Islles de la Sociedá

Coordenaes: 17°30′S 149°50′W / 17.5°S 149.83°O / -17.5; -149.83
De Wikipedia
Islles de la Sociedá
Te fenua Tōtaiete mā (ty)
Îles de la Société (fr)
Situación
ColeutividáBandera de la Polinesia Francesa Polinesia Francesa
Tipu archipiélagu
Asitiáu en Océanu Pacíficu
Coordenaes 17°30′S 149°50′W / 17.5°S 149.83°O / -17.5; -149.83
Islles de la Sociedá alcuéntrase en Polinesia Francesa
Islles de la Sociedá
Islles de la Sociedá
Islles de la Sociedá (Polinesia Francesa)
Datos
Altitú media 2241 m
Puntu más altu Monte Orohena (es) Traducir
Superficie 1590 km²
Fusu horariu UTC−10:00
Cambiar los datos en Wikidata

Les islles de la Sociedá (Îles de la Société en francés) formen un archipiélagu nel Pacíficu Sur, alministrativamente parte de la Polinesia Francesa. Les islles convertir en protectoráu francés en 1843 y en colonia en 1880. Tien una población de 214.445 habitantes para 2002, cubriendo una superficie d'unos 1.593 km²

Nun esiste un nome tahitianu pal archipiélagu y utilízase la trescripción fonética Tōtaiete a partir del inglés Society.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Les islles tán estremaes, xeográficamente y alministrativamente, en dos grupos. D'este a oeste son:

Historia[editar | editar la fonte]

Tahití, Islles de la Sociedá

Esiste una lleenda sobre la creación d'estes islles [1] que diz qu'antes había cinco luna sobre'l cielu de Tahití que teníen una cara humana, muncho más acusáu que la Lluna actual. Quien les miraba fijamente volvíase llocu. El dios creador Taaroa, enoxáu col so maleficio, facer tremecer produciendo grandes terremotos hasta que cayeron a l'agua. Los cinco llunes, al cayer, formaron los cinco islles al oeste de Tahití: Moorea, Maiao, Huahine, Raiatea y Bora Bora.

El neerlandés Jacob Roggeveen, en 1722, foi'l primer européu n'algamar una islla d'esti archipiélagu, la pequeña Maupiti. Dempués, Samuel Wallis, en 1767, afayó Tahití. El francés Louis Antoine de Bougainville, en 1768, llamó al archipiélagu "islles Borbón" n'honor a la familia real francesa. L'inglés James Cook, en 1767, llamar Society Islands n'honor a la Sociedá Real de Londres, organizadora del viaxe.

Ente 1772 y 1775, el virréi de Perú, l'español Manuel Amat y Juniet, entamó tres expedición a les islles de la Sociedá. Teniendo noticia de la espedición de James Cook y ante la medrana d'una colonización británica de la islla, ordenó una primer espedición al mandu del marín español Domingo de Bonechea, con Tomás Gayangos d'ayudante, a bordu de la fragata "Águila". Na segunda espedición (1774-1775), Domingo de Bonechea y José Andía y Varela, a bordu de los barcos "Águila" y "Xúpiter", reconocieron o afayaron una docena d'islles ente los archipiélagos de Tuamotu y de les Islles Australes, y establecieron una misión en Tahití, que nun tuvo ésitu. Nesta espedición morrió Domingo de Bonechea, que la so salú taba debilitada.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Recoyida por Josep Maria de Sagarra nel llibru La ruta blava (La ruta azul)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]