Islla Gran Barrera

Coordenaes: 36°10′47″S 175°25′11″E / 36.179599°S 175.41969°E / -36.179599; 175.41969
De Wikipedia
Islla Gran Barrera
Situación
ReinosBandera de Nueva Zelanda Nueva Zelanda
Rexón Región de Auckland (es) Traducir
Tipu islla
Asitiáu en Golfo de Hauraki (es) Traducir
Coordenaes 36°10′47″S 175°25′11″E / 36.179599°S 175.41969°E / -36.179599; 175.41969
Islla Gran Barrera alcuéntrase en Nueva Zelanda
Islla Gran Barrera
Islla Gran Barrera
Islla Gran Barrera (Nueva Zelanda)
Datos
Altitú media 627 m[1]
Puntu más altu Mount Hobson (en) Traducir
Superficie 285 km²
Población 939
Llonxitú 35 km
Cambiar los datos en Wikidata

La islla Gran Barrera (Great Barrier Island) alcuéntrase allugada a 88 km al nordeste de Nueva Zelanda, frente al Golfu d'Hauraki. El so nome en maorín ye Aotea, que significa nube blanca.

Tien un llargor de 35 km de norte a sur. La entrada al golfu realizase por dos canales, allugaos a cada llau de la islla: al sur, la canal Colville dixebrase del cabu Colville, asitiáu nel estremu norte de la península de Coromandel, y la canal Cradock dixebra esta islla d'otra menor llamada islla pequeña Barrera, allugada al oeste.

Ocupa un área de 285 km², siendo la cuarta de mayor superficie en Nueva Zelanda, dempués de la islla Sur, la Norte ya islla Stewart. Tien una población permanente d'aproximao 850 habitantes (censu de 2006), la mayoría en zones costeres como Puertu Fitzroy y Okupu.[2] El mayor asentamientu d'esta islla ta nel puertu Tryphena, al sur de la islla. [3]

La población aumentó nos últimos años xunto col valor de les propiedaes.

Hai 3 escueles primaries na islla, anque nun esisten colexos secundarios, polo que los estudiantes tienen de cursar los sos estudios secundarios nes islles principales o faelo per correspondencia.

A pesar de que la islla técnicamente forma parte d'Auckland, tien de común con otres de les islles cierta flexibilidá nes normes que regulen les actividaes cotidianes.

Ye la primer islla santuariu del mundu, la islla Gran Barrera, (la segunda islla santuariu del mundu foi la islla Stewart,[4]), anque el so nome faiga referencia a les nubes, los sos llimpios cielos nocherniegos, valiéron-y el títulu de Santuariu Internacional de Cielu Escuru. Más del 70% d'esta islla ta protexida como Parque de Caltenimientu de Nueva Zelanda y tien unos cielos de fonda escuridá pola ausencia de contaminación llumínica. El cielu nocherniegu ta entretejido na cultura maorí con Matariki, el surdimientu de la constelación de les Pléyades, que marca l'Añu Nuevu maorí .

Historia[editar | editar la fonte]

La Islla de la Gran Barrera (Aotea) ye la tierra ancestral de Ngāti Rehua Ngātiwai ki Aotea, que son tangata whenua (xente de la tierra) y esquita whenua (titulares de derechos territoriales sobro la tierra) de Aotea.

Ngāti Rehua ocupó Aotea dende el sieglu XVII dempués de conquistar Aotea a persones d'ascendencia Ngāti Manaia y Kawerau.

A mediaos del sieglu XIX, mientres asocedía la era colonial temprana de Nueva Zelanda, les compres estenses de tierres privaes y de la corona significaron que solo dos árees del golfu de Hauraki permanecieron en manos de los maorinos: Te Huruhi (Surfdale) na islla Waiheke (8,5 km²) y una parcela de tierra de 14,20 km² en la Badea Katherine, na islla Gran Barrera.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]