Islles Lingga

Coordenaes: 0°10′S 104°40′E / 0.17°S 104.67°E / -0.17; 104.67
De Wikipedia
Islles Lingga
Situación
PaísBandera de Indonesia Indonesia
Provincia Islles Riau
Tipu archipiélagu
Parte de Islles mayores de la Sonda
Asitiáu en Océanu Pacíficu
Coordenaes 0°10′S 104°40′E / 0.17°S 104.67°E / -0.17; 104.67
Islles Lingga alcuéntrase n'Indonesia
Islles Lingga
Islles Lingga
Islles Lingga (Indonesia)
Datos
Altitú media 11 m y 63 m
Cambiar los datos en Wikidata

Les islles Lingga o archipiélagu de Lingga (n'indonesiu, Kepulauan Lingga) son un grupu d'islles d'Indonesia pertenecientes a la provincia de les Islles Riau, asitiaes frente a la mariña de Sumatra y al sur de Singapur, alcontraes a entrambos llaos del Ecuador.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Les islles Lingga tán al sur del pobláu archipiélagu de Riau, conocíu pola industrial islla de Batam y la frecuentada y turística islla de Bintan. Les islles Lingga son pocu frecuentaes debíu al poco frecuente tresporte local. L'ecuador traviesa l'estremu norte de la islla de Lingga, la islla principal y que da nome a tol archipiélagu.

Islles[editar | editar la fonte]

Por tamañu y población, les islles más importantes nel archipiélagu son Lingga y Singkep, siguíes de siguío por Sebangka y Bakung, asitiaes na parte norte del grupu.

  • Lingga (889 km²), cola islla menor d'Alut.
  • Selayar de les Islles Riau, ente Lingga y Singkep.
  • Singkep (757 km²), coles pequeñes islles de Posik escontra l'oeste, Serak al SO y Lalang al sur.
  • Sebangka y Bakung, al NO de Lingga, cola ciudá de Llimes, y los castros de Senayang, Kapes, Kentar, Mowang.
  • Lobam y Cempah, al oeste de Sebangka.
  • Temiang y Mesawak, nel norte.

Historia[editar | editar la fonte]

Foi en Lingga onde'l sultán Mahmud de Johor terminó los sos díes. Fuxera cola so corte nel sieglu XIX, dempués de que les represalies neerlandeses contra un ataque de los pirates del que fuera l'instigador. Inda s'atopen muertes d'esa dómina.

A los pies del monte Daik atópense les tumbes de cinco de los seis sultanes de Riau-Lingga. L'últimu sultán, Abdul Rahman, que vivía en Lingga, foi obligáu a abdicar polos neerlandeses en 1911 y morrió en Singapur en 1930. Un pequeñu senderu conduz al so palaciu, construyíu totalmente en madera y del que nun queden sinón los cimientos de piedra y les elegantes escaleres circulares.

Non lloñe, atópense los restos de Fort Cening Bukit, qu'apodera'l mar colos sos cañones, que siempres paecen alliniaos esperando un ataque.

Na entrada de la mezquita real de Lingga atópase un gran tambor que data del sieglu XIX. El formosu minbar (púlpitu) talláu en madera foi realizáu pol mesmu artesanu que Penyengat. Cúntase que foi asesináu dempués de terminar el so trabayu, de cuenta que nengún otru rei pudiera tener otrro tan bellu. Detrás de la mezquita ta la tumba del sultán Mahmud.

Cultura[editar | editar la fonte]

El nome Lingga provién de la forma de falu —linga en sánscritu (l'idioma de los testos sagraos de la India, al que'l malayu emprestó enforma)— del monte Daik (1 163 m), inmortalizado polos poetes malayos como un símbolu de llonxevidá.

Les islles Riau considérense'l trubiecu de la lliteratura malaya. Raxa Ali Hajii y el so padre, Raxa Haji Ahmad, fueron los autores de Tuhfat al-Nafis (El preciosu regalu).

La población de Lingga componer de malayos, bugis y chinos (principalmente hakka, teochew y hokkien).

Economía, turismu y tresporte[editar | editar la fonte]

Puertu de Jago, na mariña norte de Singkep, mui cerca de la islla de Lingga.

La pesca ye l'actividá principal de los habitantes de Lingga. Hai munches sableres formoses de coral, pero hai bien pocu turismu por causa de los escasos tresportes col mundu esterior.

Un ferry diariu coneuta les islles Lingga con Tanjung Pinang, na islla de Bintan, la capital de la provincia. Hai más servicios de ferris que conecten con Singapor. Pa esplorar la islla, la forma más conveniente ye arrendar un ojek (moto-taxi), que'l so conductor puede faer de guía.

  • En Singkep hai dos puertos: unu en Dabo, cerca de Dabosingkep, y otru en Jago, cerca de Sungaibuluh. El serviciu al puertu de Muntok na islla de Bangka de Sumatera Selatan dexó de funcionar regularmente cola desapaición de la industria de la minería del estañu. Sicasí, un tresbordador d'alta velocidá sigue coneutando Tanjung Pinang con Singkep, dende onde barcos locales pueden ser fletaos pa Lingga.
  • En Lingga, Daik ye la ciudá y puertu principal. Puede llegase nun día dende Singapur, faciendo transbordo en Tanjung Pinang.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]