inspiración virgiliana, los cinco Eclogae piscatoriae, que describen el Golfu de Nápoles, tres llibros de Escoyíes y el poema sacru De partu Virginis, que nun foi publicáu sinón en 1526. Ente les obres en vulgar, destaquen les sos Gliommeri, importante pa la paremioloxía italiana, les Farse o farses y les Rime, inspirándose nes de Francesco Petrarca

La so obra maestra en llingua vulgar ye la Arcadia (Venecia, 1502, y socesives ediciones ediciones aldinas), una de les obres más representatives del gusto humanísticu y que'l so ésitu dio orixe al xéneru renacentista de la novela pastoril. Trátase d'una novela compuesta de dolce églogues precedíes caúna d'un ampliu pasaxe narrativu en prosa. Cunta la vida del mozu Sinceru (el poeta mesmu), que, tres una desilusión amorosa, dexa Nápoles y cólase a la Arcadia, onde atopa una cierta paz y serenidá d'espíritu gustando la simple vida de los pastores poetes de la rexón. Pero un suañu tarrecible induz-y a volver a Nápoles, onde s'entera de la muerte de la so amada.

La Arcadia consolidó un xéneru, el de la novela pastoril, na lliteratura italiana y europea, y foi considerada modelu y arquetipu de la prosa poética. Influyó poderosamente na Inglaterra isabelina (Philip Sidney) y la Castiella del Renacimientu (Jorge de Montemayor y el so Los siete llibros de la Diana) y del manierismu (Bernardo de Balbuena y el so Sieglu d'Oru nes selves de Erifile).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 dellos autores (1929). «Enciclopedia Treccani» (italianu). Instituto de la Enciclopedia Italiana.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]