Ixobrychus sturmii

De Wikipedia
Ixobrychus sturmii
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Pelecaniformes
Familia: Ardeidae
Xéneru: Ixobrychus
Especie: I. sturmii
(Wagler, 1827)
Distribución

      Zona de residencia permamente.       Zona de cría.
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Ixobrychus sturmii[1] ye una especie d'ave pelecaniforme de la familia Ardeidae que vive n'África.

Descripción[editar | editar la fonte]

Pertenez al xéneru Ixobrychus que contién a delles de les garces más pequeñes del mundu. Según el so llargor rexistráu, de 25 a 30 cm esta pue ser la especie de garza más pequeña.[2][3] El so pesu ye similar al d'otres especies de Ixobrychus, rexistraes ente 60 y 150 g, y medies de 75-110 g.[4] El so llargor alar media ta ente los 45 y 50 cm. El machu tien el pescuezu y la cabeza de color gris cayuela escuru, con llargues plumes en cabeza y pescuezu. Polo xeneral el so picu ye escuru, siendo de negru a verde escuru na parte cimera y mariellu na inferior. El so lorum y piel alredor de los güeyos bazcuya del azul al verde amarellentáu, y el color del so iris va del pardu acoloratáu en candia escuru. El so llombu, parte cimera de les sos ales y otres partes cimeres son de color gris cayuela escuru. El so gargüelu y parte cimera del pechu son de color crema claro, densamente estridado en negru, fondu que se va escureciendo hasta'l color canela del so banduyu. Les sos pates son de color mariellu verdosu na parte frontera y marielles na posterior. Mientres la dómina del cortexu les pates tornar d'un llamativu naranxa. La fema ye más clara, con tonos más acolorataos nel so banduyu y el so iris ye mariellu. El neñones son una versión clara en tonos anteados de los adultos.

Estrémase del avetorillo negru, d'Asia, pol so banduyu estriáu, los copetes escuros del pescuezu, y porque el so picu ye más escuru y ye de menor tamañu. Estrémase de les garcitas verdosa y azulada por ser de menor tamañu y más lenta en vuelu, les sos partes inferiores clares y densamente estriaes, y les sos partes cimeros uniformes (ensin llistes).[3]

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Ye una especie migratoria dientro del África subsaḥariana, particularmente ente los estremos norte y el sur. Los desplazamientos de les aves ecuatoriales tán menos claros. Estos avetorillos alcuéntrase en sur d'África na estación húmeda, ente payares y abril. Na estación seca tantu les aves del norte como del sur migren escontra l'ecuador.[5] Esta especie suel parolar fora del so área de distribución normal, a Sudáfrica,[6] les Islles Canaries y la península ibérica, y Francia.[3]

Los avetorillos cenizos alimentar en solitariu o en pareyes, cazando pela nueche y el día, especialmente si ta borrinosu. Son aves silencioses y discretes que se queden quietes o anden adulces. La so actividá depende de la disponibilidad de xaronques.[7] Los avetorillos de cutiu prefieren escondese ente la vexetación que encaramarse a les cañes. Cuando se-yos fadia de cutiu quédense nel cantu de l'agua nuna versión esaxerada de postura típica de los avetoros o sale volando en distancies curties hasta los árboles. Los individuos defenden el so territoriu d'alimentación por aciu una exhibición con movimientos de meyores.[8] Aliméntase principalmente d'inseutos como los saltapraos y escarabayos d'agua, arañes, pequeños pexes, cámbaros y xaronques. Poblaciones locales especializar en saltapraos y xaronques, y puede aprovechar la disponibilidad de preses estacionales como les xaronques en dómines nes que nun haya pesca.[3]

Reproducción[editar | editar la fonte]

La dómina de cría ye bien variable según les rexones. Añeren principalmente na estación d'agües, pero en dellos llugares facer de primeres de la estación seca. El anidamiento empieza en setiembre en Senegal, en xunetu en Sierra Lleona y Ghana, ente agostu y ochobre en Malí, ente avientu y xineru na República Democrática d'El Congu, ente mayu y xunu en Kenia, ente xineru y marzu o bien setiembre y ochobre en Zimbabue, ente febreru y marzu en Namibia, y ente xineru y abril o setiembre y avientu en Sudáfrica.

Añera nos márxenes de les llanura inundables, xeneralmente onde l'agua llega a los montes. Paez preferir la vexetación más trupa pa emplazar el so nial, en solitariu o pequeños grupos. Anque nun ye frecuente, vióse-yos añerar cerca de la garcilla cangrejera y garcilla ventrirroja. El nial ye una plataforma de palitos con dalgún recubrimientu de yerba, con anchores de 23 cm x38 cm y unos 7 cm de fondura. Los niales tán asitiáu nuna caña cerca del tueru, o una caña o un arbustu que tea percima de l'agua, a altores ente los 0,5 y 4 m percima de l'agua. Con frecuencia utilicen los espinos p'añerar.

El cortexu d'esta especie nun ye conocíu. Los güevos son blancos. Dalgunos pueden ser ligéramente azulaos nel momentu de la puesta pero destiñen en pocos díes. Los güevos miden 34mm x28 mm. Les puestes suelen consten de 3–4 güevos, anque pueden atopase de 2 a 5. La incubación dura 18 díes o más. Nun se rexistráu eclosiones asincrónicas de los pollos, polo que ye posible que la incubación empiece cola puesta del últimu güevu.

Los pollos son alimentaos por aciu regurgitación, de normal pela tarde. Desenvuélvense rápido y a los siete díes dexen el nial si son fadiaos, pero dempués vuelven a él. Nun estudiu afayóse que solo'l 69% de los güevos eclosionen.[3] Cuando tán dafechu emplumaos empiecen a volar parolando a grandes distancies.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Primera parte: Struthioniformes-Anseriformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 41 (1):  páxs. 79-89. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_41_1_primero.pdf. 
  2. Kenneth Newman. Newman's Birds of Southern Africa. Struik Publisher (2002), ISBN 1868727351
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Ficha en HeronConsevation.
  4. Jonathan Elphick (2007) The Atlas of Bird Migration: Tracing the Great Journeys of the World's Birds. ISBN 9781770074996
  5. Brown et al. 1982.
  6. Ingram 1998
  7. Tarboton 1980, Hustler y Williamson 1985
  8. Riddell 1987

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]